Президентът наложи вето и върху данъка за старите коли

"По Конституция държавният глава стои в края на законотворческия процес и аз активно участвам в него", каза Радев

Обратно в новината

Коментари - Президентът наложи вето и върху данъка за старите коли | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

... да не слизате от колите си. Обездвижване, затлъстяване, хемороиди и т.н. И дишайте "чист" въздух. Белодробни, алергии, рак... Хайде, честита ви президентска грижа за вашето здраве!

е прав. Собственик съм на НИВА 97 г. Изправна е и с газова уредба. Данъкът в община Красно село е 38 лв в момента. Не знам къде Менда и Горанов виждат данъци по 13 лв. Данъкът не се ли плаща за притежание на имущество? О.К. загрижени сме за замърсването.............има технически пегледи, да мерят. По -лесно е за ГРОБ да не си мръднат пръста, а да увеличат данъците.

Така е. Не трябва да се гледа дали е стара или нова кола, а какво излиза от ауспуха.

Г-н пРезидент, моля Ви отсега-нататък да не се оплаквате, че България се е превърнала в автоморгата на Европа!!!

Поредните несъстоятелни мотиви на "президента" за наложено от него вето!!! това е минимална и символична крачка в правилната посока. Не може за един нов автомобил да се плаща 10 пъти по-висок данък! Това е крайно недостатъчно като корекция

Как увеличаването от 12 лева на 18 лева годишно за Опел Корса на 20 години изпълнява целта на закона? Или казваш, че целта на закона е да се съберат повече пари, а не да се създадат икономически "спирачки" (което всъщност трябва да е истинската цел) за закупуване на трошляци, които тровят всички ни?

"По Конституция президентът стои в края на законотворческия процес. И аз активно участвам в него", КАТО СТРИКТНО СЛЕДВАМ ИНСТРУКЦИИТЕ НА КАКА ВИ КУРНИ .

Е как няма да е против бе? Баща му нали кара стар мерцедес, дето блъска с него хората!!!!!

Непоносим популист. Щели да ударят бедните с новия данък. Ето пример. Едно пунто 2002 година струва 2000 лева. Кола за човек който не може да си позволи по-скъпа. Данъка му е 15 лева. Ще стане 20............ Е за тези 5 лева на година ли се занимава радев ? Това ли ще направи хората по-богати ?

Продължавайки в твоя ред на мисли: Това ли ще направи природата по-чиста?

Не знам какви данъци обмислят, не ме интересува и популизма им... Знам какъв въздух вдишва всеки ден детенцето ми - това истински ме интересува!!! Толкова ли е трудно ония горе ( от всички цветове ) да помислят за децата ни ?!?! Та нали и техните дишат същия боклук...

Така е. Не трябва да се гледа дали е стара или нова кола, а какво излиза от ауспуха.

като чета коментарите,излиза ,че по голямата част от българите,смятат ,че данъците са им и ниски.Тролчета хранилката свърши.На народа му писна

Добре, че е Президента Радев да им каже истината !!!

... и другите леви невежи:)

Браво на президента. Така трябва. да се мисли за хората, а не за лобита.

Как пък един привърженик на Бойко тиквата поне веднъж не демонстрира малко наченки на интелект? Нашият велик вожд е вожд на мафията.Пазвантинът на Тодор Живков, разтривача му на ушите и досегашен подражател, мутрата, която гонеше хората с бухалки през 90-те години, комунистът от 18-годишна възраст, който и сега държи партийния си билет в джоба. АМА МНОГО СИ зле. Вярно е, че на гробарските тролове безочливите текстове им пише цецо-наглецо. ГЕРБ винаги се чувстват притеснени от довереието към президента Радев и всичко дават само и само до го хулят. Социологическо изследване показва, че близо 50% от избирателите на ГЕРБ одобряват и харесват президента Радев. Кой е генерал Радев: През 1987 г. завършва ВНВУ в Д. Митрополия като ПЪРВЕНЕЦ на випуска. През 1992 г. завършва Squadron Officer School на Авиационния университет на ВВС на САЩ в базата Максуел, Алабама. От 1994 до 1996 г. е слушател в командно-щабен профил във ВА "Г. С. Раковски", ПЪРВЕНЕЦ на випуска. Доктор на военните науки. През 2003 г. завършва с ОТЛИЧЕН успех Air War College на Авиационния университет на ВВС на САЩ като магистър по Стратегически проучвания. Владее английски, руски и немски език. А от 2009 г., откакто са на власт ГЕРБ искат да влязат в Шенген, но макар Боко да ги мляска и подпипва, засега и задълго ще го гледат през крив макарон.Еврогейците много добре си ги познават.

Гриша Ганчев може да произведе за една година поне 200 000 електроавтомобила, но мутрите не дават,защото нямало откъде да се пълни касата на свищовската калъфка. Всичко ще бъде тип топ с едно рамо на държавата, ама тя отсътвува!

Как така "мутрите" не дават? А Гриша Ганчев какъв е?

Спите ли? Отново санкции срешу Алексей Навални.Опомнете се!

Не е много, някъде към три бона ще ти е данъка за година!

Популист жалък си Радев, жалък...! Много добре знаеш, че ще се прегласува и пак ще влезе в сила, но нали трябва да удариш една шпакла на партията дето те издигна! Предизборната кампания започна и на практика се започва стягане на редиците на твърдия електорат във всички политически кръгове

Голям страх ги тресе и цецо крадецо, и тиквата дебелак, и гробарите от президента - единственият човек, който може да обедини хората срещу гербаджийските и комунделските крадци. Сън не ги лови и рано сутрин бягат в услужливите слугински медии.

За този, дето вика "уаоуу" вместо "леле мале"! Освен Нивата, се забавлявам със едно Мерджанче дизел, 2.2 кубика, със фарове " конска глава", произведен 1963г.,карам го чат пат по жълтите павета и бая предложения имам да го купят, но не съм навит,щото предлагат пикливите 20 000 евра. Сега стягам и една " калинка"- Фиат 500 от 1956 г. Не мога да спретна какви данъци ще ми изпраскат.Пълна бутафория! Президента е прав!

Абе другари от герп, то управлението ви е бетер комунистическо ве! Айде стига с тия изтъркани номера, престанете да наричате омерзените и потискани до задушаване български граждани комуноиди! Комунизма се проявява само в болните ви мозъци! Политиката ви работи само и единствено за задоволяване на шепа алчни задници и изкуствено поддържане на все по-унизителна и унищожителна за нацията бедност и мизерия! Да сте чули нещо за СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА?? Най-лесно е да кажете, че държавата ни е бедна и затова е така........ Напротив, България е достатъчно богата, за да живеем всички достойно! Търсете причината за дереджето ни в себе си, ако не можете да управлявате, просто се махнете и дайте шанс на някой, който ще свърши работата по- добре от вас!

Противоречиш си. Хем плачеш за социална политика, хем сме били богати. Точно в това е проблема в България, че е узаконено да бъде социална държава и да раздава. А всъщност е бедна, най-бедната в ЕС. И затова трябва само дясна политика, докато ги стигнем тези от Запада. "Социализмът свършва, когато парите на другите свършат!"

Отлично знам какво говоря! Нима безрезервно вярваш, че в държавата не се краде и то на достатъчно високо ниво?! - е па вЕрвай си! Да не говорим за изначално сбърканата данъчна политика. Има и много други неща, които ни поставят на първо място в Европа по гадости и на последно по благост и съответно трябва да се променят но това го оставям на "по-умните", дето ни управляват държавицата да открият какво трябва да се направи нека и те да се потрудят малко! Наготово всеки знае...

Не само се краде по всякакви схеми, но се разпилява и узаконяват всякакви ненормални диспропорции. Това не променя картинката, че икономиката ни няма този растеж, който е необходим и е по възможностите на способните, умните, трудолюбивите, читави и инициативни българи. Ако в управлението има държавнически инстинкт /да мислят не за един мандат, а за бъдещите поколения/, то ще дават път на водещите личности, които могат да заработват високи добавъчна стойност. Тогава ще има не само за тях, а за всеки социално нуждаещ се. И стремежът към социални помощи ще бъде срамно и временно положение.

Това, което се променя, е самият начин, по който се определя данъкът върху автомобила. За първи път във формулата се включва и т.нар. екологичен компонент, който ще дава предимство на по-чистите модели. Регулацията би следвало да доведе до намаляване на данъка за коли, произведени по-скоро и отговарящи на висок Euro-стандарт за ограничаване на вредните емисии. Данъкът за най-старите коли може да се повиши с до 30%. Според данни на Пътна полиция - 1,8 милиона МПС-та, регистрирани в България, са на възраст над 20 години. Как се изчисляваше данъкът досега и как се променя от 2019? Данъкът върху автомобилите спада към местните данъци, като размерът му до голяма степен зависи от решението на общинските съвети по места. Законът за местните данъци и такси дава само рамката, в която общините могат да определят размера му. Електрическите автомобили са освободени от данък. Досега леките коли с двигатели с вътрешно горене се облагаха по формулата: Размер на данъка = Ставка на база мощност на двигателя х Коефициент според възрастта на автомобила Законът определя границите, в които Общинските съвети могат да поставят ставката за мощността на двигателите, като ги разделя на 5 категории: до 37kw вкл. ---- от 0.34 до 1.02лв. за 1 kw ------ 0.43 лв. за 1 kW /София/ ----- 0.34 лв. за 1kW /Видин/ над 37 до 55 kw вкл. ----- от 0.40 до 1.20лв. за 1 kw --- 0.50 лв. за 1 kW /София/ ----- 0.40 лв. за 1kW /Видин/ над 55 до 74 вкл. ----- от 0.54 до 1.62лв. за 1 kw --- 0.68 лв. за 1 kW /София/ ----- 0.54 лв. за 1kW /Видин/ над 74 до 110kw вкл. ----- от 1.10 до 3.30лв. за 1 kw --- 1.38 лв. за 1 kW /София/ ----- 1.10 лв. за 1kW /Видин/ над 110 kw вкл. ----- от 1.23 до 3.69лв.за 1 kw --- 1.54 лв. за 1 kW /София/ ----- 1.23 лв. за 1kW /Видин/ Съответно, всяка община може сама да реши колко точно да облага жителите си, които са регистрирали автомобилите си на нейна територия. Ако вземем за сравнение София и Видин, се вижда, че в столицата ставките се доближават до долната граница, докато една от най-бедните общини в страната е заложила на законовия минимум за всички категории при определянето на данъка. Вторият компонент - възрастта на колата - досега действаше на принципа "колкото по-евтина и стара е колата, толкова по-нисък данък ще плаща собственика й". над 14 год. -------------------------------- коефициент 1 над 5 до 14 год. вкл .-------------------- коефициент 1.5 до 5 год. вкл. -------------------- коефициент 2.8 Например, ако сте притежател на 20-годишен автомобил с 100 kW (около 136 к.с.) мощност на двигателя и сте го регистрирали в София, годишният ви данък би бил: (1,38 лв. 100) 1 = 138 лв. Ако имате чисто нов SUV с 210 kW (285.6 к.с.) мощност на двигателя, данъкът ви в София би бил: (1,54 лв. 210) 2,8 = 905,52 лв. Очевидно, принципът е преди всичко социално-, а не екологично-ориентиран - т.е. изхожда се от идеята, че икономическата активност и мобилността на хората с най-ниски доходи е по-важна от съображението за евентуалните вреди върху околната среда от ползването на кола с нисък екостандарт. Как се променя данъкът сега? Новата формула за изчисляване на данъка е резултат от коригирането на имуществения с екологичен компонент. Имущественият компонент се определя от стойността на данъка в зависимост от мощността на двигателя х коефициент за възрастта на колата. Този път обаче е направено по-детайлно разграничение на категориите "мощност" и "възраст": МОЩНОСТ граници на ставката опр. от общинските съвети до 55kW вкл. ---------------------------------- oт 0.34 до 1.20 лв. за 1 kW над 55 до 74 kW вкл. -------------------------- от 0.54 до 1.62 лв. за 1 kW над 74 до 110 kW вкл. ------------------------- от 1.10 до 3.30 лв. за 1 kW над 110 до 150 kW вкл. ----------------------- от 1.23 до 3.69 лв. за 1 kW над 150 до 245 kW вкл. ----------------------- от 1.60 до 4.80 лв. за 1 kW над 245 kW вкл. ---------------------------------- от 2.10 до 6.30 лв. за 1 kW Отново - ставката за мощност ще варира според населеното място, в което е регистрирано МПС-то. Ако новите промени влязат в сила, всички 265 общини в България ще трябва да преразгледат наредбите си за местните данъци и такси, за да определят нови данъци. КОЕФИЦИЕНТ: над 20 год. ............................................................ 1.1 над 15 до 20 год. вкл........................................... 1 над 10 до 15 год. вкл............................................ 1.3 над 5 до 10 год. вкл............................................... 1.5 до 5 год. вкл. ........................................................... 2.3 Да приемем, че хипотетично техните съотношения се запазят на същото ниво. 20-годишният градски автомобил със 100 kW двигател ще плаща отново по 1,38 лв. на киловат, а чисто новият SUV - около 2 лева (съотносимо като пропорция в сравнение със сегашния размер). Съответно, първият компонент от данъка им ще изглежда така: при старата кола -> 1,38 лв. 100 kW 1 = 138 лв. при новата кола -> 2 лв. 210 kW 2.3 = 966 лв. Той, съответно, ще се умножи по екологичния компонент, който се определя от категорията на автомобила. Емисионните стандарти всъщност определят допустимите лимити на вредни газове, на които новопроизведените автомобили в ЕС имат право. ЕКОЛОГИЧЕН КОМПОНЕНТ: КОЕФИЦИЕНТ: без еко категория .................................................................... 1.30 - 1.40 Euro1 .......................................................................................... 1.20 - 1.30 Euro2 ........................................................................................... 1.10 - 1.20 Euro3 ........................................................................................... 1 - 1.10 Euro4 ........................................................................................... 0.80 - 1 Euro5 ........................................................................................... 0.60 - 0.80 Euro6 и EEV ................................................................................ 0.40 - 0.60 Автомобилът, произведен през 1998 г., отговаря на стандарта Euro 2, докато новият SUV влиза в най-високата категория Euro 6. И така, хипотетичният годишен данък МПС ще бъде следният: при старата кола -> 138 лв. 1,10 = 151,80 лв. минимум (165,6 лв. максимум) при новата кола -> 966 лв. 0,40 = 386,4 лв. минимум (579,6 лв. максимум) Мотивите на правителството за промяната в концепцията са свързани с идеята за стимулиране на извеждането от експлоатация на най-старите автомобили и замяната им с по-нови и по-екологични модели. Посочва се, че автомобилите над 20 години са ненадеждни, изискват големи разходи за поддръжка и причиняват големи замърсявания на въздуха с вредни емисии. Отпада предвиденото облекчение за МПС с действащ катализатор поради въвеждането на системата за еко-категорията на колите. Мотивът е, че установяването на наличието на катализатора е трудно, с него се спекулира с цел намаляване на данъка, а замърсяващият автомобил продължава да не отговаря на екологичните норми.

Ежедневно ме обслужва Лада- Нива 1,6 куб. см, произведена 1986 г. с газова "Ловато". Произведена за Швицарско, при мен е 3-та употреба, 5 скорости, демултипликатор- ако знаете какво е това, +блокаж за тресавища. Не ми плямпайте простотии, а елате да се премерим! На кьоцкане, на баир, в сняг, в тиня, на замърсяване....Не лети със 180-200 в час, но и не е средство за бърза помощ и Орландовци. Табелите с номера са български, а не чуждоземни за да спестявам кинти.Силиконовите кучки ме подминават и спестявам допълнително някой лев. Тия с поршетата и останалите канибали, преди да напишат минусчета, да направят пръц-пръц.Защото и на Бентлита да се качат, си остават недодялани лигльовци!

Трябва да сме впечатлени че караш Лада Нива ли? Или че си толкова специален и различен, че тровиш въздуха където няма пътища за разлика от всички останали? О уау! Браво! Велик си...

Увеличението на данъка за старите коли, не само че няма да накара хората да си купят нови, но и ги товарят с допълнителни разходи. Щото, ако аз имам възможност да си купя 5 годишна кола, ще го направя и без техните данъци. Но след като нямам финансова възможност, ще продължа да си карам 20 годишната, независимо от данъка!! Просто - нямам друга алтернатива. Така че, единственият ефект от това увеличение, е допълнителни приходи от данъци, и то от гърба на по-бедните! И НИЩО ОБЩО с подобряване на качеството на въздуха!!! И накрая , един пример. Днес минах на технически преглед едно Ауди 80, 1990г ( на 28 г, 352 000км)! Без ръжда и изгнило по (и под) купето, изрядно окачване и спирачки (включително и ръчна), изгорели газове на бензин, и на газ - В НОРМАТА! Е, защо ще ме наказват. Та аз замърсявам въздуха много по-малко от 10 годишен дизел, пушеш, като че ли кюмюр са му сложили...

Предлаганото увеличение на имуществения данък за старите коли е твърде ниско. Тоест еко-компонентата е относително по-малко важно за вносителите. Защото ГЕРБ също водят политика в ляво, каквато и президентът ни защитава. ГЕРБ водят направо левашка политика, защото първо са такива по произход и без професионален опит, второ са страхливци. А на България й е крайно необходима дясна консервативна политика, създаване и мотивиране на реална средна класа, последователни, държавнически/отговорни за бъдещето и решителни реформи във всички сектори, за да се "издърпаме за косите сами" от блатото, а не да сме зависими от чужди интереси. в противен случай разширяваме процента на бедност и отваряме ножицата на неравенствата още по-широко.

... да тръгнат пеша, с колела и/или градския транспорт. Бедните - също! Когато си заработят по-високи доходи, тогава ако искат и със самолети и дронове да летят. Всеки нормално развиващ се минава по тези стъпки.

прочети това! На сегашния Премиер не му е присъщо природно ДА МИСЛИ !! По-лесно е да играе "мачлета" и да "бяга" от България в чужбина, щото да не си показва КОЛКО Е НЕКАДЪРЕН И БЕЗПОМОЩЕН, барабар с пасмината "патриоти" !! Освен това ще се прави на "ни чул -ни видял" когато става въпрос за кражбите и корупцията на неговите депутати-партийци !! Разбра ли "лош матрял" !???

От това вето файда няма за има никаква в крайна сметка! Управляващите ще си прокарат закона, а Радев ще натрупа малко точки. Управляващите вдигат данъците, таксите, налозите цените и пр., защото им трябват парички в края на мандата. Нали трябва да вдигнат заплатите на държавни служители, чиновници, полицаи, военни и пр., дето са на държавна хранилка. Знае се, че за да дадеш да един, трябва да вземеш от друг. Така че те трябва да вмезат от нас, за да дадат на тях! Това е истината. Само чиновниците у нас са 400 000, полицаите - 100 000

Новата екологична добавка е несправедлива. Сега да я преработят така: Евро 6 - 0 лева Евро 5 - 100 лева Евро 4 - 200 лева Евро 3 - 300 лева Евро 2 - 400 лева Евро 1 - 500 лева Без стандарт - 1000 лева

На газ - 100 кинта подарък, защото цапа по - малко от евро 6

популизъм. Димилниците трябва да бъдат с по висок данък. Пример: имам автомобил по норма Евро 5; плащам около 700 кинта годишен данък. Димилник на 20 години, пък бил той и на газ, дими жестоко защото гори масло. Никой който е с автомобил на газ не сменя маслото с подхоцдаящо такова. И плаща 20-30 кинта. Абаолютно не е честно. Ние съвестните плашаме повече! Прошляците-замърсители плащат символочно за щайгите си.

АЙ СТИГА СИ КОПВАЛ ТАЯ ОПОРКА БЕ! ИЗЛЕЗ ДОВЕЧЕРА ПРЕД ПРОТЕСТА ГО КАЖИ ТОВА, ДА ТЕ ВИДЯ С КОЛКО ЗЪБА В ЛАЙНЯНАТА УСТА ЩЕ ОСТАНЕШ! МАЙКА ТИ ДЕБА!

Ти не се ли прибра в пещерата бе? За това никой не ви харесва комунистите...защото не можете да комуникирате с нормалните хора. Все с насилие. И все неадекватни.

Не всички са като майка ти, няма да ти пуснат

А какво пречи да се дадат нисколихвени заеми на желаещите да си купят нови коли? Тогава нека санкционират замърсяващите природата. Да ограничат и вноса до определен лимит години. От хубаво ли караме трошляци? Не познавам някой, който има възможност за нова кола, да си е купил стара.

В момента офертите за лизинг на нови автомобили са около 3%. Колко по-ниски да пуснат и от къде? И има коли по 22 до 25 хиляди лева. В момента колкото искаш оферти. Шкода, Сузуки, Форд... Което прави 5-6 хиляди в началото и 4-5 години по 200-250 лв на месец. Е да, не е 200 коня, Мерцьедес, Бье-Ем-Вье или Алуди.

И колко по-нисколихвен искаш да е? В момента лизинга е с нищожна лихва спрямо кредитите. Или и 1% ти е много.

БРЦК

Тъпанар. Твоя димилник е имал евро5 когато е излезнал от завода. Сега е на 1мил.км и има махнат дпф и катализатор и дими тройно повече от 99% от колите на газ и метан. С новите промени изобщо няма значение колко замърсяваш щото никой не го мери и не е определящо заданъците. Също така димилник , който не се кара не замърсява защо да плаща за замърсяване тогава? И тн и тн и тн.

Трябва да се плаща ЕКО ТАКСА НА ПРИНЦИП КАРАШ ПЛАЩАШ(ТАКА КАКТО СЕ МЕРИ ТОКА,ВОДАТА И ВСИЧКО ОСТАНАЛО,ВЗЕМИ И ТОЛ ТАКСИТЕ ЗА ТОВА СА ИЗМИСЛЕНИ),НО У НАС УПРАВЛЯВАТ ХОРА КОИТО ОТ НИЩО НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАТ,САМО ОТ ОГРАБВАНЕ НА НАРОДА СИ,ОТДЕЛНО СА И МНОГО НИзКО ОБРАЗОВАНИ(ПРИМЕР: ВИЕТНАМ е СТОЛИЦАТА НА КИТАЙ), ако управляваЩ в Китай го каже това пред хората,смятай го за "ОБЕСЕН"....

Не ме интересува какво евро имаш, трябва да се гледа какво излиза от ауспуха.

Като вдигат данъка върху старите коли, въздуха няма да стане по-чист, каквото е оправданието на управляващите, защото хората няма да спрат да си карат колите. Както се казва - хем по-висок данък, хем ще си караме старите коли, хем ще дишаме мръсен въздух, та какво решават тези олигофрени с по-високия данък- нищо!

въздуха, прошляк тъп!

И как въздуха ще стане по-чист, като хората ще продължат да карат старите си коли?

Въздухът ще стане по-чист когато електромобилите станат два пъти по-евтини от останалите.А не двойно по-скъпи,както е в момента.

Данъка на старите коли ТРЯБВА да е по скъп. За да е стимулиран бай Ганю да избере 10 годишния фиат пред 20 годишното бмв за същите пари като отиде в автокъщата. Или искате децата ви да дишат сажди за да са доволни джигитите ? Ама под фуражката на радев акъл не расте и не го разбира това.................

Данъкът може да е нисък или висок.За скъпи и евтини говорим когато става дума за стоки. Нужно е да проявяваш по-добър интелект и граматическа култура.

МЪКА! БОКО СЕГА КАТО ПАДНЕ ЗА НГ, ГУБИ И ЕВРОПЕЙСКИТЕ , И МЕСТНИТЕ ИЗБОРИ, А И НЯМА ТРАМПЛИН ЗА ПРЕЗИДЕНТСКИТЕ. ПРИКЛЮЧВА!!! СВЪРШИ МУ ЦАРСТВОТО. 4 ПЪТИ ЩЕ ГО БИЯТ, СЮРМАА... ПОЛИТИЧЕСКИ ТРУП!

Силно се надявам да си пророк!

Бойко е слаб премиер, но няма кой да го бие на изборите. Нинова или е тъпа или агент на ББ!

Радев ни заби спирачка, в случай на краен глад ще обложим с гражданска каруците на нашите мексикански избиратели

обиждай мексиканците!

Румен Грипена е прост като гъдулка.Освен това руско-бесепарската кукла на конци прилича на бай Тошо от 60-те и 70-те години на миналия век.Или казано с две думи: ПРАЗНА ОПАКОВКА.

В богатите ЕС страни - Холандия, Белгия, Швеция, Норвегия, Финландия и т.н. министри и депутати ходят на работа с обществен транспорт или колелета, а тук ги обслужват баварци, мерцедеси, аудита. С какво да се сравняваме, че искаме народа да си купува и кара читави коли ? Последни по заплати и пенсии, първи по корупция и това не го казва Президента, а ЕС статистика.

тези корумпирани търгаши,които живеят в показен разкош? Защо не ги попитате за тези неща когато ви канят на предизборни срещи? А само си мълчите и им ръкопляскате когато ви заблуждават с лъжливи обещания. На следващите избори като се наредите на опашка да гласувате,мислете с главите си,а не с нещо друго.

Браво!

Аз съм твърдо "ЗА" по-висок данък за старите таралясници, които бълват смрад и лайна. Защо аз с моята нова кола, "Евро 5" ще плащам 400 лева, а моргите по 20 лева?! Как ще стимулират покупката на нови автомобили тези тъпанари?!

А когато колата ти е стара, но поддържана? Защото моята е точно такава и не искам да я сменям. Не ми се наливат пари в празноглави глупости. Освен това съвсем малко я караме, понеже сме близо до метростанция. Дни на ред стои в гаража и разчитам на нея за извънградски пътувания. Защо е нужно всички да сме консуматори - на 2-3 години да сменяме колите и телефоните си? Това е тъпо и също вредно за природата. Трябва да се намери баланс. Нека затегнат годишните прегледи - ако е в норми на вредните газове да не ни санкционират.

Щото нова струва 40К, стара 5К точка.

Ще стимулират покупката на нови автомобили като като стимулират ИКОНОМИКАТА И ДОХОДИТЕ на хората в България, за да могат да си купят като твоята нова кола "Евро 5"!!! Никой не иска да кара "стари таралясници", но 90% от обикновенните хора НЕ МОГАТ да си позволят по-скъп и нов автомобил! С вдигането на този данък какво ще постигнат? Единствено ще НАТОВАРЯТ ОТНОВО НЕ ТЕЗИ, КОИТО ТРЯБВА и всичко ще бъде за сметка на най-бедните! С вдигането на данъците Въздухът няма да стане по-чист, защото хората ще продължават да си карат "старите таралясници", които бълват смрад, тъй като не могат да си позволят с тези доходи да си купят свестен автомобил! Защо всичко в България трябва да СЕ ПРАВИ В УЩЪРБ НА ОБИКНОВЕННИЯ ГРАЖДАНИН и В ИЗГОДА НА 5-10% "БОГОИЗБРАНИ" новобогаташи, излюпени от прехода?!?! Или както се казва - за едните ПРЕХОД, за другите ПРИХОД безкраен!

НЕ ВИЖДАМ ПРОУЧВАНЕ С РЕЙТИНГИТЕ НА ПРЕЗИДЕНТА И ПРЕМИЕРА. НО ПРЕДПОЛАГАМ КАКВО СЕ СЛУЧВА- РАДЕВ, КАКТО ВИНАГИ , ГО ВДИГА САМОЛЕТА, А НА БОКО МУ ПАДА))): ТОЙ ЗА ТВА СЕ Е ПОКРИЛ ДА НЕ МУ СЕ СМЕЯТ ВСЧИКИ И СЕ ОСЛУШВА КАТО ПРАСЕ В КУКУРУЗ!

Има - 57 % одобрение за Радев, само Омбудсманката има по-висок рейтинг от него. Правителството е малко над 20 % , а Боко над 30 . Почти два пъти под Радев ;)

Има - 57 % одобрение за Радев, само Омбудсманката има по-висок рейтинг от него. Правителството е малко над 20 % , а Боко над 30 . Почти два пъти под Радев ;)

Съвсем резонна постъпка на президента-популист, чиято единствена цел е да се хареса на избирателите. В България се ценят думите, не делата.

а ти какво направи, олигофрен непопулист?!

ПО ДЕЛАТА ЩЕ ГИ ПОЗНАЕТЕ... ТА КВИ СА ВИ ДЕЛАТА, ПРОСТАЦИ? ПРОСТАШКИ, КВИ!

Аз имам предложение - така и така ще увеличават данъците за старите коли, дайте всички дружно собственици на коли на над 20 и повече години от София, а и от останалите градове в страната, да вземем да ги паркираме пред народното събрание и да направим дарение в полза на депутатите. Да ги правят каквото си щат, нали няма да замърсяваме въздуха, тръгваме с грАДския транспорт!

Браво! Остава само да подкрепи справедливите предложения на Слави за 120 депутата, избирани мажоритарно и намаляването на партийните субсидии и тая клета държава може да живне. Областните админнистрации също може да станат от цели 28 на максимум 7-8 и да се спестят още разходи на народа. Толкова ли е трудно да живеем нормално ?!?

Такъв закон предложен ли е от НС, та Президента да го подкрепя?

И КОРНЕЛИЯ ДА ИМОБИЛИЗИРА БСП ТО И ДПС ТО ОТ ПАРЛАМАТА ТОЧНО ПРЕДИ БЮДЖЕТА И... ГИ ПРИКЛЮЧВАМЕ ТИЯ НЕКАДЪРНИЦИ!

Това е българският президент! Герберастките боклуци да мрат! Роса плевнята няма ли да стане да се изкаже колко е полезен предлаганият нов данък?!

тия за Чернобил скриха , пък за едни автомобили

Борисов,гледаш ли към небето? Там едни самолети оставят страшни следи в небето,цялата Менделеева таблица,които стоят часове,а после замазват синия цвят на небето.На тях данъци няма ли да наложиш,или да ги накараж да си купят нови самолети,които не оставят вредни за въздуха,и природата,и хората следи в небето?

Каква е целта, която управляващите търсят, вдигайки застраховката на старите коли? Те отлично би трябвало да знаят, че повечето българи не могат да си позволят нови. Значи не е екологията, а пълнене на хазната пак за сметка на най-бедните. Президентът застава на страната на народа, а някои безумно го наричат популист/лоша дума за онези, които не знаят значението й/.

Застраховка за екология и хазната - пълно безхаберие. За съжаление много от избирателите са такива, та затова сме на този хал.

Аз плащам за Астра 1.4 евро 6 , с 124 гр. на 100 километра СО 2 - 395 лева данък , сложих и ГИ - 30% на вредни емисии , селяндурите с непраните анцузи от снощи дето скачаха по колите на невинните граждани , ще плащат по 80 лв за изтърбушените БМВ-та 93год. с димящите tds !

ГЕРБ с необмислените и лобистки закони в полза на вносителите на нови автомобили и застрахователите налива вода в мелницата на президента Радев. Лакомията на някои депутати ще срине ГЕРБ!!!!

ВСИЧКИТЕ СА ЛАКОМИ И НЕНАСИТНИ, ВСИЧКИТЕ!!! Да изпукат дано!

Защо никой не коментира двойното увеличение на данък сгради и такса смет, което като сума пари е много по-голямо отколкото данъка върху колата??? Отпада данъчното облекчение от 50% за основен имот, вече не се намалява и плащането на такса "смет" за необитаемо жилище (не можели да разберат по електромера и водомера кое жилище е необитаемо!!!). Чак когато дойде време за плащането на данъци, тогава ли ще се сетите да се възмущавате?

Защото електората на фатмака и бсп-дпс-евророма няма сгради, а стари коли!

От месеци водим битка с ЧЕЗ затова, че на вилата ни токът е изключен, отдавна не сме ходили и няма консумация. Всеки месец надписват на база и досега надплатихме трицифрено число. Вече не отговарят и на писмата ни. Как да се бориш с такива, като ги интересува само печалба на всяка цена?

Г-н Премиера трябваше да направи консултации с партньорите си,когато обикаля по света и да установи,че екологично най добре е заместването на кюмюри и др. работи с газ- От 60-те години това е факт например в Италия.За 10 години негово управление можеше да бъдат газифицирани поне 7-8 от големите градове и кюмюрджииниците да отпаднат. Но, Премиера трябва и да мисли, а не само да си разхожда врътовръзките по света и да се хили и целува,като новобранец от в КЕЧ-а!

Аоооу, президентчето.... Не само толко, ами и още требе.... Требе данъка за нови коли да е почти символичен, а колкото по-дърт кенеф караш да се увеличава драстично. Щото от дия дърти дизели и без да ходя на море имам егати и тена...от саждите, щото цървула в панелката под наем у Софията, дошъл от село си е извадил DPF филтъро оти чини повече от колата, ама се гняви тука да цапа щот не му се копа на село.... А аз дет съм отттатък евро 5 дори да плащам по 3,8 - айде нема нужда а? или да бачкаме за белодробните болници.... Е кой е наказан - собствениците на нови коли....

За пореден път след Чернобил комунягите се грижат за повишаване на нивото на РАКови заболявания сред стадото! И то блее доволно! Да са ви честити, панелни умници!

Браво на президента Радев и на екипа му ! На фона на урбулешкото законотворчество на ГЕРБ - премислени и аргументирани реакции. Нивото в ГЕРБ е ужасяващо слабо. някакъв утаечен ""елит" шава там ;)

Какво браво бе!? Радев НЕ НАЛОЖИ вето на медийният закон на Пеевски! Долна угодническа постъпка. Коалицията ГЕРБ-БСП-ДПС е в сила. Отвреме -навреме прах в очите и медийни скандали, в останалото време под масата прокарват каквото им трябва.

Темата за "елита" е друга, наистина още по-важна тема от тази за старите коли. Приемете моето Браво , като Ура за по-малкото зло :) Иначе е-референдумите ще Ни дадат реална възможност да вземаме решенията заедно, въпреки, вместо политическите представители. А те ще трябва да заработват заплатите си от нашите данъци, като изпълняват Нашите решения. Е-гласуването върху блок чейн за да няма произволни изписани цифр и ;)

Да, но по същото време НЕ НАЛОЖИ вето на медийният закон на Пеевски! Прах в очите! Още една тиква в бостана е тоя Радев!

Довечера очаквайте майки на деца с астма и белодробни увреждания пред Президентството !

В целия бял свят има по-високи данъци за старите коли само в евразийски бг-стан "президента" налага вето с популистка цел! ХАХАХАХАХАХА

В целия бял свят хората получават нормални заплати, само у нас 30% от ЕС.

Кво разбираш под нормална заплата! В София средната заплата е 1600 лв на месец! Това нормална заплата ли е! Или исках 3000 евро на месец, а!