Шофьорът на автобуса: Виновен съм, не можах да ги спася

33-годишният Веселин Георгиев - шофьор на катастрофиралия на АМ "Тракия" автобус, каза, че много съжалява, че не е успял да спаси загиналите хора.

Обратно в новината

Коментари - Шофьорът на автобуса: Виновен съм, не можах да ги спася | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

прекалено строго съдите, хора. шофера за да знае накъде да върти волана при повдигане трябва да е минал обучение, вие мислите ли че фирма от сорта на ивкони му е платила обучение за екстремни ситуации? добре, вие знаете инстинктивно, защо мислите, че всички са като вас?

всичко опира до занижен контрол. по времето на соца(да ме извинят, не съм комунист, но ви пиша истини...) макар и с малко коли, изискванията бяха огромни. през 70-75 г.на м.век. имаше заключени полигони. никой не смееше предварително да се учи там, отваряха ги при изпити. а самият инструктор казваше, кой става и кой не става за шофьор. човек от КАТ със звезди(чин не зная, кой...) присъстваше на листовките, също така при изпит пак служебно лице или държавно от КАТ, а след 1989, младите също ходиха и си взеха книжки, но казаха някои неща, които сега искам да споделя с вас, не ме упреквайте, само ви напомням...карал преди около7-8 години манго(да ме извинят братята цигани) на запад, идва в Бг и с пари си купува книжка , категория макар и В, а на листовки предишният ден е правил -- всички листовки грешни... 1/1 , със страх живеем, покрай сухото гори и мокрото, там проблем, а идвайки в бг, вземайки си под наем коли -- ужасно е ни разказват , от всяко дърво свирка ако ставаше, та и на някои шофьори... има и песен по времето на соца, карай шофьоре, карай в дясно, да не ти се види шосето тясно... и така по времето на соца от 30 младоци--15 взеха книжки и 15 на бунището, за което благодарим на Киро инструктора, то и днес инструктори ..., по време на соца си имаха специално полувисше завършваха в Сливен или, може би греша града, а сега всеки можеш и не можеш , поради липса на работа стават инструктори, последното не сигурни, ... управляващите имат думата, нещо трябва, ако не , то не зная, каква дума да употребя

Какъв професионален шофьор е тоя мухльо, щом малка кола му преобръща авобуса??? Какво му е професионалното? Нима не ги обучават да овладяват машината при спукана гума, скачане в дупка, страничен удар, поднасяне?? Знаем ли ние какви хора возят децата ни? И с какви автобуси?? Имам роднина в транспортна фирма, при нито една не се правят реални профилактики, поддръжки, текущи ремонти. Ако подложат на детектор на лъжа всички от ЮУ, ще излязат страшни гадости, вярвайте ми! Предлагам пълен бойкот на всички автобусни превозвачи и международна проверка на автобусите им!!!

поредната ужасна трагедия, която вече е заела своето място в черната статистика на надпреварата в (само)изтребването на хора по пътищата. R.I.P. за загиналите и успокоение за душите на участниците, независимо дали са виновни, или не. прекалено дълго може да се пише как телата, които се намират в движение "неочаквано" изменят и свойствата си. как някой, който се движи със скорост от 120км/ч изминава ок. 33м за секунда (излезте на двора, измерете 33м и ще видите колко много е за едно примигване с очи) ... и т.нт. преди години имаше два вида шофьори. професионални и любители. професионалните имаха една поговорка, която казваше, че винаги трябва да се помни, че шофьорите на път са с единия крак в гроба, а с другия в затвора. както и че опасните ситуации не трябва да се избягват, а да се предвиждат, още и необходимостта от постоянна, пълна концентрация върху ежесекундно изменящата пътна се обстановка... и когато човек разбере тези неща, шофирането изобщо не прави никакво удоволствие, защото е голяма отговорност.

май си е гледала телефона - всеки де ги гледам по светофарите - навели глави и цъкат по смартфоните и чакат някой да им свирне, че да потеглят.

1. Към министрите на транпорта и регионалното ЗАЩО НА ВЪПРОСНИЯ УЧАСТЪК НЯМА ПЪТНА ПРЕДПЕЗНА ОГРАДА (МАНТИНЕЛА) ??? 2. Към собственика на Юнион Ивкони (депутат от ГЕРБ до преди няколко месеца и добре, че не е вече, защото така щяха да го налазят кутеФци и желюФци, че си няма представа). - ИМА ЛИ ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ФИРМАТА И ИЗРИЧНО ЗАПИСАНО ЛИ Е, ЧЕ ШОФЬОРЪТ ПРЕДИ ВСЯКО ТРЪГВАНЕ ТРЯБВА ДА ПРЕДУПРЕЖДАВА ПЪТНИЦИТЕ ДА СИ СЛОЖАТ КОЛАНИТЕ !? - ТОВА ЧЕ АВТОБУСЪТ Е ПРОИЗВЕДЕН ПРЕЗ 2017 НЕ ОЗНАЧАВА, ЧЕ Е ИЗПРАВЕН ! (ВОЗИЛ СЪМ СЕ ВЪВ ВАШ АВТОБУС С НАЙЛОНИ ПО СЕДАЛКИТЕ И ЧОВЕК ОТ ФИРМАТА ПРОИЗВОДИТЕЛ/ДОСТАВЧИК ПРОВЕРЯВАШЕ ВСИЧКО, НО МОГА ДА ВИ КАЖА, ЧЕ В ПО-ГОЛЯМА КАРУЦА ПРЕЗ ЖИВОТА НЕ СЪМ СЕ ВОЗИЛ ! - НЕ ПРЕЧИТЕ ЛИ НА РАЗСЛЕДВАНЕТО С ВАШИТЕ ИЗЯВЛЕНИЯ ПО ВСИЧКИ ТЕЛЕВИЗИИ И ПРЕДЛЕШАВАТЕ СЪДБАТА НА ДЕЛОТО ?

,,дръпнах наляво,,.....???? Колега трябвало е да дръпнеш надясно за да се опиташ да изправиш на 4 колела автобуса. Като си завил наляво си помогнал да се обърнеш още по-лесно. То като се обърне каруцаа пътища много. Не зная и на мен ако ми се случи, недай си боже, дали ще ,,дръпна,, волана в правилната посока. Това се прави с тренировки и задаване на определни ситуации. В Бг. такава подготовка няма

"КОЛЕГА" ВИЕ сигурен ли сте ,че ако някой ви натисне отляво,а отдясно ви е канавка ще завъртите волана надясно към сигурен проблем,а няма да завъртите наляво към изблъскващия ви автомобил и да се опитате да му противодействате на удара!? Вероятно шофьорът съвсем правилно първо е завъртял воланът наляво за да противодейства на удара,а като не е успял е опитал завъртайки десен волан както се и вижда и от снимките да влезе в полето. Това ,че не е успял е друг въпрос-канавката е дълбока,скат след нея поне от това което видях. Не се правете на такива разбирачи! Не се знае какви ще ги надробите Вие в подобна ситуация!!! За мен шофьора на автобуса е действал съвсем адекватно.

От казаното от шофьора се разбира, че е имал неправилна реакция - при движение на десните 2 гуми да завъртиш волана на ляво означава сигурно обръщане.

От думите ти става ясно, че си се объркал. Неправилна реакция би имал, ако съществува правило за действие в такива случаи. Такова правило няма. Лъжеш, като заедно с това се представяш за много умен тук на форума. В екстремна ситуация действаш рефлекторно, а ти сега разсъждаваш без да си в екстремна ситуация, и при наличие вече на информация, каквато човекът тогава не е и осъзнал, плюс не си ограничен във времето.

И ето тук идва момента за опита, всичко, което казвате е вярно, но за да действаш адекватно при екстемна ситуация трябва да имаш достаъчно опит. На 33 и от 3 години шофьор на автобус....голям опит...

От отговорите на шофьора личи, че му извиват ръцете да лъже. Опитват се да избягат от вината

Жените трябва да бъдат подлагани на много по строги тестове за книжка. Доказано е че са опасни шофьори

Бих посъветвал повечето от форумните професори да отворят учебника по физика, да си припомнят какво е импулс (momentum), неговото запазване, момент и пр. преди да ръсят академични глупости.

Симулирайте ситуацията пресмятайки импулса,моля.

Скоростта на автобуса е била 96 км/ч ,а на автомобила се предполага поне 120км/ч. Силата на удара: Р=m.a . Масата на лекия автомобил 1300кг. P=1300(120-96)/3.6=8658kg. Силата на удара около 8 тона.Масата на автобуса е около 13 тона. Ударът е под центъра на тежестта,а разликата в скоростта е малка.Свидетел твърди че няма рязко завиване на волана.Странно обръщане.

автобусът не се е обърнал от удар. колата е по-ниска и бронята и е под автобуса. момичето се е залисало по касетофона и колата е тръгнала по посока на автобуса, като в момента в кожто тя се е осъзнала е и направила обит да завие наляво и да избегне удъра, е било всче къно. бронята е била под автобуса. завиважки обаче бронята и на нея се вдига и така поднася автобусa. при висока скорост много малък дисбаланс отдолу трябва за да се обърне автобусът. не му трябва удар дори. много джипове се обръщата така именно, защото са високи и тесни.

Кажете най после коя е тази тайнствена жена,на която не смеете и името да и кажете?Какво стана с нея?Вкарахте ли я в ареста?

Момичето е много зле психически. Тя се самообвинява жестоко. Зле е .

зле или не - това са 14 души. така, че едно 20-25 години не и мърдат в сливенския.

Не мисля, че шофъорът има вина. Едно 90% от нас ние трудно да запазим самообладание в екстремни ситуации и да мислим трезво. Под влияние на стрес хората често грешат. Затова и обикновено, тези които ни мислят лошото, винаги не стресират, за да сгрешим. И колко често стресирани хора - ни стресират, като на нас самите ние трудно да се овладеем и да ги извадим от стреса. Стресираният човек е потърпевш човек, той винаги греши. Никой не е застрахован от това. Така че не се правете на големи хладокръвници.

След като плюете по шофьора на автобуса и като сте толкова големи специалисти,отговорете вие как бихте постъпили в такава ситуация за части от секундата.между другото в you tube има клип в САЩ при включване в автомагистрала лек автомобил се удря странично в тир и го преобръща.А относно вината на шофьора има следствени органи и автотехнически експертизи които ще установят дали има или няма вина.

След като плюете по шофьора на автобуса и като сте толкова големи специалисти,отговорете вие как бихте постъпили в такава ситуация за части от секундата.между другото в you tube има клип в САЩ при включване в автомагистрала лек автомобил се удря странично в тир и го преобръща.А относно вината на шофьора има следствени органи и автотехнически експертизи които ще установят дали има или няма вина.

Господа, защо е трябвало снимката на човека да е "плажна"? Едва ли разголен Ви е е обяснявал станалото! И така, г-да "списуватели": Отгде и как взехте тази снимка? Пояснете в пълни подробности - от личние му вещи ли. в нощното му шкафче ли бъркахте, кой Ви позволи? Той ли Ви я даде - да не побярваш, че не сте имали фотоапарат? Обяснете в подробности и поименно, и не Ви "моля"... Напишете и ЗАЩО!

Човека е в болница, "умнико", да му беше занесъл дрехи за снимка ли... Как може да се правите на интересни и при такива събития, не ми е ясно. Съболезнования на близките! ДИР, затваряте какви ли не теми и триете коментари неудобни на някого, а днес е ден на траур. Приспете троловете ако може...

Ясно е, че кифлата се е разсеяла с радиото и се е ударила в автобуса. Шофьорът му е отклонил рязко в дясно и после в ляво, за да запази автобуса, но при 90 км/ч такава маневра е опасна. Автобусът е с висок център на тежестта и се катурва вдясно в канавката! А ако потърсят по-сериозно съм сигурен, че ще намерят паспорта на Путин наоколо...

за паспорти не знам, но ако имат късмет може да намерят някоя от изчезващите ти мозъчни клетки

А всъщност изражението му показва, че не само чувства никаква вина, но и не е много разстроен.

А как трябва да изглежда човек, който хем не чувства вина, а и не е много разстроен? Като другарят Борисов, който прие българския патриарх по пижама в болницата?

Нека успокоим страстите и да помислим: На 33 год. е и е шофьор на "Ивкони" от 2014-та ? Значи само 3 години и нещо !! За какъв стаж става дума ?! Струва ми се, че тоя новобранец е да вози жито на полето, но не и хора !! Виновна е и жената в "Реното", но и това, което дадоха по телевизиите показа, че ударът отстрани дори не е огънал вратите на багажното отделение на рейса, че да ни разправя ман*гала, че от удара автобусът се вдигнал на двете десни гуми ?! Бог само знае каква е била реакцията му, но ми се струва, че е еднакво виновен заедно с жената от "Реното", която е взела изпита си по кормуване по познатите ни начини...1/4 от водачите на България са за проверочни изпити !!

Какво плюете по човека,ром индиец или друго. Пътниците го защитиха,че нищо лошо не е направил. Стига грозни подстрекатели

Виновен е ромът, не познава особеностите на транспортни средства с високо разположен център на тежестта и е предприел неправилна маневра, рязко завиване при сравнително висока скорост - 95 км/ч. , което е довело до преобръщане на автобуса.

Има основание. Отделно от това, как един автомобил, като Рено, което е с олекотена конструкция може да избута цял автобус.

Mekong Delta

Рено с олекотена конструкция... баси якото! Ти идиот ли си или мунчо???

След като плюете по шофьора на автобуса и като сте толкова големи специалисти,отговорете вие как бихте постъпили в такава ситуация за части от секундата.между другото в you tube има клип в САЩ при включване в автомагистрала лек автомобил се удря странично в тир и го преобръща.А относно вината на шофьора има следствени органи и автотехнически експертизи които ще установят дали има или няма вина.

На тоя Мерцедес, май само...емблемата му е от Мерцедес? Как може толкова нестабилен автобус явно нещо не е както трябва, не може от самосебе си да се обърне просто при рязко завиване...ако беше 90* завой с висока скорост - ок, ама на прав път...извиньете, ни съ връзва??

Тази кола е послужила като клин и си го е обърнала директно явно. Ако бе по висок лек автомобил само да блъсне автобуса нямаше как да стане, заради теглото, но уви...

Аааа леелеле плашим се,тука като чета масово хората не знаят какво е обратен волан,срамота,после имало птп-та,еми ще има сигурно и знаците не знаете

Току-що обясних, понеже ти не обясни кое какво било: Обратен волан е, когато Мунчо кара МПС.

Ще направят следствен експеримент и ще се види!

Нищо няма да направят, тия ка*ути. не ги ли гледаш по снимките и репортажите - стоят наоколо с ръце кой на кръста, кой в джобовете, и "трупат стаж". Имаше и едни трима с каски, стоят един до друг и нещо си шушукат...

спрете се! Това е ром, а ромите са склонни към интуитивна самозащита и лъжат на момента така ловко, че не можеш да разбереш. Сами си вярват! Всъщност ромът не знае какво е станало - а то е че автобуса е нестабилен при рязка маневра и шофьорите не са виновни. Производителя прави нестабилни автобуси, това е моето мнение.

Ром е. Циганин та дрънка

абе то не се знае и твойта баба под кой мост е преспала, ама найсе

не знае ли, че на всяко рено радиото се управлява и от волана и не е нужно да го пускаш за да намалиш или спреш звука? И кво има да слуша като изпреварва точно?!?

прогнозата за нивото на река Дунав

На кое точно ренде бе, баце се управлява радиото от волана??? Поне последните 3-4 години това се научиха да го правят. Май забравяш едни пак сравнително нови рендета с една патерица от ляво на волана... На момичето - ми то малко по-старичко е...

Точно този модел Рено съм имал, производство 96г радиото е фабричен Филипс, радиокасетофон и се управлява от волана.

Мн си тъп,имах меган от 96г и 19ка от 86г и двете имат джойстици

Кофти автобус, хора! Не е устойчив, не са добре установени нормите за стабилност на високи превозни средства на пътници. Центъра на тежестта е доста нагоре и е неустойчив, ЯВНО!!! Като е пълен с хора разположени по-горе от средната му линия стабилността на завои му намалява и от там при рязка маневра отива към преобръщане. Така мисля!

отдолу са багажниците и ако са празни тежестта наистина е горе . А и няма куфар, който да тежи повече от пътника ,който го мъкне.

защо всички са така, не трябва да е така, не трябва да се купуват такива автобуси! ИДИОТИ!

щом кат така мислиш, кат ти се наложи да ползваш дилижанса, земаш една рулетка, мериш дека е средната линия и слагаш дисагите с повечко камъняк някъде под така определената средна линия. Да снижиш центровката на дилижанса де. Може и за фърчоплан да го прилагаш. Щото и там ги проектират с лоша центровка. Повечко камъняк в дисагите му е майката

Бряяях много си умен и забавен и много остроумен

съвременните автобуси се конструират с толкова висок център на тежестта? Тесни, високи и дълги, при което пътниците (основната тежест) е високо горе, а багажните помещения, които са много по-леки като тежест, отдолу. Ами пътно превозно средство с такава конструкция много лесно може да се обърне.

Недей смята конструкторите на автобуси за глупаци!!!

ааах ти кифличке смотана, мама ти загубена, от такива конструктори, ако са като тебе си пати страната ни и мрат хора - има стабилни автобуси разбира се и те трябва да се купуват.

Аз ще ви кажа как е станало произшествието:Абсурд е,лека кола от 1т. да обърне автобус-11-12 т.Леката кола има леко смачкан десен калник ,а автобуса,леки одрасквания.Няма удар,който да предизвика обръщането на автобуса!истината е проста-реното удря странично автобуса,шофьорът му,като чува удара,по инстинкт,завива надясно и обръща автобуса!!!

За съжаление - може и да си прав...

Не четеш ! Шофьора казва : " Реакцията ми беше, че опитах да дам наляво, но автобусът вече беше вдигнат. Явно като дадохме още наляво се преобърна автобуса . Мисля ,че нещо се замазва истината от шофьора ! Подозирам ,че има вина леката кола да се удари в рейса ! Например когато е започнала да го изпреварва и той е натиснал газта за да не и даде възможност да го изпревари от типичен идиотизъм , характерен за голяма част от " рейсаджиите " ! Не веднъж са ми правили този номер и на мен ! Тираджиите са още по-зле ! Под 150 км/ч не падат !

Тая булка е направила pit maneuver. Трябва да я земат на работа в магистрална полиция кат излезе от панделата

"... че опитах да дам наляво, но автобусът вече беше вдигнат... " НО - гумите на автобуса са в пълно дясно положение... И - пуснете си сега в утубчето катастрофи от Формула 1. Удрят те от ляво - биеш ляв волан. Удрят те от дясно - биеш десен волан, ако не искаш да се обърнеш... Погледайте малко... Примерно: Фетел и Строл, Малайзия 2017. Строл го удря от ляво, Фетел бие ляв волан да не се обърне. НО - в случая центърът на тежестта е ниско. Така - Строл с ниската кола, ако подпре автобус - вдига и го преобръща. Но правилото пак е - удряш волана на която страна те удрят.

Pesh0

то при такова завиване на колелата , които е завъртял , ако гледаме тях и без удър щеше да изхвърчи .

Mekong Delta

Момчето по инстинкт е врътнало на дясно волана, а реното просто го е дообърнало. В случая - нормална реакция - някой ме изпреварва, да дръпна в дясно, че да мине! От къде да знае, че момата ще го обърне?

Автобуса не е формула 1, центъра на тежестта е високо, това са глупости което си писал. Когато те повдигнат отляво и легнеш на дясната страна, се контрира с десен волан, и обратното, а сега гледай любимата ти туба как се кара на 2 гуми, с какъв волан се контрира подвигната от ляво, или от дясно кола. Както и да е, това са безпредметни писаници, слючва се за части от секундата, и никой няма спортни умения за да го направи на практика, съболезнования на роднините на загиналите!

Mekong Delta

Мисля, че обясних - кола от Формулата може да обърне автобуса без проблеми. Не става дума за спортни умения, а за някаква логика. Май и ти не си се загледал на коя страна е навъртян волана/гумите на автобуса. А и какви квадратни глупости си написал: как се карало на 2 гуми и дрън дрън! Четеш ли изобщо какво съм написал?

Човек като го изпреварват, инстинктивно дава волана надясно, когато изпреварващият вече го е подминал и веднага се вклинява пред него. Ама тука реното не го е подминало и не се е вклинило пред автобуса в лентата муАко си кара човек в лентата, и друг автомобил го изпреварва в съседната лента културно, без да се вклинява после рязко, изпреварваният изобщо не мърда волана, само поддържа скоростта, с която е бил, когато са почнали да го изпреварват. Защо на снимката гумите са на дясно- може шофьорът на автобуса, след като е дал пълен ляв, но това не е помогнало, а автобусът се е обърнал, вече при сблъсъка на десния борд със земята да е дал пълен десен в състояние на шок и отчаяние.

що не четеш какво съм написал и кое е същественото, хай да му се невиди, макар и глупав тиквеник - не разбираш законите на движението, не ти са ясни, трябва да четеш, да еба вашта мама проста да еба. Публикуваха те в избрани и навири нос.

Mekong Delta

Какво си написал бе, тюфлек? "Когато те повдигнат отляво и легнеш на дясната страна, се контрира с десен волан"???? Това да не си ти докато те онодят??? Вдигнеш крак па те завъртят, а? И ти влиза хубавко, м? И ти май не гледаш снимките какво се е получило от "контриране" с десен волан??? Всъщност - достатъчно видимо неграмотен си, че не можеш да намериш снимки как е в канафката автобуса.

Жената или момичето и да е искала,не е възможно,да обърне автобуса. Защо:Да приемем,че автобуса е с тегло P1=10 t включително и пътниците.Сце- плението с пътната настилка f=0.2 N=10/0.2=50 t P2=max 2tona=2/0.2=10 t H сила=50/10=5 пъти по-лек. Имайки впредвид и допълнително Момента на задържане при преобръщане е теглото делено на м/у осието 2.2 м Абсолютно е невъзможно,да го е обърнала.Въпреки,че е казала че е Виновна. Стр.инж. Пътища и мостове

Вярно е,че не може да изхвърли автобуса,но и жената е виновна,защото е предизвикала катастрофата,удряйки автобуса странично.

Сметките са верни при условие че автобуса е статичен. Когато се движи, нещата са малко по-различни. Необходимо е много малко сила за да го извади от равновесие при което се започва едно клатене и влизане в резонанс на окачването и ако шофьора не отреагира правилно резултатът е предизвестен. Както казах по- долу в един коментар подобно нещо ми се е случвало с лек автомобил на широк прав участък и минах метър само защото автомобилът е нисък, а и беше с по- ниско окачване от стандартното. В ъоутубето има клипове дето коли обръщат камиони и то с много леки удари.

Тук няма начин да се начертае схемата Ами че на нищожната странична сила се съпротивлява съпротивителен момен равен на двете двойки колела и м/у осието което е 220 см.Почти съм сигурен,че дори и перпендикулярно на движението,да го ударила с пълна сила,не би го помръднал,ако освен ако не е летял над настилката.

я пак ,но ъгъл на удара ,център на тежестта ,скорост и ускорение.

Ама като изпреварваш верно се чува странен шум от гумите - от "новата" маркировка. Това, че като се е навела на дясно и колата е завила на дясно е често срещана грешка (в случая фатална) на някои млади шофьори от един определен пол.

Не съм се возила в автобус от много години, но щом са оборудвани с колани за всяко място, значи има причина и трябва да се поставят!

Настръхнах. Господ да прости загиналите и да пази всички българи. Много народ се затри по пътищата и то често около празници

https:// youtu.be /uy6qvvYDGPA?t=7m41s

+++ Който може си го може

"Всички седалки са оборудвани с колани, но никой не ги слага." ------------------------------------- От тежкарлък ли никой не ги слага?

Ние сме умници! В Англия ако не си си сложил колана, шофьорът учтиво те приканва по транслацията да го сложиш. Защото следи и това, което става в автобуса, и е отговорен. Но в Англия са по-глупави от нас...

Това не е вярно. Линиите, които обслужват Лондон и покрайнините НЯМАТ колани.

отпред фаровете на автобуса бяха изрисувани като котешки очи. тези хора не знаят с какво си играят. какво сте ги изпорисували тия автобуси.

Това за удара се изясни,но м-ра дал,като новооткрит телефон на МВР за катастрофата, номера на дежурния в полицията и ги побъркаха от звънене, а те са новите дежурни и не знаят кой в коя болница е, пък не им е и работа.Сега да поискаш съдействие от тях не става,защото ги пощуриха от звънене.

Pesh0

като вземат да ми трият постовете , значи мазния шофьор лъже и топят момичето . БЯх написал че няма как кола да надигне втобус н 2 гуми при 40 или 50 километр скорост. Каквато евентуално е максималната разлика в скоростите им , дори да се вреже перпендикулярно

Има ли контакт - има, защо кифлата мърлява е блъснала автобуса???

Има как. Влез в ютюб и гледай клипове от камери в коли

Pesh0

къде ??????? искам да видя кола се врязва в автобус с 40 километра и го обръща или поне надига на 2 гуми .

Абе един куп нобелови лауреати се изказаха по въпроса. Ама им убягва най - важното - колата не е таранила автобуса, зада има толкова голямо значение масата. Реното има ниска предница, ако натиснеш спирачките, става още по ниска и се е подпъхнала под автобуса под малък ъгл от там вече за задната лява гума на автобуса рендето се е оказала като рампа и я е повдигнало. Единствената грешка на шофьора е, че е навил волана наляво, а не надясно, което допълнително е усложнило нещата заради центробежната сила. Сало че вина няма, щото се деъства по инстинкт, а и не е каскадяор, та да овладее автобус на две колела.

Странично, нобеле! Странично е смачкано реното. Ама ти си лансираш предница на рено под автобуса! Да не си участвал в огледа?

Pesh0

що не погледнеш задните калници на автобуса ..... те че рената неструват , ама все щяха да се поогънат . нещо по смешно да измислиш ? кола да влезе под автобус колкото и да и е ниска предницата .

Нов, но с прекалено висок център на тежестта. С една дума - боклук. Един стар "Чавдар" българко производство едва ли би останал на две гуми след страничен удар от лека кола "Рено меган". Такова рено теци не повече от 1200 кг и ударут е страничен. Ами ако кола в категория "муха" може странично да обърне автобус, то какво да си мислим за микробус или камион?

Ама удар в Волга би го изкарал от пътя. Различни поколения...

теоритически шофьорът по презумция е виновен, ако не е могъл да предотврати катастрофата. ще дам пример с животно, което изскача на магистрала: неопитен шофьор инстинктивно ще завърти рязко волана и ще набие спирачки, за да избегне удара, дори и да няма достатъчно спирачен път и да се движи прекалено бързо. това е погрешен инстинкт, защото най-често такива неопитни шофьори губят контрол и завършват в канавката. опитният шофьор би предпочел да не прави такива рисковани маневри с риск за съприкосновение, вместо да се преобърне в канавката

Абе имам блед спомен, че на шофьорският курс ми споменаваха, че ако се появи препятствие на пътя било то и спиращ автомобил едниствено правилното нещо е да намаля без да изменям посоката на движение - най-лошото ще бъде да ме ударят отзад, ама това е грижа на този след мен.

Ако е вярно това, което пише в медиите, шофьорът на автобуса е нямал препятствие отпред. Както си е карал с постоянна скорост и траектория, го блъскат отстрани, в резултат на което автобусът се килва надясно и полита надясно-към канавката. Вероятно като е усетил това, шофьорът е отнел газта, т.е.е намалил скоростта. За въпроса, че бил завъртял, по негови, думи, волана наляво-искал е да върне автобуса в лентата, т.е.да запази траекторията на движение. Абсолютно по всички правила. А пък за шофьорката на реното- докато изпреварвам друг автомобил, дори и да чуя звук откъм гумата си, не бих тръгнал точно да бъзикам по радиото. Бих намалил, с риск да ме ударят отзад, но не и са си отклонявам вниманието с радио по време на изпреварването.

Горките хора - повечето са отивали на летището; сигурно са били гастарбайтери, които са дошли за празниците и сега са се прибирали. Снощи също двама такива бяха убити на магистралата отивали си в Англия.От тая гадна държава човек вече не може и да избяга!!

Навсякъде успявате да намесите политика, ей. Даже и мен ме изкушавате да го направя... Както и да е, шофьорът искаше да каже, че повечето пътници са щели да слязат на първата спирка в София; тази, която е близо до летището. Логично, метростанцията е само на няколко метра от мястото, където спира автобусът. Е, вместо това спирката им е била в болницата, поне на щастливците. Бог да прости останалите...

За съжаление, Веско се е панирал и е навил волана надясно / гумите се виждат/ и се е катурнал в шанеца.Млад е, 12 години не знам какво е карал,но едно време трябваше да имаш бая действително каране за да се явиш на D и Е категория. Сега с тези изпити всички знаем как става.

На GTA-то като ти се вдигне колата на 2 гуми, завиваш в посоката на гумите, които са в контакт с пътя и колата ти се оправя; т.е. ако си на десни гуми, завиваш надясно и т.н. Предната дясна играе ролята на лост и като я обърнеш надясно надига колата наляво

Сума народ се чуди "как видиш ли може една лека кола да обърне тоя автобус"?! Ами може: 1. Автобуса както много тук са отбелязали няма следи от удар от лявата страна, ОСВЕН - предната част на левия преден калник е нагъната - видно на всички снимки из нета, тоест явно там е удара.Струва ми се точно там има и греда на шасито, поради, което самия калник не е хлътнал фрапантно, но това е единствената видима следа отляво. 2. На снимките Реното си е доста смачкано отдясно - фар, броня, капак, калник - е явно там се е ударило то. Сега си представете автобуса се движи с 95 км/ч, Реното се забива в лявия му преден калник, с поне 100 км/ч и то, "подпъхва" се един вид под каросерията, точно под предната му лява гума - и то на управляващата ос, "отлепя" лявата предна гума от настилката, отзад задния мост, сдвоен си "бута" целия автобус, накъдето му сочат предните колела и с вече насочена надясно предница машината се плъзка към канавката и там се преобръща. Аз таки си го представям, предвид пораженията по машините и правата пътна отсечка. Бог да прости загиналите и да даде сили на близките им, бързо възстановяване на пострадалите и нека всеки си вземе поука малко, че всички сме смъртни, никой не е застрахован и само за миг живота свършва - или твоя или на някой дето си го пребил хич без да искаш.............

Някой май е спал в часовете по физика. Кой с колко се е движил няма значение - има значение скоростта и ъгъла на удара. Едно е да удариш някой с 50км/ч челно, друго е да се докоснат колите под мн. малък ъгъл ако ще и двамата да карат с 200. Гледай поне малко Формула 1, ще ти стане ясно. Ако беше така както обясняваш, нито едно автомобилно състезание нямаше да завърши.

"Кой с колко се е движил няма значение - има значение скоростта и ъгъла на удара"?! Та КАКВО ТОЧНО казваш, че ИМА значение :) Дай да пробвам пак: 1. Скоростта ВИНАГИ има значение - има едни формули за ускорения, надигни се ги виж?! За твое учидване ще установиш, че не действат само вертикално, а и хоризонтално! 2. Точно във Формулата така става и обикновено този по външната част на трасето или завоя е вънка - ама от гледане кучето месар не е станало - та ти си гледай още :) 3. Тук машините не са се "докоснали" - реното се е забило, както съм описал, което не е съвсем пренебрежимо явно! Та така, ама нали трябва да се репликира, пък какво се пише - нема значение!

ами по автомобилните състезания внимават да не се удрят така щото политат. А специално Ф1 не я давай за пример, щото там заради аеродинамичните елементи болида се притиска към настилката със сила доста по-голяма от обусловената от масата му.

Нещо не излиза сметката. За да се повдигне автобусът трябва колелото му да мине през колата, която странично да се е напъхала под него. Къде е колата и минал ли е автобусът собствено тегло + 4,2 тона товар през нея. За сравнение -влекач ТИР е 7,5 тона с полуремарке празен 13,5 тона + 1 тон гориво. Спестява се нещо информацията. Реното с 2 пътника има тегло точно 1,5 тона. Няма как със страничен удар да измести автобуса.

Пенто, Пентооо...едно си знaе бaй ти Гaня, едно си бaе! Цял ден "специaлисти", рaзбирaтели и професори обяснявaт кaк еднa колa 1.5 тонa не може дa отмести aвтобус 12-15 тонa в движение:) Нямa по-просто, по-неуко и в същото време по-сaмоуверено племе от бългaрското! Хиляди коментaри колко виновен бил шофьорa на aвтобусa, колко виновнa билa и фирмaтa...и сегa кaкво? Не е интересно и не ви се връзвa, че еднa рaзсеянa и глуповaтa женицa е причинaтa зa толковa смърт и стрaдaние...

Жената се е ударила в автобуса, но това не може даже да го отмести. Шофьорът се е стреснал от звука, което може на всеки да се случи, инстиктивно е дръпнал волана надясно. машината е станала неуправляема и се е обърнала като вече се намесва и наклонът на канавката. Всичко става за част от секундата, без човек да има време да обмисли постъпката си. Това беше споменато и от други преди мен. Казвам това на база опит с ТИР и ТРАК, а преди това авиатор. Те затова на хайуеите -магистрали в САЩ има зона за сигурност наречена шолдър, а вдясно е равно- ако излезеш от пътя да не се обърнеш, както е станало при това голямо нещастие. В БГ има много скоростни пътища, при които канавката е на 1 м до асфалта без зона за сигурност. Излезеш ли от лентата по някаква причина и си готов - обърнат, например подхлъзване или излизане на добитък на платното.

едно време ни учеха като тръгнат да те изпреварват да намалиш а не да даваш газ, но вече е късно за идеи :(

каква газ, какви 5 лева - това е автобус на 1 година - извънградско си кара на cruise control