Слаба подготовка на пилотите е една от версиите за катастрофата на руския самолет
След мълния и късо съединение машината е преминала на ръчно управление при аварийното кацане
Обратно в новинатаКоментари - Слаба подготовка на пилотите е една от версиите за катастрофата на руския самолет | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
бай Ставри (нерегистриран)
Напълно съгласен съм с тая версия. Самият запис го доказва. Пилотите са били много слабо подготвени да извършат ръчно/без помощта на електроните системи/ кацане. Това се доказва от високата хоризонтална и вертикална скорост на самолета при кацането. Съвременните самолети по същество са летящи компютри. Високата степен на компютаризация ограничава действията на пилотите и ги прави автоматични. И когато тази техника даде отказ, изведнъж се оказва, че пилотите не са подготвени да се справят сами с тази ситуация. ТОВА СЕ ОТНАСЯ ДО ВСИЧКИ ПИЛОТИ В СВЕТА, БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ НА НАЦИОНАЛНОСТТА! СЪВРЕМЕННИТЕ УСЛОВИЯ ГО ПОРАЖДАТ! ГЛУПАВО Е ДА СЕ ТВЪРДИ, ЧЕ В ТАЗИ ДЪРЖАВА ПИЛОТИТЕ СА ПОДГОТВЕНИ, А В ТАЗИ НЕ! НЯМА ТАКЪВ ФИЛМ! ЗАБОЛЯВАНЕТО Е ОБЩО ЗА ВСИЧКИ! А ТОВА ДА СЕ ТЪРСИ ПРИЧИНАТА В КОНСТРУКЦИЯТА НА САМОЛЕТА Е ВЪРХЪТ НА ГЛУПОСТТА! КОНСТРУКЦИЯТА ТУК НЯМА НИЩО ОБЩО. ВИДЕОЗАПИСЪТ ГО ДОКАЗВА. НЕ Е ТАКЪВ СЛУЧАЯТ ОБАЧЕ С "БОИНГ 736 - 8 МАХ". ТАМ НЕЩАТА СА СЪВСЕМ ДРУГИ.
бай Ставри (нерегистриран)
Пропуснах да напомня, че при кацането се вижда как самолетът прави "козел". Това е критична ситуация за която пилотите специално се подготвят и която не е фатална, ако има правилна реакция. В случая пилотите не са знаели как да реагират!
Експерт (нерегистриран)
И още нещо от изключително значение - как са позиционирали задкрилките и предкрилките? Защото скороста на самолета, подемната сила, както и хоризонталната и вертикална, се настройва не само от мощността на двигателите.
Кон (нерегистриран)
За бай Ставри с удоволствие ще добавя: Козелът не е критична ситуация, а грешка при приземяване. Поправя се без особени затруднения. За експета: няма опрадвание безсмислената фраза "позиционирали задкрилките". На български се казва поставили задкрилките. Но, също, въпросът за задкрилките е ненужен тук и го използваш явно за да покажеш, че знаеш думата "задкрилки". За нещастие не знаеш как да избегнеш паразитната дума "позиционирали".
Stanko (нерегистриран)
Самолетът кацна с много висока хоризонтална и вертикална скорост. От удара подскочи и се разплеска тотално.
Кон (нерегистриран)
Станко, добре де, за хоризонталната скорост си улучил. Но защо е трябвало да лъжеш за вертикалната? И ти, като експерта - да добавиш нещо от себе си, да си покажем магарията, нали така?
Ясновидеца (нерегистриран)
Това е резултът от т.н. Импортозамещение - да се направи нещо, което да е изцяло с руски компоненти! Този самолет е проектиран с цел след време основните компоненти вместо да са вносни, да се прозивеждат в Русия! И затова частите му са от различни производители. В крайна сметка се е получил един Франкенщайн, който си стои в хангарите, вместо да лети!
Еми (нерегистриран)
Така са всички самолети по света. Боинг и Еърбъс най отпред в този списък.
... (нерегистриран)
добре че почват да слагат изкуствен интелект в руските самолети. поне ще има вече някакъв интелект в тях :))))
Пилот (нерегистриран)
Лелеее....какви авиационни специалисти имало в тая България....и най- вече в тоя форум...направо НАСА да я закриват и да ги взимат оттук всичките....И ДА ГИ НЕ ВРЪЩАТ ТУКА....АМА НИКОГА!!!!!
Пилот (нерегистриран)
Лелеее....какви авиационни специалисти имало в тая България....и най- вече в тоя форум...направо НАСА да я закриват и да ги взимат оттук всичките....И ДА ГИ НЕ ВРЪЩАТ ТУКА....АМА НИКИГА!!!!!
Следственият комитет (нерегистриран)
Самолетът е бил зареден с достатъчно гориво до Мурманск, но с недостатъчно водка. Което е предизвикало и решението на пилота, да се върне в Москва и дозареди запасите до нормата
бай Ставри (нерегистриран)
Откога не си ходил на доктор? Спешно трябва да отидеш!
Древен софиянец (нерегистриран)
В Ютуб е пълно с истинска информация. 1. Сухой по принцип проектира бойни, а не граждански самолети. Грубо нарушение на това основно правило. 2. Абсолютна некомпетентност на пожарникарите. вероятно става въпрос за престъпна икономия на средства и липса на подготовка. 3. Летище Шереметиево се държи от олигарха Ротенберг - един от най-близките на Кремълския пигмей. Очаквате ли той да е "ВИНОВАТ"? Завършил съм висшето си в СССР, но цялата прогнила руска система ми е пределно ясна. Хайде сега да ме плюят умопомрачените подръжници на ватенките!
Недева (нерегистриран)
А защо не си напишеш името,бе, селски тарикатино???
на село, за дядо (нерегистриран)
да няма да му праташ писмо с Новичок ма ?
Ганьо Балкански
Ти па като си написал "Недева"- кой ти вярва бе , Пройчо !?
4 (нерегистриран)
мога да си представя кво се е случвало в пожарната като е прозвучал сигнала за тревога и разчета веднага да отива на пистата. Шофьора е оправял някоя еблива руска стюардеса в хотела, останалите са били кьор-кютук пияни заляни от подготвителната пиячка по случай ДЕН ПАБЕДѝ. Търчали са кат свинта сред празни бутилки от водка да търсят ключовете на камиона. Накрая изкараха едно камионче с кош вместо пожарната кола. Пародията беше пълна
Фейк потребител (нерегистриран)
Не съм специалист, но ми направи впечатление, че самолетът е заходил веднъж към летището, отказал се е (radar24) и е кацнал на втори опит. Т.е. връткал се е и това от земята някой трябва да го е видял. Самолет, който току що е излетял се връща и не отговаря на радиовръзка - не е ли било ясно, че има проблем? По филмите сме гледали, че като каца самолет с очаквани проблеми летището е в специаленрежим и пожарните са наредени вече покрай пистата и са готови да се метнат. Реакцията им е обикновенно секунди защото те са вече там. Тук самолета горя няколко минути след като вече беше спрял и като че ли никой не знаеше какво става. Жалко поне за тези, които можеха да бъдат спасени. Може да е виновен пилота, може мълния, може да не е добър самолета като конструкция. Когато вече е станало - станало. Трябва да се прави каквото е възможно. В този период кулата и управлението на летището също според мен са отговорни и в случая и виновни не за катастрофата, а за щетите от нея.
LeGrandTulup
Относно счупения колесник и високата скорост на кацане. Самолетите са проектирани да излитат с максимално тегло - пътници, багажи и гориво, но да кацат с много по малко тегло, без вече изразходваното гориво. Разбира се, винаги си има резервно гориво, но то е неголяма част от вече изразходваното. Така например ако самолетът може да излита с общо тегло да кажем 100 тона, то проектиран е да каца безопасно с не повече от 70 тона общо тегло. Ако на самолет му се наложи да се върне скоро след излитане, то или изхвърля гориво във въздуха, или кръжи с часове около летището за да го изразходва и да стане по лек. Но тези неща не винаги са възможни. Кацане с по голямо тегло изисква то да става с висока скорост, със 100 или повече км/ч над обичайната, кацането може на е доста твърдо, а пистата може и да не стигне за спиране в нейните граници.
Кибритена кутийка (нерегистриран)
Да, типично по руски ръсят пътници и багаж. Щото иначе ще се разбият. Със скрап и пияни льотчици такива резултати се постигат.
Кон (нерегистриран)
Добричлия, добре си го написал, но 100 км са прекалено много. 20 км и то е много. Прочети си пак материала. Бог да ги прости!
4 (нерегистриран)
Пускането на Superjet 100 поначало тръгна със скандал. През 2010 г. руски медии съобщиха, че 70 от инженерите в завода, където се произвежда самолетът, са били с фалшиви дипломи.
4 (нерегистриран)
1 некадърен пилот 2 некадърен втори пилот 3 некадърен ръководител на полети 4 некадърни пожарникари 5 некадърни конструктори и производители 6 плюс алкохол в големи количества
........ (нерегистриран)
7 идиот коментиращ неща извън плоския му мозък
Фейк потребител (нерегистриран)
Няма да съм защитник на руснаците, но понеже се зачетох - много от модулите на този моделсамолет са чуждо производство. Планът е бил за да се направи по-евтин лека-полека тези части да се русифицират заменяйки ги с руско производство. Този точно самолет не е бил русифициран. Самите руснаци (преса) признават, че самолета не е добър (по замисъл). (Плохой, зато наш!) Така, че (пак да кажа, че не защитавам руснаците) в интерес на истината (моя прочит на истината) в т.5 вероятно не сте 100% прав. В т.6 малко се заяждате, с което "олекват" т.1-4 и малко 5, а там сте по-скоро отчайващо прав.
Разбирачи, (нерегистриран)
Самолетът каца с тегло над максимално допустимото тегло за кацане.Колко са тези които погат да се справят.Въпрос на шанс.Не пишете глупости.Това важи за всички самолети независимо от производството
Фейк потребител (нерегистриран)
Сигурно сте прав, но за мен едно от нещата в живота, в което се прави максималното в името на сигурността на хората е авиацията. На мен ми е набита "легендата", че там компромиси няма. Освен план-B има C, D и поне E преди пилотите да се помолят на бога си? И във връзка с това да Ви попитам: сигурно е по-лесно да кацнеш ръчно с полупразен самолет и трудно да кацнеш ръчно с натъпкан догоре. Да не би това да не се тренира? Да не би това пилота да не го знае? Защо казвате, че малцина ще се справят? В края на краищата това не е МиГ29 и като стане фал да натиснеш "красную кнопку" и да катапултираш зарязвайки техниката на действието на гравитацията.
руският подход (нерегистриран)
Мда, винаги "шофьорът"е виновен. Много удобно. Както и за Чернобил, минаха 20 години, за да излезе наяве, че човешката грешка е била на проектанта, а не на оператора. Какво струват няколко човешки съдби, когато е на карта авторитетът на една държавна технология и са потенциално застрашени и без това свитите чужди пазари.
Гласът на Северозпада (нерегистриран)
колко български или западни пилота ще кацата със самолет с пълни резервоари, багаж и пътници и с не работеща западна електроника, а? нашите смели генерали кръжат ли кръжат докато свърши горивото и тога кацат в РЪЧЕН режим и със стари самолети! а не си връткат джойостицире с пълни резервоари, щото ще отидат в небитието и то в пламъци!
sf (нерегистриран)
Е как пък дори и за момент не допуснаха техническа неизправност на самолета.Пилотите виновни,времето виновно,пътниците виновни,мълнията виновна.
Сс (нерегистриран)
има ,,,да си чул самолет ударен от гръм.Такова животно нема.Ако беше проблем шяха ли да ги пускат самолетите по време на буря
инфо (нерегистриран)
"Недостатъчна подготовка на пилотите за управление в ръчен режим при кацане е една от възможните причини за катастрофата на 5 май на руския самолет "Сухой Суперджет-100" на московското летище "Шереметиево", в която загинаха 41 човека и десетима бяха ранени. Това съобщи днес за ТАСС източник, запознат с работата на разследващата комисия." Източниците на дир-а винаги са анонимни :) Иска ми се източникът или някой дираджия да беше направил показно по майсторско приземяване на самолета...
фф (нерегистриран)
по квалифицираните пилоти работят в чужбина- не в мизерията на педераша на путкин
щото (нерегистриран)
там придобиват имунитет срещу падане ли
е (нерегистриран)
имат знания и умения за справяне със ситуации като тази- това педал означава квалификация
Big problem (нерегистриран)
Основните пилотажни умения се овладяват по старомодния и скъп вече начин - с реални полети в ръчен режим. Проблем е въобще за съвременната авиация.
Пингвин (нерегистриран)
Така е като правят кооперация със запада!
ами (нерегистриран)
Така е, като нямат акъл сами да си я измислят.
Гласът на Северозапада (нерегистриран)
Саботаж на запада чрез електрониката на самолета! това е истината!
сда (нерегистриран)
Браво, отде ви намират бе? Саботаж на електрониката, хахаха, все едно са я купили от ebay на кило. Тия работи с големите проекти малко не са ти ясни, но нищо не ти пречи да ръсиш глупости.
Това беше първа версия (нерегистриран)
80% от компонентите са от Запад, а по време на световно напрежение, спец службите се надпреварват с подобни атентати. При предишна катастрофа в Москва, загина американец, който трябваше да даде показания срещу Хилари Клинтън, няма свидетел, няма обвинение... Но затова няма резервни части, от 10 самолета летят 6, а 4 стоят, 2 от тях се ползват за резервни части. Все пак се разглеждат всички варианти, защо кислородните маски не са паднали автоматично при пожара, има ли отровни изпарения убили хората, защо пластмасите са били толкова запалителни, защо конструкцията не е достатъчно здрава, дали е имало стенд за упражнения на пилотите за аварийно кацане...
аа (нерегистриран)
Страх ги е да си признаят, че самолета им е недодялан и изкарват пилотите виновни.
а ти си додялан с теслата ли (нерегистриран)
ами измисли и ти самолет и фръкни и тогава давай акъл на можещи и фърчащи,аман от технически годни лочници
Ds (нерегистриран)
И двете...
без пардон (нерегистриран)
В тази статия няма нито една капка информация. Само мнения. Неквалифицирани мнения на дилетанти и самодейци.
а за причините (нерегистриран)
за паданията на 737 никой не мъца,тия поне си дирят причините,а там нищо,падат си като круши и това е
hihi (нерегистриран)
Това не е вярно, всички катастрофи се разледват до последното намерено болтче. Независимо от държавата, не е необходимо Путин да им казва каво да правят.
нали тръмп (нерегистриран)
им казваше да ги запрат от летене бе,къде виде путин у целата работа,или те щипе от яденето на помия
да бе (нерегистриран)
Всички мъцат за 737 момче, но тия работи не се пишат в дира. В дира се пишат само за нашите успехи и техника, разбирай руските.
и я каЖИ (нерегистриран)
една причина поради която 737 изтрепа сума ти народ,освен причината че краварите са скрили ефтинджоса за производството му
хмн (нерегистриран)
след провала със статията за гуидадо трябва и хлебец за соросите
хмн2 (нерегистриран)
Да, ама тука е русофилско царство. 80% процента от написаното е само колко велик е Путин и колко шайби вкарва на мач.
ами може (нерегистриран)
вкарва,вие като само сутрин вкарвате в канализяцията нещо кой ви е виновен че толко си можете
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия