4 швейцарски трамвая се движат в София от днес
Четири швейцарски трамвая започват да се движат от днес в София по линия номер 8 от Съдебната палата до ж.к. “Люлин“.
Обратно в новинатаКоментари - 4 швейцарски трамвая се движат в София от днес | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
1111 (нерегистриран)
Кенеф на релси...........
платен трол съм (нерегистриран)
От сигурни източници научих още една радостна новина. Щвеция щяла да ни подари десетки 20-годишни коня - да подновим каруците по софийските улици. А и една 25 годишна изкуфяла кобила бонус - да заменим кметицата с нещо по-добро...
ГРЕШЕН ИЗБОР (нерегистриран)
Наскоро бях в Прага.Чешките трамваи са по-модерни и удобни(возил съм се и на швейцарски в Берн).Вероятно при избора обаче са влияели и други фактори.Има ли обаче управник,карал 2 или повече мандата да не е затънал в корупция? Но софийските избиратели с цялата си тъпотия сигурно ще преизберат Фандъкова за трети път.
Каква (нерегистриран)
е далаверата със швейцарските трамваи? В България нищо не се прави ако няма далавера. Поддръжката на тези 28 трамвая ще ни излезе златна. Швейцарците добре са си направили сметката.
баба (нерегистриран)
е, не че ние не бяхме започнали производство на трамваи, ама що да не го затрием и да ползваме бракмите на западняците. И автобуси си правехме, и мотокари и отокари, но всичко отиде по дяволите за радост на чуждия пазар и втората употреба. Може да не бяха първа хубост, но бяха яки, а мотрисите бяха чудесни за времето си. Това, като го гледам на снимката, прилича на малкото трамвайче, което 50-те години свързваше площад "Йорданка Чанкова" с площад "Велчова завера" през гората до Семинарията. Дали пък не "догонихме" нивото на миналия век?
Руските метро влакове (нерегистриран)
са производство 1970г! Който не вярва, може да разгледа табелите когато се качи на тях! Теси трямвай са произведени 1990г и сигурно са по млади от половината коли които карат българите. НО БЪЛГАРИТЕ ОТДАВНА НЕ КАРАТ МОСКВИЧ!
аве,ти кво си ма? (нерегистриран)
тролей ли си,трол ли си,кво си?за десет поста пет са твои.а дано събереш до сутринта за кифла :)))
eh (нерегистриран)
някои си пазят москвича за спомен от братското сесесере и портрет на сталин да му се кланят
баба (нерегистриран)
то пък сега ВЪОБЩЕ И ИЗОБЩО не се кланяме. Не виждам разлика между тоя трамвай и москвича - еднакво ръбести, тежки, а и цвета е уцелен.
РУБЛАДЖИЙСКА КОРУПЦИЯ (нерегистриран)
Предпочели са старите съветски мотриси пред новите и по-модерни (а дори и по-евтини!) германски.Познайте срещу какво и колко.Наивните избиратели обаче продължават да гласуват предимно за БСП и ГЕРБ,без да проумеят че те са двете страни на една и съща монета - комунистите.
Трогателно (нерегистриран)
Трамваите в София от 60-те години на миналия век бяха къде по-хубави! Това сега и подаяние за бедните не може да се нарече, защото ще плащаме! Интересно къде са ги държали швейцарците досега, в музей ли?
ФАНДЪКОВА (нерегистриран)
-Трогателно,не ме интересува как ти изглеждат трамваите! Основният въпрос е от коя оферта ще взема по-голяма комисиона.Иначе как ще изпратя внуците ми да учат в чужбина?
Трогателно, (нерегистриран)
сърди се на тъпия софийски електорат.На последните кметски избори корумпираната червена помиярка Фандъкова беше преизбрана с 2/3 от гласовете.Очаквайте в знак на благодарност догодина да направи билетчето за градски транспорт 2 лв.
Не знам какво ви пречат (нерегистриран)
трамвай производство 1990г с двигатели СИМЕНС, а се возите на руски метро влакове производство 1970г с двигатели "сърп и чук"!
не видиш ли? (нерегистриран)
грозни са! гадно зелени са! втори фар скъп ли е та няма?
Снимай ги (нерегистриран)
сложи им втори фар на снимката и си ги сложи в къщи!
мда (нерегистриран)
когато е руско, ако ще и бълвоч да е ще го харесват, нали им е братско, родно
Софка Швейцарска (нерегистриран)
Голям майтап! Утре ще отида да се повозя на зелено ретро-трамвайче. Грозничко, но чисто и и спретнато, по швейцарски. Поне да бяха подарък за бедната балканска държава, а то, чувам, че ще си платим, частично, де. Да не забравя да си направя снимка в краставично зелено пред "подарения" трамвай"! Непременно в ретро тоалет!
До кога София (нерегистриран)
ще бъде моргата за изхвърлените от употреба в другите държави превозни средства, а всички ние ще се "радваме" на тези таралясници без да знаем в кой момент ще ни се наложи да ползваме специализирана помощ от "услугите" им?!
Докато (нерегистриран)
националното ни богатство не се изнася безнаказано за Путландия!
Анна Елчинова
Че какво толкова, хубави са си "краставиците", поне са по-евтини от тия на Женския пазар.
Дирчо
Швейцария ни подарява трамвай на 30 г. !? Това е по-скоро обида! Да си взимат боклуците обратно!
швейцарско качество (нерегистриран)
швейцария е синоним на качество във всичко което произвежда. Трамваите произведени през 70-те и до днес са в движение по уилиците им. Но пък и улиците им са със швейцарско качество. Там всичко е произведено за да остане и да докаже достойнството на производителя. Там например технологгите за плоски покрови също са от 70-те и няма течове. А в България почти няма непротекъл плосък покрив. Качеството и издигнато в култ , но няма как палачорите в България да оценят жеста. Остани със здраве.
е (нерегистриран)
ти да не дошъл от швейцария та да те взимат обратно
Spiritus malum (нерегистриран)
Колко ни платиха швейцарците, за да ги рециклираме?
К (нерегистриран)
Уродливо грозни
Б.си ма..та! (нерегистриран)
Кат ги глеам тия швайцарски мотриси май са от времето на Вилхелм Тел!
Руските метро влакове (нерегистриран)
са производство 1970г!
тъй ли? (нерегистриран)
ЗАЩО тогава имат по добър вид? и повече фарове?? и плъзгащи се врати??? аааааа,по добра им е технологията и дизаЕна .ок!
Прегледай табелите (нерегистриран)
когато влезеш вътре!
Комодор (нерегистриран)
Поредна глупотевина на усмихнатото Данче.
Пътник с билет (нерегистриран)
А новите теамвай по линия 7 се чупят зловещо, заради 500метра неремонтирани релси при кръстовището на България и Гешов. От цялото трасе само този участък остана неремонтиран. Това е заради бившия главен архитект Диков, който тихомълком "си тръгна" от поста, ама никой не каза защо..
Ватман (нерегистриран)
Пълни нещастници! Как можаха да купят тези вехории. Аз разбирам да са на 5-6 или 10 години, а те на близо 30. Столична общуна разполага с над 1млрд. и 200млн. годишен бюджет, и не можем да си позволим нови трамвай..нямам думи.
Spiritus malum (нерегистриран)
Няма нищо лошо, ако швейцарците са платили, за да ги приберем.
4351 (нерегистриран)
В тоя ред на мисли се чудя защо не си купуват и служебните автомобили втора употреба, а купуват нови?
..найста употреба трамваи (нерегистриран)
Снимка номер 13 - червената и жълтата дръжки с изтрита от употреба боя, представям си амортизацията и износването на невидимите части.
На това (нерегистриран)
му се казва скрап за 450 000 швейцарски франка. Да ни е честито. Данче браво, пак ни окраде. Пак вдигни цените на билетите, виж какви инвестиции правиш.
MAD (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
тран (нерегистриран)
Хората хвърлят боклуци ние се кефим и плащаме простотия.
гуна (нерегистриран)
Така е прост народ слаба държава.
MAD (нерегистриран)
както не един път съм казвал България е сметището на Европа Хората ги хвърлили ние ги вземаме нямало пари за нови а пари за вили и мерцедеси и правителствени коли и лични коли на гербаджии има
MAD (нерегистриран)
както не един път съм казвал България е сметището на Европа Хората ги хвърлили ние ги вземаме нямало пари за нови а пари за вили и мерцедеси и правителствени коли и лични коли на гербаджии има
Ретро (нерегистриран)
Доста са ретро тези трамваи. Швейцарците са ни използвали да си изхвърлят боклука - иначе е трябвало да се харчат за бракуването им, там със сигурност няма да пуснат по линиите пътниците да се возят на такива ретро возила. А пък ние се радваме, че пак са ни подхвърлили някое "подаръче"
Антиквар (нерегистриран)
Ретро ли, та те са си направо за музея, а дори не са ни ги подарили. Със сигурност има далавера в цялата работа. Срамота!
Факт (нерегистриран)
Заменят 40 годишни български трамваи с 30 годишни швейцарски. За българските има части и поддръжка, за швейцарските няма. Колко ли забогатя Фандъкова и ордата й от тази сделка?
Мнооого, (нерегистриран)
адски много. Тея се ненаядоха
Плюшкин (нерегистриран)
Швейцарски или не, модернизирани или не, но тези ретро трамваи ми приличат на трамваите от началото на миналия век или поне на трамваите от моето детство! Тогава живеех в района на артилерийските казарми (днес парк Заимов) и трамвай 3 (тройката) за Подуене минаваше наблизо! Той беше досущ като този от снимката - зелен, ръбат, с ретро дизайн! Същите трамваи видях и в Берн през 1968 г., когато бях на гости на един приятел! Оттогава насам нищо ново в прехвалената Швейцария! Новите трамваи по линия 7 са хиляди пъти по модерни, технологични и икономични! Нашите загубеняци от общината отново показаха робска психика, невежество и плюшкиновщина! Вижте само трамваите по линия 22 - стари таратайки, трета ръка австрийски, от Турция, по поръчка на Янчулев!
wlado (нерегистриран)
"прехвалена" Швейцария? Хахахаха, ти луд ли си?
Майтап бе, Уили (нерегистриран)
Това с прехвалената беше подигравателно бе, Владо! Бавно загряваш, ха-ха-ха! Въпреки това ти сложих плюс!
Ееех, (нерегистриран)
Аз си мислех, че сме 69-70 години след швейцарците, а те били само 30. И аз ще отида до градинката където почева "Москвич-а"408И на дядо ми ще се изпъча гордо като кметицата Фъндъкова и ще си направя снимка. Така де, не всеки има и се гордее с такива антики!
Колю (нерегистриран)
На тия в Швейцария им викали "Old Cocumbers"...
Старите краставици (нерегистриран)
Когато бях в Берн там говореха швейцарски (швицер дуч) или немски! Та на немски стари краставици е Die alten Gurken!
Георги (нерегистриран)
На снимките ясно се вижда, че са с нова боя отвън и са реновирани от вътре - седалките и всичко друго изглеждат нови. Най-вероятно са им оправили и каквото неработи като машинария. От тази гледна точка са си чист подарък. А колкото до резервни части, мисля че и на предишните са им трябвали резервни части. Не знам защо си мислите, че ще кувуваме резервни части от Швейцария, освен ако не е нещо много специализирано - вместо това съм сигурен че някоя фирма ще ги произвежда тук.
"Подарък" (нерегистриран)
на 27 години, при това платен. Не съответстват по никакъв начин на увеличените с 60% цени на билетите. Ако имахме желание да произвеждаме резервни части тук, то по-добре да бяха произведени самите трамваи от Трамкар, не мислиш ли?
murena
Грозни, стари, с много тесен салон. Безобразно!
8 (нерегистриран)
Скъпи били трамваите, а колко струва разширяването на улиците за повече автомобили? Общината трябва да харчи пари за обществения транспорт, а не за личния!
защо няма нови български? (нерегистриран)
Тъпите тролове на мафията искат да ни убедят колко е хубаво да имаме стари и тесни трамваи. Обаче били швейцарски, да видиш ти. Защо няма нови български трамваи, палета?
Красная Кухая ЛЕйка
Защото ни стига акъла само до това да намираме кусури, не и да направим нещо. ЗЪтва.
не (нерегистриран)
се изказвай в множествено число, ние не сме платени и акъла ни стига за повече.
Що (нерегистриран)
не купиме на тиквата запазен голф от 90 г? Нов внос от Швейцария. Аз поемам разходите за смяна на ремъци и обслужване. Ще ни излезе на добра цена.
6792 (нерегистриран)
Ганю като чуе че нещо било ''втора употреба'' а то всъщност е реновирано и само масивното шаси е от преди това и скача като ужилен. А чехите взеха от нас локомотиви от БДЖ, тяхно производство и си ги рециклираха, станаха като нови, но с ретро визия...красива работа! Голям Ганьо е Ганю!
погледни (нерегистриран)
хубаво снимките. Не само шасито е старо.
Вальо (нерегистриран)
Я виж немските, които се тътрузят из София, те са от 1960-та! Чушкопек такъв! Като купиха полските пропищяхте света, че са мега скъпи!
6792 (нерегистриран)
масивните, трудни и скъпи части за ново производство са стари, но какво от това ? Знаеш ли един танк колко пъти през живота си се разглобява основно, минава се всичко на песъкоструй и се монтират нови части с нова инсталация и нови системи вътре? Най-старите щатски и руски танкове които днес няма да познаеш че са на толкова,а и никой не се интересува, са от 60-те и 70-те години .. желязото ще ми пресмята на колко години било ...аман от задклавиатурни ''оценители''! Трамваите са реновирани и между другото - доста красиви! Точка.
Годо (нерегистриран)
Народ от мрънкачи и търтеи, това сте вие! Аз не съм от вас! Цял живот се клатят на технология от 60-те, но мрънкат за трамвай на Шиндлер - Сименс! Второ, някои линии са с чисто нови трамваи, защото се направи сериозна рехабилитация на трасето, като се оправи и друго трасе, тогава ще се пуснат и там!!!
ало паляче (нерегистриран)
Поредният тъп гербав трол комсомолец, който ни обяснява колко е хубаво да ти пробутват старо желязо за ново.
Любо (нерегистриран)
Срамота!!!!!!!!!! Няма ли втора употреба данъци?
Къде се обърнеш и всичко ни е (нерегистриран)
втора употреба. Западняците са чистници - вместо да си изхвърлят старите трамваи и хоп айде у нас. Преди така стана с вагоните и мотрисите на БДЖ, същото беше с Мерцедесите за градския транспорт. Дори ВВС ще се снабди със самолети втора употреба, същото и с авиокомпания България Ер.
Д-р Хаос (нерегистриран)
... значи, чакаме тоалетна хартия втора употреба ХАХАХА!!!
Плюшкин (нерегистриран)
Да, бате, рециклирана, с швейцарски " шоколадови" петънца по тях!
Шиндлер (нерегистриран)
Ейййй, най-после си имаме подвижни музейни експонати с археологиеска стойност. Нито една държава не може да се похвали с такива. Шиндлера си е Шиндлер.
10 лева за блет (нерегистриран)
Посещение в подвижен музей.
гъсто (нерегистриран)
Тези, които говорят за бараки, дали познават качествата поне на една прецизна швейцарска металорежеща машина? Но поне биха носили с огромно удоволствие и на двете си ръце по един уникат на швейцарската часовникова индустрия.
все същото (нерегистриран)
Тролче, трамвай дори да го произведеш от злато си остава трамвай. Едни и същи чаркове, сглобени по един и същи начин. Даже желязото е същото. Тук, качество и иновации няма мойто неграмотно момче.
Гост (нерегистриран)
Е как така за едни квартали има пари за чисто нови трамваи ( линии 1 и 7 + ремонт на целия релсов път ) а за други останаха стотинки само за 27 годишни бракми
Аце Македонецот (нерегистриран)
Огледай се в твоя квартал хората живеещи в панелни гарсониери,в 2 стайни тухлени от 1955г и 3 стайни в ЕПК на 16 етаж какви автомобили карат!!И съм сигурен ,че са теглили кредити,изплащат,крали са само и само да се метнат на 15г Ауди А3 с две врати с газова уредба или БМВ 5 серия на 18г. Трамваите поне са почти подарък !! Хората са казали,на харизан кон зъбите не се гледат.....
Този (нерегистриран)
кон е на 27 години и не е харизан.
Кой прибра парите (нерегистриран)
Кое му е подаръкът? Пак питам колко излезе да се смени междуосието на тази 27 годишна бракма, защото в Швейцария релсовия трамваен път е по-тесен от нашия. Защото този трамвай изобщо не е подарен, а купен при това за много пари. Кой прибра парите?
армеец (нерегистриран)
Тези трамваи "ретро" ли са или са стари?
76 (нерегистриран)
Антикварни са. След години ще са много пари и всеки колекционер ще иска да си ги купи.
НОВ (нерегистриран)
На харизан кон зъбите не се броят. Наистина е малко подтискащо да получаваш като подърък нещо използвано 20-30 години, но направи си по-хубаво или си купи ново. Имахме трамваен завод, който произвеждаше не по-малко грозни и ръбести трамвай, които при това трещяха неистово и постоянно им висяха чаркове, които дрънчаха по релсите. Каква е била себестойността на такова родно производство мога само да гадая. То и автобуси Чавдар произвеждахме, ама очевидно не се оказаха конкурентноспособни. А асансьори Шиндлер на по сто години все още работят безшумно и безотказно в много стари софийски кооперации.
Николов (нерегистриран)
милиони европейски пари изхарчени за 30 годишни трамваи, що за цирк е това моля ви се?!! Че и вицепремиер и посланик отишли да откриват - срамота!
Годо (нерегистриран)
Ти, бе, мръхльо, знаеш ли колко струва един нов трамвай? Полския трамвай струва 1,66 милиона евро!!!! А тези швейцарските общо струват 3 милиона, от които ние плащаме 450 000 евро!!!!
Мирослав Костов
Един бръснар от Русе живеещ в Швейцария беше подарил на община Русе доста тролей, общината плати само някакъв символичен данък. Човека искаше да дари 2 ри път но общината отказа нямала пари.Механично са много здрави. Електрониката е много стара само дискретни елементи и много капризна излиза извън режим.
рядко (нерегистриран)
си т.п. Харчат твоите данъци за 30 годишни бараки.
5311 (нерегистриран)
Да се смееш ли да плачеш ли? Нема лошо, 27 годишни трамваи, малко приличат на излезли от някакъв антикварен музей, ама за бедняци стават. По 200 иляди лева парчето...Друг е въпросът, че ние имаме завод за трамваи, който от години не работи...Ако този завод правеше по един трамвай на месец, за тия 27 години "демокрация" всички трамваи в София щяха да бъдат подменени, ама...се намира на апетитно място и най-вероятно чака "стратегически инвеститор" да го лапне и да тури и там некой мол; щото в София молове, хипер и супермаркети почти няма. Или да тапоса някой жилищен комплекс "луксозен" тип...или пък...абе варианти много, само дето нови трамваи нямаме, та ни даряват антиките от швейцарско...
Тези (нерегистриран)
трамвай трябва да тръгнат незабавно към Надин.
П.К. (нерегистриран)
Една чудесна инициатива на Столичната Община, която ще замени твърде остарелите и раздрънкани стари трамваи. Добре би било за окръжните градове да се ускорят доставките на нови, или втора употреба автобуси, тъй като старите им возила всеки момент могат да се разпаднат по маршрутите. Колкото за "новите" полски трамваи, познаваме отлично качествата на техните жукове и ниси, така че, голямо мерси за предложението.
БаалГуру (нерегистриран)
Зелени са понеже са рептили.
hahaha (нерегистриран)
Е щом 2017 година БГ политиците са решили да ни возят със 30 годишни трамваи мен в никакъв случай не могат да ме упрекват за 20 годишната ми кола.... то се е видяло че БГ е родината на скрапа...
ватмана (нерегистриран)
за толкова имаш пари бе сельо. Всеки иска да се вози във ферари, ама се вози в това, за което му стигат парите.
НАЙ
В нощта на Великден: Украйна свали 23 руски дрона, Русия твърди, че контролира село Очеретине
Зеленски: Бог има на рамото си украинското знаме, с такъв съюзник животът ще победи смъртта
Чудо в Бродилово, миро потече от иконата на Св. Пантелеймон (снимки)
Доклад: Светът е свидетел на най-тежкия изблик на антисемитизъм от Втората световна война
Полицай с над 2 промила алкохол в кръвта катастрофира в билборд във Велико Търново
Зеленски: Бог има на рамото си украинското знаме, с такъв съюзник животът ще победи смъртта
Путин отиде на празничната литургия в Москва, прекръсти се, заедно с десетки миряни и кмета
Доклад: Светът е свидетел на най-тежкия изблик на антисемитизъм от Втората световна война
В нощта на Великден: Украйна свали 23 руски дрона, Русия твърди, че контролира село Очеретине
Чудо в Бродилово, миро потече от иконата на Св. Пантелеймон (снимки)