Скандал заради трамваи №1 и 7

Скандал около спирането на трамваите по централния софийски булевард "Витоша" заради строителството на метрото се заформя в Столична община.

Обратно в новината

Коментари - Скандал заради трамваи №1 и 7 | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

На всеки е ясно, че нещо не само старее, но и безпределно расте по проблеми и пари на вятъра, пустата му София . А като толкова се иска запазването/развитието на релсовия транспорт (типичен и за други европейски столици) : - Защо Базата за релсов/трамваен транспорт е в пълна кома, г-жо Фандъкова ? (а имаха такива добри проекти и за мотриси, и за релсовия път ! ) Защо не вземете да се извините на Бомбардие (за проявената от `някои` `нашенци` наглост) и не вземете да подкарате програмата за комплексно развитие ? (релсов, въздушен, наземен, воден транспорт че и с клаузи за дългосрочно партниране и създаване на нови работни места у нас)

На тези, дето им е трудно на ул. Скобелев, нека дойдат в Люлин и да почакат авт. 111 (това е рейса, който кара жителите от 3 и 4 р-н до метростанция "Люлин"). Гарантирано чакане минимум 20 мин до 40 мин, след което следва влакче от 4 до 8 автобуса. Така е с години!!! Имаше две линии 112 и Експрес "Люлин". Изключително полезни и редовни. Махнаха ги, заради метрото. Само че стана по-лошо. Сега върви един дилижанс - тролей 7. Знае се, че го има ...но кога ще дойде - никой не знае?! А..да има и една линия 310 (не ходи до метрото), която е пусната специално за мангали - мръсни автобуси но с безплатно пътуване (за мангалите). Интересното, обаче е, че и двете линии от Банкя (с безупречен график) - спират точно на метростанции?! А безхаберието на люлинската кметица по отношение на транспорта е абсолютно същото, както и за кучетата, чистотата (тук улици не са мити от години), снегориненето, дупките и т.н. Е...за парламентарните избори асфалтира тротоарите в радиус от 100 метра около сградата на общината!

ха ха ха,тука си прав,транспорта ни винаги е бил редовен,и преди и по време на боко. наздраве комшу,не се ядосвай и събота или неделя мини да пием по едно. ;)

качването в движение е забранено и опасно :)

Най-забавното в цялата работа е, че управляващите (няма значение нови или стари) и дълбоката криза успяха да накарат всички да се приберат по родните си места заради липсата на работа. Докато стане готово това метро няма да има кой да го ползва... Последните 5 години беше ад движението из улиците на София. В момента всеки ден е както беше в неделя преди.

Пак ще повторя едно мое конструктивно предложение до другарката Фъндъкова: Да вземете ременно да ни изселите от София, докато си построите метрото. Така нито трамваи, нито автобуси, нито леки коли, нито пешеходци ще во се пречкаме... Строй на воля... Не осъзнавате л безобразието на ситуацията... Вие, др.Фъндъкова, представяте ли си какво е трябвало да се случи, ако метрото в Ню Йорк, Берлин, или Париж се е строяло с приложените в София методи за надземно строитество... Че то нали за това е метро - за да се строи и експлоатира под земята и да не пречи на хората... Но, щом сте избрали този метод, то... единствения изход е - хората да не Ви пречим: Изселете ни. Заточете ни по села и паланки, поне за 2 години, докато строите... ха-ха-ха... А ако не се върнем - това ше най-ненужния строеж в историята... Както и Вие - най-ненужния кмет

Прав си Дядо Йоцо но защо само софиянци? По-добре е цяла България да бъде изселена: българите в Иран, циганите в Индия и Австрия (Фердинанд е докарал 30-40 хил. цигани в България), македонците в Гърция (Филип Македонски е грък), власите в Румъния, шопите (наследници на куманите) в Азия, славяните в скандинавските страни (от там са дошли), "българите с турско самосъзнание" в Турция, комунистите (безродственици) при Путин и т.н. След това да дойдат немците и да я направят тази страна нормална. След което бившите жители да бъдат връщане след психотест, тест за интелигентност, справка за чисто минало, справка за имотно състояние и проверка по ЗЗКИ!?

до "живущ на скобелев" то и сега там не може да спре линейка, защото са паркирани коли. Няма защо да мрънкате. Ако се наложи линейка - ще спре в страничната улица.

Фандъкова не може нищо да каже, докато Б. Борисов не й нареди какво да говори. Все пак той й е началник.

Класната е неграмотна да управлява София. Тя е кукла на конци. Герберите са некомпетентни и забатачват всичко. Не става само с PR акции трябва и акъл

А ти не си кукла на конци? Кога си чувал прди да има обществено обсъждане на преместване на трамвайна линия или на каквото ти дойде на ума?! Това се случва за пръв път в България и се случва благодарение на Борисов. Фандъкова е една умна и демократично мислеща жена мениджър. Червеното толкова е заляло очите на накои хора, че не виждат нито един друг цвят на света. Червен далтонизъм е терминът, който искам да въведа в обществото ни, за да наричаме с него пълната индеферентност по отношение на действителността от членовете на БСП - болшевики (болшевик е мръсна дума в историческия речник, защото напрактика тя обозначава хора с цинично профанизирано групарско комунистическо мислене без оглед на човешките ценности - което е довело до упадък във всички общества, изтървали болшевишката зараза да завземе властта).

Ами да си върнем Стефчо Усмивката или Янчулев ? Или да изберем някой от бившата Тройна коалиция да опоска общинския бюджет ? Или можеш и ти да се кандидатираш, УМЕН, тук във форума много лесно се приказва !

Мрънкячи и ревачи. Нищо хубаво не може да допусне да се случи Бай Ганьо.

Красноселецо, като помниш, че трамвая минаваше точно оттам преди 40 години що не споменаваш кога са павирани улиците и монтирани релсите, щото тогава хората са работели без да си "оставят ръцете", а ТЖ може и да не е бил роден. Тогава в района на 5 кьошета все още беше възможно да си отваряме лицевите прозорци над двата булеварда, независимо че минаваха и камиони и автобуси 74 и 9, освен трамваите! Истината е, че бул.Скобелев се разлюля след като пуснаха тунела, а бул.Ботев - след като тогавашния кмет софиянски го асфалтира набързо за празника на София. И така, досетихме се постфактум, че дърветата и паветата не са били толкова безполезни... Всички помним колко бяха дълбоки изкопите и как след подмяната на тръбите ги позасипаха с пясък, два часа валираха и осъмнахме пресно асфалтирани, за да може в 12 да се среже лентата. Оттогава махалата пружинира, кънти и дрънчи. И за спокойствие на всички, които завиждат, че всичко ни е на 15 мин. пеша, мога да кажа - плащаме си цената солено и не мрънкаме, защото това са семейните ни домове и каквито са - такива. Новата трамвайна линия не е на мястото на старата (там сега е входът на тунела), а преминава на 1 метър от входовете на сградите и 30 см от тротоарния бордюр по простата причина, че там мястото между кооперациите и бетонния парапет над тунела е 2 метра. Всеки знае колко е широк един трамвай и може да си представи дали не са прави хората да протестират. За Красноселеца обясних по-подробно, защото се знае, че на Запад от Руски паметник вече не е София.

Да Ви информирам само , че кв.Красно Село е на юг от Руски паметник

а защо трябва да спират трамваите по витошка? Само глупости мислят и после олеле ....

То, че движението спряха, иди-доди. Ами представяш ли си какъв изкоп ще зейне след това... За цяла година...Ухаааааа...

може и да не ги спират, няма проблем. Но тебе ще те викнат да държиш релсите на трамвая , докато машините копаят отдолу.

За всички недоволни - на Витошка отвориха нов магазин където се продават костюми на Батман и костенурките Нинджа, както и метлата на баба Яга. Количеството е съобразено с тъсенето. Цената е равна на трамвайно билетче!

Независимо каква е темата -плюем по ГЕРБ ... няма смисъл да гадаем от коя партия си !!!!!

Надявам се да не спрат трамваите по Витошка изобщо защото спират достъпа на хората от южните квартали до центъра, ние и без това потчит нямаме транспорт

Ай стига сте мрънкали. Пред моя прозорец минават по 50+ трамвая на час, плюс това, че се прибира половин депо, пък не пискам да спирам транспорта на целия град. Вместо да мрънкате, че трасето ви е близо, мрънкайте, че подвижният състав е стар и опасен и искайте ПЪЛНАТА му подмяна и осигуряването на качествена инфраструктура за неговото движение. Тогава и на 2 метра да ви е от главата, няма да ги чувате.

С ЕДНА ДУМА СЪМ СЪГЛАСЕН С ТЕБЕ ,ЧЕ ВСИЧКО ИДВА ОТ ИЗНОСЕНИТЕ ТРАМВАИ КОИТО ТРАКАТ КАТО ЩУРИ,АМА ЗНАЕШ ЛИ ЧЕ И В МОМЕНТА СЕ КУПУВАТ ТАКИВА ВТОРА УПОТРЕБА Х 50 МИЛИОНА ЕВРО ТОВА САМОЛЕТИ ДА БЯХА НОВИ ПАК ТОЛКОВА ЩЕ СТРУВАТ ТАКА ЧЕ ФЪНДЪКОВА ДА КАЖЕ КОЛКО СТРУВА 1 ТРАМВАЙ.

Какви сте мърморковци само.... ама после като имате метро, няма да ревете, нали?

За всичко е виновна тройната коалиция! Докато Бойко Борисов беше кмет такива неща не се случваха!

Няма метро, няма проблем. Колко хубаво си беше при комунизма, като нямаше метро, а само планове. Веднага да се спре строежа на метрото!

Кво мрънкате само бе цървули гадни! Искате метро - ми за да се направи временно ще е така - мъка! Ше търпите! Като правите ремонт вкъщи е същото!

Напълно съм съгласна. Искаме, ама ако може нищо да не даваме.

Щом Петър Диков е намесен има далавераедва ли има по-некадърен и корумпиран нахал в тази община

Чета само плюене по решението без някой да предлага някаква разумна алтернатива. нали метрото се прави за общото благо?!? И на мен не ми е приятно лятно време няколко седмици да обикалям по кварталните улици, докато асфалтират, ама после ми е приятно няколко години да не се друсам по дупките. В момента не строим град от кота нула, че да се помисли за всичко преди това, в момента се избира най-малкото зло, тъй като без зло просто няма начин! В крайна сметка 1 години ще ти дрънчат трамваите, но после ще имаш метростанция до теб и ще се подобри живота и ще се вдигне цената на жилището ти!

Какви 20 трамвая на час? Транспортът е достатъчно нарядко! Наистина неяма да еприятно, но пък мярката е временна, все ще оцелеем - не драматизирайте всяко нещо!

Местните от "скобелев" явно забравиха как живееха, когато се правеше НДК. Тогава си мълчака като риби, защото комунистическият режим си беше на мястото и не търпеше лигавщини. Сега- една година щял да минава трамвай. Ами ще минава. Нагоре по "България" е цял един нов град

Точно така. Аз също живея наблизо и много се радвам, че ще има метро. А трамваите по "Витоша" хич не ми липсавт - нали и без това имаше планове "Витоша" да е пешеходна зона?

трамваините трасета се местят за да се окрадат пари и то яко..така бе и в надежда. ама кмета и депутатите не се возят от надежда задниците ... а норада нали са маимуни да слачат. истината е една нека унияваме булгарите да ги мачкаме и да ги изтрепаме от глад мизерия стрес и болести.

Бае Петко Мустака рече: " Тя-я, тя!"......, "Дай, Боже да ми е вярна-а!","Тийм-паралейла-лейла....", "...Но останалото-о е тя-я!" Между другото, кога пак ще ни разбиете Петицата, че застаряхме с момичетата и трябва да се движиме пеша....Впрочем, вземете да асфалтирате бул. Цар Борис Трети и задната успоредна ул. "Любляна" /разгеле сте я изтърбушили надълбоко открай докрай/ и не му мислете за танковете от Горнобанската Бригада.....

тази жена е пълно недоразумение ! Има желание да направи нещо, но поради липсата на способност да мисли, върши само половинчати неща. Първата жена кмет - а е такъв резил...

Това трасе може да го измисли само гладък като билярдна топка мозък!Никой не е помислил за безопасността на хората и най-вече на децата.В тия кооперации живеят и възрастни хора.как ще спре линейката за да помогне в нужда?!?Да не говорим за консТрукцията на тези жилища!!!И сега когато минават трамвайте в подлеза вибрациите са доволно големи!А с новото допълнение ще има проблеми за живущите там!Да се направи обсъждане за промяна!ПЪЛНА ИДИОТЩИНА!

На Графа пък да не живеят други хора или линейките да са тесни?

"100 000 души ще ги лишим от транспорт" Тоя виждал ли е транспорт изобщо? Щото това тук не е. Точната дефиниция на това тук е "съвкупност от хаотично движещи се превозни средства без ясен график и маршрут". А когато превози с онези трамваи 100 000 човека, да дойде да се обади!

добре казано

Що не ходат да живеят във Воиняговци и ще им е тихо!

Ще съсипят хубавото село-сигурно ще почнат да недоволстват ,че въэдухът е много чист и не могат да дишат!

кои го интересува какво трябва да изтарпят софянци.наи малко диков. на срешта в надежда преди 3 години обеща да има алея за велосипеди до центара,лажи и пак обезщания.не им вярвам и дума.

Да, недоволни винаги ще има. Но нали искаме София да бъде съвременен европейски град-да има нормални и улеснени транспортни връзки.Проблемът е че чак през 2009 г. правителството на ГЕРБ се зае с изграждането на модерни транспортни комуникации. Браво на Премиера Бойко Борисов ! Никой друг преди него нямаше кураж да промени движението, за да изгради нещо ново. В изграден вече град с установена инфраструктура трудно се прави метро. Това трябва да е ясно. Е, ако беше направено метрото в края на 19 век / Както е дори в Турция/ по-лесно щеше да бъде. А колкото до неудобството за хората, трябва да се примирим, за да стане градът ни съвременен европейски град. желая успех на всички начинания на Премиера !

Откакто Борисов стана кмет, а сега и премиер, наистина много неща се промениха в София, но не всичко е за доброто на града и хората, живеещи в него. Които, като знаем как все повече българи пристигат в София от всички краищата на страната с надеждата за препитание, са с тенденцията да станат половин България! Та, за половин България София става "моят град" и би трябвало да се интересуват от съдбата й. Подобни "временни" решения не са най-доброто възможно нещо. Особено като знаем че у нас временното е по-постоянно и от най-постоянното! Убедена съм, че има и по-добри възможности от тази, сгради, строени в началото и средата на 20-ти век да бъдат принудително докарани до срутване. Освен ако в крайна сметка целта не е тази - да се освободи място за поредните молове, бизнес-центрове и комплекси "с контролиран достъп"... С недобре обмислените си и несъгласувани с потърпевшите граждани на София действия кметството може да печели нещо, но не и доверие. Метрото е хубаво нещо, добре е София да бъде съвременен град, но защо трябва нещата да се правят като че ли градът ще съществува само докато нас ни има?! Какво й е хубавото и съвременното на бетонната джунгла, в която се опитваме да превърнем НАШИЯ град?!!! Къде отива духът на града??? Осъзнайте се, и Виена е съвременен град, и Москва също, но там хората правят нещата с акъл, а не с бързи и показни мероприятия!!! Арх. Диков да впрегне творческия си потенциал за нещо добро и умно, а не за бързи решения, които ще излязат през носа на бъдните поколения. Ако, разбира се, има такива и не успеем да задушим и прогоним младите...

Да минава трамвай в тази отсечка на бул.Скобелев е НАЙ-ГРАНДИОЗНАТА идиотщина, която може да измисли само болен мозък! Акълът не ми побира какъв кошмар наистина чака живущите там! Аз също живея наблиз и минавам почти всеки ден оттам. След пускането на трамваите движението на пишиходци ще стане почти невъзможно!

"движението на пишиходци " ще бъде напълно възможно по отсрещния тротоар. По-важното е да се осигури възможност трамвая да се движи към бул. България, за да не бъдат лишени десетки хиляди от транспорт. В края на краищата по-важното е да се изгради по-бързо метрото. А към всички останали "плюещи" по това решение: Предложете алтернатива! Или е по-лесно да сме само недоволни!?

Аз пък живея далеч - да се изселват.

как пък нищо не ви хареса и не ви се угоди, ганьовци. Една година не можете да изтраете, а лаете против задръстванията. Всеки селендурник с кола, за грамадните джипове да не говорим все едно сме във военно положение и война. Като не ви харесва ходете си по родните места, там къщи и земи свободни и пустеещи колкото искате. То не може "хем к....а у г...зо, хем душата в рая". Ако бай ви тошо го беше направил до 1989 г сщяхте да мълчите като п...и и гласеца нямаше да ви се чуе, но нали щяхте да преизпълнявате петилетния план щяхте да сте щастливи, при него никъде не минаваха трамваи, на дрънкаха, не тропаха до 1 през ноща. Сега всякакви навлеци отвсякъде претенции и мърморене, ми работете си за вашите градчета и селца, кВо дирите тука

е едно хюмне!!! и хич да не се обажда

Разстоянието до сградите е по-малко и от 2 м. Сградите имат и балкони към улицата, което значи че жиците ще са на 2 м от хората. Прехвърчат искри при контакта с мрежата. Със сигурност строителството е без разрешение и няма технически издържано решение няма такъв идиот инженер да подпише такъв проект.

Иване, много си прав. Никой специалист не би съгласувал и одобрил такъв проект. Целта е ясна - да се гепнат още парички от поредния партиен другар (умишлено не уточнявам партията). С така похарчените пари можеше да се ремонтира не малка част от ужасните софийски улици. Алтернативен вариант е покриването на участъка с автобусен транспорт (не е необходимо изграждането на релсов път). И последно, това е поредната опашата лъжа, че пътят е временен. Отворете сайта на ДАГ и ще видите, че в перспективното развитие на релсовия транспорт този участък е постоянен и се премахва напълно трасето от НДК до ул. Козлодуй. Ха със здраве!

Не ни занимавайте с учителката Фандъкова, че изобщо не и емястото там !!!!

А ЗАЩО САМО НА ТЕЗИ В ЦЕНТЪРА ИМ МИНАВА ТРАМВАЯ ПОД ПРОЗОРЕЦА?-А НА ТЕЗИ В НАДЕЖДА-3 -НЕ? НИЕ ПО-МАЛКО ХОРА ЛИ СМЕ? И ТУК НЕ Е ИМАЛО НИКАКВА ДИСКУСИЯ-ДОРИ И НА ПИСМАТА НА ГРАЖДАНИТЕ СЕ ГЛЕДА С ПРЕНЕБРЕЖЕНИЕ- НО..ИДВАТ ИЗБОРИ- ПАК НИЕ ЩЕ СМЕ НА ХОД.

Под кой прозорец пък минава трамваят там? Да не бъркаш бурдюр с прозорец?