Стоян Братоев пред Dir.bg: Симулация доказа, че без метро София ще колабира
Копаем метрото през руслото на река, която е на 200 000 години
Обратно в новинатаКоментари - Стоян Братоев пред Dir.bg: Симулация доказа, че без метро София ще колабира | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Мими (нерегистриран)
Интересно аз не колабирам ли вече 4 години докато отида на работа и се върна обикалям София.... Един надлез и подлез и една спиркасе правят за толкова време.... Докога???
Ivanov (нерегистриран)
В София не винаги е имало метро, как тогава не е колабирала? Метрото е улеснение за жителите на града, но да се каже, че едва ли не ако няма метро града ще потъне в хаос ми се струва крайно. Всеки жител на града може да прецени за себе си доколко му е полезно метрото и до какво би довело неговата липса без някаква симулация, достатъчно е да се огледа около себе си и да се позове на своя опит.
Преди много години (нерегистриран)
бе направен пълен ремонт на релсите на трамвайните линии с № № 14 и19(до Студентски град). После, по неведоми причини ги спряха, разбиха релсите и започнаха да строят Метрото. Интересно ми е, кой гушна парите от този псевдоремонт?
Преди много години (нерегистриран)
бе направен пълен ремонт на релсите на трамвайните линии с № № 14 и19(до Студентски град). После, по неведоми причини ги спряха, разбиха релсите и започнаха да строят Метрото. Интересно ми е, кой гушна парите от този псевдоремонт?
Софийското метро ще се свърже с ж.п. линията, (нерегистриран)
МЕТРОТО(до Горна баня) - и от жп гара Горна Баня до жп гара Перник. На Бай Мангал дюшеш ще му дойде - хептен няма да си плаща екскурзията.
А после (нерегистриран)
и към Пловдив.
Е (нерегистриран)
София се строи без обмислен план и инфраструктура, защото се сблъскват интересите на много строителни предприемачи и интересите на гражданите да живеят в добра среда. Лошото на метрото тук е, че се строи рекордно бавно, винаги с години закъснение от първоначалния план и възможно най-дивашки. Но какво да се чудим, като знаем какви партизански наследници управляват процеса.
така е (нерегистриран)
София ще колабира без метро, защото като направихте метрото, унищожихте голям брой удобни надземни линии, за да принудите хората да ползват метрото.
Антоан Петров
На баба ти ‘фърчилото още ли лети?
Аз (нерегистриран)
София е 3 млн вече, а няма един кенеф достъпен. Не броим пластмасовите смърдели разположени по парковете, които се чистят веднъж на високосна. Метро дълбаят, хубаво, ама чужденците като дойдат и няма къде да се изпикаят, метрото им е последна грижа.
hr (нерегистриран)
Г-н Братоев , благодарим за инфото. Нека ДА БЛАГОДАРИМ и НА ХОРАТА, КОИТО ГО ИЗГРАЖДАТ. Всичко това е чудесно. Престанете да пишите негативи - по добре мислете как да стане по-бързо и по-красиво С уважение
българин (нерегистриран)
туй за информация на джихадистите ли го казват?
da (нерегистриран)
Имам предложение, много яка симулация. Казва се София без тоалетна за 1 месец. Включва тотален отказ на канализацията. Какъв компютър желае за симулацията другарят?
ВиК (нерегистриран)
аз имам въпрос. Колко квартала в София нямат канализация? А колко населени места в България нямат? Защо не се инвестира в канализация?
KS (нерегистриран)
Ай сиктир с тая канализация бе, селяк...кой те е карал да си купуваш апартамент в разни ливади и баири....
Дайте реална снимка (нерегистриран)
Не вярвам метрото някога да изглежда като на снимката в новината.
Симо Симов
Като сравнява с Прага, няма да е зле да види в Прага как е вързано метрото с трамваи. А тук спирките са посредата на нищото и метрото може да е бързо, но ако не си баш до спирката си фира.
Веселият Готвач (нерегистриран)
ами ако селяците се завърнат по родните си села, ква симулация ще правите и ки резултати ще покажете, не е истина и не е за вярване, столичаните станали европейци (но само у нас са такива,иначе са си селчук и сие..) и имат големи претенции и само с метрото да се извозват...трагикомична ситуация, искам да я изиграете пробно, ей тъй един път,айде давайте да видим кон боб яде ли...
Голям въпрос (нерегистриран)
Ако всички селяци се върнат по рдоните места ...дали в София ще останат повече от 20 000 жители?! От коя година нататъка се броят за селяци и от коя назад не се броят за селяци, жители на околните махали и села и въобще придошли от целия Шоплук? Че тука в квартала много ми се правят на кореняци, щото или родени. ама майките и бащите им по околната Провинция. Или родната къща била на 1 час път каруца от центъра на столицата. Голям смях
Веселият Готвач (нерегистриран)
ами ако селяците се завърнат по родните си села, ква симулация ще правите и ки резултати ще покажете, не е истина и не е за вярване, столичаните станали европейци (но само у нас са такива,иначе са си селчук и сие..) и имат големи претенции и само с метрото да се извозват...трагикомична ситуация, искам да я изиграете пробно, ей тъй един път,айде давайте да видим кон боб яде ли...
$$$ (нерегистриран)
Докато от нас до работата със стария ми дизеляк за 1000 лева е по-евтино от всяка друга алтернатива, няма как да ме принудят да ползвам градски транспорт!
Спаси София (нерегистриран)
Кметицата е виновна. Ние асфалт не ядем и колелета на метро мутреси не ядем. Да се спре метрото и да се извадят паветата от Дондуков. Искаме оставка и да се спре метрото.
KGB (нерегистриран)
Недоволни много. Има някои, които мса недоволни от всичко. Има други, които са недоволни от управленеито на ББ. Но нека да помислим дали една столица на държава от ЕС може без метро. И що за столица ще е това? Ясно е за всички че без метро в София е пълна мизерия. няколкото спирания на метрото го показаха ясно. Въпросът е по-скоро друг. Защо трябваше да се чака 40-50 години за да го започнат. нали ония дришльовци от БКП-то твърдяха че работели били за интересите на народа. И защо по първа и втора линия се движат руско-съветски боклучарници. ако беше до 1989, разбирам, но 30 години след това..... Или не ние достатъчно отрицателен търговския баланс с Русия....
Станишев (нерегистриран)
Народа асфалт и влакове не яде
фффффф (нерегистриран)
Обаче ходи на работа с тях, за да изкара за ядене.
1111 (нерегистриран)
Ех, ако бяха направили поне едно кръстовище на две нива.
Аз (нерегистриран)
Ходи на изхода на София откъм Люлин до Бриколажа. Ще видиш кръстовище на 3 нива.
Задръстване (нерегистриран)
И след него Т образно кръстовище с безумно регулиран светофар. МИналата седмциа опашката беше чак до метро. Друг е въпроса че когато направят магистралата към Сърбия това кръстовище ще се обесмисли
до аз (нерегистриран)
това е околовръстното,не е обект на софийска община,моля!
Здравец Софиянски (нерегистриран)
Не искам да анализирам казаното от г-н проф. Братоев, но ми се искаше да чуя като софиянец, че направеното е без алтернатива и е помислено в достатъчно дългосрочен период. Например, какво би показала симулацията ако се увеличи пътнико потока например два или три пъти, което да отговаря на население в столицата около 4-4,5 млн. Как ще се увеличи тогава превозването на пътниците, като метро станциите в момента, без първоначално изградените 7-8, са с дължината на влака, т.е., решението на проблема с допълнително прикачени вагони не може да се осъществи. ( Симулацията е направена само за спиране на метрото - защо?? ) Второ. Действащата метро-схема няма почти нищо общо със намеренията, проучванията и предложенията на специалистите, работили по въпроса преди 1990 г. - намаляване трафика по "Цариградско шосе", освобождаване на трамвая по ул. "Граф Игнатиев", като тя остава пешеходна зона и т.н. и т.н. - много практични и хубави идеи са погребани..... С това съвсем не казвам, че съм недоволен от изграденото, но очевидно можеше много повече и много по-добре!
3евзек
Ако потокът от пътници се увеличи два пъти, ще бъде намален двойно интервалът между влаковете. Виждаш ли колко е просто?
Здравец Софиянски (нерегистриран)
Писах ти "плюс" , защото май наистина си мушморок. Знаеш ли сега интервалът в пикови часове какъв е? И освен това, при такава висока интензивност на трафик даваш ли си сметка за амортизацията на подвижния състав? Няма нужда от други аргументи....
3евзек
Автоматиката позволява интервал 90 секунди. Много ясно, че амортизацията на два пъти повече влакове ще е два пъти повече. Ако искаш да увеличиш броя им от 50 на 100 и те да продължат да се развалят колкото 50, значи нещо си се объркал.
Баба ВеЦе (нерегистриран)
Никакви тоалетни няма на метроспирките. Недопустимо е!
Звучи добре .... (нерегистриран)
И поздравления за усилията и за резултата. Един въпрос обаче не ми дава мира - КОЙ е планирал станцията на Сердика, за Линия 1 ? Какъв пътникопоток е смятан, та нито стълбищата са достатъчни, нито ескалаторите .... И въобще може ли да се направи нещо на този етап?!
Кире (нерегистриран)
Този старец (уж професор) какво се жали като вдовица? Трудно се работело - резците се износвали, водолази ги сменяли. Под Темза или под Нева копаете, ле Шошо? Организацията на строителството е на елементарно ниво - само какви огромни площадки са отцепени на повърхността и блокират движението. По колко часа се работи в денонощието? Ами експлоатацията на вече уж работещото? От 155 години в Лондон има метро, но всичките му подемни съоръжения работят, навсякъде има достъп за колички, станциите не се наводняват при всеки дъждец за разлика от Софийското.
Софиянец (нерегистриран)
Ами селяните да си тръгнат и няма да трябва метро, сега в час пика става надпревара кой Ганьо ще влезне пръв в мутрисата ... С такъв акъл и манталитет си заслужаваме съдбата.
Горнооряховски (нерегистриран)
метрото в София, е платено с еврофондове предоставени на България (не на София) и с финансиране от държавния бюджет. Значи не е само на софиянци.
13 (нерегистриран)
софиянец ли си, неграмотник ли си, идиот ли си... да
българин (нерегистриран)
Ти " Софиянец" -а , я по-добре се научи на четмо и писмо, пък тогава давай акъл кое как да стане и се изказвай по форумите! Аман от неграмотници в тази държава, иначе отворили уста и само вятър правят!
теменужка (нерегистриран)
ВЪПРОС към господина: Имате ли все пак план да свържете директно летище София с Централна гара и Централна автогара? Изключително трудно е от тези две обществени места да се прекачваме на спирка "Сердика", за да се "дотътрим" с метрото, пътувайки със сакове и куфари. С метрото в Лондон се справих много добре, но когато трябваше да пътувам от летище София до Централна автогара /хайде, да не говорим за такситата, щото там се знае какъв е батака/, казвам ви - мотането, т.е ориентацията ми беше НУЛА и трябваше да изпусна транспорта си до Пловдив. Те това ми е въпроса. във всички по-големи европейски градове, гара, автогара и летище имат директни връзки.
искър (нерегистриран)
слизаш на гара Искър и чакаш влака за Пловдив.
3евзек
Нали за това направиха нова гара, която е на две станции от летището и всички влакове спират на нея?
Роза (нерегистриран)
Ами просто няма да слизаш на Сердика. Продължаваш през Люлин, Обеля и Надежда и пак си на гарата. Само пътуването се удължава с 15-20 минути.
ДАААА (нерегистриран)
Едно време слизат на гарата и знаеха само ЦУМ . Сега слизат на гарата и искат най - бързо до летището . 15-20 мин са Ноооого !
KS (нерегистриран)
Теменужка, зарад теб специално ще побият линия и до родното ти село, да ти е по-удобно.
билетче (нерегистриран)
познайте като открият линия 3 колко ще стане картата за метрото? ;)
/*/*/ (нерегистриран)
Е, той откри топлата вода. Това е ясно. Според мен обаче, София у доста над 1,5 млн. Както и да е. Не виждам причина да се обсъжда необходимостта от метро, тя е очеизвадна. Въпросът е защо толкова бавно става всичко и аз не видях отговор на това, дори и на директния такъв въпрос, не видях смислен отговор.
метро (нерегистриран)
много прехвалено това метро бе. Някой хора като говорят за метрото, чак мед им капе от устата. Ама професора не казва, че да пътуваш в метрото въобще не е комфортно в час пик - тъпканица. Мен лично това ме отказва. Братоев ползва ли метрото или си ходи до в къщи със служебната кола?
дизел евро4 (нерегистриран)
бас ловя, че колата е дизеляк.
13 (нерегистриран)
че в кое метро в час пик не е тъпканица, бе цървул
Аз (нерегистриран)
Специално в Лондон в час пик пускат допълнителни мотриси и интервала им на преминаване се съкращава. Пак е тъпканица, но поне хората се опитват да компенсират. У нашето няма значение колко е часа мотрисите си се движат през един и същи интервал.
Е (нерегистриран)
И в софийското метро интервалът на пикове часове е няколко пъти по-малък. По-често от на три минути едва ли можем да го организираме при нашите "способности".
ау (нерегистриран)
тогава имаш избор в кое метро да се тъпчеш.
Ивко (нерегистриран)
Ползва го!
Д-р (нерегистриран)
Свалям шапка на хората, които работят и създават нещата. Великани.
Няма сигурност! (нерегистриран)
В това несигурно време няма нито една станция оборудвана по европейските изисквания за безопасност. Просто има по два тумбака сврени в някой ъгъл да дремат да им мине смяната. Тоя чук ондур братоев да замълчи и да се поинтересува как може само за 5 мин 2 неуки циганета могат да парализират метрото! ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ!
Gruh (нерегистриран)
Ма
Gruh (нерегистриран)
Ма
Gruh (нерегистриран)
Честно казано каквото и да пеавят материалът е лош. Сега направиха бусл
-10 (нерегистриран)
Знаех, си списвачите-журналисти са хвани единия удари другия, ама и те вече да вече да имат проблем с "Й", тая държава е вече за закриване.
004 (нерегистриран)
Аз пък твърдя, че като се пресели още половината България в София и метрото няма да помогне. Нека професорът да направи една симулация при 4 милиона живещи в София дали ще издържи метрото?. Между другото на симулации сме доста силни, а стигне ли се до реални действия - йок , пълен провал. Надеждата ми в кметицата - "чрез ремонти към по-добър живот" и дано хората, които имат алтернатива, да им писне от тях и да избягат от София.
3евзек
4 милиона няма къде да живеят на такава площ. В такъв случай ще се строят още квартали в околностите. Максималният капацитет на текущото метро е поне двоен. А ако все пак населението стигне 4 милиона, ще има нови линии. Например една кръгова би се отразила много добре.
3 (нерегистриран)
Прав е - ще се сдухаме без метро. При последната авария закаснях за работа с 1 час! Прав е дядката, защото една дребна женица и нейната провинциална клика унищожиха нормалната мрежа на наземния градски транспорт. ТОТАЛНО разредиха интервала на движение на автобусите, закриха или разместиха трамвайните линии. Къде са трамваите с номера 2, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21? По какви безумни маршрути се движат останалите трамваи? Екология, чист въздух - само в Самоковската околия или на езерата.
Муха (нерегистриран)
Баце с'а яз съм на възраст дето още помни как зимъска шофьора от време на време слизаше от Икаруса с един горящ вестник и се завираше под автобуса, докато пътниците се кефиме, че сме много сгушени и се надяваме да не ни накара пак да хващаме пътя, че студ..... Не че Фъндъкова е основенвиновник за това, но София доста се промени за последните 20 години и то за добро....
3 (нерегистриран)
И аз съм от времето на Икарусите, но те никога не са били по този начин загрявани. Дори и препълнени си се движеха без проблем. Относно времето - нормално е един град да се развива напред. Да, ама София като град се развива назад. Транспорта на нашия град - също. Женицата си е дребна, тя просто толкова си може. Просто като нея.
Bobi (нерегистриран)
и как точно "дребната женица" е унищожила наземния градски транспорт? С какво е виновна тя, че София се задръсти с автомобили, всеки селянин хванал по една таратайка и хода на кафе и за хляб с нея? Аман от дървени философи. Трябва да се вдигнат драстично всички пътни данъци, застраховки, цени на горива и т.н., за да слязат хората от тия счупени трошки и да повървят малко - хем здравословно, хем няма да има такива тапи и колапс на транспорта..
3 (нерегистриран)
Според теб, написаното по-горе не е ли така в момента? Дали разредиха интервала на движение на автобусите, закриха или разместиха трамвайните линии. Къде са трамваите с номера 2, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21? По какви безумни маршрути се движат останалите трамваи?
XXX (нерегистриран)
Бих се возил с ацкия транспорт, но това лято един път не попаднах на 604 ( гордост за Фандъка ) с включен климатик. И това се случва в 18.30, когато автобуса е напечен като фурна. Е ще ме извиняваш ама няма как да стане. Лично съм снимал модерния дисплей, който показва външна температура 26 и вътрешна 29 градуса. А зимата пак греда. Вънка -10 , вътре 27. Е айде яке сваляш, но пак жега и не се диша.
Пенчо (нерегистриран)
Естествено, че е виновна! Да, не може да свали никой от колата. Но може да вдигне местните данъци за автомобили! Може да ограничи влизането на автомобили в определени зони, или направо в цяла София (напр. да сложи такса за влизане на не-софийски автомобили в града). Можеше да не закрива 20 км релсов път за трамваи, а да построи толкова нови. Можеше да направи велоалеи, вместо имитиращи велоленти - познавам много хора, които биха пътували с колело до работа, но просто ги е страх. И по-глобално - принципно няма как да спре инвестиционния интерес към нови кооперации във вече развитите южни райони, но можеше да им подготви по-добра улична среда. Можеше да стимулира разрастването на София на север, по същия начин. И много, много други неща.
жепето (нерегистриран)
Ще колабира защото организацията на движението е колабирала в празните глави на общинарите, по глупаво организиране на движението като в софето на дали има по света, защото в основата е заложено не ефективност ами мега проекти и прибиране на готови пари.
H (нерегистриран)
Заради безумното сгъчкване на повърхността метрото трябва да има списрки на всеки километър. По-ефективно е да се използва като бърза връзка с отделни райони, да пътува без спирки.
Муха (нерегистриран)
Да, щото София е магаполис разпожена на миларди квадратни километра площ. София като площ е супер малък град, за 3-4 часа пеша спокойно стигаш от Овча Купел до Дружба, много ясно, че ще спира често.
Gruh (нерегистриран)
Хич не е малък вече ;)
Грух де (нерегистриран)
Такава си е каквато беше по площ!По населеност си прав! Презастрояването е проблем ама нищо по тоя въпрос!
999 (нерегистриран)
В париж са на 500 - 800 метра .
НАЙ
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Масов бой с бухалки и винкели в селска дискотека прати четирима в Спешното
"Бивол": Има метаданни, че Никола Минчев и Лена Бориславова са съставили фалшиви документи
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Терористи нападнаха полицейски пункт в Русия с бомба и автомати, убиха полицаи (видео)