Сцеплението на асфалта на фаталното място край Своге било два пъти по-малко
Този участък е ремонтиран през 2016 година и за него са похарчени близо 22 млн. евро
Обратно в новинатаКоментари - Сцеплението на асфалта на фаталното място край Своге било два пъти по-малко | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
В сравнение с какво е по-малко това сцепление? (нерегистриран)
Та това сцепление било два пъти по-малко от онова другото сцепление дето там накой си го мерил някога. Ама било мерено на мокро ама това на сухо ама с прах ... ама той пък бил мокър, прахът де, ама някой го бил замел... Мдааа... Нещо да кажат като и аз да кажа де.
Оптимист (нерегистриран)
Дир, наемете си технически грамотен човек да редактира подобни статии. Не разчитайте журналистите да свършат всичко. Наскоро засякох изказване на министър. Не познаваше горкият мерните единици, свързани с доклада му. Вие не сте министри, нито депутати. Не правете като тях. Имате си редовни читатели, уважавайте ги и пишете внимателно и коректно.
Pesho (нерегистриран)
Да идат в нормалните държави как се слага полимерен асфалт. Като спираш все едно гумена настилка има отдолу
Мдаааа.... (нерегистриран)
Нали... поломерен ама не като асфалтовия, ами от рециклирани ПЕТ бутилки. Нали... Ех как съм карал по такъв полимерен... То като караш по него ти взима контрола на автомобила и като все че караш по коловози. И пак добре че поне няма да сгафиш с кормилото. Пък като вдигнеш над разрешената скорост направо ти праща по пощата акта и глобата. Че направо ти я отдържа от сметката и пази парите да се ремонтира. Ех тия полимерни пътища само в европата ги има.... ма не у нас.
има разлика (нерегистриран)
На полимерен асфалт няма никакъв шум и в колата на 130 км/час може да слушаш симфонична музика, докато например по бетонни магистрали в Германия може съвсем да си изключиш радиото, защото шумът е страхотен. Отделно колата вози, все едно си на компютърна игра, няма поднасяне, сцеплението е отлично и при проливен дъжд. Докато на бетонни магистрали в Германия обикновено навсякъде на наклонени участъци знаци за ограничаване на скоростта при дъжд (до 100 или 80 км/час)... Да има разлика... не са много такива магистрали в Европа обаче... Забележи обаче, че дори на такива магистрали разрешената скорост в Европа е 130км/час, докато магистрала Тракия е може би единствената магистрала в Европа с разрешена скорост 140 км/час, при много по-лошо сцепление на настилката, защото асфалта е правен с голям процент смлян до тебишир варовик....
ами (нерегистриран)
В тия 22 милиона евро е заровено кучето ! Най вероятно за "ремонт" са използвани не повече от 2 милиона , а 20 милиона просто са откраднати ! Ще има ли съд за тях ?
"сцеплението" (нерегистриран)
при обилен дъжд, със сигурност може и да е два пъти по-малко от?.. от измислената цифра в главата на поредния идиот на хранилка от бсп
А тебе троле (нерегистриран)
Кой те храни,факта ,че за толкова кратко време ,дори и без дъжд има толкова катастрофи,естествено ,че проекта и изпълнението не са НОРМАЛНИ,а явно и ти си ненормален щом ги защитаваш
Не точно... (нерегистриран)
Има толкова катастрофи защото всеки кара като идиот с колкото може да му вдигне колата между завоите. Не схванахте ли? Не се лъжете от приказките. Просто не се лъжете!
хахахаахаха (нерегистриран)
АПИ са се вдигнали в неделя да правят "измервания" и да съставят доклади. Хахахахахахахахахаха
Това значи (нерегистриран)
Че сцеплението в тиквите ви съвсем липсва и се движите по инерция от коридор в коридор и от бар на бар когато отивате на "работа".
mistgi (нерегистриран)
Некачествен ремонт, овладяване на средства, няма виновни.
ПП Наблюдавай
В Държавата на ментетата и прасетата, виновни са само чистачките, градинарите и шофьорите.
Петър (нерегистриран)
Вижте пичове, няма да стане вашата! Виновен е водача на МПСто! ПОгледнете снимката и самата отсечка!!! Знаци колкото футболна врата ти казват, че има остри завой и да се кара с 40км/ч. Професионален водач, точно на това място в проливен дъжд, ще кара с около 30км/ч. и ще бъде концентриран на макс. Но нееееее, понеже старите пътища са ремонтирани, ние търсим под вола 5тото теле!!!! Сцепление нямало! АКо карата така сигурно ще мрънкатате защо пътя там не е бил изправен като струна за да няма инциденти!? Излагате се! 100% грешка на водача, колкото и да не ви се иска!
Пич с Москвич (нерегистриран)
Виж какво "Петре", чети какво пише в статията относно катастрофите за 2017 и 2018 години. Това не е удобната за тебе истина, а това че автобуса още не бил минал преглед през този месец. И тази БИЛА ЕДНАТА ПРИЧИНА, а другата СКОРОСТТА от 41 km/h при задължителните 40 km/h артък.
Тариакт с жалко подобие на кола (нерегистриран)
Ти пък вземи прочети, че даже шофьра на автобуса си признал, че се разсеял. Влязъл в насрешното с 50тина километра прекоригирал е, натресъл се е в автомобили там и ... А истината... Истината е че там се кара с много над 40 щото няма дупки и всеки си тарикат кара с колкото му скимне. Затова има и много катастрофи след поправката на пътя. Преди и да искаш не можеше да караш с повече от 40. Беше дупка до дупка....
"Инфраструктурата или водачите - кои са виновните за войната по пътищата? (нерегистриран)
1) Погледнете видеото с много професионална дискусия на bgonair. bg "Инфраструктурата или водачите - кои са виновните за войната по пътищата?". Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов защитава "Констатацията на Европа е, че 60% са по вина на участниците в движението, останалите 40% са на институциите".... При нас 95% от катастрофите се считат за вина на шофьорите... Прави се и анализ на ситуацията на пътния участък - погледнете видеото. Изнасят се ОЧЕВИДНИТЕ ИСТИНИ, които много заинтересовани хора не искат да чуят и натискат Прокуратурата за измиване на ръцете с шофьора!!! 2) Има и интересен анализ на на bgonair. bg в материала "АПИ: Мантинелата на пътя край Своге не е отразена в проекта за ремонт" която разкрива, че ДЪРЖАВАТА е виновна за липсата на обезопасяване на този конкретен пътен участък! Според Правилника за прилагане на Закона за пътищата - чл. 48, т. 1, буква "б", в урбанизираните територии за населените места до 100 000 души, каквато е и община Своге, Агенция "Пътна инфраструктура" отговаря за поддържането на платното за движение - т. е. от бордюр до бордюр. Т.е. ДЪРЖАВАТА е виновна за липсата на обезопасяване на пътя и за неремонтиранта мантинела! Ще отиде ли на СЪД ДЪРЖАВАТА обаче????
Мутроландия (нерегистриран)
И мутренските номера на ГЕРБ .....носят смърт.
екстрим (нерегистриран)
колко трагедии още трябва да се случата за да си подаде оставката министърът на транспорта?
Кон (нерегистриран)
Той е олицетворение на морала на герб. То по-голямо наказание не може и да го сполети, но това е според общоприет морал на друга група от населението на страната - българи и не герберасти. И нищо - работи човека, за наше благо се мъчи на длъжността си, несменяем е, то е ясно. То са цяла плеяда - Бойко, Цецо, Цеца, Лили, между впрочем - Куневица. Те са родени за тези длъжности, министри от бога. И да ги ожали човек - ще останат безработни, как ще се оправим без тях? Ето, без Сергей докъде стигнахме, без Тошо. Кобурга поне си мълчи, предполагам възпитанието му не му позволява да се изкара равен на бога, при условие че просто краде от общото с цялото си същество. Все оправячи си избираме и после - защо ходим оправени? Трябва да стане норма да си ходят след по-малки издънки, чрез оставка, не са женени за длъжностите си, въпрос е на обществена нагласа. А ни нагласят, че са несменяеми. Нещо като съвестта на съда - хем е необходима и пословична, хем е толкова съмнителна в нашите условия.
Иво (нерегистриран)
Не мога да разбера какви са тия спорове без да се знае точно кое как е станало. Един пише шофьора е карал бързо на друго място аклапланинг на трето не знам какво.. и веднага ГЕРБери БСПари итн. На края ще излезне нещо друго. По спокойно.
Петър (нерегистриран)
Аквапланинг се получава с над 80км/ч. Няма как да е от аквапланинг!
Сцеплението в кардана на хранилката е 2 пъти (нерегистриран)
по-малко. На пътя има ТРИЕНЕ между повърхността на пътя и гумите. Триенето зависи от пътните условия. Професионалист означана, че когато видиш нередности на пътя намаляш а не натискаш педала за да гониш разписанието (лежачка на крайната спирка). Между карането на линейка (Лека кола) и автобус (тежкотоварно превозно средство) .....няма нищо общо.
Кон (нерегистриран)
Аз не харесвам Бойко, но авторът на статията е за изгонване! Няма факти в статията. 2 пъти по-малко, не значи колко е сцеплението и колко трябва да бъде. Има ли ги тези цифри, или не? Понеже ако имаше активно действаща гражданска организация да следи тези неща, нямаше да има как да се краде от строителство на пътищата. И колегата по-долу, тези сметки, ако има 40 да минеш с 30 са неверни, лично съм ги проверявал. Прекалено често в България се слагат незаконно занижени ограничения на скоростта. Сложат 40, а ти можеш, може би не ти, аз или някой друг - да мине безопасно с 70. 40 е закръглената скорост на великия Йосеин Болт, който не използва автомобил при това. За какво говорим, при положение че е скорост на тичащ човек? Кон може по-бързо да върви, съответно - каруца.
Dedo (нерегистриран)
Някой помни ли кой ряза лента и откри пътя
ru (нерегистриран)
Това за сцеплението може и да е вярно, но все пак - дайте да си спомним къде се намираме! Намираме се в България и има места дето от дупки не може да се кара. Повечето пътища са в кръпки и вълнички. И сега се оплакваме от равен път че бил твърде гладък........ Еми сигурно е бил твърде гладък, но идеални неща няма в този живот, още по-малко пък в България. Ако на завоя има знак 40, в дъжд трябва да се кара с по-малко от 40, на лед с още по-малко. с 10км/ч по-бавно и можеше да няма проблем. Силата която ни изхвърля от завоя е квадрат от скороста, а 3х3=9, 4х4=16 разликата е почти два пъти.
001 (нерегистриран)
''Сцеплението на асфалта на фаталното място край Своге било два пъти по-малко'' Глупости! При какъв вид гуми сцеплението е два пъти по-малко? При зимни, при летни, при спортни, при гуми с нисък профил, при гуми с висок профил? НЕ АСФАЛТА, а ГУМИТЕ са от значение
тъп трол (нерегистриран)
има си стандарти
edin (нерегистриран)
Явно не знаеш, че при проектирането както на сгради, така и на пътища има строителни норми, които трябва да се спазват. Освен това асфалтобенова смес (това, на което ти му казваш "асфалт") не е константа, а се изготвят рецепти в зависимост от проектираната настилка и тази рецепта също трябва да е в съответствие с нормите. Преди да пишеш не е лошо да си малко по-добре информиран
edin (нерегистриран)
*асфалтобетонова смес исках да напиша по-горе...
ddddddd (нерегистриран)
Като гледам снимките този път не става и за каруци.Къде е отводнение и тънък асфалт на пръста.Айдуците станаха убийци и като убийци да бъдат съдени.
чш, товарищ (нерегистриран)
нещо ти куца превода от руски
Все някой друг е виновен! (нерегистриран)
Един път дупките по пътя виновни, друг път виновен е новия, твърде 'гладък' път! Все някой друг е виновен! Ама някой СЕТИ ЛИ СЕ ДА ПРОВЕРИ ШОФЬОРИТЕ С КАКВИ ГУМИ КАРАТ? Редовно се кара със стари гуми, изтрити, различни (отпред една марка, отзад друга), зимни гуми през лятото, гуми по-стари от 5 години...
биляна (нерегистриран)
Задължително трябва да се слагат каски от пътниците и шофьора на мпс.Загива се масово от удар на главата .Смешно и ли не , трябва да се слагат каски .
Тихо товарищ командир. (нерегистриран)
Шляпа говорит!
ггг (нерегистриран)
:)смешно е защото има виц за това. Полковника издал заповед -бегом марш а един редник попитал с каски или без .
виладжия (нерегистриран)
Бяхме изтезавани 3 години, докато се правеше ремонта.В началото дойдоха едни шила и камиони с кранове.Първата им работа беше да измъкнат с много зор ограничителните големи камъни отстрани на шосето и да ги отмъкнат.Разследващите да установят кой ги е откраднал.След това дойдоха едни мургави младежи,които под надзора на майстор се опитваха да правят кофраж с летвички и колчета на мястото на задигнатите ограничители край шосето.После наляха някакъв бетон на различни височини- без усилия да изкривиш джанта и да отидеш в дерето, а те си биха камшика.После дойдоха да слагат някакъв асфалт, може и да има 5 сантима.Отидете и вижте какъв хендек пресича шосето при Ромча, два пъти го " оправяха" и оше си стои, та при него подскачаш,като Стефка Костадинова.Чат пат има полиция,но само да проверява за винетки,пътя не е в нейната компетентност.Мотореткаджиите летят там,като в цирка, но са приятна атракция в сравнение с падащите камънаци.....Иначе, 22-23 милиона еврака е приятно забавление. Чао!
Съболезнования (нерегистриран)
По- добре сто дупки да има от колкото да е безупречно направен, никой не е мислил с главата си. Нищо не става от тази държава!
рейхан (нерегистриран)
Сега циганите строят пътищата и няма представа какво правят.Здравеопазването, образованието, спорта и икономиката са като след война.Всяка година загиват 900 души и няколко хиляди са ранените.В Сирия и Ирак са по-малко загиналите от военни действия и атентати.
и още (нерегистриран)
Асоциацията да заведе иск срещу България в европейския съд. Парите да ги даде на децата на пострадалите. От някъде трябва да се започне, за да излезем от това безвремие.
дхф (нерегистриран)
Преди години се строеше от държавата , сега от частни фирми приближени до властта.Половината от парите се делят за властта и фирмата, с другите се закърпва пътя и ако останат пари още по-добре.
Отводнителна система (нерегистриран)
Канавки защо няма? Отводняването как се случва? Навремето строителни войски ги копаеха, сега кой?
сега (нерегистриран)
машини
нинджа (нерегистриран)
Автобуса не е минал преглед и при силен дъжд спирачките не сработили .При лошо време се отменят полети , но не и пътувания с коли и автобуси.Резултата е налице.
НЕВЕНА МИХАЙЛОВА (нерегистриран)
Една работа се върши когато умрат хора .Апаруховия мост е силно корозирал и е нестабилен, но се чака срутването за да се ремонтира .
niu (нерегистриран)
22 милиона евро за 700 метра и накрая две дузини мъртви и десетки ранени.Откраднати са минимум 14 милиона евро и за 8 са го закърпили.В България милиарди се дават за пътища и след няколко месеца отново се ремонтират.
А? (нерегистриран)
85 километра а не 700 м. Ама то подробности. Кой чул, чул.
Лапана Пд (нерегистриран)
Сега иде ред на тежката артилерия- застрахователите! Ще започнат едни неудобни въпроси- кой е производителя на асфалта, отговаря ли на изискванията, спазени ли са нормите и пластовете,кой е изпълнителя,кога е прието шосето за готово и т.н. Те разполагат със експерти- пътищари и като зная как и от кой се ремонтираше пътя- продължи май 3-4 години, ще стане страшно.Отделно ще се произнесе и Лили Маринкова- тя е от Своге, пътуваше всеки ден до София и обратно и беше направила предавания да това шосе придружени със снимки.
БХ (нерегистриран)
„Когато на такъв тежък инцидент няма експерти, а има политически лица, които от няколко години се занимават с пътна безопасност между другото, тогава сме свидетели на такива парадокси. Видяхме, че тази мантинела е като някаква вафлена коричка. Най-вероятно тя просто е била поставена, за да може да бъде приет пътят."
One Wise (нерегистриран)
За 22 млн. ЕВРО там трябваше да има 22 км магистрала. Ето как комунягите под прикритие от ГЕРБ крадат от народа, повсеместна корупция,защитавана от правителството и съдебната система.
Мада (нерегистриран)
Браво! Почти всичко е точно. Само едно уточнение писал си "комунягите под прикритие от ГЕРБ". Не е вярно, те са неприкрити еврокомуняги.
Емо (нерегистриран)
Само този автобус ли е минал от там през деня???
zeddd
Доста малоумен въпрос.
бянкянски акъл (нерегистриран)
Предвид възможна двойна употреба , не я препоръчвам никому , за кацане на самолети , който е служил във ВВС-то да поеме отговорност за пътищата.
шофьор (нерегистриран)
Съшото е положението и по новата част на Магистрала Тракия от Оризово до Бургас и за това този участък е целият на вълни и ще последват същите трагедии. Това е безхаберието на Държавата и всичко което се прави е под нивото на стандарта но се узаконява безконтролно като се разиграват различни схеми на корупция.Сигналите които се подават или пишем по форомите са само вятърни мелници.
последствия (нерегистриран)
Така е, но и това е некадърността и безхаберието на българския работник. Властта е функция на народа. Повреден народ от десетилетия псевдо-социализъм.
Работника (нерегистриран)
Работи с техника каквато му дават, с материал какъвто му докарат и по начин по който му кажат ! И това за храна на децата си, а не за яхти вили и коври!! Някога бил ли си работник? Чел ли си аи договора и длъжностната характеристика??
2345 (нерегистриран)
Друг път проблема е в работника. Виж с какви материали се работи,за да се крадат кинти,и тогава пиши.Навсякъде е така.
Никол (нерегистриран)
От псевдо социализъм - не знам, но от псевдо демокрация - със сигурност е повреден.
2107 (нерегистриран)
Сцеплението и 10 пъти да е било по-ниско,е.... обективна даденост и величина.... Все пак е ЕДНАКВО ЗА ВСИЧКИ ПРЕМИНАВАЩИ,а те са били.....стотици....не е бил САМО злополучният автобус.... Ако всеки втори се хвърляше през мантинелата,долу щеше да е планина от ламарини. Аз,за автобус категория нямам,но съм карал камиони и то соц.модели и мога да ви кажа,че 40км/ч не е толкова висока скорост,за да не овладееш контрола над 10-12 т.МПС....
Никол (нерегистриран)
Тук причината не е само една. Сработили са няколко фактора едновременно - лошо нопровен път, не отговарящ на нормативните изисквания, лошо време, трафик, отклонение на вниманието (казва го самия шофьор), въжможна техническа неизправност, възникнала по време на движение. Както и виновният не е само един.
чуденка (нерегистриран)
а защо никой не споменава въпроса дали пътниците са били с колани? в българия е екзотика в рейс да се слагат колани - а европа автобуса не тръгва ако даже един пасажер не си е сложил колан! все си мисля че ако бяха с колани нямаше да има жертви, травми да но щяха да са живи, рейса е здрав въртял се е само няма големи поражения, не е горял , щеще да има само леки травми.....
Тролски (нерегистриран)
Какви сцепления , какви коефициенти ! Да не караме болиди във Формула 1 ! От Нови Искър до Своге - навсякъде има ограничения 30 или 40 ! Ако се спазват , най-много да се ожулиш в ската , или да си забършиш огледалото с някой от насрещното движение ! Всички сме ходили до Искърското дефиле - знаем за какъв тесен и криволичещ път иде на реч !
Александър Nikolov
В този случай ще изкарат шофьора виновен. А кой ще е виновен за избитите 4000 животни без причина и без Чума. Вече прекалено много стават гафовете на гербавите.
Емо (нерегистриран)
Брандийски, дай норматива за сцепление на асвалта? Спрямо какво и колко е във въпросния участък.
Цун Кай Го (Тайван) (нерегистриран)
Продължаваме с "асВалта".
червена опорна точка (нерегистриран)
Всички шофиращи знаят - колата се усеща кога става неустойчива на пътя. Било поради дъжд, сняг, висока скорост, "гладък" асфалт или каквото и да е друго. В такъв случай се намаля скоростта, това става инстинктивно даже, това е нормалната реакция. Един път имало дупки, друг път асфалтът бил прекалено гладък - няма угодия. Важното е Бойко да е виновен. Това е поредната опорна точка на комунягите. Обобщавом - на крива ракето космосът ѝ пречи.
5656 (нерегистриран)
АМИ на РАКЕТАТА водеща БЪЛГАРИЯ към светлото ЕВРОПЕЙСКО бъдеще КОЙ,КОЙ Й пречи да остави на мира Българския Народ и да се ДЕМАТЕРИАЛИЗИРА от политическия небосклон,БЕ УМНИКО ??????
цаця верно си те назвачи , ама все пак .... (нерегистриран)
Какво още трябва да се случи по пътищата Прокуратурата да разпореди проверка на техническото им изпълнение и състояние след въвеждане в експлоатация , или с други думи след , като Магистралостроинелят на века им резне лентичката.
Знайко (нерегистриран)
Това което казва човека, го постнете в профила на Бойко във фейсбук. Каквато храна ядем( пълна с химия) , такива са ни и пътищата (пълни с далавери).
ху (нерегистриран)
Основата на асфалта е калпава защото е правена не от Бо, а горния слой на Винетка е супер! Ама нали комунягите й подляха вода, сега тя ще страда!
Емо (нерегистриран)
Основния проектен показател за път/магистрала/ е скоростта... От там произтичат нормите за максимален наклон, минимален радиус на завой и ред други! Появява се Той и казва: Карайте със 140 бе... Пък който оцелее...
Was (нерегистриран)
Кой изпържи банкялийския суджук?
5656 (нерегистриран)
А КЪДЕ Е ЛЕНТОРЕЗА ????????????
Сик (нерегистриран)
Другарката Свинеткова лично е инспектирала и приела обекта, похвалила фирмата изпълнител за отлично свършената работа.
Аз (нерегистриран)
Сцеплението на асфалта навсякъде е ужасно!!!
kad (нерегистриран)
шофьорите са по ужасни според мен
Емо (нерегистриран)
Особено с гуми втора употреба!
Ужас (нерегистриран)
Само с приказки не става.Трябва качествени ремонти та пътищата.
НАЙ
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Масов бой с бухалки и винкели в селска дискотека прати четирима в Спешното
"Бивол": Има метаданни, че Никола Минчев и Лена Бориславова са съставили фалшиви документи
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Терористи нападнаха полицейски пункт в Русия с бомба и автомати, убиха полицаи (видео)
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Терористи нападнаха полицейски пункт в Русия с бомба и автомати, убиха полицаи (видео)
"Екзакта": ГЕРБ води с 9% пред ПП-ДБ, запазва се конфигурацията и в 50-ия парламент
"Бивол": Има метаданни, че Никола Минчев и Лена Бориславова са съставили фалшиви документи