Транспорт на бъдещето премина поредно изпитание
Американската компания "Хиперлуп 1" (Hyperloop One) извърши второ успешно изпитание на свръхскоростната си технология, която навлиза в маркетингова фаза.
Обратно в новинатаКоментари - Транспорт на бъдещето премина поредно изпитание | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Мнение (нерегистриран)
Това е бъдещето на транспорта, ама тия са почнали отзад напред. Първо трябва да се развие технологията за транспортиране на товари и най-накрая за хора.
ivan_stoianov.1974@abv.bg
За присвояването на милиарди долари спирка няма ! Тази технология отдавна се разбра ,че е много скъпа и опасна ,но някой продължават да копаят докато корумпирани лобисти продължават да им осигуряват пари !? По скоро може да се осъществи технологията на Юнидски в Беларус където технопарка е почти готов ..вижте видеото тук https://www.youtube.com/watch?v=3khREn0_pSY
руски дебил+самогон (нерегистриран)
ГолЕм си всезнайко! Четеш само научна литература от руски източници, нали? И затова си си избрал име на трактор....
7/8 (нерегистриран)
:))))))))))) "чете само руски източници",тоя селски тъпанар изобщо не чете а само каквото му подадат написано .......чукча писате,чукча не читател ;))))))))))))
Някой (нерегистриран)
Това прилича на обикновен лифт.
Циганин (нерегистриран)
Това чудо повече прилича на нашата игра - тикети-билети, туй-онуй, а познай дей топчиту! Виде ли! Па та приибах. Дай кинтити!!!
Циганин (нерегистриран)
Ми КОЙ ще плаща билетите бре?
\ (нерегистриран)
Когато на планетата се разчита на интелекта на само много малка част от умните хора (едва от няколко държави), а останалите умни хора по света са обслужващ персонал за експлоатация и унижение, скоро човечеството няма да достигне сериозен технически напредък.
читател (нерегистриран)
Илън Мъск е гений. Както някои други, пак в US. А краварите са в Русия и България, най-вече.
(нерегистриран)
Като те чета верно си в България
писател (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
писател (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
0246 (нерегистриран)
Роб Лойд е обикновен шарлатанин. Мъск не може да си признае, че проектът е икономически неизгоден и прекалено опасен, защото инвеститорите ще се оттеглят от проектите му. Единственото гениално е, че е успял да излъже много инвеститори.
читател (нерегистриран)
"приземиха завина ги и совалките , щото се оказа , че за нищо не стават.. ! " Предполагам имаш предвид руската, с еднократния и полет. А тези за които пишеш, просто изпълниха програмата си. СК за сега произвежда глад, глад и пак глад. И за космическия туризъм не пиши преди да си прочел.
(нерегистриран)
Да и американските, при които загинаха сума народ и станаха за смях
БМ (нерегистриран)
"...прототипът на пътническа капсула е постигнал ускорение до 310 км в час спрямо 112 км в час при първото изпитание..." Че те сегашните скоростни влакове развиват по-висока скорост, а са в експлоатация отдавна! Кой е писал тази статия?! Направо звучи като дезинформация.
... (нерегистриран)
1000... те са го написали колко ще бъде, ма тролчо не чете.
путинофилистик (нерегистриран)
Абе друго си е статия за руските танкове...
Абе (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
6513 (нерегистриран)
Браво, още малко и ще минат максималната постигната скорост на Eurostar - 334.7км/ч (208mph). За незапознатите, Eurostar свързва Лондон и Париж от 1994г, през 2003г пускат високоскоростни участъци, в които влакът се движи с 300км/ч, превозвайки пътници. 2003г достига и скоростта от 334.7км/ч. Shanghai Maglev Train от 2004г се движи с 431 км/ч. Все още Hyperloop не е доказал да е нещо повече от стандартен Maglev, просто сложен във вакуумна тръба. Все още не се вижда да са решили нито един от сериозните технически проблеми проекта: 1. Нагряването на тръбите, което води до разширяване и свиване на материала. По сметки представени в нета, за 600 мили разстояние, тунелът ще си променя дължината с до 300м. 2. Какво става при пробив на тръба? В нета има достатъчно видеа, които демонстрират имплозия. 4. Как ще се справят с остаряването на материалите? 5. Как ще предпазят 600 мили тръба минаваща през пустинята от атентати?
:) (нерегистриран)
Точка 5 не е много инженерен проблем, не мислиш ли? И защо корпорациите трябва да се грижат за държавната сигурност? :)
6513 (нерегистриран)
Две неща: Инженерите са отговорни за инженерните проблеми, но компаниите са отговорни за цялостната експлоатация на изградените от тях съоръжения; още повече когато те самите ги експлоатират. За да получиш разрешително за експлоатация, трябва да съоръжението да отговаря на определени условия. Тези условия не се пишат от инженерите. Абсурдно е да твърдиш, че не е инженерен проблем това, че проектираното съоръжение има критична точка на отпадане и е потенциално опасно за всички пътници.
.... (нерегистриран)
Остави това на умните хора. Те го мислят всеки ден и знаят в хиляди пъти повече от тебе и то всеки от тях. Големи сте мушмуроци дървените философи.
Аа (нерегистриран)
Предлагаш щом има умни инженери останалите хора да спрат със умсвените си процеси?
5575 (нерегистриран)
От теб явно знаят хиляди пъти повече. Това по никакъв начин не означава, че знаят хиляди пъти повече от мен. Няма смисъл да проектираш собствените си неграмотност и некомпетентност върху другите. Допълнително, ще ти кажа, че всеки самоуважаващ се инженер и/или изследовател, първо започва с разрешаване на поне един от сложните проблеми, преди да започне въсторжено и екзалтирано да говори за нови възможности. Кой точно проблем са решили "хиляди пъти по-умните хора" от Hyperloop?! Да беше посочил поне един преди да седнеш да се пенявиш кой колко умен бил?! Абсолютно излишно е да отговаряш ти (или който и да е било друг), ако не посочиш поне един сериозен инженерен или научен проблем, който Hyperloop са разрешили.
estar (нерегистриран)
май отвреме навреме ходи и до Брюксел, когато е в настроение
Мутант (нерегистриран)
за да го демонстрират пострили най голямата вакумна камера в света.... тая идея е обречена... енергията да изтеглиш въздуха от тръбата е повече от колкото да изтреляш ракета в космоса.... а щяло да е по евтино от влаков билет... небивалици стил Илон... някой яко го е налъгал и тоя препира пари....
B ycmama (нерегистриран)
Не препирай да пишеш простотии, гений на физиката.
Мутант (нерегистриран)
споко след 20 - 30 години когато американския маугли миряса с глупостите всичко ще се разкрие....
015 (нерегистриран)
То едно на ръка, че ще видят голям зор да задържат вакуума с постоянно слизащи и качващи се пътници (и евентуално товари). Представи си какво ще стане, ако някой гръмне тръбата. Дали отвътре или отвън - все тая. Ударната вълна от имплозията ще унищожи практически всичко, няма да има оцелели.
3евзек
Налягане от една атмосфера не е кой знае какво, за да предизвика чак такава имплозия. А относно задържането на вакума... много зависи за какъв вакум става дума. Налягане от 0,1 атмосфера се води вакум. 0,5 атмосфери - също.
hahaha (нерегистриран)
'Hyperloop'? subsonic death trap?
екстрим (нерегистриран)
А в софийското метро тече вода от тавана, когато вън вали...
бля (нерегистриран)
Тъпи кравари са ни строили метрото, та затова...
-- (нерегистриран)
Хиперлуп (би могло да се преведе като "свръхвълна)... По принцип кавичките се затварят в края на неграмотния превод!!!!!!!!!!
Не вЕрвай на Кравари ... (нерегистриран)
Абе те Краварите и космически туризъм щяха да развиват , ама нещо прототипите на космическите им кораби взеха , че без време изпопадаха като гнили круши ! Да не говорим , че сами си приземиха завина ги и совалките , щото се оказа , че за нищо не стават ! Добре , че е Роскосмос да им продава ракети носители , че иначе повече космос май няма и да помиришат ! За разлика от любимата им Северна Корея , която ВЕЧЕ произвежда серийно СОБСТВЕНИ ракети носители и собствени спътници ...
да (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
CCCP (нерегистриран)
Аз си харесвам съветските влакове. Най-добрите.
коментатор (нерегистриран)
тука има една дребна особеност - руснаците не продават ракети-носители, а ракетни двигатели. При това на много добра цена и учудващо високо качество... Е колко трябва да си глупав, че да не отидеш да си напазаруваш?
читател (нерегистриран)
"приземиха завина ги и совалките , щото се оказа , че за нищо не стават.. ! " Предполагам имаш предвид руската, с еднократния и полет. А тези за които пишеш, просто изпълниха програмата си. СК за сега произвежда глад, глад и пак глад. И за космическия туризъм не пиши преди да си прочел.
726 (нерегистриран)
смесваш нещата. Колкото и да са малоумни краварите, те разбират от едно нещо - алчност. Така че, мозъка не им стига да си направят добри компоненти (затова ползват руски двигатели, китайска електроника, български оранжерии, индийска стомана) - но мозъка им стига да сглобят всичко евтино. Все пак, държава с дълг по-голям от на всички други държави взети заедно, е нормално да е леко нервна на тема пари.
Кайо (нерегистриран)
Още преди няколко десетилетия в СССР използваха подобна технология за превоз на стоки в тръби /дори има и термин - продуктопроводи/
3евзек
Сигурно така са снабдявали и лагерите с работен добитък.
коментатор (нерегистриран)
браво на СССР! Да патентоват технологията в САЩ и да искат Мъск да им плаща лиценз. Барем попълнят бюджета, че им се трупат бая военни разходи - 6 самолетоносача и довършване на програмата Т-50. Това са много милиарди долари, а цената на нефта упорито седи до и около 50 долара на барел.
звездите ми му говорят (нерегистриран)
Тоя Мъск всичко му идва отръки. Ракети, влакове, коли, батерии даже отмъкна и жената на Джак Спароу, пък вчера се изцепи, че имал биполярно разстройство.
edin (нерегистриран)
То на такива хората почти винаги им хлопа дъската, вземи например - Стив Джобс или шефа на Амазон, просто им е характерна черта.
Спек (нерегистриран)
Най-задръстените...
edin (нерегистриран)
Безспорно този влак е напредък, но ще трябва да го правят с космически технологии (от там и цената за пътуване ще е космична сигурно), че иначе ако влака се разхерметизира до като е във вакуума, вътре пътниците ще ги намерят с изцълкени очи.
е! ко? (нерегистриран)
Ми то и при самолетите е така относно вакума.
edin (нерегистриран)
При самолетите го има момента, но не баш в такава степен, все пак самолетите не летеят във вакуум, а по-скоро при температури от -50 градуса.
.. (нерегистриран)
Тебе съм те чел. Може би, най вероятно, сигурно.... бла бла бла....
3евзек
Не е голям проблем да разхерметизират и тръбите при авария. Достатъчно гъст въздух има на няколко сантиметра, за разлика от случая със самолетите, които трябва да изминат километри.
коментатор (нерегистриран)
всъщност НЕ - не ти трябват космически технологии. Но евтина земекопна технология ще е добре дошла. Цената на услугата ще е висока защото: - е уникална високоскоростна услуга - докарва те от центъра на един град до друг. - инвестицията на практика ще е да се построи паралелен път на съществуващите магистрали. при това херметизиран. само това ще отиде към 50 милиона на километър за първата отсечка, докато оптимизират технологията на строителството. Всичко това го има по рекламните клипчета и там ясно е казано, че в началото ще е насочена към бизнес клиентите и цените ще са четири цифрени. Което всъщност ги прави изключително конкурентни на частните бизнес чартъри.
даскал по физика (нерегистриран)
Ех писатели на новини, да не казвам драскачи, така и не разбрахте разликата между скорост и ускорение. Съвсем произволно боравите с понятията.
hm (нерегистриран)
това е защото им липсва време - времето за учене , даскале ...
м да (нерегистриран)
Ако вакума изчезне изведнъж ще стане голямо мазало. Примерно някой мангалче хвърли камък с прашка. Или изперкал пехотинец стреля със снайпер.
3евзек
Ще се блъсне ли някъде?
Някой (нерегистриран)
Ако пък влака пропусне въздуха. Тези вътре ше умрат или от липса на въздух или от пукване, заради липса на външно налягане.
19 (нерегистриран)
Супервълна? Изстрелват? Майкооооо....
З. (нерегистриран)
Превода кърти здраво! Кой ли назначавава такива професионални преводачи, явно това е стандарта в дир.бг
Момчил (нерегистриран)
Ти лъд ли си бе, Бай Ганьо ще дава пари за технически преводач. Тъка схемата е удриииииий с гегата по клавиатурата и каквото излезе...
Борис Поцков
транслейтъра на гуглето е фрии майна :)
Някой (нерегистриран)
Странно е как ще се качват пътниците. Особено при изискваният вакуум. Ако тепърва след качването на хората ще се прави вакуума, може да е много скъпо. Няма да става и за множество такива влакове. Всичко ще е за един. Иначе ми на напомня по филми за пощите, където идват по тръби. Примерно във филма Сянката. ;)
Adolfo (нерегистриран)
Няма да е скъпо Двете врати ( на тръбата и на влака )са плутно прилепнали и чак тогава се отварят Вакума не се губи
е туй е Мъск ми го каза (нерегистриран)
Вакума си го има в цялата тръба винаги. Само малка част преди и след тръбата ще има два шлюза където налагането ще го има и няма. Както е при торпедните апарати на подводниците.
Алекс (нерегистриран)
Това е някакво развитие на пневмопощата - система от тръби, която е пренася пощенските пратки в специални контейнери. Може да се види в доста филми. Особено такива, в които действието се развива между двете Войни или до към 50-те. Такава е имало и в България, като е свързвала БНБ, министерствата и двореца. Постепенно някъде след 50-те с развитието на телефона, телеписа и факса започва да западат в целия свят. В момента съм виждал подобни в големите супермаркети - изпращат парите от касите към централната каса на супермаркета.
коментатор (нерегистриран)
в интерес на истината технологията продължава да се въвежда и в нови обекти.
Космическата разлика (нерегистриран)
Къде са хората в технологиите, а аз не мога да намеря някой лев да се поправя бричката и кога ли ще се пребия по пътя. Стандарт, братче. Е... и хвърляш.
Здравко (нерегистриран)
Ако обичате, бихте ли се научили да четете английски език правилно, преди да поуствате статия. За ваша информация hyperloop се произнася ХАЙПЪРЛУУП, а не хиперлуп. Все едно да признесете в този ред на мисли МИКРОСОФТ ВИНДОВС, освен ако се опитвате да четете на немски език. Това е за ваша просветна обща култура.
лингвист (нерегистриран)
Уште еден доказ дека ингилизите требе конечно да ja напраат ова jазикова реформа - туj што се пише, то да се чита.
нормален (нерегистриран)
Все по-очевидно става, че техническите нововъведения не помагат много на хората да живеят по-щастливо. По-удобно, може би. Че вниманието и ресурсите на човечеството трябва да бъдат пренасочени, за да може животът на хората да стане по-добър.
Adolfo (нерегистриран)
Идеята е много стара За първи път я прочетох в някаквква фантастика в 1985 г После иколо 2000 г Китай заговори че ще се свързва със САЩ през Сибир и Канада Новото я случая е че се предлагат индивидуални транспортни средства във еакуумна теаба Сигурно разбирате че при такива скорости човек може да работи в Берлин да пазарува след работа в Париж и да се прибира вечер в Нова Загора
Хе-хе (нерегистриран)
Берлин и Париж - ОК. Но за Нова Загора ще трябва да се коригираш. Едва ли ще е икономически изгодно да се строи линия точно до Нова Загора дори и след 100 години. За мащабите на България само София е подходящ за свързване и то пак е под въпрос. Хората в Западна Европа и Япония имат скоростни влакове от 30-40 години, които се движат с над 200 км/ч. БДЖ-то у нас още се движи със средна скорост 60 км/ч. Бързите влакове Сф-Вн вземат разстоянието от 450 - 500 км за 8.30 часа. Баси технологията, баси чудото!
99 (нерегистриран)
В Япония няма блуждаещи крави и жители, берящи желязо.
Изотзадзе (нерегистриран)
Абе да те еакуумна теаба.
Изрод
Те това ще е влака София - Скопие - 2027 Г.
И в Русия се работи (нерегистриран)
по случая, но за по-рационално и евтино в тръбите ще препускат руски тройки.Проблема е че пътниците и конете са с дихателни апарати за подводно плуване.
Adolfo (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
жури (нерегистриран)
Печелиш - идиот на деня.
НАЙ
Военен брифинг: Предимството на Русия в Украйна намалява
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Главчев: Можеш да излъжеш много хора за кратко време, но всички и завинаги - няма как
Украинското разузнаване унищожи руски хеликоптер на военно летище край Москва (видео)
Военен брифинг: Предимството на Русия в Украйна намалява
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
Украинското разузнаване унищожи руски хеликоптер на военно летище край Москва (видео)