Цената на шофьорските курсове скача с 300 лв.

Предстои навлизането на симулаторите, специалистите раздвоени

Обратно в новината

Коментари - Цената на шофьорските курсове скача с 300 лв. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Часовете 30 или 3000 не означават самостоятелно НАТРУПАН ОПИТ и СТАЖ в реални условия. 1.До 5 г. стаж да не карат коли над 74 kW. То затова карат с по 300 км/ч дрифтят и т.н. 2. Какви коли карат в "ШКОЛНИЯ-КУР-С"? Има вече електрически, има автоматици има 4х4... 3. Ние имаме 4 сезона, офроуд трасета и т.н.. Там как ги "готвят"? Може би в Мастър шеф... 4. Удължаването да става според справянето на всеки обучаем. Който не се справя да му се дават по 20-30 часа допълнително кормуване докато се справи. 5. Принципно часовете по практика трябва да са 70 %, а по теория - 30% спрямо общия хорариум. P.S. За съжаление доста хора си позволявят да карат МПС без СУМПС, а това трябва да се наказва най-строго

И 1000 часа да ги направят, все тая! Не е въпросът до владеене на автомобила, ами до ганювския манталитет "ти ли ще ми кажеш на мене"! Я в Гърция като отидат как всички ганювци почват чинно да спазват правилата и никаква "война на пътищата" не създават, щото си знаят, че там тарикатлъците и демонстрирането колко ти е малка пишката чрез натискане на педала на газта удря Ганю право по портфейла, а може и без кола да си тръгне!

ЕЙ, ТИЯ НЕ СПРЯХА (КАТО ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ- САМО УВЕЛИЧАВАТ ТАКСИТЕ). ОБУЧЕНИЕТО Е ИНДИВИДУАЛНО (КАКТО И ТАКСИТЕ!!!), ИМА ИНДИВИДИ, КОИТО И СЛЕД 1000 ЧАСА КОРМУВАНЕ ЩЕ СА ВСЕ СЪЩИТЕ ... (КАКТО КАЗВАШЕ СЕНДОВ: ЕДИН МОЖЕ ДА СТАНЕ АКАДЕМИК СЛЕД 30 ГОДИНИ, ДРУУГ- СЛЕД 300. ) ТАКА, ЧЕ СТИГА С ТИЯ "килифарски номера"!!! КНИЖКА МОГА ДА СИ ВЗЕМА И в EU!!!

Взех шофьорска книжка преди 43 години в Чехия. Курсът продължи 3 месеца и включваше тренажор, полигон, градско и извънградско. Кормуването беше 60 часа.Тренажора много помага. Инструкторите недоволстват, защото когато цената ве качи циганите няма да могат да си плащат книжките и да карат таксита.

чета че, някой иска да каже колко е важен и не може без него, така е! Само че колко проента от тези важни кадри наистина обичат професията си на инструктор и наистина обучават кандидат шофьорите както трябва, с виждането по въпроса че тези хора излизат на улицата сред техни близки, познати и т.н.т Колко от тези въобще могат да обучават съдейки по самите техни неадекватни действия като шофьори, но не забравяйте с много познати по местата на които всичко им се разминава !!!!!

Тренажьорната система за първоначални умения при поготовката на шофьори е приложена в Европа преди повече от 40 години. И до днес, вече с модерните симулатори, тази методика е доказала своите предимства и се прилага навсякаде. В края на 70-те години на миналия век, у нас бяха внесени чехословашки тренажьорни комплекти с въртящи се дискове, монтирани и използвани в единици добри професионални училища по автотранспорт. Още тогава, автоинструкторите бяха против тяхното използване... защото се отнемаха няколко часа от кормилната практика??? Стигна се до там, че те заплашваха директорите на тези училища: -Сталин не е можал да се оправи с шофьорите /с инструкторите/, та с някакви директорчета ли ние няма да се справим??? С големия бум в развитието на електронната индустрия в наше време, никакъв проблем не съществува, нито за съвършенното качество на модерните симулатори, нито за тяхната цена. Нито една сложна и рискова професия, като подготовката на пилоти, космонавти и други, не се извършва без пълното приложение на тренажьори и симулатори. Във всички случаи, тренажьорите и симулаторите са доказали своите големи предимства в цяла Европа и е наложително да се използват и у нас ЗА ПЪРВОНАЧАЛНИ УМЕНИЯ НА БЪДЕЩИТЕ ДОБРИ ШОФЬОРИ.

Питам се защо трябва да откриваме топлата вода отново. Защо не почерпим опит от скандинавските страни които са много по напред като резултати в тази област. Защо да няма полигони и трасета симулиращи лед, дъжд, аварирали автомобили, мъгла и др. Нека на тези обезопасени места да се изпробват уменията и ако ги имаш карай спокойно на пътя. Който ги няма учи и тренира докато ги придобие, но там на полигона а не на пътя с децата ни. Веднага ще ме опонирате, че е скъпо --- а живота на вас и близките ви по-ефтин ли е. Проверочни изпити на всеки 5г. за всички - проверка дали си запазил уменията си. В зависимост от резултатите от тези полигони могат и да променят максималната скорост с която водача може да кара. Можеш - караш по- бързо не можеш караш с толкова колкото ти позволяват уменията. ПТП по твоя вина започваш от нулата. И когато си инвестирал много пари и време в себе си ще ги цениш и пазиш, а не като сега една две глоби голяма работа. А глобите пропорционални на стойноста на машината и на доходите. Всички искаме яхти но са ни скъпи, защо управлението на автомобил трябва да е ефтино -- водещото е да е безопасно за околоните

"Има много неща, които биха могли сами да се прочетат, затова не е необходимо наказанията да се знаят наизуст" И като как нещата САМИ ще се прочетат? Да ме триете можете, а да си вършите работата, т.е. да редактирате явни глупости - НЕ?

Милиционерите малина, калина, милков, стратиев, василе, миланов .... направо луднаха! Тъпунгери ! Всичко опира до манталитете, тикви! Докато е на мода дезиза аз съм прост и вие сте прости ... така ще бъди, жалки милиционери! Хиляда органи, безумни пари и . ВИДИМИ РЕЗУЛТАТИ !

Съдейки по правописа и грамотноста Ви да попитам: IQ -15 ли имате или стигнахте до 20 Ако разбираш написаното естествено.

Някой ще ми обясни ли как изкарват СУМПС обогатените с меланин? Те са абсолютно неграмотни. Въпросът е риторичен. Направете курсовете по 4 години за "В" и по 5,5 години за "С". "Д" ще отпадне, защото няма толкова дълголетни хора. Във ФАЩ те обучава някой роднина, явяваш се на изпита и толкова. Учениците им имат безплатни курсове през училищата. Тук да имаш книжка е все едно да имаш висше. През година се въвежда поредната простотия, която се обещава да бъде решението на някакъв проблем, а всъщност само се оскъпява курса, което не подобрява нещата и на йота. Така е в образованието и в здравеопазването. Ние сме си виновни. Оставихме утайката и некадърниците да си играят на държава и те ти резултати.

Абсолютно съм съгласен! Не с повече часове и по-скъпи курсове ще се намалят катастрофите, а с насищане с достатъчен брой камери. Но първо трябва законодателно видео и снимковите материали да се приемат за НЕОСПОРИМО доказателство и тежестта им да бъде по-голяма от противостоящите им свидетелски показания. На човек можеш да платиш, за да излъже, ама снимката пари няма да вземе!!! Та ако има камери на възлови места - с висока концентрация на ПТП, ако има достатъчно камери в градовете И СЕЛАТА, ПРЕЗ КОИТО ПРЕМИНАВАТ ПО-НАТОВАРЕНИ ПЪТНИ АРТЕРИИ, и най-важното, АКО СЕ САНКЦИОНИРАТ 100% ОТ НАРУШИТЕЛИТЕ, жертвите по пътищата могат да намалеят два, че и три пъти. Но няма да го направят... Защо да се потят, като е по-лесно да преливаш от пусто в празно?

Абе нямат книжки, катастрофират и те, ама я някой да каже... Защо не се пребиват с мотори? Защо не причиняват челни удари? Защо не газят пешеходци на пешеходна пътека? Абе хора разбирате ли, че тъмнозелените без книжки се научиха да се пазят, а ние даваме поне по една жертва на ден! Иначе сме много компетентни къде ограничението било малоумно, как коланите повече народ уморили отколкото спасили, максималната разрешена я смятаме за минимална задължителна, а светофари, маркировка и знаци ги мислим за декорация. Най-ми е смешно как се ежите срещу увеличението на часовете кормуване - какво ви бърка пък вас като сигурно и без това всички, които пишете тук имате книжки???

Все тая

Не мога да подмина последният Ви въпрос. Как какво ме интересува? Аз шофирам заедно с всички тези полуграмотни и напълно неграмотни. Ето това ме интересува. Не се ежа на нищо, просто имам мнение. Целта на курса е да те извади минимално подготвен, шофьор ще станеш, когато започнеш да практикуваш. Ако искат и 500 часа да направят обучението, все едно е, защото то е стерилна среда, в която не си самостоятелен и не взимаш решенията ти, а някой ти седи до трибуквието и ти дава съвети и е готов да реагира вместо теб, а всички други участници те избягат като болен от чума. Шофирането е преди всичко въпрос на самооценка. Тъй като българинът е дълбоко комплексиран, резултатите са налице. Иначе, малоумни ограничения има хиляди по нашите пътища. Не, не говоря за това, че е човешко да минеш с 40 км/ч през селото, през което минава главния път, а за ограничението от 30 на "магистрала", което някой задник е зарязал след поредния ремонт. Всъщност, с качеството на работата на неприближените фирми, може би само трябва да обръщат знаците за ремонт с гръб към движението, няма смисъл да ги махат, така или иначе месец след ремонта е плануван неговият ремонт.

Карах на такъв симулатор доста нереален и зле е, по-добре да инсталират NFS, или Truck simulator.

Поредният бранш, който се пъха под крилото на държавата ... 30 часа са повече от достатъчни за да се придобият шофьорски умения, а и 130 не са достатъчни да обърнеш дебил в шофьор!

Ето това мислене ни води до трепане по пътищата. Уменията за шофиране не влючмат само движение по условно права линия на магистралата. Застани на Северната тангета и погледай дамо 5-10мин. -- ще видиш безброй елементарни частици с обозначения РК, КН СО и т.н. летящи с дозвукова скорост с 20год. машини WV. В собствените си очи са пилоти от най-мисок клас, за околните опасни идиоти. Но те са преминали минимума от 30ч. който само им дава началото

Най добре ще е, да направят курсовете по 10 бона. Така и министъра ще е доволен от бонусите, и школите ще са доволни от приходите а още по доволни доволни, ще са продавачите на книжки. Разбира се, най доволни ще са погребалните агенции. Да му мислят жертвите...

Кандидат шофьорите ще ги качваме на симулатор, а кандидат шофьорките на стимулатор ! Дами канят !

чупят рекорди. И след всяко нововъведение - още повече катастрофи ! Някой да ги спре да починат.

Били бедни пък искат да карат коли.Дебили!

Плащайте дебело !

Те курсовете за шофьор в Канада са 800 долара, в България са в лева, хахахааа....тия в парламента не са нормални!!!!! При тия минимални заплати и пенсии, ееееебати и цените!!!!

И 5 лева да ги направят, пак ще има хора, които ще дадат 500, само да минат “по втория” начин

ТИя в България, които вземат тези решениа, не са нормални! ВИе луди ли сте с тия цени на крерсовете за шофьор.!!! Нещастници!!!!!

цървуле, евтино е бе...хващай се на работа, стига си ревал

Безумия, първо и да дигнат часовете за кормуване ,не е гаранция. Който се чувства несигурен да си плаща допълнителни. Второ защо да са задължителни, вдига цената ,съответно ще се вдигне цената на черно и книжката. Има си само един правилен критерий, чевстваш ли че си за изпит , отиваш и караш. Вичко е пак само за пари, другото е бла бла.

Ганьо и за шофьор не става! Това е една сравнително лесна за усвояване човешка дейност, но ако имаш малко мозък поне. За Ганьо това е проблем обаче:)

Само няколко факта: В САЩ няма курсове за шофьори, явяваш се на тест теория и след това кормуване на твоя кола, което трае около 30 мин. Или всичко трае около час, и 20 долара !!!

Не е вярно,само ако си имал книжка преди това от друга държава е така както казваш,ако ще вадиш за първи път трябва да вземеш определен брой часове,а след като вземеш книжка не може да караш когато е тъмно без придружител

Часовете кормуване са безценни. Този един месец в който ходих на кормуване бяха едни от най-ефективно използваните часове. Дори бяха малко, за това и след това много време карах плахо, докато свикна, въпреки, че вече имах книжка. Другия голям проблем са купените книжки - повечето хора които ги купуват са или изключително глупави и не могат да се справят самостоятелно с изпита или са прекалено мързеливи за да вложат усилие и да се научат. И в двата случая такива хора не трябва да се допускат близо до автомобил и пътя. По същата логика, ако пилотите си купуваха книжките, без да знаят как да летят или пък хирурга да си вземе дипломата без да има познания. Просто страхотия!

Ганьо иска курсовете да са по 100 лева макс, да продължават 3 дни , а при желание направо да се купува книжката. затова ще мрете като мухи по пътищата...лошото е, че убивате и невинни и добросъвестни шофьори и пътници.

Аз като карах курсове преди 5г цената беше 900лв, сега с 300лв отгоре значи 1200лв. Поскъпване с 34% за 5г, не помня заплатите да са вдигнали с толкова за 5г. Никъде го няма тва да работиш 1 месец и половина за книжка, изобщо предвижда ли се някой да живее в тая провинция или ????

Това не е "вдигане на цената" както са го написали журналята, а повишаване на броя часове кормуване! При повече часове - по-висока цена - нормално! И така трябва да бъде...всиччки виждаме, че се произвеждат супер некачествени шофьори! Повече часове кормуване! Даже и 45 самалко!

Направо 100 да ги направят , що се занимават на дребно. На идиотите и толкова ще са им малко. Да не говорим, че проблема не е, че народа не може да кара, а че пътищата не струват.

Е, ето , ти си типичния "разбирач" и отворко:) Ми да, на идиотите и 100 няма да им стигнат и да ги направят по-добри шофьори, но на не-идиотите със сигурност ще им помогне увеличения брой часове кормуване да станат поне малко по-добри шофьори! И това може да допринесе утре някой недоучен не-идиот да не размаже майка ти или дъщеря ти или баща ти! Замислял ли си се? Не, нали? Тази дейност за теб е малко чужда... Само глупав дебил може да смята, че е без значение дали си имал 20, 30 или 50 часа подготовка по кормуване! А "умотворението", че не народа не можел да кара, а пътищата били лоши...няма нужда даже от коментар:) Толкова е дебилно и тъпо!:) И сега ако те попитам сигурно ще ми отговориш, че си много добър шофьор , нали?:))))

добре де, ама що от 31 на 45? можеше да е от 31 на 41 или от 31 на 42, или от 31 на .... по какъв критерий корифеита са сктигнали до числото 45??

ако бяха решили 41 пак щеше да питаш нали? ей затова...за да питат дебилите като теб защо точно толкова...

Понеже му се разбира е от ония деца с връзки същия от онова време умен мозък

Това да не тие бар бил сам в СБА ма в СБА се работеше за разлика от сега СБА няма частни автоцентрове за уточнение с преводач

Йонко тия игри ли ще играят с емулатора умнико ти не разбра ли че половината автоцентрове никога не дават 31 часа само пари искат и то с оредплстено тия глупости земи си ги избори от главата при тях няма ни нощно ни градско ни магистрала за какво говорим крадат от кадърни автоцентрове и това емислете простотии час по час народа се избива всеки ден от тия а ти ги търпи

Преди 35 год през 1984г. в СБА имахме два тренажора и ги използвахме.

Кажи какво се е правело на тренажорите и за коя категория са ги ползвали.

Йонко Красимир Костов какво ще прави до д н днешен карат на 400 лева а

Ама те инструкторите не могат!

Никакви тренажьори не могат да заменят реалните условия ! Съкращаването на теорията ( правилник и закон) е поредната недомислица !@!@!@!@

Тренажорите-симулатори се използват с успех при подготовката на шофьори в Европа от преди повече от 40 години. Тия от плямпащото институтче "пътна безопастност" даже и това не знаят. По това време отделни професионални училища по автотранспорт в България бяха внесли чехската тренажорна система за обучение. Още от това време, автоинструкторите бяха против тази прогресивна система за обучение, тъй като...им се вземали част от часовете за кормуване??? Тренажорната система за обучение има своите доказани предимства в Европа и трябва да бъде наложена и използвана и в България.

Jaxon

защо не ги направят поне 60 часа на ден да се пада по два часа кормуване

Аз едно време на полигона се научих да усещам колата. С цели дни съм бръмчал. Сега заведох един на празно място,за да го уча "на полигон". Той на 2 рия час се отказа бе му било интересно ?!?!

В България е пълно с некадърни шофьори.Масово се шари из лентите и знаците се пренебрегват.От страх да не счупи окачването , влиза в насрещното без да гледа и после друг му е виновен.

Че аз за 1000лв. цяла година ще се возя на такси. Защо ми е да давам пари за шофьорски курсове? После идва колата, а с нея и якото скубане от сервизите и данъчните. Айде мерси :).

Върнете им полигона ,бе мошенници с 6 задължителни маневри,особенно паркирането за женорята,особенно при тази навалица от коли навсякъде .! Каква магистрала,какви 5 лева ,като изпочупиха всички знаци,кошчета,дувари и гаражни врати ,той не може да вкара колата между други две на задна,на магистрала ще кара!

Като тебе сме на първо място по жертви.Полигона , какво ще промени

живейте бе роби , Спартак ще ви освободи

В САЩ нямат курсове, всеки се обучава с някой познат и се явява пред комисия, която го допуска или отхвърля !

Има курсове,за който иска.Ако няма кой да ти покаже ,затова ги има.

все им е тая колко пари и колко часа ще станат курсовете ! Те така или иначе изпит в България не могат да вземат ! Купуват си книжките в Гърция, в Германия и където могат ....!

Аз карах курсовете по времето на СОЦА . Симулаторите бяха добри - бяха 3Д . Един голям екран , седалката се клати и бръмчи . Ама това беше през 1985 година .

И аз тогава изкарах книжка, никакви симулатори не е имало

Имаше - чешки на Шкода 105L.

В СБА в Русе имаше, май като Лада бяха. 97ма година беше аз като карах курса, една плексигласова шайба се върти и се прожектира на един извит екран/бяла стена. И въртиш кръстовища, имаш си седалка, волан, лост, педали. Сега колан едва ли е имало, те тъкмо ги правеха задължителни та на изпита беше голям шаш ченгелът дали ще се заяде за това. Помня, че моят тренажор беше малко бавен та карах на 4та и инструкторът (Борката Цветков) се поизнерви и ме пита защо не завивам на втора както е казал. И му викам ами много ми е бавен тренажорна, той се хили и обяснява защо трябва на втора. Смях. Та имаше тренажори, макар че сигурно не е било във всяка школа.

Глупости. Едно време имаше тренажори (в сба поне) - научаваш се поне да сменяш скорости за да не се туткаш из града или да пържиш съединителя. Иначе всичко точно - сума ти държави го имат, но на нас идеята ни е тъпа. То от много акъл сме на този хал.

Нищо няма да се промени, само инструкторите ще пълнят още повече гушите си...

Напълно нормално е - заплатите в София вече минават 2000 лв, а за Айти и мениджъри над 3 4 бона. Хората вече имат пари ходят масова на почивка в Гърция и Испания, така, че е нормално да скочат и цените на услугите. Така е когато има стабилно управление. Спомнете си мизерията при Станушев. Хората бъркаха по кофите пт глад. !

Заплатите бяха три пъти по-малки , а цените същите !

Всеки курсист да ходи в Пирогов или спешните отделения на областния си град , да чисти кървища и черва за пет часа по време на курса , че да види до къде води безумието по пътищата !

е че таксата за жените трябва да е двойна за жените защото предизвикват много пътешествия и като общо не ги бива зад волана. Не може всяка пикла и изнервена жена да грабва колата и да си изкарва нервите и хормоните по пътя.

+1

пак изпълзя плюнката - а кой се забива в дърветата и от що, бе, нудълче? А кой обръща тир-четата в канавчиците и поради що? А кой ката ден джитка като бесно испанско говедо по пътчетата - абе мъжче -гейче без хормончета ????

Да, бе... Жена ли обърна автобуса, след удар с малък автомобил, с над десетки загинали?

'таксата за жените трябва да е двойна за жените защото предизвикват много пътешествия '??? Много пътешествия? Сиган гурелив,я си.....

Ако правото за управление на МПС се придобива на възраст мин. 21 г. , катастрофите ще намалеят с 30 %. При 80 % дебилност на населението и функционална неграмотност на тийнейджърите, това е разумно решение.

И забрана да се шофира от хора над 70 год.

Абе направо да разрешат шофирането само на хора от 30 до 35г и толкоз. Другите ще яздят коне и магарета.