Кресненският тунел нямал алтернатива

Изграждането на тунел в Кресненското дефиле за автомагистрала "Струма" е най-доброто решение засега.

Обратно в новината

Коментари - Кресненският тунел нямал алтернатива | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хабите си енергията със злобата.

Неразбрах,защо в Бг. Много важни инфраструкторни проекти стоят с десетки години без решение , и когато някой започне да ги решава,се намират сто некадърника,които почват да дават акъл,как да нестане

Тунелът трябва да бъде построен в най-кратки срокове от хора можещи и знаещи как ! Ще спаси много човешки животи, ще спести доста време от пътя София-Кулата, ще защити флората и фауната там, дори и да трябва да плащаме по 2-3 евро на всяко минаване. Животът на всички ни е по-скъп. Крайно време е да заприличаме на европейска държава. Същото важи и за тунел под Шипка мисля. 21 век сме все пак...

Ивинявай, но би ли проверил в Гоогле, къде е станало най-силното земетресение в Европа? И коя година? 4.4.1904г. село Крупник ( близо до Кресна ), 7.8 по Рихтер. Има-няма преди 110 години. Ако аз лъжа, повярвай на Гоогле. :) И въпреки това, АЗ СЪМ ЗА тунела.

Аз като проектант съм против тунела , и не толкова заради сеизмичността на районна, колкото заради безумно скъпия и опасен за хората проект - над 14 км тунел ...

Дали хората които ще искат да го използват ,ще са достатъчно платежоспособни, за това никой неговари?В Европа за да преминеш тунел от 13 км. се плаща около 43 евро в едната посока, да направят допитване кой е готов да ги плаща в България при това ниво на икономиката.За европейците е лукс е не са много който си го позволяват.

Таксата която цитираш е за тунела под Мон Блан. Тунела Готхард, с дължина 16 км. е безплатен. Както и повечето в Алпите. По магистралата до Игумненица има 62 бр. тунели като един тунел от тях е около 5км и още един около 4.5км, те са безплатни а тол таксата Солун - Ингуменица, не помня точно колко беше, но е под 10 евро ако не се лъжа. Магистралата от Катандзаро до Рим има също десетки, може би стотици тунели, които са безплатни. Но пък магистралата е платена ) около 5-6 евро на 100км ). Така, че не е задължително тунела да е платен, за да се поддържа нормално. Ако всеки си плаща винетката и данъците на колата, и ако правителството краде по-малко, може и да имаме пари за тунели и магистрали. НО... аз лично съм привърженик на платените пътища. Определено не ми беше неприятно да дам 100 евро от Катандзаро до Триест. Удоволствието да карам по прекрасна магистрала, без нито един пътен полицай дебнещ в засада в цяла Италия е неописуемо. Когато знаеш, че няма олигофрени да те следят на всеки ъгъл, шофирането определено е по-спокойно и безопасно.

Миналото лято ходихме до остров Лефкада за почивка с нашата си кола. Преспахме при приятел в планините над Солун (нещо като нашето Костинброд) и на сутринта потеглихме за Лефкада. Излязохме на магистралата им посока Италия, пътувахме до разклона при Йоанина, до там преброихме над 60 тунела, всичките с различна дължина, някои от които доста длъжки. Бяха всичките с телефони тип 112 , аварийни изходи, отбивки за почивка и горе на таваните с по 2 огромни турбини които въртят въздуха вътре за да не се застояват газовете в тунелите. Имаше и информационни табла с надписи като Кало таксиди (Приятно пътуване) или някакво предупредително инфо. Имаше и светофари във всеки край на всеки тунел, там изпреварването не е забранено и се минава в тунелите със 100 км./час, а не като тука "не изпреварвай" и "60"- знак. Самите турбини не се въртят от вятъра, а са на ток ! И работеха всички ! Това , ако беше у нас - щяха да спестят от тока и нямаше да работят турбините и инфо-таблата...па и светофарите. Имаше пунктове за плащане по пътя - общо от Солун до Йоанина (отсечката) ни струваше 16 евро в едната посока. На връщане - пак, още 16 евро. Нима това е чак толкова много за тия толкова много супер-тунели и разкошна магистрала ??? Общо тунелите до Игуменица са, мисля, не съм сигурен, 72 ! А ние тук се дърляме за един тунел и не можем да го построим камо ли да са поне 10 такива из България. Тъжно, но факт.

И аз нямам алтернатива.

Неграмотни нещастници,каква жп линия при Петър Велики /1700-на година /с неговия пръст или с пръстта на Сталин,като по негово време жп линията Москва -Санкт Петербург я има от 100-тина години.Човек да се откаже да чете по форумите,заради подпбни простотии.

Само за справка: "На 18 август 1851 г. заминава първият влак от Санкт Петербург за Москва, а скоро след това връзката между двата града става редовна. През 1885 г. е завършено строителството на Морския канал и Морското пристанище."

Абе вие представяте ли си ако спре една кола вътре и се запали!? Ще загинат поне 100 души. И представяте ли си колко струва вентилацията и осветлението за тунела? Трябва една АЕЦ да работи за този тунел. Знаете ли , че към него трябва още 3 тунелчета да се направят - за аварийно пешеходно излизане и т.н.

Не си представят , един куп трудно мислещи людя в този форум, срещу 2 - 3- ма нормални

Никакви тунели, само виадукт, по-малко разходи и по-лесна подръжка и най-вече по-бързо ще е готов пътя, а това е важно за всички които всеки ден пътуват по тоя път, а не само за уикенда или веднъж в годината.Кой ще ги чака 10 години да строят един безмислен тунел???

А кой е казал, че ще се строи 10 години? 4-5 години е реалистичен срок.Виадуктът за колко ще стане според теб? 2 месеца? Сега строят леки трасета - примерно Сандански - Кулата с 23 месеца строеж, НО се бавят по още година.конкретно този Лот, който е и най-лесния ще се забави с около година.Та общо 3 години.Колко време ще е необходимо за виадукт?

Митьо ти пък какво разбираш от строителство бе , писател....

Нямам думи да опиша колко са силни комунистическите мекерета, когато искат да втълпят нещо на простия човек - в едно кратко изречение събират няколко думи, ужасяващи простоватия българин - земетресение, терорист и оскъпяване... Сега искат да убедят, че е по-добре да се направи нещо като бавен скоростен път с ограничения до 60 км/ч на места, който ще излезне по техни разчети сигурно 500 млн. лв без анексите, след 100 анекс някъде към 1,5 млрд. Долни боклуци червенотиквеници!!

Значи излиза "комунистите" са против тунела а герп за за тунела?

Че какво общо имат комунистите с проект, който е правен преди няколко години от специалисти от България и ЕС ? България страда заради неграмотни комплексари като теб - проекта е изготвен съвместно със специалисти от ЕС и е одобрен за финансиране пак от ЕС - и там ли са комунисти ? Ти нещо създал ли си в живота или те бива само да мрънкаш и хленчиш, а ако се добереш до властта - да разпродаваш построеното от лошите комунисти ? Жалък си ...

Смешник, аз съм с 5 фирми и внасям милиони данъци, а теб те виждам с Аудито 80-ка млъкни,че си смешен

Вече 100 пъти написах, че алтернативата е магистрала на 2 етажа по старото трасе.

И трасето на влака-три етажа! Не пиши повече.

Добре де сто минуса ли искаш досега малко ли ти бяха та повтаряш непрекъснато ?

Този тунел е една огромна глупост и хвърляне на пари на вятъра и защо, за да се угоди на някакви си идиоти. Ами да направим всички пътища да са тунели, че да са екологични - пълна простотия!

тунела се прави за да се лапнат пари. не ни трябва да одим до гърция. нашите плажове са по убави

Тъп гларус! Да си купят БГ фирмите техника и да строят. То в България и телевизори и хладилници не се правят, хайде да се откажем и от тях. Но ако се направи магистралата до Гърция бетонното ни море умира

Ами да умре! Българите отдавна не ходим там. Знаем кой го бетонира и с чии пари, нали?

Нека, работещите на този обект, т. нар. "пътищари", да кажат, при какви условия работят, с какви възнаграждения, командировачни получават ли....? А отговорността им ,е голяма!

ж.п. линията Москва - Петербург също е нямала алтернатива, само че Петър Велики ядосан взел една линия и начертал права отсечка, но палеца му закачил молива и направил кръг, та само там има завой по линията.

стига с тия русофилски излияния. какво общо има петър първи с тунел под кресна!!??

Пръста е на Сталин!! Прочети историята!!

Има няма, линията е построена 125 години след смъртта на Петър Велики. А палеца на Сталин е едно крадена на земя от Финландия. Съвсем друга история. Като слушаш приказки за Матушка Рус поне ги запомняй като хората. Срамно е, дори за русофил, да говориш такива глупости. п.п. Майлей, и 3 души ти вярват, просто, защото пишеш "готини" неща за Русия... мъка, мъка...

Цитирам: "Крупнишко-Кресненско земетръсно огнище последно голямо земетресение 1904 г. Прогнозиран магнитуд 7-8 степен по Рихтер (X-XI по Медведев-Шпонхойер-Карник). Цикъл на повторяемост неизвестен. Това е огнището с най-висок енергиен потенциал в страната и един от най-високите в Европа. Най-застрашени населени места Кресна, Благоевград, Сандански, Петрич.

И какъв е извода от това което си написал би ли обяснил?

Лично мое мнение: не смятам, че е добра идея да се направи 15 км тунел през силно сеизмично активен район, в планината. Трябва да се вземат мерки за допълнително укрепване на конструкцията. При някаква ситуация в тунела, хората остават в капан..

Като е така, дай да изселим хората от тези градове или да живеят на палатки или на открито?? Иначе аз лично съм за изграждането на тунела, само ако ще се изгради и поддържа качествено.

Само ,че като знам как се поддържат тунелите по "Витиня"... :-(

Става въпрос за тунел, никой не говори за изселване!?

Разберете веднъж завинаги, че тунелът е необходим, защото това е единственият начин да се съхрани Кресненското дефиле, което първо е уникален геоложки феномен в световен мащаб, второ е местообитание на стотици защитени растителни и животински видове и трето - попада в Натура 2000 точно с тази цел - да бъде съхранено и за децата и внуците Ви! Така че, ако искаме хубав и широк път - това е единственият възможен вариант!

Има алтернатива на тунела пот Кресна! Правим две летища за транспортните Ербъзи , Такситата на фирма "28" ще прелитат нат Кресна На клиентите ща се предлагат "Газирано" Млада стюардеса*,бира и скоч , ще има и ятки , Във приятна опстанофка Меринджеи и Зърнари, Олигарси и Офчари, ще се предвижат два часа по-бързо, до Бялото море, на "Узо" с морски плодове Х-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-Х $$-частен инвеститор баба Тодорка, ф-ма "бТТВТрътки"

Добре си го измислил, ама много неграмотно бе, пич. Вземи да понаучиш малко граматика. Сина ми е в 1 клас и не прави толкова елементарни грешки като теб. То чак ме е срам да го чета!

Пише се СИНЪТ ми, а не "сина ми".

Че немам више, като калинките? Не, не сам стапила, на училище!

Искам да има тунел,искам да няма тунел,искам да има,искам да няма...Тъп разединен народ който си въобразява че "орел,рак и щука" е станал особено"демократичен"и "свободомислещ"!!!Къде си диктатуро,все едно комунистическа или фашистка,да избършеш л----та на "демокрацията"!?

"пътищарите" хаха... това ми звучи като зърнарите. Боко да не е станал екоактивист :)) хахах

Осъзнаваш ли колко си прост ...

Опорни точки и директиви: ------------------------------------ Да не остане баир без дупка! Да не остане бара без мост! Да не остане село без метро! Да не остане земя без бетон или асфалт

Защо да се прави толкова дълъг и скъп тунел в земетръсна зона, а не преложеното от КСБ. С останалите пари да изкарат "Хемус", че Северна България е още в 19ти век

Човек, има си европейски директиви. Колко пъти да се повтаря, че ЕС плаща и поръчва музиката. Трябва му магистрала до гръцките средиземноморски пристанища, а не до Добруджа.

Ние даваме проектите , те просто ги одобряват... така че ние си поръчваме , а те ни плащат, друг е въпроса , че с това правителство нищо не се поръчва

Тези "останалите" пари изобщо не са наши, докато не се отпуснат. Така че дали ще се насочат към "Хемус" или другаде, не зависи от нас. Или с други думи, ако оркестърът не свири музиката, която си поръчал, просто не му плащаш.

Щом екозащитниците искат строителството на тунела, работата смърди на корупция! Алтернатива има и тя е по-доброто решение.

О.К. Тунел, но да го направят с тол такса, а не да го плащам, без да пътувам през него. Въобще в България трябва да има повече толове, от които да печели държавата и всички ние.

около дома Ви също да са с тол такса...Няма да плащам за да може Вие да си пътувате, а и така страната ще има полза от Вас...

Ти въобще сханали това което е написал човека та изтресе тая глупост

Ще плащаш и че си жив . Не може да има тол щото пари не ги дава Блъгария .

Повече "тол-ове"- добре,но имал ли си "удоволствието" да пътуваш на 500-600 км ,и на всеки 30-40 да спираш ,да изчакаш колоната /колкото и да не е дълга/ и отново да тръгваш. Щото лани ходих до Атина . До Солун-добре ,но после... тъкмо влезеш в ритъм,и ...стой! Писна ми от спирания. Мислех си :"Защо не ми казаха на границата:" Отиването и връщането ти струват 80 евра-дай ги и ...газ.". Повече"тол-ове"-по-дълго пътуване!

Аз се интересувам от този проект чисто любителски, и знам за тунела от 3 години. А хората, на които това им е професията би трябвало да знаят че има идея за тунел от още по-рано. Защо не си изказаха аргументите тогава, а чакаха досега, за да изкажат опасенията си?

Писах го вчера, ще го напиша пак. Най-простото и перманентно решение е да се постави мантинела по осовата линия на сега съществуващия път и по този начин да се забрани изпреварването. Евтино и елементарно решение, ама няма нищо за крадене от него. Всичко друго за приказки за балъци.

Ficho

И като се развали някой по-голям камион и ще стане опашка до София, която ще се разчисти до... понеделник. Що ги измисляте тези неща и та и чак ги повтаряте...

Винаги може да бъде заобиколен. Същото говорехте и за повдигнатите пешеходни пътеки. Досега да има убит пешеходец на тях?

Ами то във Франция има тунел Мон Блан, дълъг 11 км. В него е станало катастрофа с 40 жертви. Минаването през него струва 40 евро за автомобили и 300 евро за тирове.

Ето начин да се подържа тунела с такси какво лошо има в това и какъв довот е това че в тунела станало пожар и бил опасен по тая логика колите катастрофират неги корайте и не пийте вода знаетели колко удавени има:-)

Не знам ти как си представяш някой по тези земи да даде 40-50 евро за автомобил и 300-400 евро за ТИР за да мине от някъде. Ако таксите са такива, трафика пак ще минава по стария път, а ние ще имаме една бутикова магистрала.

Сравнението е некоректно. Просто там избора е или през тунела и - 40 евра или една обиколка добавяща около 100 километра с преодоляване на няколко била и - 3 часа.

Ама има и алтернативен маршрут. Тук няма.

В момента се проектира високоскоростна жп линия за 160км/ч през Кресненското дефиле. И макар, че такова жп трасе се прокарва в пъти по-трудно от една магистрала, то няма вариант с тунел по-дълъг от 7км. Друг е ъпросът, че няма как икономически да се обоснове тунел с цена 1,5 милярда и с разходи за годишна подръжка от 50 000 000. Това би наложило двойно повишаване на винетните такси, например.

просто годишните разходи няма да ги осъществяват, поради което тунелът ще става с времето все по-опасен и по-опасен. Хората ще пътуват със страх.

Не разбирам за какво е целия този шум има одобрени проекти спазени екологични изисквания одобрено и осигурено финансиране всичко е готово само да почне да се работи ако се промени проекта докато се мине през всички процедури ще минат още пет години и тогава на някой не признат експерт може да му дойде друга гениална идея и пак от ново на изходна позиция така няма да имаме магистрала никога дано все пак са останали разумни хора и най после почне да се работи ако си спомняте тази магистрала трябваше да бъде пусната за олимпиядата в Гърция

ще се наложи на големите фирми да наемат за подизпълнители проектанти с доста по-висока квалификация от тези, които работят при тях на заплата. И ще се наложи да правят богати български инженери на свободна практика. А това нашите строителни фирми не искат. Искат да плащат по 1000лв. заплати на хора, които да преснимат готови детайли. Глупости са това, че не можем да проектираме такъв тунел - не могат със заплатаджии да го направят. Искат за проекта да вземат сто милиона лева, а да платя за заплати под 1 млн. Така са свикнали. Не могат да спят като рабрет, че някой инженер може ад изкарва по 10-20хил- лева на месец, защото има ЗНАНИЯ. Защото човек с такива доходи не е послушен и не подписва каквото му наредят. Такъв човек не надписва в последствие количества и не участва в далавери. И така ще трябва да се работи, а не да се краде.

Прав си естествено че така щесе случи започвам да си мисля че от тунела няма да има далавера затова пискат не мога да си представя строителна фирма която ще получи милярд и половина за строежа и тя да каже неги искам тези пари много са дайте да спестим и за 200 милиона да направим виадукт кога станаха толко загрижени за харченето на пари

Късите директни връзки между ЕС и Гърция не са наш интерес. Фактически с наши средства директно инвестираме в гръцката икономика. Вижте отсечката до Дупница. Няма едно отклонение към българските села. Това е магистрала за и само в интерес на Гърция! Ако може не тунели а един тунел под България ще направят директно за там.

И по АМ Тракия няма отклонения за всяко селце... а и експресният влак не спира на всяка селска гара...

колко отклонения към селата ще има в тунела?

Магистралата София-Солун е най-важна за България. Солун е най-близкото морско пристанище на София, освен това не се минава през Босфора. Най-евтиния начин за износ е през Солун. Не е случайно, че всеки български владетел е искал достъп до Бяло море. Е сега вече го имаме - да оправяме пътя до там.

Да добавим и това, че стоките в Гърция са по-качествени и по-евтини. До там, че голямо семейно пазаруване с кола оправдава разхода за гориво.

подкрепяте да построим тунел под България за по-пряко към Солун?

колко села има в дефилето? Между Кресна и Брежани колко пък толкова села има? Изобщо пътувал ли си по този път - там отбивки няма и няма как да има, защото от двете страни са стръмни баири.

Напротив. Има.

Прави сте. Няма алтернатива с изгледи за повече крадене от тунел.

Разбира се, че няма друга алтернатива! Уникалното Кресненско дефиле трябва да бъде запазено и съхранено на всяка цена, била тя и милиарди!