Кресненският тунел нямал алтернатива
Изграждането на тунел в Кресненското дефиле за автомагистрала "Струма" е най-доброто решение засега.
Обратно в новинатаКоментари - Кресненският тунел нямал алтернатива | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
:) (нерегистриран)
Хабите си енергията със злобата.
Неразбрал (нерегистриран)
Неразбрах,защо в Бг. Много важни инфраструкторни проекти стоят с десетки години без решение , и когато някой започне да ги решава,се намират сто некадърника,които почват да дават акъл,как да нестане
Picho (нерегистриран)
Тунелът трябва да бъде построен в най-кратки срокове от хора можещи и знаещи как ! Ще спаси много човешки животи, ще спести доста време от пътя София-Кулата, ще защити флората и фауната там, дори и да трябва да плащаме по 2-3 евро на всяко минаване. Животът на всички ни е по-скъп. Крайно време е да заприличаме на европейска държава. Същото важи и за тунел под Шипка мисля. 21 век сме все пак...
nasty (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
mc (нерегистриран)
Ивинявай, но би ли проверил в Гоогле, къде е станало най-силното земетресение в Европа? И коя година? 4.4.1904г. село Крупник ( близо до Кресна ), 7.8 по Рихтер. Има-няма преди 110 години. Ако аз лъжа, повярвай на Гоогле. :) И въпреки това, АЗ СЪМ ЗА тунела.
2849 (нерегистриран)
Аз като проектант съм против тунела , и не толкова заради сеизмичността на районна, колкото заради безумно скъпия и опасен за хората проект - над 14 км тунел ...
реалността (нерегистриран)
Дали хората които ще искат да го използват ,ще са достатъчно платежоспособни, за това никой неговари?В Европа за да преминеш тунел от 13 км. се плаща около 43 евро в едната посока, да направят допитване кой е готов да ги плаща в България при това ниво на икономиката.За европейците е лукс е не са много който си го позволяват.
mc (нерегистриран)
Таксата която цитираш е за тунела под Мон Блан. Тунела Готхард, с дължина 16 км. е безплатен. Както и повечето в Алпите. По магистралата до Игумненица има 62 бр. тунели като един тунел от тях е около 5км и още един около 4.5км, те са безплатни а тол таксата Солун - Ингуменица, не помня точно колко беше, но е под 10 евро ако не се лъжа. Магистралата от Катандзаро до Рим има също десетки, може би стотици тунели, които са безплатни. Но пък магистралата е платена ) около 5-6 евро на 100км ). Така, че не е задължително тунела да е платен, за да се поддържа нормално. Ако всеки си плаща винетката и данъците на колата, и ако правителството краде по-малко, може и да имаме пари за тунели и магистрали. НО... аз лично съм привърженик на платените пътища. Определено не ми беше неприятно да дам 100 евро от Катандзаро до Триест. Удоволствието да карам по прекрасна магистрала, без нито един пътен полицай дебнещ в засада в цяла Италия е неописуемо. Когато знаеш, че няма олигофрени да те следят на всеки ъгъл, шофирането определено е по-спокойно и безопасно.
Picho (нерегистриран)
Миналото лято ходихме до остров Лефкада за почивка с нашата си кола. Преспахме при приятел в планините над Солун (нещо като нашето Костинброд) и на сутринта потеглихме за Лефкада. Излязохме на магистралата им посока Италия, пътувахме до разклона при Йоанина, до там преброихме над 60 тунела, всичките с различна дължина, някои от които доста длъжки. Бяха всичките с телефони тип 112 , аварийни изходи, отбивки за почивка и горе на таваните с по 2 огромни турбини които въртят въздуха вътре за да не се застояват газовете в тунелите. Имаше и информационни табла с надписи като Кало таксиди (Приятно пътуване) или някакво предупредително инфо. Имаше и светофари във всеки край на всеки тунел, там изпреварването не е забранено и се минава в тунелите със 100 км./час, а не като тука "не изпреварвай" и "60"- знак. Самите турбини не се въртят от вятъра, а са на ток ! И работеха всички ! Това , ако беше у нас - щяха да спестят от тока и нямаше да работят турбините и инфо-таблата...па и светофарите. Имаше пунктове за плащане по пътя - общо от Солун до Йоанина (отсечката) ни струваше 16 евро в едната посока. На връщане - пак, още 16 евро. Нима това е чак толкова много за тия толкова много супер-тунели и разкошна магистрала ??? Общо тунелите до Игуменица са, мисля, не съм сигурен, 72 ! А ние тук се дърляме за един тунел и не можем да го построим камо ли да са поне 10 такива из България. Тъжно, но факт.
7 по Рихтер (нерегистриран)
И аз нямам алтернатива.
Христо (нерегистриран)
Неграмотни нещастници,каква жп линия при Петър Велики /1700-на година /с неговия пръст или с пръстта на Сталин,като по негово време жп линията Москва -Санкт Петербург я има от 100-тина години.Човек да се откаже да чете по форумите,заради подпбни простотии.
789 (нерегистриран)
Само за справка: "На 18 август 1851 г. заминава първият влак от Санкт Петербург за Москва, а скоро след това връзката между двата града става редовна. През 1885 г. е завършено строителството на Морския канал и Морското пристанище."
GTY (нерегистриран)
Абе вие представяте ли си ако спре една кола вътре и се запали!? Ще загинат поне 100 души. И представяте ли си колко струва вентилацията и осветлението за тунела? Трябва една АЕЦ да работи за този тунел. Знаете ли , че към него трябва още 3 тунелчета да се направят - за аварийно пешеходно излизане и т.н.
9368 (нерегистриран)
Не си представят , един куп трудно мислещи людя в този форум, срещу 2 - 3- ма нормални
местен (нерегистриран)
Никакви тунели, само виадукт, по-малко разходи и по-лесна подръжка и най-вече по-бързо ще е готов пътя, а това е важно за всички които всеки ден пътуват по тоя път, а не само за уикенда или веднъж в годината.Кой ще ги чака 10 години да строят един безмислен тунел???
Dimitar (нерегистриран)
А кой е казал, че ще се строи 10 години? 4-5 години е реалистичен срок.Виадуктът за колко ще стане според теб? 2 месеца? Сега строят леки трасета - примерно Сандански - Кулата с 23 месеца строеж, НО се бавят по още година.конкретно този Лот, който е и най-лесния ще се забави с около година.Та общо 3 години.Колко време ще е необходимо за виадукт?
33 (нерегистриран)
Митьо ти пък какво разбираш от строителство бе , писател....
инж. (нерегистриран)
Нямам думи да опиша колко са силни комунистическите мекерета, когато искат да втълпят нещо на простия човек - в едно кратко изречение събират няколко думи, ужасяващи простоватия българин - земетресение, терорист и оскъпяване... Сега искат да убедят, че е по-добре да се направи нещо като бавен скоростен път с ограничения до 60 км/ч на места, който ще излезне по техни разчети сигурно 500 млн. лв без анексите, след 100 анекс някъде към 1,5 млрд. Долни боклуци червенотиквеници!!
инженерчето (нерегистриран)
Значи излиза "комунистите" са против тунела а герп за за тунела?
user (нерегистриран)
Че какво общо имат комунистите с проект, който е правен преди няколко години от специалисти от България и ЕС ? България страда заради неграмотни комплексари като теб - проекта е изготвен съвместно със специалисти от ЕС и е одобрен за финансиране пак от ЕС - и там ли са комунисти ? Ти нещо създал ли си в живота или те бива само да мрънкаш и хленчиш, а ако се добереш до властта - да разпродаваш построеното от лошите комунисти ? Жалък си ...
user- loser (нерегистриран)
Смешник, аз съм с 5 фирми и внасям милиони данъци, а теб те виждам с Аудито 80-ка млъкни,че си смешен
гост (нерегистриран)
Вече 100 пъти написах, че алтернативата е магистрала на 2 етажа по старото трасе.
Патилан (нерегистриран)
И трасето на влака-три етажа! Не пиши повече.
а (нерегистриран)
Добре де сто минуса ли искаш досега малко ли ти бяха та повтаряш непрекъснато ?
Дирчо
Този тунел е една огромна глупост и хвърляне на пари на вятъра и защо, за да се угоди на някакви си идиоти. Ами да направим всички пътища да са тунели, че да са екологични - пълна простотия!
варна (нерегистриран)
тунела се прави за да се лапнат пари. не ни трябва да одим до гърция. нашите плажове са по убави
sof (нерегистриран)
Тъп гларус! Да си купят БГ фирмите техника и да строят. То в България и телевизори и хладилници не се правят, хайде да се откажем и от тях. Но ако се направи магистралата до Гърция бетонното ни море умира
Патилан (нерегистриран)
Ами да умре! Българите отдавна не ходим там. Знаем кой го бетонира и с чии пари, нали?
ПЕТРОВА (нерегистриран)
Нека, работещите на този обект, т. нар. "пътищари", да кажат, при какви условия работят, с какви възнаграждения, командировачни получават ли....? А отговорността им ,е голяма!
Е (нерегистриран)
ж.п. линията Москва - Петербург също е нямала алтернатива, само че Петър Велики ядосан взел една линия и начертал права отсечка, но палеца му закачил молива и направил кръг, та само там има завой по линията.
лъчко (нерегистриран)
стига с тия русофилски излияния. какво общо има петър първи с тунел под кресна!!??
до Е (нерегистриран)
Пръста е на Сталин!! Прочети историята!!
nones (нерегистриран)
Има няма, линията е построена 125 години след смъртта на Петър Велики. А палеца на Сталин е едно крадена на земя от Финландия. Съвсем друга история. Като слушаш приказки за Матушка Рус поне ги запомняй като хората. Срамно е, дори за русофил, да говориш такива глупости. п.п. Майлей, и 3 души ти вярват, просто, защото пишеш "готини" неща за Русия... мъка, мъка...
Bot (нерегистриран)
Цитирам: "Крупнишко-Кресненско земетръсно огнище последно голямо земетресение 1904 г. Прогнозиран магнитуд 7-8 степен по Рихтер (X-XI по Медведев-Шпонхойер-Карник). Цикъл на повторяемост неизвестен. Това е огнището с най-висок енергиен потенциал в страната и един от най-високите в Европа. Най-застрашени населени места Кресна, Благоевград, Сандански, Петрич.
а (нерегистриран)
И какъв е извода от това което си написал би ли обяснил?
b (нерегистриран)
Лично мое мнение: не смятам, че е добра идея да се направи 15 км тунел през силно сеизмично активен район, в планината. Трябва да се вземат мерки за допълнително укрепване на конструкцията. При някаква ситуация в тунела, хората остават в капан..
Пецата (нерегистриран)
Като е така, дай да изселим хората от тези градове или да живеят на палатки или на открито?? Иначе аз лично съм за изграждането на тунела, само ако ще се изгради и поддържа качествено.
Н-ам кой си (нерегистриран)
Само ,че като знам как се поддържат тунелите по "Витиня"... :-(
b (нерегистриран)
Става въпрос за тунел, никой не говори за изселване!?
83 (нерегистриран)
Разберете веднъж завинаги, че тунелът е необходим, защото това е единственият начин да се съхрани Кресненското дефиле, което първо е уникален геоложки феномен в световен мащаб, второ е местообитание на стотици защитени растителни и животински видове и трето - попада в Натура 2000 точно с тази цел - да бъде съхранено и за децата и внуците Ви! Така че, ако искаме хубав и широк път - това е единственият възможен вариант!
Право на ВИП-мнение (нерегистриран)
Има алтернатива на тунела пот Кресна! Правим две летища за транспортните Ербъзи , Такситата на фирма "28" ще прелитат нат Кресна На клиентите ща се предлагат "Газирано" Млада стюардеса*,бира и скоч , ще има и ятки , Във приятна опстанофка Меринджеи и Зърнари, Олигарси и Офчари, ще се предвижат два часа по-бързо, до Бялото море, на "Узо" с морски плодове Х-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-Х $$-частен инвеститор баба Тодорка, ф-ма "бТТВТрътки"
-10 (нерегистриран)
Добре си го измислил, ама много неграмотно бе, пич. Вземи да понаучиш малко граматика. Сина ми е в 1 клас и не прави толкова елементарни грешки като теб. То чак ме е срам да го чета!
ДО ГРАМАТИКА (нерегистриран)
Пише се СИНЪТ ми, а не "сина ми".
Ти кво си мислиш, бе ! (нерегистриран)
Че немам више, като калинките? Не, не сам стапила, на училище!
Spartan (нерегистриран)
Искам да има тунел,искам да няма тунел,искам да има,искам да няма...Тъп разединен народ който си въобразява че "орел,рак и щука" е станал особено"демократичен"и "свободомислещ"!!!Къде си диктатуро,все едно комунистическа или фашистка,да избършеш л----та на "демокрацията"!?
хахаха (нерегистриран)
"пътищарите" хаха... това ми звучи като зърнарите. Боко да не е станал екоактивист :)) хахах
198 (нерегистриран)
Осъзнаваш ли колко си прост ...
The Modern BG Hamlet (нерегистриран)
Опорни точки и директиви: ------------------------------------ Да не остане баир без дупка! Да не остане бара без мост! Да не остане село без метро! Да не остане земя без бетон или асфалт
да живее Пеевски (нерегистриран)
Защо да се прави толкова дълъг и скъп тунел в земетръсна зона, а не преложеното от КСБ. С останалите пари да изкарат "Хемус", че Северна България е още в 19ти век
Алекс (нерегистриран)
Човек, има си европейски директиви. Колко пъти да се повтаря, че ЕС плаща и поръчва музиката. Трябва му магистрала до гръцките средиземноморски пристанища, а не до Добруджа.
312 (нерегистриран)
Ние даваме проектите , те просто ги одобряват... така че ние си поръчваме , а те ни плащат, друг е въпроса , че с това правителство нищо не се поръчва
бай Влазо (нерегистриран)
Тези "останалите" пари изобщо не са наши, докато не се отпуснат. Така че дали ще се насочат към "Хемус" или другаде, не зависи от нас. Или с други думи, ако оркестърът не свири музиката, която си поръчал, просто не му плащаш.
.../ (нерегистриран)
Щом екозащитниците искат строителството на тунела, работата смърди на корупция! Алтернатива има и тя е по-доброто решение.
Тол (нерегистриран)
О.К. Тунел, но да го направят с тол такса, а не да го плащам, без да пътувам през него. Въобще в България трябва да има повече толове, от които да печели държавата и всички ние.
ulicite (нерегистриран)
около дома Ви също да са с тол такса...Няма да плащам за да може Вие да си пътувате, а и така страната ще има полза от Вас...
а (нерегистриран)
Ти въобще сханали това което е написал човека та изтресе тая глупост
мими (нерегистриран)
Ще плащаш и че си жив . Не може да има тол щото пари не ги дава Блъгария .
Н-ам кой си (нерегистриран)
Повече "тол-ове"- добре,но имал ли си "удоволствието" да пътуваш на 500-600 км ,и на всеки 30-40 да спираш ,да изчакаш колоната /колкото и да не е дълга/ и отново да тръгваш. Щото лани ходих до Атина . До Солун-добре ,но после... тъкмо влезеш в ритъм,и ...стой! Писна ми от спирания. Мислех си :"Защо не ми казаха на границата:" Отиването и връщането ти струват 80 евра-дай ги и ...газ.". Повече"тол-ове"-по-дълго пътуване!
Алекс (нерегистриран)
Аз се интересувам от този проект чисто любителски, и знам за тунела от 3 години. А хората, на които това им е професията би трябвало да знаят че има идея за тунел от още по-рано. Защо не си изказаха аргументите тогава, а чакаха досега, за да изкажат опасенията си?
така е (нерегистриран)
Писах го вчера, ще го напиша пак. Най-простото и перманентно решение е да се постави мантинела по осовата линия на сега съществуващия път и по този начин да се забрани изпреварването. Евтино и елементарно решение, ама няма нищо за крадене от него. Всичко друго за приказки за балъци.
Ficho
И като се развали някой по-голям камион и ще стане опашка до София, която ще се разчисти до... понеделник. Що ги измисляте тези неща и та и чак ги повтаряте...
така е (нерегистриран)
Винаги може да бъде заобиколен. Същото говорехте и за повдигнатите пешеходни пътеки. Досега да има убит пешеходец на тях?
Иван Диван (нерегистриран)
Ами то във Франция има тунел Мон Блан, дълъг 11 км. В него е станало катастрофа с 40 жертви. Минаването през него струва 40 евро за автомобили и 300 евро за тирове.
а (нерегистриран)
Ето начин да се подържа тунела с такси какво лошо има в това и какъв довот е това че в тунела станало пожар и бил опасен по тая логика колите катастрофират неги корайте и не пийте вода знаетели колко удавени има:-)
сдассадфасд (нерегистриран)
Не знам ти как си представяш някой по тези земи да даде 40-50 евро за автомобил и 300-400 евро за ТИР за да мине от някъде. Ако таксите са такива, трафика пак ще минава по стария път, а ние ще имаме една бутикова магистрала.
Alex (нерегистриран)
Сравнението е некоректно. Просто там избора е или през тунела и - 40 евра или една обиколка добавяща около 100 километра с преодоляване на няколко била и - 3 часа.
теодор тошев
Ама има и алтернативен маршрут. Тук няма.
Борис (нерегистриран)
В момента се проектира високоскоростна жп линия за 160км/ч през Кресненското дефиле. И макар, че такова жп трасе се прокарва в пъти по-трудно от една магистрала, то няма вариант с тунел по-дълъг от 7км. Друг е ъпросът, че няма как икономически да се обоснове тунел с цена 1,5 милярда и с разходи за годишна подръжка от 50 000 000. Това би наложило двойно повишаване на винетните такси, например.
Фен (нерегистриран)
просто годишните разходи няма да ги осъществяват, поради което тунелът ще става с времето все по-опасен и по-опасен. Хората ще пътуват със страх.
а (нерегистриран)
Не разбирам за какво е целия този шум има одобрени проекти спазени екологични изисквания одобрено и осигурено финансиране всичко е готово само да почне да се работи ако се промени проекта докато се мине през всички процедури ще минат още пет години и тогава на някой не признат експерт може да му дойде друга гениална идея и пак от ново на изходна позиция така няма да имаме магистрала никога дано все пак са останали разумни хора и най после почне да се работи ако си спомняте тази магистрала трябваше да бъде пусната за олимпиядата в Гърция
Защото (нерегистриран)
ще се наложи на големите фирми да наемат за подизпълнители проектанти с доста по-висока квалификация от тези, които работят при тях на заплата. И ще се наложи да правят богати български инженери на свободна практика. А това нашите строителни фирми не искат. Искат да плащат по 1000лв. заплати на хора, които да преснимат готови детайли. Глупости са това, че не можем да проектираме такъв тунел - не могат със заплатаджии да го направят. Искат за проекта да вземат сто милиона лева, а да платя за заплати под 1 млн. Така са свикнали. Не могат да спят като рабрет, че някой инженер може ад изкарва по 10-20хил- лева на месец, защото има ЗНАНИЯ. Защото човек с такива доходи не е послушен и не подписва каквото му наредят. Такъв човек не надписва в последствие количества и не участва в далавери. И така ще трябва да се работи, а не да се краде.
а (нерегистриран)
Прав си естествено че така щесе случи започвам да си мисля че от тунела няма да има далавера затова пискат не мога да си представя строителна фирма която ще получи милярд и половина за строежа и тя да каже неги искам тези пари много са дайте да спестим и за 200 милиона да направим виадукт кога станаха толко загрижени за харченето на пари
За кого се строи? (нерегистриран)
Късите директни връзки между ЕС и Гърция не са наш интерес. Фактически с наши средства директно инвестираме в гръцката икономика. Вижте отсечката до Дупница. Няма едно отклонение към българските села. Това е магистрала за и само в интерес на Гърция! Ако може не тунели а един тунел под България ще направят директно за там.
... (нерегистриран)
И по АМ Тракия няма отклонения за всяко селце... а и експресният влак не спира на всяка селска гара...
така е (нерегистриран)
колко отклонения към селата ще има в тунела?
Глупости (нерегистриран)
Магистралата София-Солун е най-важна за България. Солун е най-близкото морско пристанище на София, освен това не се минава през Босфора. Най-евтиния начин за износ е през Солун. Не е случайно, че всеки български владетел е искал достъп до Бяло море. Е сега вече го имаме - да оправяме пътя до там.
xXx (нерегистриран)
Да добавим и това, че стоките в Гърция са по-качествени и по-евтини. До там, че голямо семейно пазаруване с кола оправдава разхода за гориво.
Не разбрах дали (нерегистриран)
подкрепяте да построим тунел под България за по-пряко към Солун?
ТИ наясно ли си (нерегистриран)
колко села има в дефилето? Между Кресна и Брежани колко пък толкова села има? Изобщо пътувал ли си по този път - там отбивки няма и няма как да има, защото от двете страни са стръмни баири.
така е (нерегистриран)
Напротив. Има.
до глупаците с минусите (нерегистриран)
Прави сте. Няма алтернатива с изгледи за повече крадене от тунел.
:) (нерегистриран)
Разбира се, че няма друга алтернатива! Уникалното Кресненско дефиле трябва да бъде запазено и съхранено на всяка цена, била тя и милиарди!
НАЙ
Слави Трифонов губи дело за 100 000 лв. срещу бившия си съпартиец Радостин Василев
Опасност от по-голям пробив: Русия усилва натиска в Украйна
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Първият затвор без решетки у нас ще е готов за експлоатация през септември (снимки)
Терористи нападнаха полицейски пункт в Русия с бомба и автомати, убиха полицаи (видео)
Опасност от по-голям пробив: Русия усилва натиска в Украйна
"Решението е халифат": Ислямистка демонстрация в Хамбург (видео)
Укриващите се от мобилизация на фронта в Украйна живеят в страх
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Терористи нападнаха полицейски пункт в Русия с бомба и автомати, убиха полицаи (видео)