Велизар Шаламанов: Изборът ще бъде между нови F-16 и нови Gripen
Оферти ще подадат и други страни
Обратно в новинатаКоментари - Велизар Шаламанов: Изборът ще бъде между нови F-16 и нови Gripen | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Оферти ще подадат и други страни
Обратно в новината
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
максим (нерегистриран)
тотално, съм разочарован от възгледите, на тези жалки смешници- тагарев и шаламанов.декларират, собственото си невежество с изказванията си.това ,че са технически неграмотни е ясно и на среден техник,който добре си е учил уроците по- физика и електротехника.и това са висшисти.ужас! срам и позор за България.
Каунь (нерегистриран)
Въртяха сукаха добутаха я до американците
гневен (нерегистриран)
Ами самолетите F-16 са от времето на войната във Виетнам! Какви нови самолети, тикви!
Самолети Ли (нерегистриран)
Вижте по колко стотин бройки има Гуржуя и Турция първо Ние със 16 самолета сне за смях ПВО ни трябва с С200 Доказано свалят рушки самолети. Пък и е евтинко
Записвайте, диктувам бавно, както за идиоти! (нерегистриран)
Нови F-16 НЯМА!
Тъпотия е (нерегистриран)
Ние ще купиме 16 нови самолета. Това щеше да е добре ако другите съседи имаха по 10 ама лошото е че имат десетки пъти повече
33 (нерегистриран)
Явно нашите искат Грипен ама Хамерика не дава...
Народен съд (нерегистриран)
F16 преоскъпен боклук който трябва нашите деца да изгладуват.............
Народна съдийка (нерегистриран)
Еми нахранете ги бе!Валко ли ви плаща пасоля?
connoisseur (нерегистриран)
25г БГ немаше нужда от нови оръжия.Света немаше нужда от нови самолети.25 г Еврейската собственост съветска русия беше фалирала.Света беше мирен.Сега след като света плати за да може съветска русия да създаде нови оръжия мирът е заплашен.Искат аз да плата нови самолети но не казват КОЙ Е ВРАГА НА БГ.Нека комунистичеаските мърши които са представителите на съветска русия в БГ и защитници на нейнитъе интереси за сметка на моите,да застанат и да кажат:ВРАГЪТ НА БГ Е СЪВЕТСКА РУСИЯ И ЗА ТОвА НА БГ СА НЕОБХОДИМИ НОВИ САМОЛЕТИ.Същите тези комунисти дето подписваха договори за 530 евра за 1000 куб.метра газ когато в германия газта е била 320 евра.Днес цената на газта след повишението е 415 лева или некъде там. Същите тези комунисти които не намалиха цената на парното и със една стотинка след като цената на газта е била ТРИ ПЪТИ по-ниска от времето когат сме плащали газ по 1060лв(или 530 евра).ЗА НЕРАЗБРАЛИТЕ ЦЕНАТА НА ПАРНОТО ПРИ 1060ЛВ(530 ЕВРА) за 1000КУБ МЕТРА И ПРИ 415 ЛЕВА КАКТО Е СЕГА(ИЛИ 390 ЛЕВА ПРЕДИ ПОСКЪПВАНЕТО) Е ЕДНА И СЪЩА.Или се повишава.
Товарищ ! (нерегистриран)
Много си ги забъркал и мирише та се не трае!
connoisseur (нерегистриран)
Съветска русия вече 100г е СОБСТВЕНОСТ НА РОТШИЛДОВИТЕ И ИМ СЛУЖИ КАТО МАША С КОЯТО ДА ШАНТАЖИРАТ СВЕТА ЗА ДА ПРОКАРВАТ СВОИТЕ ИНТЕРЕСИ.ТЕ ПОДГОТВИХА ВСВ СЛЕД КОЕТО територията на която ротшилдовите станаха господари се увеличи с цела източна европа.И живота на ТРИ ПОКОЛЕНИЯ ИЗТ. ЕВРОПЕЙЦИ БЕШЕ СЪСИПАН.
Чича ви (нерегистриран)
Ако ще се купуват самолети, то те трябва да са нови. Забравете за втора ръка. А от двата предложени по-добре да бъде F -16. Изхождайте от интереса на държавата, т.е. от нац. сигурност, а не от някакви други съображения. Както казваше един позната: Винаги се пазари, но никога не купувай евтино!
Принципите (нерегистриран)
За покупка на краставици и картофи какво общо имат с нац сигурност?!
67687 (нерегистриран)
Ф-16 е създаден като модел преди 40-на години, а Миг-29 е създаден 4-5 години по късно! Така че привържениците на Ф-16 биха ли обяснили защо трябва да заменяме Миг-29 с по стар модел самолети, и защо това е "обновяване"?!
Не е 40 (нерегистриран)
А 50 години а от кога му е почнала разработката...20 по рано.
до цифрите (нерегистриран)
Сложно е за обяснение за Вас другарю!
Не е сложно (нерегистриран)
А просто ти не можеш!
67687,лесно можеш (нерегистриран)
да направиш справка каква е равносметката от реалните въздушни боеве между съветски/руски и американски бойни самолети,като започнеш от войната в Корея през 1953 г. до наши дни.
Изводът (нерегистриран)
На американците е че руските не притежават никакви магически оръжия или извън земна технология а просто те американците никога не са имали толкова добри пилоти колкото са руските.
Справката в Корея (нерегистриран)
Е стотици сналени МиГ-ове спещу десетина ,,Сеъбъра” !И у Виетнам така.В Ирак пък никакви въздушни боеве.Американците бяха господари на въздуха от първия до последният ден на двете войни!И в Югославия така.А Израел е свалил стотици съветски МиГ и Сухой в Египет,Сирия,Йордания.В Ливан свалят за един ден 70 сирийски МиГ и Сухой без загуба!За което Машалла и Тудар Аба!
1914 (нерегистриран)
Абе руски тролове. И за вас е по добре ф16. Ще има какво да лаете после. Ще има надници. Ще има опорни точки. Е верно най големия трол радев няма да вземе пачките от грипена ама вие ще имате работа
Нато терористи (нерегистриран)
Плащайте ги вие бе олигарски евроталантически
Отговор (нерегистриран)
Ще ги купим от Израел, втора употреба F 16. Кой ходи скоро на гости при евреите и защо ???? Ще си сменят въоръжението с F35 и тези са им излишни , а ние сме силни по втората употреба...……..
реплика (нерегистриран)
Хубавото на израелските F-ки е,че са свалили стотици МиГи Сухой!
*** (нерегистриран)
Радев ще връща ли комисионната на грипен ако ме изберат тях. Нема кинти неме нема кимти. Скоро нема да си зима бентли
генчо (нерегистриран)
Аз не разбирам от самолети ама щом руските тролове са против ф16 значи ф 16 е добрия избор за България
ами като (нерегистриран)
си тъп на гьон как ше разбираш бе
ти (нерегистриран)
Ти като си толкова остър се наври в путин
до ти (нерегистриран)
квик,квик,подквик
Мада (нерегистриран)
:) Да де. Ама пък как да откажем на Швеция - съюзник в ЕС! Нали се подкрепяме и сме солидарни - ние от ЕС! С кого да сме повече солидарни и по-братя? С ЕС-държавите или със САЩ?
Чии (нерегистриран)
Бази са тук демек кой ни е окупирал....?
Абсолютно точно! (нерегистриран)
Така е Генчо,Ф-16 е с най-голям дългогодишен опит в реални военни действия,с доказани бойни възможности и ефективност. Неслучайно и в момента е основният боен самолет на Израел. С Ф-16 са въоръжени и нашите съюзници в НАТО Гърция,Турция и Румъния. Бившият военен министър Ненчев обърна внимание на един факт,който президентът Радев отказа да коментира.Защо докато беше командир на ВВС Румен Грипена говореше че американските самолети са най-добрия избор(това го има черно на бяло),а след като стана президент настоява да купим шведски самолети? Или както точно се изрази Ненчев - Радев преди Решетников и Радев след Решетников.
Реалист (нерегистриран)
при тази цена на час полет и при факта, че в момента не летят, понеже нямат пари за масло и керосин.... То, че ще е F16 беше ясно още прди време, но направо да ги карат в музея, че докато намерят пари за полети... ще са вече напълно остарели.
Мада (нерегистриран)
Споко бе! Ако верваме на американските министри, сделка няма да има - просто няма да има смисъл от нея. Министърът (секретарят) на вътрешните работи на САЩ Райън Зинки заяви миналата седмица, че САЩ щели да наложат морска блокада на Русия за да спрели износа на енергоносители. Ако го направят - войната е неизбежна. Тя ще почне и ще свърши преди сделката, а след нея няма смисъл да купуваме самолети. То и нас няма да ни има де. Е, са има и вариант Зинки да е долен лъжец и хвалипръцко. Тогава може и да има сделка. :)))
Едо (нерегистриран)
КОГАТО МИНЕМ НА ЦВЕЙЦАРСКА ДЕМОКРАЦИЯ, ЩЕ ЕЛЕМИНИРАМЕ КРАДЛИВАТА ВЪРХУШКА, ПРЕМАХНЕМ ПЛОСКИЯ ДАНЪК, ВЪВЕЖДАМЕ ПОДОХОДНОТО ОБЛАГАНЕ-50 0/0 ЗА ОЛИГАРСИТЕ, КАКТО Е В ХОЛАНДИЯ, АНГЛИЯ И ДРУГАДЕ. ТАКА ХАЗНАТА, КОНТРОЛИРАНА ОТ НАРОДНА КОМИСИЯ НА РОТАЦИЯ, ЩЕ ИМА ПАРИ И ЗА МНОГО САМОЛЕТИ! ЗАЩОТО НА БЪЛГАРИЯ СА НУЖНИ КАТО ВЪЗДУХА МИНИМУМ 500 МОДЕРНИ САМОЛЕТА, КОЛКОТО ИМА ИЗРАЕЛ ИЛИ ГЪРЦИЯ,НЕ ПО МАЛКО! ТОЗИ МАРЕШКИ, КОЙТО ТВЪРДИ, ЧЕ НЕ НИ ТРЯБВА АРМИЯ, НЕ НИ ТРЯБВА ВЪОРЪЖЕНИЕ, Е НАЦИОНАЛЕН ПРЕДАТЕЛ И НИЕ, ЗДРАВИТЕ СИЛИ НА БЪЛГАРИЯ, МУ ТЕГЛИХМЕ КАСАЦИЯТА! ИМПИЧМЪНТ! ОБЯСНЯВАМ ЗАЩО: Ето, какво се случва, когато нямаш могъща армия, на която да се опреш: Мъжете и жените, които не са служили, несъмнено остават жалки страхливци, като малки дечица, за цял живот, защото нямат понятие от сложната армейска система и военна закалка, нямат самочувствие. А тази система изисква висока мотивация и всеотдайност, за да се усвои. Затова, само крайно наивни народи, могат да неглежират армията си! А разумните и мъдрите знаят ужасните последици от едно такова лекомислие! Армията е най-важната ИНСТИТУЦИЯ НА ДЪРЖАВАТА! БЕЗ АРМИЯ НЯМА ДЪРЖАВА! ИМА МАФИЯ, КОЯТО БЪРЗО ПОВЛИЯВА ЦЕЛИЯ НАРОД, ОСОБЕНО МЛАДЕЖТА И ТАКАВА ДЪРЖАВА БЪРЗО СЕ ПРЕВРЪЩА В КОЧИНА! ДА ВИ ЗВУЧИ ПОЗНАТО?!
1914 (нерегистриран)
Каква швейцарска демокрация на балканите ? Референдума на плевнелиев се провали, референдума за белене се провали, референдума в македония се провали. Не искат хората швейцарска демокрация
За македония недей да (нерегистриран)
Ми говориш, а за домашните референдуми нещастниците да се научат да поставят правилните въпроси а не да се правят на най хитрите или да ни питат глупости като плюнката.
Мдааа (нерегистриран)
Поредното доказателство, че под фурашка акъл не вирее, а наличният мухлясва...
1914 (нерегистриран)
Тез дето разправят че българите не биха воювали с руснаци да прочетат малко история как сме ги наритали няколко пъти във войните за Добруджа когато са дошли да помогнат на румънците
а аре па ти (нерегистриран)
земи я прочети тая история най-накрая и не пиши дивотии,и се поинтересувай най накрая за това което се е случило тогава,омръзна ми от козяшки мехове незнаещи си историята но да се бият в гърдите че са БЪЛГАРИ,по скоро ударате на мангали виещи пред нечия порта за кора хлеб
Ти кои българи (нерегистриран)
Очакваш да воюват с когото и да било...тези в чужбина ли? Щото тук останалите вече са за отчисляване от запаса даже.
Бай Тошо (нерегистриран)
Америкаските окупатори и техните тролове ако искат Ф16 да покрият разликата до офертата на руските самолети..... Няма нашите деца да хранята америкаските олигарси .... Вместо за здравето на нашите деца и образование да даваме на америкаските окупатори.
А бе я се скрии с тези (нерегистриран)
руски самолети! Пъхни си един отзад, да ти стане кеф!
Ф-16 (нерегистриран)
няма оферта за руски самолети.
БирникЪ (нерегистриран)
Че Боко Тиквата обеща и руски оферти, ква стана тя?
ама ние (нерегистриран)
от тия ли ша зимаме дето ц200 от 1955 ги сваля
ц200 (нерегистриран)
свалям на баба ти кюлотите
Ариел (нерегистриран)
Пери,пери-може ида ги изпереш
Големите от нато (нерегистриран)
Масово обмислят да се отърват от ф16 като вече остаряла и ненужна техника неспособна да се противопостави на новите самолети на евентуалния противник.
Хахахахха (нерегистриран)
И кои точно са 'новите самолети на евентуалния противник' - неродения Миг35 и абортиралия Су57 ли?
Абе (нерегистриран)
Кво стана с пилотчето на ф35 та от оня ден...добре ли е ще се оправили?
Според National Interests (нерегистриран)
допи МиГ-29 е по-добър от Ф-16. И това го казват кряварете!
Грюгер (нерегистриран)
Какво се карате бре! От САЩ желязото, от Русия горивото, а от България месото с кокалите...
Член (нерегистриран)
Войводата трябва да е скъсал плика вече с правилната оферта... Той е... Той е.... Той е.....
Член на комисия (нерегистриран)
Плика беше написан преди да стана член,а вече съм голям член - зам на членката
По ме кефят f-16 (нерегистриран)
Доказано приземяват ватните ръждясали тенекии.
Ф-16 (нерегистриран)
Прав си. Особено ми хареса, как ханъмата пръсна халките пияниците на суто в Турция с Ф-16 летеше.
F-16 (нерегистриран)
Е най добрият избор за България!
Най добрият (нерегистриран)
Избор е да си трае и да не се завира у шамарите...
Бай Тошо (нерегистриран)
Имам предложение . Нека искаме оферта от Русия. Ако на американците е по-добра взимаме от тяха ако обаче не разликата да я покрията евроталантическите олигарси и техните тролове .
Кума (нерегистриран)
Това е все едно да ни дадат оферта от Мерцедес, а ние да искаме от Лада, та ако на Мерцедес е по-евтина, едва тогава да купим от тях. Алооу, балоните?
Ако модела на (нерегистриран)
Мерцедес е от 60 та година съм сигурен че ще си купя ладата.
Да не говорим (нерегистриран)
Че и дума не може да става да сравняваш ф16 с мерцедес може да го сравняваш най много с опел или най вече с форд но не мустанг а вектра.
145 (нерегистриран)
Абе деди! Вие май съвсем изтрещяхте? Стига с тая Русия, тя НЯМА какво да предложи.
Кума (нерегистриран)
По-най обичам да чета руски тролски мнения за избор на самолет. Това е все едно баба Вуна на пазара да ти разказва за предимствата на ядрения колайдер за пукане на пуканки при зимни условия.
Росатом (нерегистриран)
Поенеже пише за ядрен ...та компанията която е най-напред в развитието на ядрените технологии се казава Росатом.... В момента тя е единствента компания която има центрофуги за обогатяване 10 поколение . Най-близкият и конурент е две поколения назад..... Ама иначе пиши де
ясно е, (нерегистриран)
Какъв избор, F-16 - иначе герб си отива...
повече от всичко (нерегистриран)
е ясно че това е играта. Иначе нямаше да ходи баце на крак в Америка и да се бута при бай Тръмп. Айде Каракачанов скоро ще черпи за комисионната от F-ката!
Да бе баце (нерегистриран)
Ще го остави сам да блажи хахахахахахах
6 (нерегистриран)
Нямат край боклуците от прехода - сега е шаламанов, периодично се появява ноев, само прасето свиняров се е покрило напоследък. Тези всички са били министри на отбраната и са жалки палячовци, както и сегашния шкембе-войвода.
Ефрейтора (нерегистриран)
Да не уточнявам кой,защото допускам,че може да е всеки от тях,но при едно посещение в Н-ския гарнизон не различаваше кой е войник и кой старшина
Адолф Путлер (нерегистриран)
Хахахаха Вой на руските тролове!!!
а па тизе (нерегистриран)
за кво си се разквичал,има време до коледа,ша ти дойде реда
Кума (нерегистриран)
Господин Решетников, Вашият трол е извънредно глупав, посредствен и нискообразован. Ама подбирайте ги все пак, нали сте "Велика Империя". Срамота е, излага ви. Аз разбирам, рублата се срина,нямате пари за пенсии, но все пак да слагате лумпени за тролове....Не за друго, те ще ви вземат парите, но няма да оправдаят доверието.
ама (нерегистриран)
много си тъп саше козяшкия мех
Кума (нерегистриран)
Аз не мога да го разбера вашето семейство Ти казваш, че ми е тъп, жена ти казва "Остър ти е!"....
Вие козяците (нерегистриран)
Нали се пердашите помежду си откога минахте на жени?!
ама верно (нерегистриран)
си кух на козяшки мех
Кума (нерегистриран)
Хахаха...:–)))
едикойси (нерегистриран)
Продажници и лакеи !
Eй соросоидни майцепродавци, (нерегистриран)
не се радвайте бе, я се запишете по-добре в ИДИЛ или при украинските бандерлюги, да ви видим колко сте отворени, хем да покажете как на дело сте срещу Русия и сте за "субодата и декорацията" а? Ама не ви стиска нали подлоги? Ще ви се някоя маша безмозъчна да бърка вместо вас в жарамата? Какво стенете "Българските пилоти", та "българските пилоти", българските пилоти изобщо няма пожелаят да стрелят срещу руските, запомнете го.
Мисля че (нерегистриран)
Трябва да се предвидят тренировъчни часове за тиквата гуменката плюнката еврея който мрази православието и влашкия македонец....ще се намерят още три подлоги за да заемат местата в новите самолети.
А да (нерегистриран)
Драгалевски кюмюр сашко плондира и инжев....точна за първите осем.
145 (нерегистриран)
Каква Русия ви гони бе старче? Не прочетохте ли статията, Русия НЕ УЧАСТВА!
Явно не си се (нерегистриран)
Научил още да разбираш смисъла на написаното...
соросоиден (нерегистриран)
Няма смисъл да се пишем там.Простотията на руските офицери и високотехнологичната авиация на американците вършат добра работа в Сирия!В Донбас и Лугандон пуските войници се трепят сами
врачански пустиняк (нерегистриран)
нема страшно,ша си купим ф16 и ша си ги паркираме до миговете да правим музей на измамените камилчета,оти си имаме убави самолети ама нали одиме да закусваме по краварските ливади и сеги ша кротуваме като бити педераси,кво ни пречеше да модернизираме тези дето ги имаме,и щеше май да ни излезнът по евтинко,ама нали чичо сам е лаком а ние продажни за жълти стотинки,а можеше и като си платим модернизяцията на рашките те да се отпуснат и да ни подарят някой както на сърбите,ама сърбите винаги са били горди,а не като нас,кой одкъде минал се ни е....л заради продажната ни лакома душица
Кума (нерегистриран)
Трябваше да ви "лустрираме" още на времето. Нищо, още не ви се е разминало. Ще стане като при Пиночет. Ще презимувате на Стадиона. Пък който оцелее, ще си излежи саслуженото.
Красимир Василев
Ще ми лустрираш оная ми работа третополов загубеняк.
Кума (нерегистриран)
Ти имаш ли? Нали жена ти те заряза за неспособност за неизпълнение на съпружеските задължения.
Така де (нерегистриран)
Нали тиквата си е назначен от козяк...както и пиночет от тамошния козяк.
>>> (нерегистриран)
Все трябва да има останал някакъв здрав смисъл във вас... СССР го няма отдавна... България е в НАТО... Събудете се от тролския сън!
Красимир Василев
Трябват ни нови СУта или МИГове, пилоти имаме обучени, наземно оборудване също.
Ъхъ (нерегистриран)
На никоя друга държава вече не трябват, но явно ние сме специални.. Някога - най-преданите съветски мекерета.
Хи Хи .... (нерегистриран)
Всъщност ни трябват нови изтребители .... никъде не се твърди каква точно марка да са те. От друга страна, мислил ли си какво ще стане, ако се изрепчим на американците, покажем им среден пръст и тръгнем да купуваме Су35 ??!! Или пък ако купим Су-та, а след 2 години руснаците откажат да ги поддържат, както направиха с МиГ-овете ни, когато влязохме в НАТО! или чак до там ти е трудно да си помислиш.................
FYI (нерегистриран)
Руснаците от години вече нямат голяма сделка с продадени изтребители - изоставиха го дори и традиционните им клиенти. Купуването а Су35 би означавало не да покажем среден пръст, а да си го заврем отзад.
123 (нерегистриран)
Този тюфлек американците го хранят вече кажи-речи 15 години и е нормално да им пробутва старите модели "на нови" самолети. !!! Хубава е да знае, че плановете на гилотината са free download !!!
бай Ставри (нерегистриран)
Ще стигнат ли парите за нови "F-16"? Няма ли да ни излезе солена такава покупка? Защото става дума и за обслужване и въоръжение, а не само за цената на самият самолет. А тя наистина е солена!
Красимир Василев
Със сигурност ще ни излезе солена такава покупка.
Ъхм (нерегистриран)
Съществува ли въобще нещо сладко дето да не е руско?
Бай Тошо (нерегистриран)
За нас тези самолети са разход ОГРОМЕН. Най-добрата оферата е най-важна за нас . Предвид че имаме изградена инфраструктура за руски самолети новите руски са хиляди пъти по добре . Ако САЩ искат да покрият разликата с парите дето ни дължат за базите
ТодорЪ (нерегистриран)
Абе Уйчо, този огромен разход всъщност е 1,8 милиарда лева, за близо 10 години напред. Срещу това ще запазим някаква част от бойните си пилоти, някаква част от бойната си авиация и ще покрием някаква част от ангажиментите си към НАТО. Също така, ще гарантираме че над България няма да летят нито Турски, нито Гръцки, нито Полски изтребители и няма да им плащаме наем .... Ти къде беше, когато Бай Хикс похарчи над 3 милиарда лева само за две години, за лепене на стиропор по панелките, дето скоро ще вземат да падат ??!!
Красимир Василев
Тодоръ, това не е реалния разход, това е само за покупката. Сложи още толкова за наземно оборудване и въоръжение. Разхода става огромен а възвръщаемост нулева.
145 (нерегистриран)
КГБ, може ли да ми обясните, как се осигурява "възвращаемост" от използването на военна техника? Колегата Тодоръ е абсолютно прав, най-ценното са пилотите инженерите и това, небето да си остане наше.
ТодорЪ до КГБ (нерегистриран)
Хем не четеш хем ти се чудя на ума ... каква възвращащаемост чакаш от покупката на изтребители!!! ич те няма май!
дядo_star
"Министърът на отбраната и Военно-въздушните сили нееднократно са се обявявали в подкрепа на новопроизведени изтребители" Сигурността на страната е едно, безопасността на полетите е друго. Когато полетите не са безопасни в авиационен смисъл, безопасността на страната отива на кино. От новата партида самолети по разни, невоенни причини ще се разбие поне една десета. При степента на деградация на повечето системи във ВВС, които осигуряват авиационната безопасност, начинанието НОВИ САМОЛЕТИ хич не ми се вижда оправдано.
ТодорЪ (нерегистриран)
А тогава кое начинание ти се вижда оправдано ?? Щото и стари изптребители да вземем, от тях пак ще се разбият поне 10 % а най-вероятно и повече. И със сегашните стари да си останем, и те ще вземат да падат и няма да могат да се поддържат за някаква разумна цена. Да подпишем договор Турция да ни пази ли ???
дядo_star
Недей да се лютиш. Самолети са падали и ще падат. И преди е било. И МиГ-ове са падали. Да, струва ми се по-добре самолети на старо, за период от 5-8 години, докато системите на ВВС се възстановят. Доста е зле сега за съвсем нова техника, загубите много ще горчат.
дядo_star
Горе-долу за такъв период и гражданската авиация премина през кризата, смени парка и сега е на доста прилично авиационно ниво. Преходен период през самолети втора ръка.
ТодорЪ (нерегистриран)
Абре дедо, ти хубаво го мислиш това, ама нали се сещаш, като тръгнем да купуваме стари самолети колко стари ще ни пробутат ?! Ми че те може да са по-стари и от сегашните ни МиГ 29. И пак ще платим солена цена. И пак след 5-6 години ще сме в изходно положение и поза партер. Но и без пари. Я по-добре нови - поне ще можем да сравняваме нашата цена с тази на другите клиенти. И ще имаме читави машини за следващите 20 години.
ТодорЪ (нерегистриран)
А тогава кое начинание ти се вижда оправдано ?? Щото и стари изптребители да вземем, от тях пак ще се разбият поне 10 % а най-вероятно и повече. И със сегашните стари да си останем, и те ще вземат да падат и няма да могат да се поддържат за някаква разумна цена. Да подпишем договор Турция да ни пази ли ???
>>> (нерегистриран)
А бе кой ще напада Русия? Никога не сме нападали Русия! Те са ни нападали няколко пъти! Тези самолети са за отбрана. Ако не ви харесва, че сме в НАТО, направете референдум! Дали ще се съберете повече от 10 трола? Можете само да пълните коментарите из Нета и да се вайкате, като баби!
Красимир Василев
Русия не ни е нападала а ни е освобождавала няколко пъти.
>>> (нерегистриран)
Кой е освободил княз Светослав???!?!? Кой е освободила Русия през 1СВ?! Кой е освободила Русия през 1944г.?! Лъжец си!
Минувач (нерегистриран)
Още една лъжа. Безочлива! Русия ни е нападала и през Първото Българско Царство по баналната причина, че Византия им е платила. И през 1916, когато руснаците избиват много цивилни граждани във Варна. И през 1944, когато България обявява неутралитет.
Ей смешник (нерегистриран)
Я по-добре си прочети историята на България, ама оная, дето не е филтрирана от БКП и КГБ. Ще ти цитирам само няколко години: 1. 968 г. - Унищожена северна България, избита армията, превзета столицата, царят пленен, 300 боляри са изклани в Силисра. 2. 970 г. - Пмляна е и Северна и южна България. Армията е унищожена отново, в Пловдив са набит на кол 1000 защитници на града. 3. 1916 - нападение с две армии - една в Добруджа, и втора в Македония. Първата я разбиваме, а от втората губим Битоля. 4. 1923 г. Септемврийското въстание е организирано от СССР. 5. Атентатът в Света Неделя пак е от тях. 6. 1940 г. СССР ни натиска да се включим във ВСВ на страната на Хитлер. 7. 1942. СССР ни бомбардира ..... защото сме на странта на Хитлер! 8. 1943 - нападения на руски кораби и подводници. 9. 1944 г. - СССР ни обявява война, окупира България, плащаме репарации, ограбват се предприятия, архиви, БНБ, че и селяните дори .... Това малко ли ти е ?? Е тогава прочети за бомбардировките на Варна и балчик от руски кораби, както и за унищожаването на Волжска България от Русия ....... И междувременно можеш да прочетеш дали ние някога сме им обявявали война ....
бай Иван (нерегистриран)
Тая сутрин изпи ли си хапчето?
БНА (нерегистриран)
За сравнение: до 1989-а година българските въоръжени сили разполагат със сравнително мощни и респектиращи военно-технически средства и наличности: - КСВ (Командване Сухопътни Войски) с 2 864 танка: Т-34 (учебно-бойни), Т-52, 55, 62 и Т-72; - 1 236 САУ (осн. 120, 122 и 152 мм.); реактивна артилерия от Р-1, 2… „Ванюши” и БМ-21 „Град”, както и голямо количество минохвъргачки, оръдия и гаубици. - ВВС с 243 бойни самолета и 76 вертолета: - изтребители МиГ-21 (с най-голяма численост – 105 бр.), МиГ-23, МиГ-25 (скоростен и височинен разузнавач и прехващач – 3+1 бр.) и МиГ-29 (1 ескадрила от 1989 г.); изтребители-бомбардировачи МиГ-23БН, Су-22 и щурмовите Су-25; транспортно-десантни хеликоптери Ми-8, 17 и ударните Ми-24 + Ка (противолодъчни). - - ПВО със скорострелни зенитни оръдия (в това число и 100 мм.); преносими ЗУР от типа „Стрела”, самоходни и буксируеми зенитноракетни комплекса (ЗРК) „Оса”; С-75 „Волхов”, С-125 „Нева” и ПРК С-200, 300 с малък, среден и голям обсег във взаимодействие с териториална система от РЛС за далечно откриване, опознаване и съпровождане на целите. - - ВМФ с 1 фрегата, 1 ракетна корвета, 2 стражеви и 3 противолодъчни кораба, 4+1 дизел-електрически подводници и множество десантни кораби, торпедно-ракетни катери, миночистачи и минни заградители. По това време БНА разполага и с мощните оперативно-тактически ракети СС-23. Що се отнася до личния състав, той достига (без запаса – резерва) от 118 до 140 000 войници, сержанти и офицери. Нека не забравяме, че тогава военната служба е задължителна, с продължителност 2 години + 3 месеца (за ВМФ – 3 години) и е: „Въпрос на чест за всеки гражданин на НРБ”!
Шопо (нерегистриран)
Обаче българите живееха зле и България беше конлагер.
Красимир Василев
На всичко отгоре и българите живеехме добре, бяхме една от малкото космически държави и произвеждахме компютри.
БНА (нерегистриран)
Сраванение на качеството на живот сега и тогава е безмислено . Самият факт НРБ е на 26то място по индекс на човешко равитие е достатъчен сега сме на около 60-то ..... България с всичките + и - преди 1989 е в пъти по-добро място за живот за нормален човек...... Над 85% от хората...
Минувач (нерегистриран)
Бил си ти добре, търтей такъв, защото си живял на нашия гръб!
Живееха щото незнаеха (нерегистриран)
що е то Запада и що е то да стоиш без работа и да обикаляш из Западна Европа и да миеш лайната на западните баби! Щот си мислеха че е като в Кореком и по списанията.
123 (нерегистриран)
Какви руски самолети, бе? Вие изобщо нормални ли сте? България е член на НАТО, а НАТО е най-големия враг на Русия в момента. Руснаците мечтаят как ще демонтират НАТО база по база и често споменават България като начало. Какви руски самолети биха продали руснаците на своя враг - НАТО? Това, което ни трябва е комбинация между нови Ф-16 блок 72 и Ф-18 за морските граници.
Красимир Василев
Не ни трябват нови самолети. С малко пари ще модернизираме МИГовете си а другите пари може да се дадат за здравеопазване , пенсии или друго.
БНА (нерегистриран)
Четири пъти повече хора в България считат САЩ за заплаха за националната сигурност от Русия. Не България а престъпниците назанчени от запдните посолства да ни управялват са в НАТО. Защото им се плащата за това
Случайник (нерегистриран)
Това е нагла лъжа!
техно (нерегистриран)
"не е без значение колко ще ни струва и поддръжката на един самолет" Ето това е ключовият въпрос в цялата задача. Първоначалната цифра е една, даваш и купуваш. Обаче както е при един автомобил, ако искаш да караш здрава и безпоблемна кола, най-важното е правилната поддръжка според техническите изисквания. При самолетите трябва лигистика, обучения.
САМО СЕ ПИТАМ: (нерегистриран)
Когато мадридския комарджия развяваше офертата за португалските Ф 16 - втора ръка, трета употреба, освен милиард за авионите искаше и по милиард на година за обучение, поддръжка, въоръжение, учибни стрелби и т.н. Този допълнителен втори милиард не го виждам в разчетите на МО!! Иначе ний си го имаме тоз "боен съвместен опит" с фрегата Дръзки... Га НАТО гонеше пиратите в морето.. Та фрегата ни за чудо и приказ е държана на края на периметъра.. Поне да не пречи, щото е била без въоръжение и боеприпаси...
>>> (нерегистриран)
милиони червени ескадрони пуцат смело виртуални патрони в реалния живот ... не носят панталони
ГОШО ТОПАЛОВ (нерегистриран)
Този маймун Жив ли е ?
И да се купят все тая (нерегистриран)
сле още 10 години тук ще останат бабите и дядовците! Та те ще летят с Ф-те! Под 6 милиона сме тъпанари, след 1878г. около 4 милиона българи е имало разхвърляни по Гърция, Македония, Сръбско и България! Та пак ще сме толкова! Господи спаси България!
Красимир Василев
Само братска Русия може да я спаси, както многократно го е правила.
Шопо (нерегистриран)
Оди се жалвай на Партията Кърмилница. Ще я намериш или на Позитано, или в Техноимпекс. До 1939 българите са си живяли в България. Тогава в Царство България е имало гастарбайтери от Гърция, Сърбия, Турция, та даже от Австрия.
Красимир Василев
Живяли са ама друг път. И тогава е било мизерия както и сега а Европа е била пълна с български градинари.
Имало е (нерегистриран)
о празната ти кратуна
НАЙ
Макрон: Пращане на сухопътни войски в Украйна не е изключено, ако Москва пробие
Новият бул. "Витоша" - по една лента за автомобили и паркиране на заден ход
ДНК анализ: Велико Минков е баща на бебето на обвинената в убийство Габриела
Над 15 кърлежа по тялото на дете след игра в Южния парк в София
Силяновска към Радев: В договора ни няма нито дума за вписване на българите в конституцията
Макрон: Пращане на сухопътни войски в Украйна не е изключено, ако Москва пробие
Над 15 кърлежа по тялото на дете след игра в Южния парк в София
Новият бул. "Витоша" - по една лента за автомобили и паркиране на заден ход
Държавният департамент на САЩ обвини Русия, че е използвала химическо оръжие в Украйна
"Загинаха мнозина. Ще загинат още повече": Вярват ли украинците в победата като преди?