Коментари - Всички загинали при катастрофата край Силистра са били с колани | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От статията става ясно, че милиционерите крият факти и следователно нямат желание да разкрият случая. Най-малкото вече трябва да е ясно в коя част на платното е станал ударът - съответно, кой е навлязъл в насрещното. Оттам нататък няма как другия да е виновен. Обаче, тук се укрива този факт... От една страна съучастник в престъплението е журналистът, от друга - "разследващите". Е, как да стане ясно какво се е случило?

Тази година през лятото посетихме гр.Вършец (малко хубаво градче в северозападна България). Направи ми впечатление, че местните автомобилисти масово карат лятото със изтъркани и стари зимни гуми, представям си какви са им гумите за зимата. Когато една гума карана само през зимния сезон, малко километри остарее след няколко години се получава гума с грайфер (понеже е карана малко), но с никакви качества що се отнася до сцепление и спирачен път на мокра повърхност. Грамотните и отговорни автомобилисти ги изхвърлят и така тези гуми с хубав грайфер излизат на пазара втора употреба и се купуват или от неразбиращи или от бедни хора с цел те да спестят едни пари, а търговците да спечелят едни пари. ТЪРГОВИЯТА С ГУМИ ВТОРА УПОТРЕБА ТРЯБВА ДА БЪДЕ ЗАБРАНЕНА. DOT-а на гумите не трябва да надвишава 4 години за ваша собствена безопасност. ГУМАТА СТАРЕЕ!

ДОТа на фирмени гуми по производство е 5 години. А състоянието им зависи от начина на експлоатация. И така е така в много храсталаци има изхвърлени ТИРОВЕ гуми. Вие какво предлагате!? Аз карам различни превозни средства, самата гума ти казва кога да я смениш. Задната гума на мотора ми само за 4 месеца се износи 50% и то видимо. Дота не съм следил, но и гумата бая го беше превишила по възраст. Вие като последен лаик обяснявате всичко с ДОТ на гумата -явно не ви е известно че освен него за една гума освен него е особино важен и скоростният индекс, и товарният индекс не може една гума ъъъ70N да замени гума ъъъ 108VТогава ще виждаш по магистрали и пътища "хвърлени" протекторни бандажи от съвсем нови гуми, или експлоадирали гуми. Днес пак се виждат и то главно от ТИР парчета лоши регенерати или с наднормен товар при неподходящ индекс Така че ако бай Драго кара на старият си Московец някакви гуми с доста стар ДОТ но вместо Р70 с H92/ V91 тези губи са също така безопасни независимо от ДОТа и там зависи дали се с износен протектор, дали между шарките на се вижда корда или металната оплетка

Твърдостта на каучука на зимната гума е проектирана так, че протектора на гумата да остане мек при ниски и отрицателни температури за да може да се самопочиства пр движение (от снега попаднал между него). Когато такава гума се кара през лятото, по време на движение температурата и може да достигне до 60-70 градуса, което я изпича и тя става твърда и губи свойствата си. Затова има зимни и летни гуми. Има още много за гумите, тяхната годност и стареене, просто ползвайте Гугъл или някоя друга търсачка.

Нещо върху което да си мислиш: Гумите втора употреба с хубав грайфер защо изобщо ги има? Всяка гума е била нова за да стане втора употреба някой я е свалил от колата си нали така? Този някой според теб е идиот и простак и е демонтирал годна гума за да я купиш ти "разбиращия" така ли? Никой няма да свали 4 читави гуми за да похарчи пари за нови, не всички хора са достатъчно безотговорни за да рискуват със стари гуми.

Никъде няма информация за срок на гумата като стареене. Ти откъде знаеш, че трябва да бъдат изхвърляни? Би ли обяснил - може да си гений, може да си учен. Никъде не пише. Ти сигурен ли си, или си измисляш? Няма нито понятие нито изискване да се поставя срок на годност по време. Всички ли са идиоти, а само ти умен? Ами демонстрирай го.

Твърдостта на каучука на зимната гума е проектирана так, че протектора на гумата да остане мек при ниски и отрицателни температури за да може да се самопочиства пр движение (от снега попаднал между него). Когато такава гума се кара през лятото, по време на движение температурата и може да достигне до 60-70 градуса, което я изпича и тя става твърда и губи свойствата си. Затова има зимни и летни гуми. Има още много за гумите, тяхната годност и стареене, просто ползвайте Гугъл или някоя друга търсачка.

Скъпи, ако ти си прочел нещо за гумите, ние сме навъртели поне 1 00 000 по пътищата, дори когато гуми да намериш си беше поне петица от тотото. Да ми обясняваш къква била синтетиката на тези, пък на онези гуми -вероятно си поне търговец на гуми. Тогава нямаше да има Фирми които произвеждат "автошини" за каруци и такива за писти и ралита. И както виждаш никъде не съм коментирам зимни ли са или летни гумите. Коментирам годината (ДОТа) на производство, скоростен и товерен индекси. Понеже си селско момче, дето се правиш на гражданче, питай деда си как едни 15 цоловки от ЗЕТОР (трактор предни) се караха на лека кола Шкода, а от там ще разбереш и нещо за скоростен индекс. Ще разбереш защо не можеш да караш отпред радиални, отзад диагонални гуми и какво е поведението когато караш на една жс два типа гуми. Такива специалисти като тебе преди време чи обясняваха защо и каква опасност били шпайковите гуми -ама надали са виждали, или пипали шпайкова гума, камо ли да са карали с такава. Що така всеки чобанин от село, като дойде в града се правите на професори. Отвори, прочети потърси какво точно съм написал, сравни каква е характеристиката на "старата" V91 гума и каква е вероятната опасност според тебе, за която се мъчиш да кажеш ако е на московец осмица или 12тица. И недей да учиш дядо си как се правят деца!

С дългогодишен опит,сложили колани а на финала катастрофа?Къде е проблема?Махаме на страна това,че пътищата ни няма нито маркировка нито мантинели.Ааа мантинели има по българската републиканска мрежа,но то е тогава когато дойде есента и зимата(просто тогава няма растителност на мантинелите,и даже се откриват знаците дето се залагат Катаджийте

Кая, преди петнадесетина години пътя Варна -Бургас беше като Иракски след Пустинна буря, на места беше по -добре да караш извън банкета.... Взимам кола под наем спешно Варна -Бургас След Обзор отзаде ми се залепи един Кадет. времето смрачаване, дупки, локви а тариката в багажника ми и на дълги. Малко преди завоя Иракли, го пропускам на по добър участък "да бяга" -избяга 300 метра и колата му се завъртя на пътя -левият носач, в едно с колелото е амортисьора отидоха в нивата. Гумите му бяхя почти нови (поне докато го заобиколих ги видях). Кой беше виновен 12 годишната кола!?, или Лошите гуми!? А може би лошият път!? Или бързака водач!? Не съм си задавал подобни въпроси просто факт; подобно факта че ЗАГИНАЛИТЕ СА БИЛИ С ПОСТАВЕНИ КОЛАНИ!

Мир на паха им на загиналите,и дано не са дознатели в Силистра тези които аз помня-една нахакана девойка и един михлюзин.Вярно ,че беше преди цели 13години,дано са си подхванали частен бизнес,щото не бяха пред пенсионна възраст.

След безполезните че и даже вредни фарове. Коланите са втората тъпотия, която е причина за смъртта на много хора. Защото при ПТП шансът да си откопчееш колана е почти нулев. И какво се оказва, че си хванат в капан. Единственото решение е адски глоби и повече скъсани кандидати на изпитите за водачи на МПС. Защото може да ви се струва смешно но едни 20-30% само са способни наистина да управляват автомобил, камион или мотор без да направят някакво тежко ПТП. Останалите сме глупаци с малки чурки които много искат ама не могат да управляват дори колело.

Най-голямата опасност на пътя са малоумници като коментиращия. Поне има две клетки да си признае, други и толкова нямат.

И къде бърка?

ми имайки предвид, че всички се движат с колани, напълно естествено е, и загиналите да са с колани!

Ква е ползата.... ползата е да взимат кинти и да се блещят по телевизиите в името на падишаха. Те тва е ползата!

И каква е ползата от агенциите по катастрофите?

Виждам що за капацитети са са изходили в ДИР-ника пак. Хич не ме интересува дали си слагате колани или не. Въпрос на личен избор животът си е ваш трепете се както искате. Но за Бога карайте с изправна ходова част, спирачки и ЧИТАВИ ГУМИ!!!

Ролята на колана над 80км/ч е също полезна - дори да Ви се разкъсат вътрешни органи и умрете след ден-два, това ни дава шанс да започнем съдебен спор, че сте умрели не от катастрофата!!! Но при скорости под 60 км/ч предпазният колан е най-великото откритие на застрахователя - по-велико и от ер-бега, защото ер-бега понЕкога чупи нос - нищо, че е по-сигурно спасение за пътник/шофьор, застрахователя може да се наложи да плаща. А това не е добре! Затова коланите са задължителни, а ер-беците не са!

Сложих ти минус заради интерпретацията на въздушна възглавница, пълен член, трето лице, множествено число .

Насмалко да си прав. Обаче въздушните възглавници (така се казва на български) не работят без колани - така са проектирани.

124 км/ч и сложен предпазен колан, челед удар в дърво с лада 2107. Резултат: счупена ключица и много уплаха. Вие ако искате не слагайте колани.

1. Удари ли спирачки или директно в дървото със 124км/ч? 2. Дървото колко дебело беше и счупи ли се? Надявам се правиш разлика между дърво и около тон метан с насрещна инерция.

щеше да излети през прозореца и да се спаси...

" Всички загинали при катастрофата край Силистра са били с колани" Както казваше един катаджия навремето за тия с коланите - Глей сега, досущ като живи!

не ми е жал

Колани, светлини през деня, детски столчета ... и т.н. и т.н. ... и ти ако си простак на пътя и Господ не може да те спаси теб и тия около тебе дето са се качили в колата Ти да ги возиш... жалкото е за другите, които са спазвали правилата, но си ги размазал ... за простотията предпазни средства няма, а тя по наште пътища ни залива отвсякъде ...

Както откоментира едно дете(детска градина) - "... и разумният е умрял!" ...

Предполагам, че НЕПРЕКЪСНАТАТА разделителна линия по МОКРИЯ АСФАЛТ е прегазена от някой от ОПИТНИТЕ водачи по някаква ВАЖНА причина ии ... Мир на душите ...

Много вероятно са си пазили зимните гуми за първия сняг. Засега с летните купени някъде 2012, а може и втора ръка.

Мой роднина оцеля само и единствено защото беше без колан. Предният капак на колата му беше срязал една от предните греди на тавана и се беше спрял в една от средните. Ако беше с колан, щеше да е без глава. Коланите не са панацея.

Абсолютно невярно умозаключение. Ако беше с колан, пак щеше да уцелее - инстинкт да си наведе главата, коланът не пречи. Тия просто си повтаряш мантрата, че коланът пречи - как и защо няма значение.

Разберете че всеки друг удар е в пъти по добре от челния, и сколан и без колан все тая, при 70 километра в час и рязкото спиране причинява разкъсвания на вътрешните органи кръвоизлив и смърт, в повечето сучаи това е причината. Така че каквото и да правите опитайте се да избегнете челен удар!!!

Тато/Бог да го прости/ казваше: В канавката бягай, осовата не минавай! Първо-челният удар. И второ-ТИ СИ ВИНОВЕН ,ЗАЩОТО НЕ СИ НА МЯСТОТО СИ! Беше му се случило- насрещна кола се поднесла и тръгнала срещу него. В желанието си да я избегне отишъл в ЛЯВОТО ПЛАТНО. Но в последния момент другият колега си отишъл на мястото... За късмет лек удар ,но виновен... тато!

Преди доста години братовчед ми катастрофира жестоко! Изхвърчал на 10-20 метра пред колата и това, което го е спасило да не се размаже буквално в купето е, че е бил без колан! Размина се с няколко счупени ребра и бая охлузвания. Няма сто процента сигурност в нищо, но все пак си слагайте коланите, че доста хора са спасили! Пък каквото ни е писано

Ами колана не е божията ръка. Въпреки, че медиите се скъсват, да ни уверяват точно в обратното. Когато стотици хиляди пъти обясняваш от малкият екран " защото са били без колани", нашенеца започва да си мисли, че това ще да е то - слагаш колана и си безсмъртен. Истината е, че при висока скорост колана най-вече помага от към време. Разследващите не губят часове, да те търсят по чукарите, храсталаците или из короните на дърветата.

Е това е Ганьо, когато е изключение е твърдо убеден, че е мерило. Ами един може да се е спасил щото е бил без колан, ама 10 други са умряли щото не са сложили.

а може и да е обратното - нали Гого Ганев?... :)

Колана си требва. С над 100 челно не помага. Толкоз.

Българинът се съмнява във всичко. Няма лошо. Лошото е че съмненията често не са подкрепени от рационалност и компетентност . Както в случая за целесъобразността от поставяне на колани. Поставяйте на баланс плюсовете и минусите за всичко което обсъждате. Щото плюсове и минуси има във всяка форма на човешките достижения.

И защо да не са подкрепени? Колана е велико човешко постижение, сравнено с ер-бег с няколко независимо смятащи компютъра, нали? Че на всичкото отгоре се взема предвид и това дали си сложил колан и колко силен е удара...

Двадесет годишни бракми със зимни гуми на осем пълни сезона, карани и за летни и за зимни. Очаквания за стабилност на автомобила, като от формула едно и ето го резултата.

АКО СА БИЛИ С КОЛАНИ , ЩЯХА ДА СА СЪЩО КАТО ЖИВИ ;)

До тук ДВАНАДЕСЕТ умника на са проум яли каламбура КАТО живи. Не ЖИВИ - а КАТО живи!

Преди доста години катастрофирахме. Шофьорът не видя добре пътя в тъмното, завъртяхме се и се треснахме в мантинелата. Това при скорост 50-60 км/ч. Колата беше стара, без никакви съвременни системи за безопасност, но бяхме с колани. Разминахме се само с уплаха.

И без колани е щяло да е същото - не се прехласвай толкова. Помисли защо.

На мокро карайте поне с 20км . по-малко от предишните си спортни постижения. Щото после няма .

МНОГО по-малко, човек! Особено ако мокрото е комбинирано и с друго. Ако един завой го взимаш с 80 на сухо и усещаш странично ускорение - на мокро 40-50! При току-що намокрено - 40.

При отрицателно ускорение от 100 до 0 км/ч за части от секундата се получава G от порядъка на няколко десетки или стотици. Вътрешните органи се откъсват от местата си и ни поставени колани, ни тиранти, ни жартиери ще помогнат. Както вече писах, пътят там е от рядко добрите у нас. Често минавам по него. Гладък, хубав асфалт, няма кръпки, няма дупки. И забележително слаб трафик. Дето се вика - пътят е ваш и си карайте на воля. В района до отбивката за Сребърна завоите са малко повечко, но са такива, които и с 80 км/ч се минават безгрижно. Много е странно точно на такъв път да претрепиш себе си, а и други хора. Онзи ден пътувам по "пътят на смъртта" Русе-Бяла. Някакъв очукан и ръждив микробус се нае да изпреварва дълга колона точно при спускане надолу където всички и без това ускоряват и при дълъг и плавен завой, без никаква видимост. Това изпреварване беше късащо нервите дълго, мудно и безкрайно опасно. Точно на пътят на смъртта. Направо забравих че шофирам дето се вика, така се втренчих в това събитие, очаквайки насреща да изскочи някой си друг луд със 120 км/ч и да стане грандиозно размазване. Не, не стана, размина му се на ръждивия микробус.

свири им с клаксона на такива малоумници, да се вразумят, защото както си караш мирно и тебе може да блъснат ако стане верижна, завъртане и т.н. Клаксона е точно за избягване на птп, свиря им на такива. Не може все да стоим безучастни и да се надяваме - няма да се случи на мен, взимай нещата в свпи ръце!

Абе не се вразумяват. А от бавното изпреварване без видимост и аз изтръпвам - и казвам - дано да не излезе некой насреща, че не ща да вадя трупове.

като знам как се кара в ония райони ... хубави прави пътища 110-120км/ч си се възприема за съвсем нормална скорост ... секунда невнимание и челен с реална вече 220-240км/ч няма как да има оцелели

Краш тестове доказват че няма удвояване или сумиране на скоростите. Ако караш със 120 км/ч и се блъснеш в стена пораженията са същите, както да се блъснеш в насрещно движещ се автомобил, камион, бус ТИР и не зависи той с каква скорост е -тежкият автомобил ще те изхвърли от пътя ....

Ти карай с 30, и насрещния да те блъсне със 130, после на тия с краштестовете им разправяй, че си се думнал с 30.

В същност Вие сте като Курнелия грешите до безумие но винаги готови да оневинявате безумието си. Ами приеми ГОЛАТА ИСТИНА КАТО ФАКТ! И втори път не се излагай за да си пунктуален! Аз не коментирам крайният резултат -коментирам скорост и сблъсък

Ясно, лекарите са виновни!!!

не трябваше да приемат майка ти в родилното

Коланите са само средства за оправдение и трупане на глоби. Особено за в градски условия. Преди години в Сарафово след сбъсък с автобус изгоряха брат и сестра в едно с колата., коланите блокирали, никой нямал нож в себе си да ги отреже, а и бензина обилно поляр предницата на колата.....

Сигурно коланите са били виновни за катастрофата ! Като си говорим за колани наскоро имаше случай за такива без колани и след подобен сблъсък този напредната седалка беше излетял на 50 м от колата и също не беше оцелял !

Понеже си любопитен да ти обясня! Автобуса от Съните обикаля спряял на спирка автобус Икарус на градският транспорт. В този момент колята пътуваща посока Поморие е успоредно на Икаруса. така че не става въпрос за коланите, а ЗА ФАКТА, (както в дописката( ЧЕ КОЛАНИТЕ НЕ ВИНАГИ СПАСЯВАТ. Но вие и подобните винаги търсите под вола теле да бозае. Не става ясно, когато се цитира ФАКТ, за чий член трябва да се напише поне разказ

Коланите не са били причина за катастрофата - те са били причина хората да загинат. Ти не четеш ли?

глупости пишеш . с 30 км/ч и без колан си чупиш носа в таблото/волана

да спрете да ни тормозите да слагаме колани - кел файда

С тия 25 годишни трошки какъв друг резултат очаквахте? И да се бяха омотали целите в колани, когато колата е смесица от ръжда крепяща се на боя и тел, няма как да оживеят.

Я иди да го обясниш това на Джей Лено.

Да де ама на Джей Лено поддръжката не му свиди. Или мислиш, че си купува гуми втора употреба? Да не говорим, че досега не съм видял по неговите клипове да забрави да даде мигач, или да отнеме предимството или да пресече двойна непрекъсната.

Друго си е да пластмасомобил, но с 18 екранчета и дата на производство 2019 г., нали? Няма как да е друго. Вижте, пишките ви ще си останат точно толкова къси и меки, ако ще да си купите коли за по няколко милиона :D

и тънки!

Ти защото си Роко Зифреди си карай таралясника. Даже и колан ти не требе - ще ти омотаят оная работа около седалката. И се надявай да не те удари пластмасов G63 шофиран от руса мацка, че няма да има какво да си мерите.

Причината е ясна" Несъобразена с пътните условия скорост!".

Стана едно голямо объркване, предизвикано от факта, че в състезателните автомобили ползват колани и те спасяват живота на състезателите , когато карат с висока скорост. Да ама конфигурацията на онези колани нямат нищо общо с коланите в колите серийно производство и онези коли имат усилена конструкция за да предпазва състезателите. Бяха публикувани данни , че дори при удар с 40 км има вероятност пак да доведе фатален край, а повечето българи карат като състезатели за да са първи ...както е вече мотото на България 'първи у нас а от известно време и по света'.

Когато летя съм с 3 колана и каска. 2 колана през раменете и един през корема. Слагам ги веднага след като седна, каската слагам още преди да доблиижа хвърчилото. Конструкцията около мен е тръбна и поема удара, коланът дава голям шанс тогава. Целта е да не излетиш от конструкцията и да не се удариш в нещо. С Жиба често карам без колан.

Лошото на "пътищата за обществено ползване" е, че зависим много повече от другите, отколкото ако сме на състезание, и квалификацията на тези около теб е неясна.

Предполагам,че са били и с включени фарове ! Това показва,че "мерките" на КАТ,са само за пари !

Извод ?

Стари 20 годишни трошки, евтини гуми, висока скорост - много сълзи в очите на близките

А що мълчиш за дупките и калпавите пътища и знаци? Да не си пътищар?

Няма абсолютно никакво значение колко годишни са колите! Най-вероятно единият водач е заспал и е последвал челен сблъсък...! При такъв сблъсък,какво значение има колко годишни са колите.

Без колани щяха да са живи. И тримата.

Причиняват дихателни и сърдечни проблеми.

Някой е заспал.

И затова са изглеждали почти, като живи, нали?