4 млрд. евро за концесията на Летище София? Малко или много е това...
Аеропортът с 11 млн. лева печалба за 2017-а, в Борда на директорите трима си делят 154 хил. лева
Обратно в новинатаКоментари - 4 млрд. евро за концесията на Летище София? Малко или много е това... | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
мими (нерегистриран)
Значи трява да те волнят ти си принципал на ретището
Значи (нерегистриран)
държавата която се представлява от политиците не може да управлява обикновена фабрика или в случая летище, защото не можела добре да си свърши работата а в същото време казват че управляват добре цяла държава!Много поздрави от БОКО,ЦОКО и компания.
БРАВО, ЕЛЕНА! (нерегистриран)
Елена Йончева: Турска фирма не иска конкуренция от летище „София” Чуждестранните инвестиции по време на управлението на Борисов са намалели с 1000% Концесията на летище „София” е решение взето „на тъмно” „Това, че стартирането на концесията за летище „София” се гледа на закрито заседание на МС и не се дава никаква информация, показва, че се крие нещо. През март, миналата година служебното правителство спира концесията на летище „София” с аргументите, че то представлява част от националната сигурност и концесията не отговаря на интересите на България”. Това каза говорителят на ПГ на „БСП за България” Елена Йончева пред бТВ. Тя добави, че левицата не казва, че е лошо турска фирма да вземе на концесия летище „София”. „Едната от турските фирми, която иска да е концесионер, строи най-голямото летище в света и то не къде да е, а в Истанбул. Нормално е да се опитва да подчини конкуренцията. Световната практика е да подчиняваш своя конкурент и да създаваш такива условия, че да нямаш конкуренция в региона”, обясни Йончева. Тя добави, че живеем в период, в който има проблеми с бежанците и тероризма, и това не е политическата ситуация от преди 12 години, когато на концесия са дадени летищата във Варна и Бургас. „Софийското летище е печелившо, за миналата година има печалба над 11 млн. лв, а приходите са над 148 млн. лв. Всяка година потокът на пътници и печалбата се увеличават. Летището има изградена инфраструктура”, обясни Йончева. Тя попита, защо ни е да даваме на концесия нещо печелившо. „ГЕРБ продължават да приемат лобистки закони, като този за бездимните цигари”, коментира още Елена Йончева. Тя добави, че да увеличаваш акциза на една стока в средата на годината е необяснимо и неприемливо. „Дава се много лош знак на чуждестранните инвеститори. Чуждестранните инвестиции по време на управлението на Борисов са намалели с 1000%. Последният доклад на Светованата банка също казва, че бизнес средата се влошава”, обясни още тя.
янаки (нерегистриран)
Всеки има интерес от премахване на конкуренцията особено турците.
инф (нерегистриран)
ГЕРБ дава националната сигурност на България на концесия?!?!?! Най-вероятно на Турция... Тъй и тъй Турция ще ни пази небето, що да не ни пази и сигурността?! Нямам думи :(((
Лисичето (нерегистриран)
Четири пъти малоумните продажници с настървение и упоритост се опитваха да осъществят поредния грабеж над май последното печелившо предприятие на България . От стратегическо значение за националната сигурност . Четири пъти успяваха да ги спрат ... Категорично стигнаха твърде далече и е крайно време да ги озаптим окончателно . Мургавият индивид от снимката във всяка произволна страна по света , не само нямаше да е цял министЕр , нямаше да е и на свобода . Или си мисли , че е над Закона ?!!!! Много си повярваха , че са недосегаеми , безнаказани и безсмъртни . Време е да ги ги запознаем с реалностите . Със здраве :)))
??? (нерегистриран)
Ами споровете се решават съдебно...едно дело плюс разходите по делото...и всеки ще иска да си плати това което дължи.
Поръчкова статия (нерегистриран)
с анонимен автор. Чудя се дали щеше да има вой, ако например руска фирма ще вземе концесията.
Дон Корлеоне
Нещо май не излиза и сметката.В сайта на летището е сложена инфо за таксата на 1 пътник в евра от 7-до 10.Миналата година са преминали над 3 000 000 са получили над 21 милиона евро или над 42 млн. лева това е по ниската тарифа и само за тази услуга.Явно много се краде и лъже в този борд.
Я уточни, (нерегистриран)
7 или 10 евро на човек. Защото разликата е 30%, което хич не е малко.
Индексация (нерегистриран)
Защо няма индексация на минималната сума от 15милиона спрямо инфлацията???? Корупция е действие
11% корупция (нерегистриран)
Сърбия го даде за 11% от оборота. Москов го дава за 10% 11% от 1000 000 000 = 110 000 000 10% от 1000 000 000 = 100 000 000 При 4милярда евро загубата от Москов с 10% = 40милиона евро Кои си дава апартамента под наем под пазарната цена?Цацаров къде си?????
И как точно (нерегистриран)
успя предварително да изчислиш приходите на летищата в Белград и София, за да ни посочиш бъдещите пропуснати ползи в размер на 1%?
Лесно (нерегистриран)
4 милярда го е изчислил Москов И 1% по-малко от 10% и реално 10% по малко от общите приходи. Научи се да смяташ с проценти
Не трябва (нерегистриран)
Не трябва нищо да се смята по малко проценти = реално пропуснати ползи = корупция
Урко (нерегистриран)
Най накрая мутрите ще дадат на концесия и цялата България. По големи крадци от българските мутрокомунисти света не е виждал.
Урко (нерегистриран)
Най накрая мутрите ще дадат на концесия и цялата България. По големи крадци от българските мутрокомунисти света не е виждал.
Урко (нерегистриран)
На края мутрите ще дадат на концесия и цялата България. По големи крадци от българските мутрокомунисти света не е виждал.
Тъпанари (нерегистриран)
Не можем сами да си стопанисваме нито електричеството, нито водата, нито телекомуникациите, нито летището, нито държавата.
ОСТАВКА (нерегистриран)
Да обясним на клакьорите на Герб. Концесия за 35 години за 15 милиона лева или 10% означава че Турция взима летището, плаща 15 милиона лева годишно и го загробва за сметка на летището в Истанбул, където прави регионален център и печели стотици милиона евро + стратегически превес. Като не изгради терминал 3 след 10 години и дори да им развалят концесията - пука им на феса, ще загубят една малка сума а ще са спечелили огромна
Мада (нерегистриран)
Кауза пердута е да се опитваш да обясняваш елементарни неща на ГЕРБерастите. За тях мисленето е противопоказно, а и не го могат - нямат необходимия хардуеър.
Аха, (нерегистриран)
и всички, които искат да летят до София, ще бъдат принудени да летят до Истанбул и после пеша до София, така ли? Къде ви намира Кутев?
Оставка (нерегистриран)
Цветанов гледай си апартаментите и не се опитвай да мислиш. Не е важно колко хора ще летят от и до София. Големите пари идват от прекачващите се. Ха познай кое е между Европа, Азия и Африка
Мада (нерегистриран)
Ми, 4 милиарда са си напълно достатъчно от всякъде. Ще има какво да си делнат вождовете н ГЕРБ, ВМРО, НФСБ и Атака. И щото няма да дадат на Марешки и на Курнелия, Воля и БСП ще са против концесията. ДПС и ДОСТ ще си получат своето от Турция и за това ще се съпротивляват само демонстративно, но много ше внимават да не провалят сделката.
Не лошо китайците, (нерегистриран)
освен другите планувани концесии в България от вчера и подписаните договори,да поемат и Арогара - София.По добре отколкото турския консорциум.
Малка справка за (нерегистриран)
червени циментови глави.Сърбите,нашите съседи,които са и големи националисти,дадоха на концесия техния аеропорт в Белград/по голям от софийския/ на френска фирма за 25 год. и 1.5 млрд.Нашия аеропорт в Софиясе предлага на концесия за 35 год. и 3.880 млрд.лв.Освен това летищата във Варна,Бургас са вече дадени на концесия и нищо не се е случило на националната ни сигурност.
справочник (нерегистриран)
Твойта е гипсова, сравняваш турция със Франция и летището във варна или Бургас стова в София. на кого искаш да дадат Белгард сърбите, на албанците ли! Все едно да сравняваш хийтроу с Лутън или Франкфурт с летището на Дрезден. съмнявам се че ще вденеш.
Дон Корлеоне
Я добитък кажи каква фирма е Фрапорт, това първо. Я шебек светни народа къде в европейските летища държавата се е оттеглила от управлението на големите си летища.Шматко тъпа във всяко международно летище държавата и общините в които се намират имат и притежават дял най-малко 25%. Ако бе прочел малко повече, ако бе следил статистиката на IATA нямаше да плещиш идиотски глупости.
72 (нерегистриран)
Щом Парламента е даден на концесия за по-малко от 4 млрд. евро, защо на летището да искат повече ?
дайте го на китайците (нерегистриран)
Аз си помислих,че боко ще купува летището Хийтроу или Дж.Ф.Кенеди, поне аеродрума в скопие да купи, все файда, толкова приказки и бягане заради т.н. западни балкани.
кунсесионеръ (нерегистриран)
Цената е символична защото имат намерение търга да го "спечели" Ердоган, нещо като помощно летище на Ататюрк в Цариград. И от какъв зор!? т.е. ще го приватизират, Костов ряпа да яде. Това ако е държава, утре ще "концесионират" и храма АлНевски, май цялата власт в България е концесионирана отвън.
а и много често съм прекъсван (нерегистриран)
та аз като пиша нещо съвсем безобидно за президента ме изтриват, Пиша само факти - напр. за приватизацията на Техноимпекс, засинът на Корнелия който учи и работи в САЩ и пр. В интерес на истината за Корнелия не ме изтриват, но когато кажа нещо което съм чела в бялата, не жълтата преса и ме трият. Той свещена крава ли е - за пръв път пиша нещо малко по-така - напр.за кравата, но това е метафора. Значи Бойко може да го обливаме в лайна, а президента не може дори да се споменава ако не се каже, че е най-великия поне за България
>>> (нерегистриран)
ами ще те прекъсват като целуваш мазният задник на боко вездесъщи и плюеш отрова срещу президента за когото са гласували 2 милиона българи
дебилолог (нерегистриран)
таранкоолу, сравняваш Техноимпекс с националното летище от не само икономическа гледна точка а най-вече от политическа и стратегическа. сигурно ще издигнат една джамия на поляната пред терминал 2.
Grego (нерегистриран)
Те знаят че това което искат е несириозност за сериозните компании.защото след това ще го дадат на турска фирма под масата за комисионна .колкото и да се напъват България е нищо за сериозните инвеститори и не може да има сериозен успех.
уважаеми ДИР-ове (нерегистриран)
по-долу един на 10.15 минути пише че Борисов затънал в лайна. А аз като пиша нещо съвсем необидно,
уважаеми ДИР-ове (нерегистриран)
по-долу един на 10.15 минути пише че Борисов затънал в лайна. А аз като пиша нещо съвсем необидно,
Падането на Търновската крепост (нерегистриран)
Борисове затънал до гуша в ла@на, затова дава и падарява ВСИЧКО само и само да отложи малко екзекуцията си от началниците. ЛЕТИЩЕ СОФИЯ няма цена, но в случая с българоубийците от Гроб всичко е ясно, ПРЕДАВАТ ключа за "крепостта"! Летище София е стратегически обект свързан с НАЦИОНАЛНАТА СИГУРНОСТ на България+отдаване на 100% СУВЕРЕНИТЕТ!!!! П.П. Гледайте на летище София като на падането на Търновската крепост!!!!!!
софиянец (нерегистриран)
Какво стана с идеята летището да се премести в Ихтиман. Живея точно на трасето, по което кацат самолетите при източен вятър и шумът е нетърпим. Представете си, че по американския почин започнем да се съдим за всичко, вземем да измерим децибелите на кацащите самолети - трябва да ни платят доста сериозни обезщетения. И кой ще ги плаща?
Хмм (нерегистриран)
Викай Валери Симеонов , той ще измери шума и ще запечата летището :)
софиянец (нерегистриран)
Това е идея! А дали няма да се самосезира?
357 (нерегистриран)
След всички тези академични сметки,планове ще се появи някоя гинка,донка или пенка и направо ще го купи
9867 (нерегистриран)
Ако не ме лъже паметта през 2003 г. дадоха на концесия за 35 години за добив на нефт и газ крайбрежието на с. Тюленово . Няма газ, няма нефт, стоят като паметници стари сонди, хората не могат да си използват земите. Ето това е даване на концесия в България!
357 (нерегистриран)
Важното е парите да отидат в правилните джобове а дали ще има нефт,газ или магистрала не е важно,пари за планиране,разработка и търгове има а накрая 0,какво стана с газта от "разработеното" находище Хан Аспарух,ще я продаваме ли или ще си я ползваме като каза банкянският престъпник?Това с разработването и планирането е кьор фишек.
Герберска математика (нерегистриран)
Има нещо много сбъркано в математиката на ГЕРБ. Говорим за концесия 35 години. Сегашната печалба на летището е 6 милиона евро. 35 х 6 = 210 милиона. До обявените от ГЕРБ 3,9 милиарда (111 милиона на година) разликата е големичка, тоест за да плаща 10% от печалбата, концесионерът трябва да печели 1,11 милиарда на година. Или просто казано някак си печалбата на летището да скочи 185 ПЪТИ. Това май по-скоро ми прилича на подаряване на стратегически обект на някой, пък после дали ще има приход да му мисли някой друг.
hahahara (нерегистриран)
,,...Гинчоооо ... ша ставаш кнцесионер...,,?????
Smith (нерегистриран)
Пита се защо държавното летище продължава да обслужва полетите на руско-мутренската компания на тимаджии България Еър? Няма друга компания в България, която години наред да работи без да и плащат. Московски ще прибере мангизите от летището и ще ги изсипе в бездънната каца БДЖ, за да се возят мангалите без пари и да крадат нафта безмозъчните машинисти.
Боки милиардеро (нерегистриран)
Не е важно за колко се продава щом парите не идват при теб,....честити нови 4 млрд на боки...а вие платени медий само го възхвалявайте, поредното ограбване на народа посред бял ден....защо не кажат че с тези пари ще построят заводи, защо трябва да изплащат дълговете на неработещо БДЖ,..ами така се краде законно.
zeddd
Аз логика не виждам - да даваш печеливш бизнес на концесия... За да си върне разходите, концесионерът ще всигне таксите, в резултат летището ще стане по-малко атрактивно за нискотарифните превозвачи и като цяло, в дългосрочен плане, на пътниците от София ще им излезе много по-скъпо.
идио (нерегистриран)
ясно, значи концесионера иска да си намали приходите (според теб)
zeddd
идио, идио, добре си се писал. Концесионера гледа да е на печалба в края на концесията. Не му дреме какво ще остане след него.
Демонстрирана ниска (нерегистриран)
печалба, заложени инвестиции в нисък размер за дълъг период. Дълъг срок на концесията.
2017 (нерегистриран)
Със сигуност печалбата за 2017 г. е мноооого по-висока от смешните 11 млн., които представят! Само ако сметнете летищните такси, спрямо увеличния трафик и ще видите, че доста милиони се губят някъде ... Пак са жонглирали със счетоводните отчети. Представяме ниска печалба и намаляваме още и още цената ... Тривиален подход, но за всеки мислещ човек е ясно, че сметките никак не излизат ...
zeddd
Не четеш внимателно, има погасени дългове.
Напротив (нерегистриран)
Напротив, чета и между редовете! А троловете, нямят ли почивен ден?!
Един анализ не е достатъчен (нерегистриран)
Смущава ме факта че за 2017г от приходи 148 млн....се реализира 11 млн печалба. Липсва анализ на разходната част и дълговете към кого? Друго ....залага се инвестиция на спеченилия 600млн за 35 годи концесия....което прави 17млн на година за целия срок....Това означава дълъг период да се работи на загуба......
ТТ (нерегистриран)
4 млрд за 35 години !??? :) Нали се сещате, че 10 лв днес не са като 10 лв след 35 години. Това е престъпление !
НАРОДЕ! (нерегистриран)
Мълчи народа и го дерат, дерат ли, дерат... Евала на румънците, които се вдигнаха, евала на гърците, които се вдигнаха, евала на сърбите, които не преклониха глава пред НАТО. Извод: всеки народ си заслужава управниците ... Боли ме, но си е истина ...
идио (нерегистриран)
румънци, гърци, сърби... а думата "евала" която редиш и повтаряш е турска, потурко! направи си сега още един извод
Хаха (нерегистриран)
Че нали, на турци ще подарят летището, бе смешник!
По пъразлката (нерегистриран)
Хайде и тука ни пуснаха да се пързаляме ;D
7-8 (нерегистриран)
Ще строи терминал 7-8 и ще сме паднали, 7-8 и ще са си легнали министрите... Ей, загробиха я тази държава и това си е!
А бе, (нерегистриран)
Както и да го извъртат, пак Русия ще вземе концесията.
георги (нерегистриран)
Алчни управници нищо не сте внесли в света нито ще изнесете нещо ама вие чак за правнуците крадете да има а гробаджии
12345 (нерегистриран)
БГ е колония,колонията не притежава нищо,всичко е в чужди ръце. Сега когато китайските инвеститори са тук,трябва да вземме пример от Китай,всичко там е държавно,дори милиардерите им са под контрола на държавата,и освен за себе си,са длъжнида бачкат и да инвестират в държавата. Държавата трябва да участва активно във икономиката.
Шекера (нерегистриран)
Мдааа,лошото е,че когато ги потърсят за кауша, те отдавна ще си чешат шкембетата в хотелите си някъде по екзотичните страни и ще им конфискуваме дудовият.Всичко е премислено!Някой да не си въобразява,че тези ще останат в БГ......Аз не ги виждам в тесните български рамки.
da (нерегистриран)
Децата им изведнъж придобиват успешен бизнес за милиони в ФАЩ и от там те отиват. Не че бягат със заграбеното. Много е яко като си пишат и законите, че не носят персонална оговорност, понеже избрали групово да крадат. Съдии, прокурори и депутатие, все не носят персонална отговорност ... ако вземеш милиони от банката и не ги върнеш, носиш, а ако те вземат на твой гръб ... не може да ги дирш за вина. Тази система е сгрешена! Румънският модел за чистка на заробващи държавата отрепки, е правилен.
NИво не ме очудва (нерегистриран)
След приватизацията на Нефтохим а за 100 000000 лева с главен герой Лукойл това си е чист подарък, та оттогава бургаският Нефтохим никога не е на печалба,
Ех (нерегистриран)
Какъв Нефтохим те гони? Статията е за летището! По тая логика, ако погледнем концесиите за добива на злато в БГ, положението е страшно и трагично. Подарили сме си не само златото, но още десетки ценни метали, от които можеше да печели нашатта държава, а не както в момента всичко да отидава в Германия и Канада! Костовото дело е незабравимо!
Жоро (нерегистриран)
И за децата в трети клас е ясно, че е поредна измама и кражба. Концесия за 35 години! И внуците ни ще прецакат и то заради едната комисионна! Продажни, продажни и жалки слуги! А защо не го сравните с други концесии, където държавите си вземат 50 %, а не както нашите смешници са зложили 10 кирливи %. И то да го подарите по този начин , не на кой да е, а на Турция! Направо си ставаме турски вилает. А летищата се водят стратегически обекти, за чий са т.нар. "патриоти" в правитеството?!? Да намалят силата на звука, че да им слушаме простотиите ли?! Бог да пази България!!! Че тези управляващи я разфасоваха отвсякъде ...
35 тъжни години (нерегистриран)
Малко или много никой не може да каже, но е факт, че се вързват ръцете на следващите правителства, а националната сигурност е хвърлена на бунището. Раздаването на концесии е харчене парите на внуците от безхаберен дядо.
Неразбрал :( (нерегистриран)
Откъде взехте 4-те милиарда евро в заглавието?!? 35 години по 18 млн. лв. с ДДС са 630 млн. лв., т.е. 322 млн. евро. Плюс 600 млн. евро за Терминал 3 прави под 1 млрд. евро...
Хъм (нерегистриран)
Не само журналистите бъркат милиардите и милионите. И на Слънцето министрите го правят.
НАЙ
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Масов бой с бухалки и винкели в селска дискотека прати четирима в Спешното
"Бивол": Има метаданни, че Никола Минчев и Лена Бориславова са съставили фалшиви документи
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Прокуратурата проверява спорните документи за Кирил Петков, подписани от Лена Бориславова
Терористи нападнаха полицейски пункт в Русия с бомба и автомати, убиха полицаи (видео)