Загуба на рефлекси у пилотите е причината за инцидента с военния хеликоптер отпреди месец

Анатолий Величков: Военното министерство е предприело мерки за възстановяване на летателната годност на авиацията ни

Обратно в новината

Коментари - Загуба на рефлекси у пилотите е причината за инцидента с военния хеликоптер отпреди месец | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

България е бедна и разграбена държава, затова оптимизацията на ресурсите вече е от критично важно значение за оцеляването й, и това важи за всички области и направления, включително и отбраната! С две думи - или коренни и много умни и точни, прецизни кардинални промени и регорми, или летален изход!

А къде е подготовката от кокто сме в срато къде ????????????????разни воклуци като макеин и т.р са направили така чи ние от бг сме аут и то на дъъъъълго !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

но не защото е виновен, а защото не може да се защити!!! Вината не е на пилотите, а е на тези, които докараха армията и в частност авиацията до това окаяно състояние!!!

2014 година - По колко часа трябва да летят годишно летците, които охраняват въздушните граници и колко реално летят. Колко дежурства се падат на един пилот месечно? - Нормативът в НАТО е 180 ч на година, а установеният санитарен минимум в световен мащаб е поне от 80 часа на година. Ние отдавна сме под всякакви „хигиенни“ норми на нальот и безопасност на полетите. Летим опасно малко часова. Но продължаваме да си изпълняваме задачите благодарение на невероятния професионализъм, себеотрицание и патриотизъм на хората от ВВС. Напрежението в изтребителната авиация е огромно. На пилот от групата, която дежури денонощно по линия на „Еър полисинг“, на месец се падат 8-10 бойни дежурства. Няма как да компенсираме тези дежурства с време поради недостатъчния брой летци и спецификата на тяхната професионална дейност и авиаторите натрупват огромно количество извънреден труд, който не се и заплаща. Летецът не е като диспечерите - след дежурство не си отива вкъщи да почива. Летецът продължава с теоретическа подготовка, организационни задачи и полети, след които често отново застъпва в дежурство. Ако започнем да им компенсираме натрупаните дежурства, не трябва да идват на работа с месеци - а кой да дежури и лети в това време? Благодарен съм на нашите летци, че проявяват стоицизъм и разбиране за сложността на ситуацията, но все пак човешките възможности имат предел. - Преди година и половина неизправната техника в бойната ни авиация бе 20%, сега каква е ситуацията? - Въпросът не е точен. Никога през последните 20 г. не сме имали само 20% неизправна техника. По-скоро количеството на неизправната преобладава над изправната. През последната година предприехме сериозни стъпки и успяхме да вдигнем част от неизправните самолети и вертолети във въздуха.

2012 година - По колко часа трябва да летят годишно летците, които охраняват въздушните граници и колко реално летят. Колко дежурства се падат на един пилот месечно? - Нормативът в НАТО е 180 ч на година, а установеният санитарен минимум в световен мащаб е поне от 80 часа на година. Ние отдавна сме под всякакви „хигиенни“ норми на нальот и безопасност на полетите. Летим опасно малко часова. Но продължаваме да си изпълняваме задачите благодарение на невероятния професионализъм, себеотрицание и патриотизъм на хората от ВВС. Напрежението в изтребителната авиация е огромно. На пилот от групата, която дежури денонощно по линия на „Еър полисинг“, на месец се падат 8-10 бойни дежурства. Няма как да компенсираме тези дежурства с време поради недостатъчния брой летци и спецификата на тяхната професионална дейност и авиаторите натрупват огромно количество извънреден труд, който не се и заплаща. Летецът не е като диспечерите - след дежурство не си отива вкъщи да почива. Летецът продължава с теоретическа подготовка, организационни задачи и полети, след които често отново застъпва в дежурство. Ако започнем да им компенсираме натрупаните дежурства, не трябва да идват на работа с месеци - а кой да дежури и лети в това време? Благодарен съм на нашите летци, че проявяват стоицизъм и разбиране за сложността на ситуацията, но все пак човешките възможности имат предел. - Преди година и половина неизправната техника в бойната ни авиация бе 20%, сега каква е ситуацията? - Въпросът не е точен. Никога през последните 20 г. не сме имали само 20% неизправна техника. По-скоро количеството на неизправната преобладава над изправната. През последната година предприехме сериозни стъпки и успяхме да вдигнем част от неизправните самолети и вертолети във въздуха.

Я виж ти! Генералският кетъринг останал без деливъри бойс... Е па викайте DHL, UPS, inTime или която там е правилната фирма...

"Загуба на рефлекси у пилотите е причината за инцидента с военния хеликоптер отпреди месец" - да бе, и един мармот завива шоколад в станиол.

Най-лесното е да се обвинят пилотите, че нямали рефлекси, а виновните за това им състояние се крият зад тези думи. Как ги допуснаха да се качат на този ковчег, след като нямат рефлекси и защо. Тези хора /пилотите/, знаейки рисковете от малкото часове нальот все пак са изпълнявали мисия, наредена им отгоре. Рискували са и живота си, за да изпълнят разпореждането на висшестоящите, които нехаят за състоянието на авиацията и пренебрегват разума. При всеки инцидент се хвърля вината на пилотите, говорят се какви ли не неща, а всъщност виновните си измиват ръцете и се крият зад паравана на пострадалите и загинали, защото така е по-лесно, така им е по-изгодно. Има случаи и на спасени хора, въпреки малкото летателни часове, и благодарение на трезвата и ясна мисъл, и рефлексите на пилота, като вместо да получи благодарности, че е направено и невъзможното за спасяването на човешки животи, и е реагирал адекватно при възникналата ситуация, управляващите и началниците му с лека ръка се опитаха да го изкарат най-черния човек, най-големия престъпник, опитаха се да съсипят живота му. Е, не успяха в тази си наглост. Не се даде гласност за случая, защото не им е изгодно и защото ги е срам да си признаят грешките. Лесно е да прехвърлиш вина другиму, но е трудно да признаеш своята. Виновни сме, че сме стигнали дотук. Виновни сме, че сме си избрали неподходящи и неуки хора да ни управляват, че нехаем, и всеки гледа той да е добре. Не се търсят причини, а най-лесното е да обвиняваш, без да се замисляш каква е твоята ролята за това. Жалко, много жалко.

Пилотите са виновни , че им свършила нафтата :)

Не закачайте пилотите !!!

Ами както прехвърчат по парадите и ако там загубят рефлексите си...какво правим, що народ ще си отиде преждевременно..или тогава ще е тероризъм???

Ми купете им симулатори на WIN. Да не губят рефлекси.

От тва, което хванах, когато падне западен хеликоптер, виновна е техниката и скапаната машина, когато падне руска тенекия, виновен е пилотът!!!! Скапани проимти мозъци.

Когато загинат пилотите те са виновни, ако дори само един остане жив и потрошен виновни са техниците. Набийте си го в главите. Сега от последното изказване на военния министър следва да върнат званията дадени им посмъртно и да ги разжалват за мърливо каране на чопъра. Тази каша я забърква Каракачанов (-) не приемам. Между другото още вечерта след катастрофата той каза, че е технически дефект и пилотите са герои, сега чуваме точно обратното. Факта, е че по време на този министър успяха да счупят 2 хеликоптера, да убият трима пилоти и още трима да ранят.

ChatGPT

Ама разбира се, че пилотите са виновни! Няма начин да е от техниката дето е на 30 години

Виновни са тези заради които пилотите са загубили рефлексите си. Обаче като си дадеш сметка, че сме стигнали до момент в който Шкембе войвода е министър на отбраната, Винкела е заместник премиер, Болен е председател на парламентарна група, физкултурник осъден на две инстанции е председател на най-голямата парламентарна група, премиер е бивш охранител на Тато, а лидер на опозицията е волна пеперудка кацала по разни бивши премиери с различни политически окракси, дейно участвала в посткомунистическия грабеж воден от завършилия политикономия "демократ", известен с криминаланта си приватизация в полза на кръга Олимп. То какво друго да очкаваш?!

Как ли не се сложиха на новите биг брадъри , какво ли не разградиха, ракети нарязаха, летища направиха на голф игрища, накараха ги по бившите приятели и освободители да плюят и сега за награда ги оставиха пак каквото е останало от старите приятели и нови врагове да стягат уж армия да имат. И ако не дай боже нещо се случи, нали вие ясно кой пак ще ни спасява?

я да излезе московския пудел и да каже той като беше генерал във ВВС допреди година и половина защо не ги е подготвил пилотите и колко часове им е давал нальот! не само да търчи при овцевъдите да търси кусури на другите! Щото колкото са я свършили ветеринарните слуби с чумата, толкоз я е свършил и той! Тя цялата ни работа е такава, ще кажа с мъка : БЪЛГАРСКА РАБОТА!

Кой определя парите за армията - правителството или генерала? Значи всички са виновни, само не и онези, дето са начело последните 10 години? Я пак си помисли

Кой определя необходимостта от пари по различните пера на бюджета?

Ако знаех, че това ще родиш не бих ти писал "Я пак си помисли". Моля те повече не се напъвай.

ма защо изобщо го пишете това, то беше нарисуван гол! В БГ е така - винаги умрелият е виновен или най- ниското изпълнителско ниво, началниците никога не са виновни. ЗА това сме и на това дередже...

Според мен, ако министърът не беше от мафията, задника щеше да му е подпален яко! Ненчев го съдиха, без да има падал хеликоптер, при каракачанов паднаха 2 и ПРОБЛЕМ НЯМА!!!!!!!!!!!!!!!!!

Шкембал, ти може да си министър само на кебапчетата.

Рефлекси, а летяха над София на Армията. Тогава имаха рефлекси.

на Георгьовден

Доста старнно обяснение. Някой сведущ може ли да обясни как точно се губят рефлексите до такава степен че да се стигне до човешки жертви? Какви обективни данни и факти са необходими в подкрепа на такава теза? Не бях шофирал два месеца и след това седнах отново зад волана, Имаше известна разлика, рефлексите ми не не бяха същите, но карах по бавно и внимателно и нямах проблеми, камо ли сериозен инцидент. Дали пък не е най-лесно да обвиняват тези които ги няма и не могат да се защитят?

Карал ли си някога самолет (вертолет), и не ми го сравнявай с автомобил.

Малък самолет да, вертолет не. И не е близко до ума че ако знаех отговора едва ли щякх да задам въпроса?.

Това е обективен медицински факт. Пилотите, дори и на хеликоптери поддържат съвкупно качество от рефлекси, физическа издръжливост, бързина на взимане на правилно решение /до степен на автоматизъм/. Установено е, че долната граница за пилот е от порядъка на 80 до 120 часа. Това е минимум, ако реално трябва да е 2,3 пъти повече. Е, загиналите момчета са били с 15 часа. Като си дадеш сметка, че те са били налетяни основно покрай парада, може да се запиташ - а за какво са ни изтребители за милиарди, когато няма да има пари за гориво?За какво са ни фрегати, които нямат въоръжение? За какво са ни Су-25, когато няма армия, която да поддържат и изтребители, които да ги охраняват? Военните са много жалки като тръгнат на учение с 50 годишни зилове и чавдарчета... За какво ти е такава армия? Тя оправдава само едни комисионни и командировки за тесен кръг лица. Да им дадат от бюджета 200 млн на ръка и да закрият тази армия - ще спестим милиарди.

До Джуган: Не знам колега, наистина не мога да кажа, за средно тежък вертолет като Ми-17, 900 часа нальот дали са много или малко. Само знам, че вертолет се кара МНОГО ТРУДНО и съвсем не е като самолета. Може би за възстановяване на летателни навици на такова ВС е необходимо повече време.

Рефлекс се създава с огромно число летателни часове, каквито днешните ни пилоти нямат. Така че, няма и какво да загубят...

Воеводо, това не е като да лежиш на масала и да похапваш македонска наденица... Що не си вдигнеш дебелия задник и не се пренесеш в приказките като Волен Сидеров.

Беше ясно от момента на катастрофата. Няма бюджет дори за керосин, какви ремонти бълнува Шкембе войвода? Въобще какви достойнства има това лице, да бъде министър на отбраната?

Липсата на пари идва от данъкоплатците, не от Министъра, който и да е той. Освен да ги извади от джоба си.

NA

"Липсата на пари идва от данъкоплатците" т.е. българите са лоши данъкоплатци?

Пари ото данекоплатецът има, ама министритие много калпави и неграмотни, и не знаят какво да правят с парите. п.п. А килипира първо гледат !!!

Само дето пари има ама НЕ са за данъкоплатците и работягите а за такива многобройни търтеи из министерства, комисии, групи, парлама и още много незнайни реално нароени да хапват от държавния бюджет...

А имат да дадат 1 милиард за стари и ненужни кораби, а нямат няколко милиона за поддържане на техниката и летателната годност на летците? Въпроса май опира до приоритети.

не парите идват от крадливите политикани , те / парите / са заложени в бюджета и за тази мижава армия са повече от достатъчни. Много се краде ! Много са чантаджиите ! ВВС имат повече генерали от колкото летящи машини ! Погледнете истината в очите !

Както винаги този дето неможе да се защити е виновен:((( Ами тогава за какво ги наградихте като сега ги изкарвате некадърни да пилотират, защото като нямаш рефлекс за това значи си негоден да го вършиш????

Защото има приказка "за мъртвите или добро или нищо" , не ровете костите на момчетата с политически цели.

Като чета НЕ коментиращия рови костите на пилотите, които реално за толкова години са се доказали и не са виновни за безхаберието на управляващите че нямат изискуемия се нальот и си заслужават наградите, ама с това изказване за вината им властващите си плюят в суратя и наистина порогават паметта им и заслугите им.. Нищо политическо не виждам в коментара освен лицемерието на властващите..

нашите пилоти са едни от най добрите изобщо в света!

Да бе , на теория ! нашите пилоти БЯХА ДОБРИ , но това беше отдавна когато ИМАХМЕ САМОЛЕТИ И ТЕ ЛЕТЯХА. Сега имаме генерали , чиновници , и приземени машини, да не се заблуждаваме - НЯМАМЕ ПОДГОТВЕНИ И НАТРЕНИРАНИ пилоти !

не си летял скоро затова така си мислиш....

NA

Tова го знае всяко дете, както се казва. Всички знаем, че техниката е стара. Както, обаче, и всички знаем, че пари в България няма! Няма за здраве, няма за образование, няма квалификация.... за нищо няма! Трудно е да се приоритизира кое е по-спешно! Но аз бих сложила образованието и здравето с поне 50 позиции пред армията и МВР. И то не защото не разбирам важността им, а защото няма никаква показана реална полза от тях! В една книга автора беше написал: Военните и полицаите само искат пари: за униформи, заплати и обучения. Дали е така? Разбира се зависи от гледната точка. Убедена съм, че хората в тези две системи виждат нещата различно, но трябва да се опитат да видят как изглеждат в очите на обществото! Убедена съм, че ако обществото вижда реална полза от тяхното съществуване ще ги подкрепи! До тогава тези нещастни случаи просто ще се множат и ще загиват хора! Невинни при това!

Като няма никаква полза от тях, защо при бедствия и аварии все до армията опираме, госпожо "много знаеща"?!? Наясно ли сте, че при горски пожар до 14-ната минута излитат именно тези хора, за да анализират обстановката и чак след това се задействат всички останали?!? Като затънете в преспите и виелиците посред зима кой ви спасява?!? Като се осерат политиците и видят зор по границата кого пращат там?!? Армията! А на армията мястото й НЕ Е на границата! И понеже подозирам, че и това не знаете, Ви препоръчвам да прочетете и едни други книги!

NA

Толкова злоба на едно място! Не са ме спасявали, това със сигурност! И имате право да не споделяте мнението, но нямате право да нападате по начина, по който го правите! Писането ви показва само, че сте злобна личност с доста комплекси! Съжалявам Ви и Ви пожелавам усмихнат ден!

Ами да излезе старият шеф на ВВС и да обясни - защо пилотите ни нямат подготовка?! Международното положение? Климатичните промени? Политиката на Тръмп и Путин?

1. Чудя се, каква ли е главната причина, българските пилоти да губят рефлекси ? 2. И още, колко точно часа нальот е имал този пилот през последната година ?? 3. А колко е нормативът от часове във въздуха, за такъв клас пилот ? Конграчулейшънс Борисов!!!!

1. Не летят достатъчно - няма на какво да летят 2. 1/3 от задължителното 3. 80 часа годишно - това е минимумът Тодорчо, от 7 милиона народ, 2.5 милиона са пенсионери, 1.5 милиона цигани, 1 милион деца, ученици и студенти Кой да плаща данъци, че да имат нальот, бе, мушмуле? В едната статия ревете, че купуват самолети, в другата, че нямат нальот. Дебили!

Овчи, вместо да се купува нова техника, не е ли по добре парите да отидат за подръжка на старата и за нальот? За какво ми е нова Ес класа 63 АМГ, като нито имам пари да я застраховам, нито да я подържам, нито да я карам, нито ми отива на фасона? Да седи в гаража да си я лъскам? Не е ли по добре да си карам 10 годишната Тойота, но да я подържам в пълна изправност и да си я пълня редовно с гориво? Да, ам не, защото като се купува техника има голеееееееми комисионни, а от нальотите не може да се открадне и стотика.

Бохо, тъпият ти пример е показателен за овчия ти мозък. Можеш да летиш на селскостопански самолет, ако искаш. Но за да имаме авиация, ни трябват нови военни самолети, не аграрни. Каква е ползата на летиш на 60 годишен самолет - не можеш да управляваш нов, а стария го свалят с плюнка. Само гориво хабиш. Че си тъп е ок, но че толкова държиш да го покажеш е странно.

Трябва ти на гол тумбак чифте пищови ама само да плашиш гаргите. С кого ще воюваш с тези военни самолети бе, олигофрен? С Русия, с Турция, с Америка? Нали ако плювнат ще те удавят заедно с пикливата ти военна техника, ама дай ако може комисионните да вървят.

Ми тогава да нямаме армия и авиация, бе! Това ли роди гнилоча в главата ти?

Който има пари, има армия, авиация, ВМФ, коли, жени, какво ли не още. Който няма, духа супата.

Много си отворен бе зеленчук! Тия 80 часа да си ги завреш отзад и да видиш по колко летят американците. А като ми говориш за липса на пари, как ще обясниш това, че държава, дето уж няма парлв. за стиропор по дъртите панелки, спасява банка от фалит с около 2 милиарда, и за капак, според шефката на втората по големина партия в странта, от тази държавица се крадат по 10 милиарда годишно ... Ха сега да те видя с мушмулите ..... шматарок такъв .... всичките модернизационни програми за армията, всичките магистрали, всичките увеличения на пенсиите и всички повишения на заплатите на учители могат да се покрият само с една такава годишна кражба на 10 милиарда лева!!! ей тъпо племе ....