Законодателният хаос при велосипедната инфраструктура: Знаят ли какво изграждат?
Политическата воля за въвеждането им е слаба, тъй като това би попречило на интересите на предприемачите в областта на недвижимите имоти или би създало неудобства на водачите на автомобили
Обратно в новинатаКоментари - Законодателният хаос при велосипедната инфраструктура: Знаят ли какво изграждат? | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Срещам колоеьдач (нерегистриран)
На година. Усвоиха се едни пари, без да се направи проучване дали си струва. И с другите ни неща е така.
Баба (нерегистриран)
Велоалеите в София са "с пръдня - боя" или по-точно "с боя - пръдня". Борисов, като кмет, почна да усвоява "едни пари" като рисуваше тротоарите с боя. Горкия, даже не прочел в ЗДвП, че велосипедистите нямат място на тротоара. Е, после промениха ЗДвП, така че "велоалеите" Му станаха законни. И като се емна даскалицата Му да рисува тротоари... Та пешеходците с псуват, и то с право, щото тъпите мутри вкарват в конфликт пешеходци и велосипедисти. А па ония с тъпанари, с купените книжки в таралясниците, си мислят, че улиците само за тях... Свещена простота!
Друг (нерегистриран)
А ПЕШЕХОДЦИТЕ ЧИИ ГО ДИРЯТ НА ВЕЛО АЛЕИТЕ ИЛИ ЗА ТЯХ МОЖЕ
Име (нерегистриран)
Нормално няма място колелото на пътя дето са двгтата както и делтапланера там дето са изтребителите
Баба (нерегистриран)
Нормално там дето се дава акъл, няма място за безмозъчните. Ти чел ли Закона за движение по пътищата?
колоездач (нерегистриран)
Колко псувни съм отнесъл от шофьори, когато съм карал колело не е истина! Но пък хубавото е че българските шофьори имат нулева толерантност към колоездачите, а би трябвало да е многооо по-голяма.
Е (нерегистриран)
стесняват пътното платно, причиняват задръствания и тук таме по някой велосипедист - вижте Горубляне, Дружба, ломско, пръскане на средства без никакъв ефект, фен съм на Стоичков .......
човече (нерегистриран)
какво Ломско шосе ти пречи ? Там е една от най-добре проектиранати велоалеи? А по Раковски си беше чиста лудост! Ама пусти пари как ще ги изпуснеш, като ти ги тикат в ръцете ?!
да... (нерегистриран)
Никакви велоалеи не са това! Отбиване на номера и усвояване /присвояване/ на едни пари. Взеха на пешеходците тротоара , да направят някакви измислени велосипедни алеи , по които непрекъснато се движат: завеяни пешеходци - дето си блеят в телефоните, майки с колички - че гладко, клошари с импровизирани ръчни колички и последно за капак ; всякакви олигофрени с тротинетки - движейки се с 40-50 км нагоре. Аре няма нужда!
На всяка пътека (нерегистриран)
По една мутра с бухалка -а мине колоездач а с бухалката по главата.Че видим дали носят каски хем!?
хахаха (нерегистриран)
Само да ти кажа, че доста от колоездачите хич не ги слуша главата /отделно, че доста са въоръжени/ особенно селските пришълци и мутрата може да стане само на мутра.
Структура (нерегистриран)
Абе то на парче нищо хубаво не става. Не може да отидеш да правиш велоалеи при условие, че не си решил проблема с паркирането. Примерно, строиш подземни и надземни паркинги, а върху освободеното пространство правиш велоалеи. Също така има проблем и с отчуждаването на частна земя (при разширяване на пътищата), което е важно за всички зони, където в момента няма условия за велоалеи, иначе се получава абсурда - велоалея 2км, след което свършва в нищото. Само, че с крадене и корупция никога няма да има пари за да се реализират тези неща.
Аззз (нерегистриран)
Шофирането в един голям град е равно на самоубийство.нито е полезно предвид ускореното дишане на мръсен въздух нито е кой знае колко полезно.аз лично не виждам начин да отида потен на работа. Нося костюм и зимата да караш колело с костюм е меко казано смешно. Който иска да кара колело да си ходи в планината.
Истината (нерегистриран)
Всичко се прави за да се прибере парата. На никой управляващ не му пука за нищо.
бай Йордан (нерегистриран)
трябваше са земат едни пари и се роди поредното недосче! Педалите чешат зад.ици въртят педали и са чустват безсмъртни
За безопасно движение по пътищата (нерегистриран)
1.С допълнение на ЗДП да се вменят отговорностите и правата на велосипедистите и тротинеткаджии 2.Лиценз/книжка/ за управление на велосипед,елтротинетка и други скоростни изобретения. 3.Каска, подлакътници и наколенки-задължително 4.Алеите в парковете и градините-само за пешеходци И ако нещо друго предлагате-моля добавете го.
:) (нерегистриран)
Казаха ми, че с колело ще се предвижвам по-бързо в трафика. Две седмици вече го возя в багажника и не забелязвам никаква промяна.
shopski rueters (нерегистриран)
На 44 съм и карам колело от дете... без алеи, без европейска защита и без специални закони в моя защита. Спазвам само едно правило - пазя се и не преча!!! Другото е за щастиви кокошки
Dadan (нерегистриран)
Абсолютно! Ама тия с шкембе което им пречи да си видят оная работа няма да те разберат. За тях лукс е ако може изобщо да не извършваш никакво движение и само да плюскаш тлъсто и после ама как така инфарктче на 40 (не, че си застрахован ако тренираш пак да те удари, но статистически погледнато шанса е доста по-малък)...
kkk (нерегистриран)
кво се оглеждаш по мъже с шкембета па ти бе ? пречат ти на гледката или ти е приятно ?
Dadan (нерегистриран)
Неприятна гледка, ако бях жена нямаше изобщо да ви поглеждам :D
Dadan (нерегистриран)
Повечето ганьовци след 30-тата си годишнина заприличват на Шрек. Кофти генофонд или по-скоро кофти култура, само тъпче боклуци, пие като разпран и за физически упражнения даже не е и чувал, то верно че и пишките им омекват така, ама това да му мислят жените им, моята няма проблеми с това :). Та да се върна на темата, тъпи ганьовци, гнусните ви раздрънкани дизеларници освен, че тровят нас нормалните хора каращи коли които не са технологичен отпадък или каращите колела, тровят и собствените ви деца. Или на вас не ви пука толкова за тях...
демос (нерегистриран)
A ти имаш ли седалка на колелото или само с тръба ти е по-приятно?
Dadan (нерегистриран)
Имам 2 колела, имам и бмв 200 коня с 6 цилиндров мотор, ама го карам в ограничението без да избивам комплекси. На работа ходя предимно с колелото, по някога с колата и понякога с градския , когато вали. Познай дали съм комплексар като тебе в строшения си голф :)
демос (нерегистриран)
Очевидно си комплексар с това БМВ. А колегите ти в работа как са с носовете през лятото?
Dadan (нерегистриран)
Очевидно не съм комплексар, защото не си позволявам да карам с превишена скорост, да не спирам на пешеходна и да не давам предимство.
Аре (нерегистриран)
Оди пеш бе!
мармалаф (нерегистриран)
Велоалеите в Младост са проектирани от първокласник и са за сметка на пешеходците. Намират се предимно на тротоара, където на места не е оставено място дори за един пешеходец. Обикалят спирките така че е задължително да бъдат пресичани, минават напряко на платното, което е абсурд. На кръстовище често напълно блокират пешеходците. Да не говорим, че самите велосипедисти не познават закона за движение. Изобщо ситуацията в Младост е за линч.
факти (нерегистриран)
Направени са само с цел да се "усвоят едни пари". Крещящ пример е тази пред Кауфланд, Идва от никъде, не се ползва от никой, но заема площ като за камион и е оградена с големи пластмасови ограничители.
Dadan (нерегистриран)
В Младост има само една нарисувана велоалея, тази до лидъла, другите са ок, предостатъчно широк тротоар , половината за колела. Отделен е факта, че е пълно с малоумници като тебе, дето ходят на зиг заг и по някога ми иде да мина през някой такъв с колелото та да му дойде акъла ако има такъв изобщо :)
демос (нерегистриран)
Пак да ти кажа че си тъпак. В Младост 3 има велоалеи заемащи целият тротоар. Пешеходците там трябва или да се пазят от велодебили или да ходят по платното.
kkk (нерегистриран)
цървул
kkk (нерегистриран)
за да има велоалеи, самоте пътища трябва да са проектирани ЗА велоалеи а не просто да отрежат едно парче от пътя и да го боядисат !!!!!
Хм... (нерегистриран)
Вски ден минавам покрай няколко велоалеи. Веднъж-два пъти месечно виждам по някой велосипедист. Това не е оправдано нито от икономиеска, нито от екологична гледна точка.
Стига вече ! (нерегистриран)
Вчрно е, че велосипедистите са изключително кресливо племе, но е време това безумие с велоалеите да спре! Стеснихте много улици, добавихте велосипедни светофари, какво оочаквате да стане ? Да , правилно, още по-големи задръствания и замърсяване.
Dadan (нерегистриран)
Аз предлагам да ограничим ползването на личен автомобил, в повечето случай жалка таралясница дето пуши като ТЕЦ ;) . И също така малките ви изчадия могат да ходят на училище с градския както правехме ние като бяхме деца ;)
демос (нерегистриран)
А аз предлагам да се върнете по родните си места
Dadan (нерегистриран)
Оо прекрасно би било, все още имам спомени каква хубава беше София преди 25 години :)
. (нерегистриран)
Каквото и да си говорим ,първото и основното е смяна на манталитета на българина. Иначе с този манталитет нищо-добро и хубаво не може да се направи в България. А нашия манталитет е м@мата си е е.... Искаме да ни е уредено като на запад, ама да си го караме по нашенски.
Илиян Илиев
Проблема с МПС се решава лесно ! Искаш да караш в центъра - дневна винетка 80лв ! Карай , кой те спира !
Банско (нерегистриран)
А мое ли като дойде някой у моето села, аз като кмет да му набримча 299лв дневна винетка, а?
Балканско говедо (нерегистриран)
Два дизела имам и си ги карам без да ми дреме, даже едновременно ги карам. На колело не се качвам щото ще ме бутне някой неграмотник.
Да уточним (нерегистриран)
Хаоса е повсеместен!
Хана (нерегистриран)
В нидерландия например велосипедните алеи са необходими - гъстота на населението, равен терен. В България тези условия липсват изобщо. За какъв ч еп набиват милиони във велосипедни шитни в България , излишни пари ли има за усвояване или тъпотия в излишък.
_stankow
Освен това в Холандия не се образува постоянна снежна покривка, Гълфстриймът ги топли. Само дъждове. А в България като падне снега, като го избутат снегорините настрана - колите и пешеходците не могат да минат, камо ли велосипеди. И кой ще кара колело посред зима ? Тоест насилват ни да строим пътеки, които се използват само 7-8 месеца в годината, при това на 1%. Изобщо докладът е писан от хипстери, не от здравомислещи хора.
.|. (нерегистриран)
*на кристали.
. (нерегистриран)
Май ти имаш тъпотия в излишък. Който няма здрави крака за баирите ще ползва електрически велосипед, а ти можеш да си висиш в задръстванията в 20+ годишната си консервена кутия.
Смех (нерегистриран)
Къде видя баири бе той ти говори за сняг и преспи.
Dadan (нерегистриран)
Къде видя сняг и преспи в София :D
kkk (нерегистриран)
иедята на всичките тези простотии е да карат да се конфронтира всеки със всеки . така могат да крадат спокойно . не знам защо няма протести заради отменените карти за 1 линия !!!!!! каква е разликата дали ще се возя 30 мин на един транспорт или 2 по 15 минути на 2 транспорта ?????????? а каква е тая простотия да се валидираш при платен вече превозен документ ?????? не мога да разбутам 3-ма човека за да стигна до шибания валидатор . ТИЯ ВЕЧЕ СЕ ГАВРЯТ С НАРОДА !!!!
.|. (нерегистриран)
Идеята е, че понеже се правим на много отворени, и не искаме ваксини, не искаме ваучери, не искаме CBDC,.. е все от някъде трябва да ни приучат на чипиране. Иначе няма контрол, а без контрол англосаксите не обичат да разчитат на християнската съвест.. Те ни имат за подчовеци, за стадо говеда. При говедата работят прошнироването, маркирането, електропастира и т.н. Затова се налагат тези електронни карти. Хубавото е, а и се надявам, здравословния вандализъм за пореден път да ги свали на земята тия наркомани.
ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА (нерегистриран)
Питайте Боко Тиквата - Строителя от Банкя!
СМЕХХХ (нерегистриран)
Какво колоездене в градска среда, успоредно на пътищата ?!? Това е вредно, а вие сте напълно луди, като стимулирате хроата да правят това! Кое му е полезното да караш колело до автомобили, които бълват отровни газове ?!! Хора, не го правете - тровите се сами! Съвсем друго е да карате колело в парк, на село, в гора или други подобни места!!!
.|. (нерегистриран)
като караш ел. тротинетка не се задъхваш. Моля, оставете ги да се изтровят. Все пак това са дарвиновите закони.
Х (нерегистриран)
Пример за инфраструктура изцяло съобразена с велосипедистите е Амстердам! Изумително е колко неща са направили, за да можес с велосипед лесно и бързо да стигнеш навсякъде. Даже имат огромен паркинг на десет етажа, само за велосипеди. Уникални!
Абе (нерегистриран)
Стига вече с този Амстердам ! Там условията са коренно различни. Повечето градове в БГ , включително и София, не тават за масово придвижване с велосипеди. Правенето ан алеи е само за източване на пари.
Dadan (нерегистриран)
Не стават ли, брей аз как ли мога да ходя на работа преди всичко да замръзне само с колело? Да не би да сте се родили сакати всичките или големите шкембаци и прединфарктното ви сърце ви пречат? Еми научете се да се храните , а не да се тъпчете и може и нещо да става от вас .
.|. (нерегистриран)
А специално велоалеите ги правят за една специална порода откачалки с колела и тротинетки.. те си знаят кои са. Хубавото е, че "чистия" въздух с който се надишват в големия град ще се справи с тях автоамтично.
kkk (нерегистриран)
велоалеи НЕ СЕ ПРАВЯТ ! просто се отцепва част от платното . а за велоалеите по тротоарите вече нямам думи
.|. (нерегистриран)
Транспорта ще почне да се оправя, когато се спрат служебните абонаменти за цялата държавна и общинска администрация и запопнат вместо с коли, да ходят на работа с градския транспорт. SKIN IN THE GAME. Докато центъра на София е пълен със служебни абонаменти за разни държавни и общински институции и агенциики нищо добро не го чака градския транспорт и инфраструктура.
.|. (нерегистриран)
Как може в нито една институция да няма паркоместа за посетители, но да е пълно със служебни абонаменти за разни директори, директорки и всякакви други зам. началници по администрацията...
.|. (нерегистриран)
Тва може да се окаже доста добра практика, тъй като ще се намали дистанцията между управляващи и управлявани, което винаги е добре. Подобрява обратната връзка. Т.е. когато управляващия направи нещо добро - ще получи обратно добро, както и обратното.
Благоевград (нерегистриран)
Връх на тия тъпотии е велоалеята на 50 см пред гаража ми.
Благоевград (нерегистриран)
Връх на тия тъпотии е велоалеята на 50 см пред гаража ми: https://nova.bg/news/view/2018/10/03/228256/%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B8-%D0%B2-%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE
Nayel (нерегистриран)
Трябва Бай Ганьовците да се научат, че за дестинации под 5-7 километра кола не трябва. Пример - растоянието от Орион до Сточна гара (6-7 км.) в час пик с кола го взимам за 30 мин, с автобус за 40 а с колело за 20 мин.
Гост (нерегистриран)
Ами върти си педалите - кой ти пречи?!?
Dadan (нерегистриран)
Няма как да се научат, ще мрат от инфаркти на по 40-50 години и те така докато не се обезлюди територията и не се заселят хора с малко повече КПД :)
НАЙ
Слави Трифонов губи дело за 100 000 лв. срещу бившия си съпартиец Радостин Василев
Опасност от по-голям пробив: Русия усилва натиска в Украйна
"Решението е халифат": Ислямистка демонстрация в Хамбург (видео)
Пуснаха под домашен арест Габриела, обвинена в убийството на съпруга си Пейо (снимки)
Депутатите забраниха рекламата на хазарта в медиите (снимки/видео)
Опасност от по-голям пробив: Русия усилва натиска в Украйна
"Решението е халифат": Ислямистка демонстрация в Хамбург (видео)
Киев обвини, че Москва е атакувала Одеса с касетъчни бомби (видео)
"Тренд": 41% от българите смятат, че сме спечелили от членството в ЕС
Лена Бориславова дава бъдещия си депутатски имунитет, ако той стане пречка за разследване