Въвеждат 5 степени в кариерата на учителите

От 1 октомври се въвежда система за кариерно развитие, което ще се отрази върху възнагражденията на педагозите.

Обратно в новината

Коментари - Въвеждат 5 степени в кариерата на учителите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ии какво на нашия човек ще дадем повече пари и ще сложим в групата на главен учител, нищо че нашия човек от 1 година в училище и е тъп като галош, а хора с по на 20 години стаж ще бъдат в грумата на младши учител, щото те не са нашии

Работя в голямо, уж частно предприятие в което по-голямата част от парите се раздават на ръка от прекия ръководител. Та тези пари в много ог случаите се раздават по симпатии, а в някои и от това кой какви услуги е свършил на шефа. Става въпрос не само в предприятието , а и лично извън него-например ремонт на апартамента.Практика е смотаняци и роднини без особени умения да получават най-големите пари. Хора има много, така че работата се разпределя и все върви някак. Просто района е с ограничено предлагане на работни места. Другия фяктор са пенсионерите които не могат вече да си намерят друга работа и са готови на всичко. Факт е обаче че свестни млади хора не идват вече. Фирмата скоро ще закъса , но собственика не е броил за нея така че ...... Е ТОЧНО ТАКА ЩЕ СТАНЕ И В ОБРАЗОВАНИЕТО!

Сега пет,след година 7.Реформа да става!

Аз съм за 5 - те степени в кариерата на учителите. Както учениците се оценяват по скалата от 2 до 6, така и преподавателите би трябвало да бъдат класифицирани. И в момента негласно се знаят светилата в образованието по различните дисциплини. Поне добрите учители да получат паричния еквивалент на труда си. Останалите да си заслужат сами достойно възнаграждение. Дано само системата за кариерно развитие да не се опорочи !

АМИН НА ЦЯЛОТО БГ ОБРАЗОВАНИЕ,АМИН НА ЦЯЛАТА БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА.ДА ЖЕВЕЕ ДЪРЖАВАТА ЦЪРВУЛАНДИЯ( ЧАЛГАРИЯ,ЦИНГАНОРИЯ, ДА СЕ САМОРАЗСПУСНЕМ КАТО ДЪРЖАВА ЗАЩОТО ТО И БЕЗ ТОВА ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ ВЕЧЕ Е ЕДНА ХИМЕРА,ИЛЮЗИЯ.БЛАГОД НА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ.ПОРАДИ ТЯХНАТА ТОЛЕРАНТНОСТ КЪМ ДРУГИ НАРОДИ,РЕЛИГИЙ И ВСЧКВИ ДРУГИ ИЗМИКЯРИ НАСТРОЕНИ АНТИБЪЛГАРСКИ. ЖИВЕЕМ В ЕДНА ЖАЛКА ТЕРИТОРИЯ КОЯТО В ДНЕШНИЯ СИ ВИД СЪС ДНЕШНИТЕ БЪЛГАРИ БИ ПРЕДИЗВИКАЛА ЕДИНСТВЕНО ОМЕРЗЕНИЕ. АКО МОЖЕХА ДА ВИДЯТ КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВАМЕ НАЙСТИНА ВЕЛИКИ БЪЛГАРИ КАТО АСПАРУХ,СИМЕОН ВЕЛИКИ,КАЛОЯН,САМУИЛ ЛЕВСКИ,БОТЕВ И МН ДРУГИ.КАКВО ПРОТИВОПОСТАВЯМЕ НА ТЕЗИ ВЕЛИКИ ХОРА И БЪЛГАРИ ДНЕС? ЧАЛГА КУЛТУРА-азис,пайнер, и безпросветнност и мх други неща.ЗА ЖАЛОСТ БЪЛГАРИЯ ВЕЧЕ Е САМО ТЕРМИН!

СВЕШНИКА ИЛИ СМЕШНИКА?НЕКАДЪРНИКО

До настоящ учител(14.06.2008 г. 08:52ч.) (14.06.2008 г. 09:31ч.) Голям смях наистина, шеф се пише с Ф, пред но се слага запетая и пр. и пр. Незнам на кого какво обясняваш, но свешника си ти! А не знам не се пише слято тъпако.Преди да правиш забележки погледни себе си.

В частните училища директорът, или по-точно собственикът на училището е човекът, който може да дава каквато си иска заплата на учителите при него. Такова нещо,обаче, е недопустимо в училищата, които са на държавна издържка. Каквито и инструкции да се измислят те няма да са в състояние да предотвратят корупцията при разпределянето на делегирания бюджет. Колкото и да се струва пародоксално на някои, разпределението по твърди критерии, например по прослужено време е най-правилния подход и не създава никакви корупционни схеми. А директорът трябва да е човекът, който да преценява дали даден учител се справя с работата си и да дава ПРЕДЛОЖЕНИЯ за уволняването на конкретен учител поради несправяне с работата или поради други причини. Само ПРЕДЛОЖЕНИЕ и нищо повече.

Ясни критерии за оценяване на учителите и да се вземат предвид дадените оценки за тях от сайта моето даскало от учениците. А директорите да имат мандат и след като свърши да се явяват на конкурс и психопреглед.

Пак започнаха словоблудствата на ерудитите във форума - видяха тема, по която всички са компетентни и се нахвърлиха яростно да дават оценки и меродавни мнения. Искам само да ви кажи, скъпи сънародници, че на умряло куче нож вадите. Хвала за храбростта ви да се нахвърляте отново върху българския учител, но няма смисъл - той вече е там, където мнозина от вас го пращаха. Не знам кога и дали въобще ще бъде съживено българското образование, но със сигурност знам, че това е професия, в която няма хляб, перспектива или морално удовлетворение. И за това вина носи не само правителствената политика, а най-вече оскотялото от немотия, безнравственост и безнадежност българско гражданство. Защото знаем приказката за лудия и баницата. Амин!

Какво ще оценявате като не останаха учители? Това е нелепо.

Ако не болеше толкова,сигурно щях да се смея на глас.Как е възможно един политически топ-модел с юридическо образование да се набърква в училищната дейност?Мисля,че е дошло време училищата да отнемат зрелостните свидетелства на онези политици,които не са разбрали материала.Точно така,както постъпват катаджиите при слаба квалификация на водачите!

Предлагам 2 степени: първа степен - РАБОТЕЩ УЧИТЕЛ, втора степен - УВОЛНЕН НЕКАДЪРНИК. И добавка - да се интегрират усилията на 3 елемента на учебния процес - ТЕЛЕ,РОДИ-ТЕЛЕ,УЧИ-Т

Свободни места за учители ИМА! Аз напуснах (съкратиха ме по мое желание) от септември 2007. Регистрирана съм в Бюрото по труда и оттогава вече 3 пъти ме издирват да ми предлагат работа КАТО УЧИТЕЛКА! Не мога да си взема на спокойствие полагащите ми се обезщетения!!!

Беше ме срам от падението на даскалите, защото всички стачкуващи говореха само за пари и по улиците се молеха като просяци за някой лев от всеки срещнат, а не говореха какво трябва да направят !

Скъпи учители, не усещате ли, че делегираните бюджети е едно Пилат Понтийско решение на правителството. Вие сами да се изпокарате за пари, часове и даже кои да остане на работа. А те си седят в министерството и вече не са виновни, нито за съкращенията, нито за ниските ви заплати. С тези степени без ясни критерии пък и с такива, според мен ще доведе до засилване на корупционите посегателства към директорите. И в България както е развита щуро-баджанащината ще има кориози: С година стаж, но мой човек старши учител; с 20 години стаж, но не играещ по свирката на директора - млад учител. До настоящия учител: На едни им се отдава математика и компютри, на други езици или изкуство. Не виждам причина защо на учителите по информатика трябва да взимат по-големи заплати от другите. Нима Ботев като не е писал своите произведения на Word или даже не на РЕ2, а на ръка и с перо, не е велик? Преди да пишеш на word, правиш таблици на exel или чертаеш на AutoCad, трябва да може да мислиш. Това е задача на другите преподаватели, а ти трябва да ги запознаеш с действието на иконките, падащите менюта и т.н. И не забравяй, горе в ляво на всички програмки има едно надписче Help и ако не те мързи да четеш, ще получиш компетентен отговор.

Един народ, който не уважава сам себе си не е за завиждане. Нито това как учителя щтрака на компютъра, нито дали ученикът прави коремното на висилката определят качеството на националното ни образование. Но доколко като народ (колкото и екзотично да им звучи на някои думата) оценяваме правилно една или друга промяна (или дори опит за такава) е от съществено значение. А образователната система не е само нещото, което да даде заветната диплома за кандидатстване в университет в САЩ или да достигнеш до прегракването в абитуриентската вечер. От нея зависи какво ще сложим на масата утре, каква ще е престъпността, как ще ни приемат хората .... Така, че нека пишейки и да мислим.

Поредната чиновническа измишльотина. Нямат ли край простотиите най-сетне?!

преподаватеската все работех-около 20 години че бакалавър, че магистратура, че втора магистратура, че придобиване на преподавателска и така.. Въобще не бях наясно какво е да си учител, не че сега съм, макар и вече да направих една учебна година. Мога да кажа че това е кошмар.И аз съм информатик. Колеги и стари и млади ищо не вдяват един имейл нямат Учениците демотивирани- знаят какво ги чака 300 лева и бач до превъртане след училище. Имам и свестни колеги и сред младите и сред по не младите- много са малко. Някаква идиотскя ситуация е за всичко ме дърпат машините да са изправни, откраднатите мишки аз им нося гайлето купувам правя струвам никой не му пука.Имам добра дума за контролният център на МОН .Помагат.Не съм сигурен че в всички училища трябва да учат компютри.Не всички деца се интересуват от тях. Подреждам си горе долу нещата и заплатата някак си ми закърпва месеца. Не знам какво са намислили в сферата на образованието там господин адвоката дето ни е министър и другите... Не съм и оптимист че са на прав път нито вярвам че ще постигнаъ цели които уж са им приоритет.Най важното са заплатите да се вдигнатна учителите инак хората които наистина харесват да са учители и те ще бъдат принудени да си търсят в други сфери и държави работа.В момента учителите са все възрастни и те нямат много на къде да шават и за това и стачката бе вкарана в миша дупка.Иначе и оня кроасан - премиера и прависта министър щяха да се замислят по сериозно за това онова от живота и на други хора не само от своя. Може и да не съм прав но сивия поток вече дави образованието и скоро ще му изтръгне гръцмуля.Нещата са доведени до мъртва хватка.И децата знаят това.

Въпреки ужасните правописни грешки в постинга ти, разбирам главната ти мисъл. Вярно е, че много от учителите не умеят да работят с компютър, за компютърната терминология какво да говорим. Но това в момента е по-малката им грижа - те и с учениците не умеят да се справят, защото са свикнали да гледат кой ученик чие дете е. Не умеят да говорят с разните големци и богаташи, когато не са доволни от децата им. Въртят опашка пред мутрите. Оттам и лошата дисциплина в училище. Децата знаят, че чийто татко работи в съвета, близо е до кмета или си е направо мутра, - на това дете никой нищо не може да му каже. Тоест, правилата не са едни и същи за всички. Създават се групички в класовете - един лидер и останалите - подчинени. Който им се противопостави, горко му! И тия банди си съществуват в училищата под носа на учителите, чиято работа е да въдворят ред и да регулират взаимоотношенията в класа. Оттам и побоите между учениците, за които некадърните учители винят родителите. Истината, обаче, е друга - в класовете съществува атмосфера на съперничество в уродливи размери, некоригирано и неканализирано от учителя: вместо да се надпреварват кой по-добре ще се справи и повече ще направи за екипа, какъвто е класът, децата се бият помежду си. Само в часовете по трудово обучение (сега предметът е под друго име) се споменава за работа в екип. В другите часове на никой не му идва на ум да постави задача за работа в екип. Обясняват за общуване и други балалайки, но как точно децата да общуват с другаря си по чин, без да се бият - никой не го е еня. Учителят не си свършва учителската работа - да организира и обединява децата, а чака психолога (кафепиецът и кръвопиецът на училището!) да прави това вместо него. Работата в екип (като съставът на екипите постоянно се мени!) не дава възможност да се формират групички на съперничество с неуправляеми действия... Даскалите в момента не се справят с конкретната си работа с децата, ти искаш да са компютърно грамотни... Което обаче не им пречи да искат по-големи заплати.

да бе търсят затова няма свободни места за учители,всеки се е вкопчил за държавното а покрай това и частните уроци а сега като станат и методисти ще са най... - смятам да напускам, така че заповядай на моето място!

напуснах професията по 2 причини: първата-мизерното възнаграждение /което не е решаващо/ и втората-престъпната и жалка неграмотност на директори, заместници, инспектори и цялата паплач, от която за съжаление зависи системата и с която всички трябва да се съобразяват в играта на куклена интелигенция .

След като обясниш на колегите си разликата между CD и DVD , мини при същите колеги ускорен курс по пунктуация и правопис, че хич те няма. Правиш грешки, които и на второкласник не се прощават. Организирайте си вътрешноучилищна квалификация и попълнете пропуските на учителите.

Едва ли има още такива учители, които нямат представа от компютър. И да има, те са единици, от по-старото поколение, но Ви уверявам, че никой от тях няма да напише шеВки. Останалото от Вашия правопис няма да коментирам!

до учител: Само ще отбележа, че учител пише с правописни грешки (не се пише шевка, а шефка) и повече няма нужда да казвам друго....

Значи от това, което прочетох разбрах, че педагозите (които за да станат такива учат най-малко или поне е така в моя университет СУ) ще вземат най-много и ще вършат най-малко работа като надзирават тези, които вършат най-много работа, но не получават достойно заплащане (демек учителите). Плюс това като се дадат на директорите по -високи правомощия и да определят заплатите не смятате ли че ще се появи някаква корупционна схема и поставени лица!?!?!

Абсолютно съм сагласен с ново приетите решения! Но имам и други предложения които е належащо да се приемат и те:Учителите да са задължени да ходят с униформи/да им се раздадат стари воинишки униформи / така учителите ще спестят пари от заплатите си.Задължително да ходят всяко лято на учителски бригади /да вадят цвекло и да скубят синап/ При среща с ученик са длъжни да застанат мирно и да поздравят ученика/ ученика не е длъжен да отговаря на поздрава/ Абсолютно да им се забрани да посещават обществени заведения, така ще дават добър пример на подрастващото поколение. Със закон на министъра да им се забрани да организират каквито и да е било седянки

Уважаеми колега, може да сте компютърно грамотен, но за съжаление сте граматически неграмотен! Ето затова получавате заплата еднаква с тази на другите учители. Колеги, нека заедно да преброим правописните грешки на компютърния специалист.

Първо се научи как се пише шеФ, пък после реви за пари!!!! Иначе сигурно си прав.

да бе търсят затова няма свободни места за учители,всеки се е вкопчил за държавното а покрай това и частните уроци а сега като станат и методисти ще са най...

Аман от простотии.... Младши учител, учител, старши учител, главен учител и методист- младши сержант, сержант, старши сержант, старшина и офицерски кандидат. Нещо по-оригинално не можаха ли да се сетят? Те и учителските заплати най-много стигат до там, за стигане до офицерските и дума не може да става....

Правилно действие

Невероятна драма, о ужас! Как може 'шевките' ти да не могат да набират 'текс' в Уърд? А ти правиш ли ралзика между 'шев' и 'шеф'? Елементарна грамотност да имаше, щеше да си заслужиш заплатата. Ама не. Против съм да ви се плаща и минимална заплата!!!

Голям смях наистина, шеф се пише с Ф, пред но се слага запетая и пр. и пр. Незнам на кого какво обясняваш, но свешника си ти!

До настоящ учител: Като ти гледам правописа ми е ясно защо е такова равнището на родното образование. А може би си карал/а някой курс по шеВ и кройка преди да станеш даскал

И как ще ги определят: Младши учител - току що излязъл от университете. Учите - понасъбрал 20-ина години стаж. Старши учител - 2-3 години преди пенсия. Главен учител - директора Методист - служител в МОН.

А стига вече, този министър се чуди какво да измисли, още глупости имали.

Какво и да правите, училището не е на почит както едно време, масово учителите си търсят друга работа по-платена. Един информатик взима еднаква заплата с учител който незнае как се включва и изключва компютъра, а да не говорим за някои директори в случая моите три шевки дето нищо не могат. Дори да си наберат обикновен текс в Word Смях голям, ама взимат много повече парички. Защо Ръководителите компютърни кабинети или РУИК не взимат различно от учителите - тъй като без тях просто не виждам едно училище да съществува. И последно знаете ли, че обяснявам на шевките си каква е разликата от CD иDVD. Смях -но министъра мисли че всички са компютърно грамотни - ама не...

Питам се, какво ли още ще измислят тези умни глави във връзка с учителите и образованието !????????

Нищо ново под слънцето !!! Трябва да гласувамееееееееееее комунягите Има Господ

Да бе да... какФ бУди критерй за това нещо моята шреподавателка по музика не може да свири на никакъв инструнет, освен оня в гащите ми. Сраммм ... то г-н Даниел Вълчев може да свири на: Пиано, китара и да пей - еврика.

напуснах професията по 2 причини: първата-мизерното възнаграждение /което не е решаващо/ и втората-престъпната и жалка неграмотност на директори, заместници, инспектори и цялата паплач, от която за съжаление зависи системата и с която всички трябва да се съобразяват в играта на куклена интелигенция .

до учител: Само ще отбележа, че учител пише с правописни грешки (не се пише шевка, а шефка) и повече няма нужда да казвам друго....

Гадовете се чудят как да свалят заплатите и да конфронтират работещите! Смърт за мръсниците!