Коронавирус е думата на 2020 г., въпреки че все още е едва март месец. Тази дума променя света, хората, икономиката, медиите, новините. Последните, макар и тревожни, са основният източник на информация за преобладаващата част от населението и най-важното е те да са достоверни. Мерките на властите срещу разпространението на COVID-19 в света и стъпките за превенция, които предприеха големите медии, наложиха допълнителни промени в програмното съдържание, което концентрира повече ресурси в новините, актуалните предавания и допълнително специално съдържание. Това съобщиха от bTV.

COVID-19 нанесе тежък удар върху развлекателната индустрия, който засегна холивудските студия, стрийминг гигантите и телевизиите в цял свят. За неопределено време са спрени култови сериали, като "Вещерът", Stranger Things, "Историята на прислужницата", Peaky Blinders, "Живите мъртви" и дори хитът на Apple TV "Сутрешен блок". От ефир слезе "Шоуто на Джон Оливър" заради карантина на цялата сграда, където се записва шоуто.

Други вечерни токшоу програми, като "Шоуто на Джеймс Кордън", "Вечерното шоу на Джими Фалън" и "Късното шоу със Стивън Колбер" минаха в "карантинен" режим, с ограничен ресурс, дори от дома на водещите.

В същото време големите телевизии дават предимство на новинарското съдържание. BBC вече обяви, че ще използва целия си ресурс - канали, радио ефир и онлайн, за да информира нацията.

В България bTV първа обяви, че пренасочва ресурсите си към новините, актуалните предавания и извънредните студия и емисии. Данните на ГАРБ за март показват, че това е правилният ход в тази ситуация.

Интересът към централната емисия на bTV Новините след 13 март, когато Народното събрание гласува обявяването на извънредно положение в България, се покачва до 41,6% от всички зрители пред екрана (период 13-24 март).

Снимка: bTV

Същата тенденция се вижда и при предаването "Лице в лице", което след 13 март увеличава сериозно дела си - до 43,2% на 20 март. Традиционно силен зрителски интерес поддържа и предаването "120 минути" - 30,5% среден дял от аудиторията за периода 1-24 март.

Снимка: bTV

Още по-категорични зрителски резултати по време на епидемията отбелязват лидерите в сутрешния часови пояс "Тази сутрин" и "Тази събота и неделя", съответно с 38,9% и 30,1% средни дялове (1-24 март, 4+).

Заради фокуса върху новините, от пролетната програмна схема на bTV засега отпадна новият сериал "Съни бийч", MasterChef вече се излъчва веднъж седмично, а "Шоуто на Николаос Цитиридис" ще се излъчва от понеделник до четвъртък. Късното токшоу на bTV също мина в почти "домашен" режим, като единствено водещият е в студиото, а всичките му "гости" се включват през видео разговори. В програмата на bTV остава обаче най-гледаното шоу "Гласът на България" всяка неделя от 20 часа.