Зоната на деформация в метрото е с плаващ пясък

В момента се демонтират релсите, траверсите и основата в компрометирания участък, който е 30 метра, обяви инж. Стоян Братоев

Обратно в новината

Коментари - Зоната на деформация в метрото е с плаващ пясък | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Съседния нов блок със сигурност има правена "Геология", защо просто не са я погледнали, папката е със свободен достъп в УАГ....... А и имам жив интерес къде в този район подпочвените води са на 19 метра???????? НА Черни връх може би?

Г-Н Главен Прокурор , защо прокуратурата мълчи за обекти , които са приети с държавна приемателна комисия защо не се сезира ,защо ви няма на терен ! Голямо щастие е ,че няма дерайлиране или пострадали при Рилския манастир!!! Това показва , че не сте НЕЗАВИСИМИ , а че сте едни СТРАХЛИВЦИ!!!

Първия лъч го направиха японци. После нашите започнаха да се учат и ето го резултата. Сега забележете какво правят по света. Строителството на 321-метровия 7-звезден хотел Бурж Ал Араб, намиращ се на изкуствен остров в морето, започва през 1994 година и е завършено през 1999 година. Сградата се намира на 290 метра от брега, а за изкуствения остров са набити 230 40-метрови бетонени пилона в пясъка. В сградата има и 11 сеизмични амортисьора.

Бурж Ал Араб може, при булгар ал метро системата е друга. Сега ако оставим майтапа на страна такива инциденти са ставали и в богатите държави.

Ако това е вярно, единственото правилно решение е преместването на метрото. И като добавка - отрязването на главата на онзи определил трасето да мине от там.

За мен не е ясно защо от Орлов мост до театър София трасето плътно следва Перловска река.Не можеше ли да мине повече на североизток и да се избегнат тези обиди?

на П. ряпа да яде пред нашето влакче на ужасите...

Въпрос с понижена трудност: в Лондон метрото е от средата на 19 век, в Париж - от 1900 година. И двата града са разположени по бреговете на големи реки и подпочвени води не може да няма. Освен това през 1900 година, и още по-малко в средата на 19 век не са съществували нито съвременните измерителни инструменти, нито съвременните материали и строителна техника. Въпреки това нито подпочвани води са ги наводнявали, нито плаващи пясъци са им пречили, нито летящи крокодили. Хайде сега въпросът за 20 стотинки - защо у нас не е като при тях?

Според мен защото тука хора със основно и средно образование са собственици да кажем на фирмите изпълнители.Те пък поставят задачи на инженерите, и проектантите,които пък са завършили в Москва и в живота си никога не са участвали в проектиране на метро, но са със самочуствие все едно те са го измислили,от своя страна те пък дават задачи на бригадирите,които са полуграмотни и са бачкали едно време в трудови войски,които пък набират бригади от хора без грам образование и с опит на общи работници тук и там.Като зададеш на тази "машина" задачата да се направи възможно най-евтино та да се откраднат максимум пари и хоп ето ти "плаващи пясъци".

За останалото си прав, но ако бяха завършили в Москва, щяха да знаят, как се строи метро, защото и Московското минава през доста добра река, пък нищо му няма. Апропо, последните българи завършили в Москва са започнали работа преди 30 години и почти всички такива вече са се пенсионирали. Сегашните са завършили я в Германия, като Чехлю, я в САЩ (дистанционно) както Деян Добрев или директно са си купили дипломите както Калинка, която БиБи беше поставил да разпределя европейските средства. А един професор сравни редовното, задочното и дистанционното обучение с пеенето на птиците, съответно като славей, врабче и врана.

Дъждовете виновни, пясъка, водораслите, космоса, а пък и цимента никакъв го няма!

Писах ти плюс, ама цимента наистина не е виновен. Ако е неподходящ, то виновен е онзи, който е решил да се сложи такъв.

ТУК ПОСТО КРАДАТ МИЛИАРДИ ЗА ЕДНО МЕТРО, А ДОРИ И НЕ МОГАТ ДА ГО НАПРЯВЯТ ЧИТАВО...

Много удобно стана с тия маски - може да си дрънкаш квито си искаш майтапи, не се вижда как се хилиш

Този педераст, дали смята че някой му вярва.

По голямата част от София е така, в моя квартал не се допускат строежи с подземен паркинг, още навремето мазето се пълнеше с вода напролет, всеки има достъп до геодезията на района, само метрото не, е в този участък, на други места минава над земята....!?

Покажете плановете за дренажа на терена около метрото !!! Помпена станция нещо? Ама няма нали? Защото струва пари... Сега бетон щели да инжектират мишоците... Хубаво, че нямам работа в онази част на София !!

Да, строителните инженери в София знаят от сто години, че подземнте води са на много малка дълбочина. И се знаят начините за строителство при такива условия - осушаване, дренажи и др. Но при строителството на 3-тия лъч на метрото изведнъж са изпаднали в тежка амнезия и са спестили тези мерки. Явно за да спестят необходимите милиони за личната касичка на мутренския ни премиер и кохортата му. Та Перловското поточе изведнъж се оказа виновно...

Пирамиди.... фараони.... чекмеджета.... със милиони...

Дубайски вечери, плаващи пясъци плоско изречени дебелашки лъжи

От "Аркад" да помагат - тези " плаващи пясъци" си сакат камилите;)) Фурми за камилите вече внесохме.

с плаваща де-боко-лация е...

Той тоя пясък сега отплава точно, защото като се е строило, явно наши хора са получили поръчката и една част е отплавала под масата за нашто момче дето поръчва, та не е останало достатъчно за укрепване и сега - ново плаване за всички по веригата. Що милиарди в България си потънаха и потъват в плаващите пясъци на шуробадженащината и корупцията, а раята плаща ли плаща от големите си доходи... Докато вярва в плаващи пясъци и други басни - все тъй ще е. Щастливо плаване баламурници!

приказки преди да бъде представена експертиза по проектните разработки и допълнителните геоложки проучвания след пропадането.

София ми е Сахара, с плаващи пясъци. Като знам какви блокове има около метрото, що техните пясъци не са плаващи. И като сондираха преди да го строят що нямаше плаващи пясъци. Има крадящи гербери Данче, чуваш ли?

София ми е Сахара, с плаващи пясъци. Като знам какви блокове има около метрото, що техните пясъци не са плаващи. И като сондираха преди да го строят що нямаше плаващи пясъци. Има крадящи гербери Данче, чуваш ли?

непрекъснато се стичат от обграждащите планини - а пък сега били изненадани от отдавна известния факт - но важното, е че гепиха парите , а метро пропадна, както и много други пътища, подпорни сени ит.н..

Калитко, то в Лондон има доста по-плитко вода и доста повече, защото Темза не е с размерите на Перловска река, че и метрото им по-голямо и дълбоко, а там такива проблеи няма. Има си технологии за отводняване, дренажи, канали и т.н. Отнесла ги е дългата ръка на корупцията обаче в случая.

Праща дъжд,сняг и студ в Гербария и подкопа всички "успехи" на ГЕРБ. "Шефа " на премиера Боко Тиквата ,се обърна срещу ГЕРБ.

Подвижните пясък ,е като Чекмеджето на ГЕРБ! Там потънаха десетки милиарди ,които можеха да превърнат България в приятна за живеене и работа, 6 милионна държава . А стана точно обратното.

Крети ли си или Идио?

Разсъждаваш като радетел на БКП и за светли бъднини.

Но магистралите още си седят, нали!

Абе те си стоят, ама не да за минаване , че еа супер опасни. Справка - пътя София -Ихтиман, тунелите на Витиня и т.н.

-..."компроментирания участък на метрото"... Компроментират се политици, държавни служители, банкови директори и всякакви хора, лица. Ама да се "компроментира" ръждясалата и изгнила тръба за отходни води??? Това, простият ми акъл не го разбира. Разбират го по-простите от мен журналя, които не спират да бляскат мимолетно...

Плаващи пясъци, летящи водни стълбове, подземно торнадо и т.н., и т.н. Такива явления имаме, да!

Абе да пуснат некви салове, за да минават хората през тези плаващи пясъци:-)) А пък оня бло като потъне, да направят метростанция направо пред входа му на –15м и хората ще се качват в метрото оттам.Даже може да се позамогнат живущите, ако събират такса за преминаване по стълбищата им.

Дъждът е виновен.Отмива и разрушава успехите на ГЕРБ и лично на другаА Тодор..., ааа..., Бойко Борисов.

От ден на ден от хубаво по-хубаво ... Мисля си нещо за "между двата сондажа", ама де да видим ... И те сега май ще направят локална кръпка - като кръпка на циганска шатра. Като на софийска улица дупките ... И ще тръгне от пролет на есен, и пак на пролет, и ... И от дъжд на дъжд, а, Братоев? Най-добре Фандъкова да ги глоби - тя това може ;-)

Метрото в Лондон е наводнявано няколко пъти през годините и процеса по решаване на тези проблеми е траел с години, след всяко наводнение са правени корекции. Не си мислете, че всички проблеми може да се предвидят от самото начало.

Прав си, разбира се. А и какво представлява някаква си Темза пред Перловската река ...

Да, и какво представлява някаква си 1863 г. (годината на пускането на първото метро в света - лондонското) пред август 2020 - пускането на 3-ти лъч на софийското метро?

Плаващи пясъци има в мозъците ви . Това да не е пустинята? Явно някой не си е свършил работата и се оправдават с тъпи обяснения.

Грешно са мерили - я отдих и го мерих - няма 5 милиметъра - най много да е 4

На есен моста Чавдар и Подуенска гара ще потъват или ще стават морска гара и кей

А шопа като е рекъл: "От Искаро по-длибоко нема". Е, па Перловка рЕка.

"Една стотинка общината няма да плати, защото участъкът си е в гаранция. " Това е огромна манипулация и чиста лъжа. А ако вината не е в строителя? Ако такъв е проекта и строителя е изпълнил всичко, както е по техническите книжа? Кой е приел и утвърдил проекта? Кой тогава ще покрие разходите на строителя?

Какво му обясняваш на тоя, дето освен герберастки алабализми, друго не го вълнува. При един милиард стойност на проекта, ако е извън експлоатация за три месеца, само амортизационните отчисления за този период са няколко милиона, по скоро няколко десетки - някой счетоводител може да уточни. И тези пари "изгарят", щото обектът през това време не се ползва.

Няма как вината да е в проекта - знае се отдавна за високите подпочвени води под София. Де юре може да е в строителя, но де факто вината е в управляващата ОПГ, която е поискала от строителя милионна "комисиона", че му е дадена поръчката и той трябва да ги вземе отякъде. Е, взема ги...от спестявания на дейности по самия проект и обект, които иначе отчита и фактурира, разбира се.

Това Москва река, Хъдсън, Темза, ряпа да ядат! Ами тия, дето тунела под Ла Манша строиха-тия си немат Фендупкова бре! Разни японци и те..., ама си нямат ГЕРБ. Въпрос на икономия са аварийте, та да има пари за ПАРТИЯТА!!! "Ние им предлагаме транспорт, а те неблагодарните искат да работят"...ресторанти, дискотеки... И то при положение, че в мотрисата,автобуса, трамвая се "возят" средно 5(пет) човека. Даже бабички и старци карат "коли"(скоро с вградени цукала). Е и кой дотира транспорта? Е и кой дотира метростроителството? Отговор: -ДАЛАВЕРАТА! Защо никой не сегна на строителната МАФИЯ? Тия как работят? Те не носят каски, та камо ли маски! Дааа, ама "инвеститора" дава 1/3 от проекта за подкуп на чиновника, а той носи парите на ПАРТИЯТА(познай кой за кого ще гласува). После да не остане капо, взима 1/3 от купувача на имота под масата и го дарява с вложени 2-ро качество материали, "строени" от "ц инга манга фуци". Какво да се прави? Много ясно: В метрото, като в самолет - за всеки кислородна маски и пояс.

Чета и се чудя да се смея ли да плача ли. То бива герберска сган, ама тези толупи наяждане нямат, а и нагли, нагли...Плаващите пясъци точно между двата сондажа, а перловска река- океан, пфу!

А ТУНЕЛИТЕ ПО СВЕТА ПОД ДЪНОТО НА ОКЕАНА ЗАЩО НЕ МЪРДАТ??? ГНУСНИ, НЕКАДЪРНИ, АЛЧНИ КОРУМПЕТА

Защото не са ги правили комунистите. А при нас само пречат, а Радев отгоре с дрона.

то има ли нещо построено от Бойко което да е изкарало поне гаранционния срок? има ли поне веднъж случай в който след като нещо се е развали в гаранционния срок и някой да е понесъл отговорност? винаги някой е виновен - времето, подпочвените води, вятъра, снега, слънцето, сушата и какво ли не. ако ние винаги ще се оправдаваме с нещо, защо по дяволите плащаме заплати и хонорари на разни учени, на разни специалисти които работят в общинската и държавната администрация, сключваме договори за надзор, плащаме на конструктори и архитекти. докога ще плащаме на някой д свърши някаква работа и когато той не я върши винаги оправданието е природата. тогава защо изобщо му плащаме. в България няма нито един път участък който е ремонтирам и след това да е останал здрав повече от 2 години. нито магистрали, нито тунели, нито метро, ното тротаири. НИЩО. няма нито едно нещо да е издържало гаранционния си срок. в това число влизат и нещата построени от БСП, ДПС, НДСВ, СДС и другите подлоги.

Какъв гаранционен срок, той е години. Строежите му се разпадат вече седмица след като резне лентата. Това от картон да ги правят няма да се случва.

Говорила съм с много български строителни инженери , как така те са най-некадърните в Европа. Та те с различни думи ми обясняват следното- ако едно нещо струва 100 лева, обаче 50 лева отиват за този дито те урежда да строиш, трийсе лева за нови цици на любовницата на собственика на фирмата с останалите 20 лв. толкова.

Зам.-шефът на метрополитен е инж. Кирил Зайков, асинът му Николай Зайков е ръководител проекта на строителя „Трейс” за пропадналата станция „Хаджи Димитър”. Бащата дава на сина поръчката, синО лапа, после бащата подписва и приема, а накрая е виновен Перловец, дъжда и вятъра.

Това е лъжа. Причината е друга. Гаранция

да не разбираш от строително инженерство, можеш да се сетиш, че до река сондажи и съответно проектиране не трябва да са стандартни! В София вали, не е пустиня! Виждали сме Перловската да препълни коритото си в участъка след Орлите, че и да прелее...., скоро даже беше! Освен това, ги гледахме как правят сондажите-тези метри, дето са в сатията съвсем не са истински, особено за дълбочината!

Случват се такива нещо навсякъде по света. Под София е езеро и пясъци. По Дискавъри май беше има прадавена за големите инженерни провали и това нашето е нищо. Ще го оправят. Но народа тук с най- голямо учудване и мазохизъм се радва на провала и псува щото трудно живее и бедно...

Донякъде си прав(а). Обаче тук гледат да наемат най-евтината работна ръка, а като ръководители назначават свои хора, калинки и некомпетентни. Вследствие на цялостната политика по заплащане (почти) всички добри специалисти са в чужбина и там строят хубави неща на другите народи. Заплащат им добре и не ги третират като говеда.

Като прибавим и че се присвояват 50-60-70 % от средствата, а с остатъка се "работи"

Да, случва се. Примерно във Варна пак се е пробила лайняната тръба, срути се пътя към Рилския манастир, случва се и на други места по света.

Случва се, казваш. Правиш 3 км път в града за 150 милиона, той се разкапва отвсякъде. Укрепваш скат, той се изсипва върху пътя само след 10 дни като е укрепен. Правиш метро, подпочвените води гопрецакват. Правиш тръбопровод за да решиш с него проблем - той тече от всяка връзка. Таванът на току що ремонтиран терминал на аерогарата се изсипва...... Това ли е случва се? Щото ако, да, значи "случва се" е стандарт.

Перловец вече ще го гледам като река Рио Гранде.

Или Прела Гранде:)

Подвижни пясъци - това да не е Сахара. Тая Фандъкова си я лъжат, както си искат.

Много ми е съмнително твърдението,че правели сондажи на всеки 100 м. и участъкът попаднал между два такива. Като знам практиката в такива големи обществени поръчки, я са направили 1-2 сондажа, я само са отчели по документи дори и тях. Спестили са разходи от всичко възможно, та освен за чекмеджетата да остане и за други крадци по веригата.

Понеже всички коментари дават за пример я Лондон, я Москва, Тунела под Ламанша, великите китайски постижения като мостове и тунели, които наистина са инженерни постижения, използвайте малко поне темата, за да научите нещо. Явно ви е интересна, и ако се поразровите малко из официалната информация за споменаваните обекти, ще научите доста интересни факти как са проектирани, какви проблеми са възниквали през годините и как са решавани. Доста по полезно ще ви бъде отколкото да бълвате безмислени глупости, за пари, за разруха и прочие.

Това някакво оправдание за некадърно свършената работа ли трябва да е ?

Разбира се, че не но да се преекспонира всеки проблем в пълно отрицание никога не е било полезно. Дайте пример за перфекто изпълнен проект от такъв мащаб т.е. не НЕКАДЪРНО изпълнен според вашите разбирания, който след пуск в експлоатация не е имал никакви проблеми през първата година. Това ще бъде наистина интересно и поне нещо може да се научи

стоителите на баце сигурно са ходили на специализация във Венеция та така успешно построиха канал Васил Левски във варна. Та така ис метрото де .

Зона Б-5 е в близост до десния ниския бряг на Владайската река и там блоковете са на по 20 етажа, и са построени върху мочурище, но на възглавница и не са мръднали вече 40 години. Бойко, докато охраняваше бай Тошо, що не го е питал как става тая работа.

имало пясъци плаващи, водата била на 19 метра , ама като е на толкова защо изследвахте на метър и деведест бе а не на 20 метра. А иначе по документи и на 190 сме изследвали и платили Имало плаващи пясъци , ами то по Темза и Москава река и Дунава кораби плават ама не пробадат върху метрото там.

В участъка имало плаващ пясък, а в главите на тези има само схеми за крадене. Нищо друго.

Ако в учатъка е имало плаващи пясъци нямаше изобщо да могат д аго прокарат тунела с обикновени способи, а със специални, като замаразяване, химически и други .

ама тогава чекмеджето щеше да е празно тогава , а не да прелива.