Защо денят започва така?

Ваксинация с "АстраЗенека" за хора под 60 години - само с повишено внимание, няколко европейски държави пак ограничиха употребата ѝ. 

Турският президент сложи Урсула фон дер Лайен на дивана на преводачите, световната общност настръхна срещу пренебрежителното отношение. 

А може би, защото открити в България останки говорят за неизвестна миграция към Европа. 

Подробно за темите от началото на деня, чуйте в този Podcast:

Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic 

А какво ще кажете за това?

Не само възрастта на превозните средства влияе на екологичната обстановка, смятат специалисти. Масово автомобилите, които се внасят, идват с катализатор или филтър за твърди частици. След закупуването им катализаторите се свалят и се продават по 100-200 лв. Над 50% от автомобилите у нас се движат без катализатор или филтър, категорични са автотърговци, цитирани от "24 часа". А в интернет и социалните мрежи пуснатите за продан употребявани коли в Белгия и Нидерландия средно 9 от 10 са дизелови. Шофьорите на такива автомобили на възраст 8-10 години бързат да се отърват от тях не толкова заради рестрикциите в централните зони на някои от градовете, а заради високите екологични такси и данъци, които трябва да се плащат всяка година. За по-големите дизелови двигатели - над 150 конски сили, те варират от 2500 до 4500 евро на година. Градските власти в Брюксел например налагат шест пъти по-висок данък на дизеловите коли от този на бензиновите. Размерът се определя не само от мощността на двигателя, а и от използваното гориво и количеството отделян въглероден двуокис. В столицата на Белгия не могат да се движат дизелови коли, peгиcтpиpaни пpeди 2006 г., кaктo и бeнзинoви, пpoизвeдeни пpeди 2001 г. 

Ето защо днес ви питаме: 

Гласувайте в анкетата, а коментарите си може да ни пратите на e-mail PodcastNews@dir.bg. Най-интересните ваши мнения ще цитираме в обедния новинарски Podcast точно в 12 часа.