Движението на трамваите 1 и 7 беше спряно на 5 юни, като те бяха заместени от автобуси.

Изграждането на трамвайна връзка между бул. “Витоша“ и бул. “Христо Ботев“ при НДК, където бяха пренасочени мотрисите, е станало без обществено обсъждане, призна днес пред съветниците от Столичния общински съвет кметът на София Йорданка Фандъкова, цитирана от БТА. Тя обясни, че това се е наложило поради спешността на проекта.
По думите й обаче, такива обществени обсъждания - срещи с гражданите в района на временното трамвайно трасе, са осъществени след началото на изграждане на връзката.

Повод за думите на Фандъкова беше питане на общинските съветници от БСП Росен Малинов и Жельо Бойчев по законосъобразността на изградената временна трамвайна връзка по бул. "Ген. М. Д. Скобелев" от бул. "Прага" до бул. "Витоша". По думите на Бойчев съветниците от БСП никога не са оспорвали проекта за изграждане на метрото и винаги са изразявали подкрепата си за него, но изградената временна връзка създава опасност за неприятен инцидент.

Бойчев попита и дали за обекта, който струва 1,25 млн. лв., е издадено разрешение за строеж. Фандъкова посочи, че във връзка с питането има назначена проверка.
В отговор на думите на Малинов, че заради непроменената организация на движението метрото е недостъпно за 40% от гражданите в кв. "Люлин", кметът заяви, че в момента се работи за довеждащ транспорт в "Младост", "Обеля" и "Люлин", за да се осигури достъп до метростанциите на повече граждани.

Изместването на трамвайното трасе по бул. "Скобелев" предизвика недоволството и на хората, които живеят там, тъй като трамваите ще минават по локалното платно буквално под прозорците на жилищата им. По норматив трамвайната линия трябва да бъде най-малко на 4 метра от близката сграда, а в случая разстоянието е едва 3 м. На час оттам минават по 20 трамвая, съобщи bTV.

"Ако трябва линейка да дойде, как ще спре? Ако се наложи човек нещо багаж да остави, пристига със самолет, с такси, как ще спре да разтовари - това е невъобразим кошмар!", възмути се Донка Емануилова, която живее в една от сградите до булеварда.

"Това трасе е избрано по принуда, не за да пречи, защото другата алтернатива за нас е да спрем по целия булевард „България” трамвая, което значи, че 100 000 души ще ги лишим от транспорт", обясни главният архитект на София Петър Диков.

Кошмарът за местните хора ще продължи около година.