Това заяви министър Росен Плевнелиев по време на срещата си в хотел "Радисън“ с представители на КРИБ, предаде БГНЕС.

Сред проблемите на българския бизнес с министерството 25% от анкетираните са посочили лошата инфраструктура, а 16.5% - закъснелите плащания към бизнеса. Заедно с това доверието в министерството се е повишило – 6.6% е било преди промените, извършено от новото ръководството на ведомството, а в момента е 9%.

Министърът заяви, че ВиК-секторът е изключително изоставен - 60-70% са загубите на вода по мрежата. Плевнелиев изрази опасения, че България може да остане жадна, ако не управлява добре водния си сектор. Той предполага, че е възможно да се учреди Национална водна компания и да се консолидира ръководството на сектора, за да се създадат предпоставки за инвестиции и публично-частно партньорство.

Сред приоритетите на министерството е изнасяне на държавни функции в шестте региона на страната, за да могат те в бъдеще сами да управляват проектите си. Най-важният приоритет, според министъра, е укрепването на административния капацитет.
"Правителството губи време и скорост при тази много важна реформа, която трябва да започне“, подчерта той.

На въпрос на участник в срещата, в кои сектори ще се търси публично-частно партньорство, Росен Плевнелиев отговори, че това ще бъдат ЛОТ-овете за магистрали, рехабилитацията на пътищата, укрепване на брегове и свлачища, част от строителството на "Околовръстното шосе“ и др. Средствата за това ще бъдат осигурени извън тези от еврофондовете. Работна група в момента чертае приоритетите и след като ги консултират с браншовите организации, ще бъдат предложени проекти в транспортния сектор.

Във ВиК-сектора първо трябва да се изготви стратегия и към 2011 г. да стартират процесите в него. Министърът подчерта, че в пътния сектор публично-частните партньорства трябва да се правят по извънбалансови схеми, защото Министерството на финансите отказва да издава гаранции. Плевнелиев уточни, че не трябва да говорим само за изграждане на магистрали, а за двулентови и трилентови пътища, по които няма и не се очаква голям трафик.

За TOLL-системата за АМ "Тракия“ министърът заяви, че в момента няма стратегия затова, но се обмисля написването заедно с представители на Министерство на транспорта. Той каза също, че използването на винетките е междинен модел, но очакванията му са, че в края на третата година, когато изтича договорът за винетките, TOLL-системата трябва да влезе в сила, въпреки че трудно може да се ангажира с точното начало на нейното стартиране.