"Положителният момент за пакета за мобилност е, че международният транспорт е изваден от обхвата на Директивата за командировани работници. Тази директива се прилага за каботажа."

Това заяви евродепутатът от левицата Петър Курумбашев на пресконференцията в централата на БСП. По думите му от една страна положителното е, че шофьорите не трябва да се прибират всяка седмица вкъщи или на посочено от тях място. От друга страна, обаче, е било прието превозните средства да се връщат на 3 седмици.

"Основният аргумент е, че това се прави заради т.нар. пощенски кутии. Регистрираните български камиони може би са над 70 000, но по-голямата част от тях не са собственост на български граждани", обясни Курумбашев.

Той каза също, че се е приело ускорено въвеждане на дигитални тахографи, но е било по-добре въвеждането им на по-късен етап, за да може фабрично да се инсталират такива устройства в камионите.

Във връзка с проблемите в транспортния бранш, Петър Курумбашев обясни, че БСП е приела декларация, свързана с транспорта, която представлява обръщение към колегите социалисти и демократи и е адресирана до Удо Булман - председател на групата и до Сергей Станишев - президент на ПЕС.

Причината да не постигнем желаният напредък е, че въпросът е много чувствителен, много често свързан с политиката, коментира темата преди два дни в София еврокомисарят по транспорта Виолета Булц. Необходимо е да направим отстъпки, които могат да устоят във времето. Европейската комисия не иска нито допълнително да отваря, нито да затваря пазара на превозите, добави тя.