Ефективна ли е мярката 60:40 | Днес.dir.bg
Владислав Горанов, министър на финансите
Мярката "60/40" се отнася за бизнеси, които искат да вложат собствен ресурс, да се възползват от подобна помощ и да подпомогнат работниците си. Тя не е за тези, които не искат да проявят солидарност и които не искат да оцелеят. Мярката е с грижа за работника, а не за бизнеса и бизнесът, които не иска да участва, не е задължен. Идеята на подобен тип механизъм не е да запази тези предприятия, които няма да могат да съществуват и които са толкова ударени от кризата, че няма шанс да оцелеят. Целта на мярката е да подпомогне тези, които искат да запазят своята заетост и виждат перспектива в следващите месеци.
Валери Симеонов, съпредседател на ОП
Мярката 60:40 има по-скоро медиен ефект, отколкото реални, полезни резултати за бизнеса. Тя насърчава стоенето вкъщи, едни по-скоро, синдикални мерки, насочени механично към запазване на работни места, вместо към реална помощ за бизнеса и обезпечаването на пазари от страна на държавата. Каквито и кредити да дава държавата, каквито и мерки да предлага за запазването на работни места – никой бизнесмен няма да запази тези работни места и да поддържа производството си, ако няма къде да пласира своята продукция, ако няма пазари.