Илина Бисерова е позната на зрителите като водещ на новините на БНТ "По света и у нас". В последните 14 години работи като журналист, а десет от тях са в БНТ, където е репортер и водещ. Работила е във в. "Труд" и в Дарик радио-Варна.

Илина е лице на предаването "Бизнес.БГ" - предаването, което търси по-задълбочена гледна точка към случващото се в икономическия живот в България и по света. В предаването се разказват истории за хората, които градят българския бизнес, но и за тези, които с труда си изграждат икономиката на страната. 

- Защо икономика и финанси? От колко години работите в този ресор?

- Както обичат да казват бизнесмените, безплатно е само сиренцето в капана за мишки. За добро или лошо в живота всичко опира до пари, а оттам пари плюс - икономика и финанси. Това са всеобхватни теми, които определят живота на всеки - индустрии, бизнес, най-малката фирма, най-голямата политика, до обикновения човек.

Вече 9 -10 години отразявам и работя върху тези теми в новините и считам, че има с какво да допринеса, за да обясня на хората какво се случва с техните, с нашите пари.

Хората търсят по-конкретна и по-задълбочена информация, за това свидетелстват и мейлите и съобщенията, които получаваме, за това свидетелства и интересът към предаването.

Икономическите теми винаги са присъствали в новините на БНТ, нашата цел е да подобрим начина на представяне и анализа на причините, които раждат и развиват тези новини. Анализът на числата, съпоставката и сравнението, са онази химия, която възпламенява истинската новина. Проблемът и решението са като матрьошки - във всяка има по-малка и по-малка и по-малка, а функцията на предаването е да бъде лупата, с която зрителите да видят и най-малката пионка в играта.

- Бизнесът е в центъра на вниманието на предаването. Какви въпроси задават предприемачите и какви отговори получават?

- С новия екип на предаването започнахме в разгара на пандемията, през април. Разбираемо, че повечето собственици на фирми, които ни пишат и искат да изразят позиция са притеснени или критични към мерките, които се вземат от страна на управляващите в кризата. Мненията са полярни, някои искат повече грантове за бизнеса, други - точно обратното, да се дава повече подкрепа под формата на кредити. Спорът е кое е по-здравословно, кое стимулира развитието и най-вече кой сектор и кои фирми ще оцелеят - за да насочиш усилията си към тях.

Хората споделят и на електронната ни поща, но най-вече и често във фейсбук. Разказват за трудностите и предизвикателствата. Те са ни ориентир в подбора на темите и на гостите. Стараем се да търсим всички отговори, които поставя даден проблем - за това каним и онези, от които зависят решенията.

Каним политици, но и икономисти и анализатори, които не са много познати на родната аудитория, не са така медийно популярни.

Много ни се иска да бъдем трибуна и на хора, които са успели извън нашите граници. България отдавна не е провинция на Европа и заслужава да чуе тези, които чертаят бъдещето на света.

Снимка: БНТ

- Има ли достатъчно добри примери за печеливш бизнес в България или срещате повече проблеми?

- Има едно скептично мнение у нас, което се предава като градска легенда - че в България няма бизнес. Аз не съм съгласна, защото виждам обратното. Да, проблеми има, да, те може да са повече отколкото в някои други европейски държави. Но бизнес има. Печеливш също.

В рубриката "Гласът на бизнеса" в предаването виждаме точно това - изобщо не липсват примери на по-малки фирми, но и на по-големи компании, които дори във времена на COVID кризата печелят, успяват, намират нестандартни решения, пренастройват се, адаптират се и печелят.

Доброто бизнес управление иска добър екип и персонал и добър лидер. Липсата на качествени и мотивиращи мениджъри не е проблем само в България. Този дефицит е повсеместен и в Европа.

Освен това проблеми винаги ще има, трудности също. Въпросът е да ги чуеш реално от човек, който плаща заплати, който прави поръчки, който има контакти, който развива, който създава. Там се крият истинските въпроси, не в общите приказки.

- Служителите и потребителите на компаниите получават ли от "Бизнес.БГ" информация за техните проблеми?

- Разбира се. В предаването сме се насочили към всякакви теми - за бизнеса, за икономиката, но и за потреблението. Това са скачени съдове. Държим връзка и с двете страни - търсенето и предлагането, потребителите и бизнеса.

- Как достигате до бизнеса, държавата и потребителите?

- Процесът е двустранен, ние ги търсим, но и те се свързват с нас. Иначе казано - чрез контакти и доверие. Когато си изградил достатъчно добре работеща марка, когато зад теб стои и институция като БНТ, то тогава полето на медийна изява създава възможности, но и много отговорности. Когато се сблъскаме с проблем, да речем повдигнат от някой, който ни е писал, винаги го разглеждаме от всички страни - това не е едностранно изявяване на позиция. Повдигаме по-задълбочено темата, заедно с онези, от които зависи решението. Разказваме истории, но търсим и решения.

"Бизнес.БГ" може да гледате на живо всяка сряда от 21 ч. по БНТ и на всички мобилни устройства.