Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която провери изграждането на обекта, съобщи БТА. Така ще може да "отпушим тапите" предвид летния сезон и очаквания голям трафик през юли и август, каза още Павлова. Останалата част, включително връзката с бул. "Климент Охридски", ще остане, както е предвидено, за края на август и началото на септември, посочи министърът.

Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров показа на обекта новите странични предпазни огради по мостове, с буферна част, която може да поеме частично евентуален удар на автомобил, за да се огъне и пораженията по автомобила да бъдат по-малки.

След празниците през май ще започне "изкърпване" на Северната дъга на околовръстния път. Там не се предвижда рехабилитация, тъй като се очаква включването и изграждането на Северната тангента, която ще поеме транзитния трафик, посочи директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той потвърди, че АПИ извършва проверки за фалшиви винетки и добави, че масово са се увеличили случаите на имитации на винетни стикери.

Така, както е на "Тракия" и на "Марица", предвид на това, че имаме много сериозно ускоряване и скъсяване на сроковете, това в никакъв случай не може да бъде за сметка на качеството, посочи Павлова и добави, че експертите ще правят допълнителни тестове и проби, за да е сигурно, че качеството ще бъде на необходимото ниво.

Правителството отпусна днес 85 млн. лв. допълнителни бюджетни кредити на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за  инфраструктурни проекти свързани с пътната инфраструктура и повишаване на безопасността на движение.
Предвижда се част от средствата, в зависимост от изпълнението на разходите, да се използват и за изпълнение на дейности по Закона за кадастъра и имотния регистър. Правителството отчужди и частни имоти за изграждането на обект АМ "Струма" ЛОТ 4, изместване на ж.п. линията Сандански - Кулата и реконструкция на напоителни полета в обхвата на новопроектираната жп линия.

На въпрос за рехабилитиране на участък от "Тракия" с рециклиран асфалт, Павлова посочи, че технологията е устойчива и качествена, както и два пъти по-евтина, а Лазаров обясни, че повечето от магистралите в Централна Европа се рехабилитират така и с използването на технологията "студено рециклиране" няма да се влага нов инертен материал, като така ефектът е и екологичен.

Запитана за обсъждано в парламента увеличаване на допустимата скорост от 130 на 140 км по магистралите и дали пътищата ни са пригодни за това, Лиляна Павлова посочи, че увеличената скорост няма да е за участъци като стария участък на "Тракия", а става въпрос да се даде възможност само за новите магистрални участъци, тъй като те отговарят на всички изисквания.