Заради топлата зима и ранната пролет розоберът вече започна, съобщиха розопроизводители от Казанлъшко и Пазарджишко, цитирани от Дарик радио.

Традиционните пазари са Япония, САЩ и Западна Европа, като заради голямата конкуренция с Турция, българските производители измислят нови продукти с рози, освен световноизвестното розово масло.

"Изнасяме за чужбина ликьор от рози, сладко от рози, розова ракия и бренди от розов цвят. Най-новият продукт обаче, който цели да спечели пазара на Япония, е българско кисело мляко с рози", разказа розопроизводителят Цецка Кратункова, която има собствен масив в района на Пазарджик.

Филип Лисичаров, който е дългогодишен розoпроизводител от Казанлъшко, допълва, че страната ни предлага много широка гама от продукти от маслодайна роза, но те не могат да се намерят на родния пазар.

Има някои продукти, които не са познати на българския пазар, но се изнасят, включително и за Япония. Такъв например е розовият сок, който не може да бъде намерен на българските пазари, или сладката от рози”, обясни той.

Промяна в цените на розовото масло не се очаква - традиционно килограм българско розово масло се продава за цени от 3000 до 5000 евро.