Туристическият бизнес връща средно по 2 евро на всеки английски турист и по 1 евро на всеки германски турист. Това разкри доц. Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пред Bulgaria ON AIR.

Той обясни, че често се случва да има разминаване между обещаното на чуждестранните туристи в рекламните брошури и действителността. Драганов обаче бе категоричен, че има и туристи, които целенасочено търсят проблем и скандал, за да могат след това да си искат парите обратно.

"Огромната част от туристите са добри хора, които идват да си направят удоволствието. Има единични случаи, които спекулират. Големите застрахователни компании в Европа се борят с това нещо. Когато има разминаване между договореното и полученото, трябва да си търсим правата. Те обаче се защитават в съда с документирани факти. На всеки англичанин връщаме средно 2 евро, а на германец средно по 1 евро. Англичаните имат цяла система за защита на гражданите. Те имат застраховки за слънчево време", каза Драганов.

По думите му професионално оплакващите се туристи търсят неща, които да документират, а след това си търсят парите обратно.

"Този процес не е нов. Испания загуби около 800 милиона евро през 2017 година. Действително ние като туристическа дестинация връщаме пари на туристи, които идват тук. Една част от тях е компенсация, ако има някаква промяна в рекламата или справочника. Има и такива, които целенасочено търсят проблеми", каза Драганов.

Прогнозата му за този туристически сезон е, че ще протече нормално и няма да има отлив на чужденци.