Професионален шофьор доказа, че автобус, който има габарити, подобни на катастрофиралия край Своге, че на фаталния завой се влиза в насрещното движение - това показа експеримент на bTV. 

Според всички данни асфалтът в този участък е некачествен и няма сцепление с гумите.

Зад волана сяда инструкторът с 18-годишен стаж Владимир Василев. Той минава през завоя в рамките на ограничението от 40 километра в час.

Автобусът действително влиза в насрещното движение на този завой, дори на сухо време е много трудно да не се влезе в насрещното платно, обясни инструкторът.

На следващия завой - отново, за да го вземе, трябва да влезе в насрещното и да се блъсне в камиона, който се задава отсреща.

Според него подобен експеримент може да оневини шофьора.

В същото време ограничението на скоростта във фаталния участък на пътя край Своге от 40 км вече е намалено на 30 км. Това на практика подкрепя твърдението на жителите на Своге, че предходното ограничение не е било адекватно.

За завоя, на който стана трагедията в събота, отдавна било ясно, че е сред най-опасните участъци в Искърското дефиле, твърдят жителите на града.

Професионален шофьор на друг автобус потвърди с експеримент техните твърдения.

Много от хората в Своге нееднократно са подавали сигнали за опасния участък, на който стана катастрофата.

Казват, че досега никой не ги е чул. Местните жители са гневни, че мантинелата не е поставена адекватно.

Смятат, че бордюрът е помогнал на автобуса да прескочи спиращото съоръжение. Друг от сигналите на хората от Своге - завоят е много зле конструиран и всички тежки машини влизат в насрещното.