Най-вероятно в първите 80 метра ватманката на последната мотриса не е внимавала достатъчно. Когато тя е на около 20 метра и евентуално е започнала да спира електрически, вече е нямало достатъчно време за да обезопаси трамвая. Видими следи от спирачен път не бяха установени. Това каза пред Нова тв Иво Василев, зам.-директор на Столичен електротранспорт, по повод на вчерашната верижна катастрофа с трамваи, която отне живота на 30-годишен мъж.

Инцидентът се случи на булевард "Искърско шосе" в столичния квартал "Дружба". Няколко души са с различни наранявания след удара.

"Предполагаемата скорост на последния трамвай е около 15км/ч, но само предполагам това. Тази скорост е достатъчна да предизвика инцидент", допълва той.

"Ранените вече са освободени от болничните заведения и само ватманката е с травми, които налагат болнично лечение", казва още Василев.

Той обясни, че всеки спрял трамвай е с активирана паркинг спирачка, която е много повече от ръчната спирачка при колите.

"Хипотезата е, че ватманът на последния трамвай е отклонил вниманието си", допълва Василев.

Той подчерта, че техническото състояние на превозното средство е било отлично. Трамваят е излязъл от ремонт преди 20 дни и е в най-доброто състояние от всички други. Всеки ден преди началото на смяна, както и в нейния край, се извършват тестове за алкохол на ватманите.

В същото време се разбра, че е стабилно състоянието на ватманката, която остава за лечение в болница "Св. Анна" в столицата след вчерашната катастрофа между 4 трамвая.

"Пострадалата жена ще остане под наблюдение в болницата поне още 2 дни, тъй като е с травма на главата - сътресение на мозъка", обявиха от болницата.

Петима пострадали с гръдни травми бяха освободени за домашно лечение още вчера.