Със заповед на кмета Йорданка Фандъкова са закрити вече две стоянки, които до момента създаваха затруднения в придвижването на останалите превозни средства заради местоположението си.
Закрити са такси-стоянките пред Съдебната палата и на ул. "Г. С. Раковски" преди ул. "Граф Игнатиев". Дали обаче на тези места продължават да спират таксиметрови коли, за да изчакват клиенти, трябва да установят Пътна полиция и ДАИ.

В София в момента има 5280 таксиметрови автомобила, които са редовно регистрирани в Столичната община. Те са с издадени разрешителни, холограмни стикери и индентификационни светлоотразителни номера, за които годишно плащат по 50 лева.

В централната част на столицата има 17 места за таксиметрови стоянки с общ капацитет за 112 таксита. Поради строителството на метрото са били закрити шест такси-стоянки, като по този начин местата за "жълтите коли" са намалени с 60. С най-голям капацитет за таксита е стоянката им при "Руски паметник" - 14 места, а с най-малък - тази при бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" на ул. "Цар Асен Втори".

В първа зона на София има общо 128 места за таксита, обособени в 18 стоянки. Заради строителството на метрото са закрити три стоянки. Най-голямата като капацитет стоянка е пред хотел "Принцес" - за 14 таксита, която е с две места повече от стоянките пред Централната авто и жп гари.

Извън тези части на града има други 29 такси-стоянки с общ капацитет от 195 места. Преди пет година стоянките в този периметър са били с осем повече. Най-голяма е тази при хотел "Плиска" - за 20 таксита, както и пред аерогарата - за 18 коли.

По думите на зам.-кмета Христов предстои обособяването на нови места за стоянки на таксиметрови автомобили. Някои от идеите са стоянки да се образуват на ул. "Московска" при пл. "Николай Гяуров", както и на "Солунска" в района на бул. "Витоша". На второто място и в момента спират таксиметрови автомобили, които нарушават забраната за движение, престой и паркиране по участъка на бул. "Витоша", обявен за пешеходна зона.

Въпреки изявеното желание от новите управляващи в транспортното министерство за създаване на лимит за броя на таксиметровите коли, общината на този етап не предвижда преразглеждането на броя им. Количеството коли, извършващи таксиметрова дейност, се регулира и от търсенето на пазара, обоснова се Христов.

Общината обаче намира логика в регулирането на цената за таксиметрова дейност на територията й. По думите му това може да стане не с процент над средното ниво сега, а по-скоро с нова методика, която да даде праг на нарастване. Това може да е и защитата за потребителя, тъй като след като е ясно каква е максималната цена - той ще има представа колко трябва да плати, ако се окаже в автомобил, извършващ самостоятелни таксиметрови услуги, който не е част от таксиметрова компания или сдружение.