На пътя Своге - София се поставя най-високият клас обезопасителни системи, каквито има на автомагистралите, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов.

Днес той заедно с инж. Дончо Атанасов - член на УС на АПИ, провериха работата на фирмата, монтираща новите мантинели в отсечката, съобщиха от пресцентъра на агенцията.

На 25 август т.г. пълен с пътници автобус излезе от пътя и се преобърна на асфалтова площадка под нивото на пътното платно на изхода на град Своге. Загинаха 20 души, а много бяха ранени. Повечето от загиналите бяха жители на софийското село Световрачане, сред тях бе и 13-годишно момче.

Инж. Глосов подчерта, че въпреки че поставянето на ограничителни системи в населеното място, какъвто е случаят в Своге, не е отговорност на АПИ е поет ангажимент пред жителите на града и по разпореждане на министър-председателя това да се направи до 12 декември, за да се повиши безопасността на движение в отсечката.

Преди това е било невъзможно да се предприемат каквито и да било дейности заради продължаващото досъдебно производство. В края на ноември в АПИ е получено и указание от Върховната административна прокуратура, в което се посочва, че в срок от един месец трябва да се предприемат действия за обезопасяване на отсечката.

Шефът на АПИ посочи, че новото съоръжение е трябвало да се постави от общината, тъй като участъкът е на тяхна територия и общината събира таксите от билбордове по трасето в населеното място и издава разрешенията за строеж на търговски обекти без за това да иска разрешение от АПИ каквото се издава, когато отсечката е извън чертите на града.

В отговор на журналистически въпрос инж. Атанасов заяви, че монтажът на мантинелата в Своге се изпълнява въз основа на разработения график. Според него изказвания от различни хора по темата, представящи се за пътни експерти, е опит да се прави политически ПР на гърба на агенцията и на правителството, защото се е знаело, че днес започва монтирането на мантинелата в участъка на инцидента.

"За да се монтира такова съоръжение, независимо дали е на пътя София - Своге, или на друг път, трябва да се изготви проект, съгласно нормите за проектиране, и това е направено", подчерта инж. Атанасов.

Той заяви, че целият 80-километров път през Искърското дефиле ще бъде обезопасен и проектът ще бъде надграден, съгласно направения одит по пътна безопасност.

Целта ние да се гарантира безопасността на пътуване през дефилето, въпреки че според данните от трафик камерите 99% от превозните средства не спазват ограничението на скоростта от 30 км/ч в участъка в момента, подчерта инж. Атанасов.