За четири години автоматите за билети в столичните трамваи и тролеи са ощетили пътниците със 70 000 лева. Това е сумата от невъзстановено ресто, съобщи bTV. 

Стотици пътници в София всеки ден се сблъскват с този проблем. Трябва да разполат с точно приготвена сума -1 лев и 60 стотинки. В противен случай - получават билет, но не и ресто.

"Гледам винаги да слагам точно, ако нямам и отида при господина за билети, започват разни забележки", споделя пътник в градския транспорт.

Системата за таксуване е въведена през 2008 година, когато цената на билета е 1 лев. Преди 10 години условията за таксуване са били такива. Сега има монета от 2 лева., а тя не може да премине през отвора на касовия апарат. Ако човек има такава, трябва да си купи билет от ватмана, не може от касовия апарат. 

"Ако се пуснат например 3 монети по 50 стотинки и една от 20 стотинки, което прави 1,70 лева, няма да се върне ресто от 10 стотинки", обяснява друг пътник.

Така за четири години от невъзстановено ресто в автоматите са останалите 70 000 лева.

"Тези спестени пари се заприхождават в касата на дружеството със специални протоколи и се използват за поддръжка на същата система. Този валидатор като се повреди трябва да се купи нов - един такъв валидатор струва 800 евра. Един касов апарат е 1500 евро", отговориха от Столичния градски транспорт.

Пътниците искат час по-скоро модерна система за таксуване и валидиране на билетите - която да не ги ощетява, а и да е по-удобна. Такава система се очаква до се въведе средата на 2020 г.