Разпращат фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на "Български пощи", съобщиха от дружеството.

Под формата на анкети или игри, се обявява, че получателят ще получи "награда" - мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.

В други случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.

От "Български пощи" информират, че не изпращат тези съобщения, не провеждат анкети или игри, не раздават награди, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.

Имейли, които не носят официалния адрес и не произхождат от домейна на дружеството, не трябва да се приемат за достоверни, а томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват.