Тримата пилоти от катастрофиралия военен вертолет Ми-17 са били изключително опитни. Това разказа бившият бордови техник в авиобаза "Крумово" Андон Петков, който повече от 10 години е работил с екипажа.

Повярвайте това не значи за тях работа. За тях това е призвание. Няма какво лошо да кажа, разбирате ли, не защото вече ги няма. Просто няма какво лошо да кажа”, каза Петков, цитиран от Нова телевизия.

Според него вертолетът Ми-17 още вчера сутринта е минал задължителен технически преглед преди да излети.

Много добро се поддържат машините. Там си има регламентиращи документи, които не позволяват да излизаш от границите. Не позволява да извършиш в по-малък обем техническите прегледи. Тези машини, смея да твърдя, че са гледани като хубава жена”, категоричен бе той.

Задачата, която вертолетът е изпълнявал в понеделник – аварийно спасяване, не е нова за екипажа и той добре е знаел всяка стъпка, твърди техният колега.

„Режимът на вертолета е един от най-трудните в момент на висене, един от най-трудните. Държането на вертолета в една позиция, за да може спасителят или човекът, който пуска товар или качва товар, без значение дали ще е човек отдолу или ще се спуска, там стиковката между екипажа е основно задължение, за да може да се изпълни задачата правилно”, смята бившият бордови техник.

Авиотехническата експертиза е тази, която ще даде отговор на основния въпрос - каква е причината за падането на вертолета.

Лично присъствах на мястото. Там бяха и командирите и експертите от Военна полиция. Общо взето те се обединяват около мнението, че не може да става дума за пилотска грешка, най-вероятно е някакъв технически проблем”, коментира Димо Бъчваров, началник на Военно-окръжна прокуратура- Пловдив, която ръководи разследването на катастрофата.

Иззета е цялата документация на машината, за техническия преглед, който е минала вчера.

„Ще се изземе и черната кутия и ще проследим има ли някакви разговори там и какви”, каза още Бъчваров.

Още днес ще бъдат разпитани очевидци на инцидента.