Промени в Наказателния кодекс ще бъдат обсъдени в началото на следващия парламентарен сезон относно родителите, които лишават децата си от образование. Това заяви пред журналисти в Ловеч заместник-министърът на образованието Деница Сачева, която участва в семинар във връзка с Плана за действие за изпълнение на Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства(2015-2020).

"Ако родител уврежда детето си физически, той носи наказателна отговорност, но ако го лишиш от образование е форма на увреда", каза Сачева.

Предложението е част от мерките на правителството за връщане на децата в клас. Заместник-министърът добави, че се въвеждат допълнителни часове за изучаване на български език, тъй като 20 процента от децата в България не говорят или слабо говорят български език. Тези часове ще бъдат задължителни и ако не се посещават, ще бъдат налагани глоби на родителите, които ще се събират от общините, съвместно с НАП.

"Трябва да започнем да гледаме на тези проблеми с по-различен подход, включително и с включване на възможности за обучение по дигитални технологии, защото това също е начин да привлечем интереса, да задържим вниманието, да направим училището по-привлекателно за децата от малцинствените групи", заяви Сачева.

Тя припомни, че от Европейската комисия са одобрени два големи проекта. Единият е за 80 милиона лева, а другият за 105 милиона лева, насочени към детските градини и училищата за допълнителни дейности по български език, по интереси - всичко, което е необходимо децата да бъдат привлечени и да останат в клас по-дълго време.

Над хиляда екипа в цялата страна са успели да върнат в клас над 22 хиляди деца от 206 хиляди. Обходени са почти 214 хиляди адреса, на които са издирвани около 190 хиляди деца. Малко повече от половината са в чужбина.

Форумът в Ловеч бе открит от заместник-министъра, кмета на община Ловеч Корнелия Маринова и началника на Регионалното управление на образованието Еленко Начев. В продължение на два дни експерти от министерството и от регионалните управления на образованието в страната ще обсъждат конкретни мерки и трудности, които срещат с образователната интеграция на малцинствата. Всеки ще споделя опита си от съответната област.