От изграждането на първия участък, преди повече от 20 години, досега, столичани пътуват пет пъти по-кратко в условията на комфорт. Средно 50 000 човека на час може да се придвижват с метрото, вместо с няколко транспортни средства.
С предстоящото след седмици откриване на втория етап от третата линия, се очаква 500 000 човека дневно да използват този вид бърз и екологичен обществен транспорт. Участъкът е с дължина 4 км и 4 метростанции, и е с крайна дестинация жп спирката в кв. Горна баня при Софийския околовръстен път.
Така метрото ще прави връзка с района на Перник. Това може да съкрати времето за пътуване и да спести разходи за гориво на около 12 000 перничани, които всеки ден посещават София.
Освен директния достъп до 3 жп гари, подземната железница прави връзки с 14 трамвайни и над 55 автобусни линии. Освен време, интермодалността спестява 90 хил. тона годишно вредни емисии.
Изграждането на софийското метро се осъществява с безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Програмата се управлява от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
НАЙ
Родилка и бебето ѝ починаха в Самоков, здравният министър разпореди незабавна проверка
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Такси блъсна дете на електрическа тротинетка на бул. "Витоша" в София (снимки)
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Семейство от София откри батерия в козунак, БАБХ влезе в цеха на производителя
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Москва се готви за парада на 9 май, в 25 руски градове се отказаха от военната манифестация
Христос Воскресе!