Таванът на новите обезщетения при катастрофи е 10 млн. лв. и всъщност тук е ключовият момент, че тази методика задължително трябва да бъде разписана, че има препоръчителен характер, тоест съдът няма как да се съобрази с нея. Това каза пред "Фокус" председателят на Управителния съвет на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.


Той коментира още, че тази нова система е чакана много дълго време - поне 10 години. "Тя е изработена за кратки срокове и разделя обезщетенията на неимуществени вреди и на пропуснати ползи. Това е новото, което се въвежда за първи път, тоест въвежда се принципът, че колкото по-високи доходи е имал загиналият човек, колкото по-богат е бил, толкова по-високо обезщетение ще получат неговите наследници", поясни Тодоров.

По думите му, 10 млн. лв. е най-високата граница за обезщетения според европейските директиви, а иначе парите са по-малко.

"От това, което се предлага като цифри, обезщетенията са около 50 000 - 60 000 лева за смъртен случай, което е далече от съдебната практика", поясни още юристът.

Владимир Тодоров каза още, че вариантът на методиката не е окончателен, но се очаква до края на годината да бъде официален.

"По закон трябва на 7 декември да бъде изработена наредбата", заяви той.