С откриването на Малката базилика започна традиционната Нощ на музеите и галериите в Пловдив в петък вечерта. Деветото издание тази година ще е двойно, толкова много са проявите, предаде БГНЕС.
В Музея на възраждането вече се черпеха по повод откриването на двойната изложба "Бачо"- на скулптора Рангел Стоилов - Бачо с негови пластики и Бачо като герой на фотоизложбата портрети на Борис Ковачев.
Малко по-нагоре по тепето в Етнографския музей щъкаха госпожици по бельо, господа с бомбета и млади дами в изискани тоалети от градската мода на 19 век.
Всъщност това бяха ученици, манекени от изложбата "Модата "Алафранга"- или как потурите станаха панталони, а сукманът - копринена фуста.
Пак тук е и изложбата "Амулети, талисмани, пергаменти" на доц. Д-р Ангел Боев, в която има уникални предмети, събрали вярвания за добър късмет или зла съдба.
Докато мракът падаше, хората се увеличаваха и сокаците на Стария Пловдив ставаха все по-шумни и интересни.
В двора на къща-музей "Златю Бояджиев" се разиграваше интересен и странен пърформанс за мира , наречен загадъчно " Usha Bala Elo" на Перица Георгиев - Пепси. Над 30 години художникът обединява изкуството с йога, от която черпи вдъхновение.
На метри оттам в арт галерия "Филипополис" или по-точно пред нея, Дамян Янков показваше на публиката как се рисува с аерограф. А вътре нежните трели на девическия хор " Евмолпия" даваха своя нюанс в наситената с музика нощ.
И децата можеха да се докоснат до творчеството на градинката на Джумаята, на Детския панаир - там организаторите раздаваха и специален пътеводител за деца.
Макар и изложбата на "Златю Бояджиев и Бараците" да е открита от дни, в първата нощ на музеите и галериите тя наистина стана привличаща точка и видът на тълпи, влизащи и излизащи от Градската художествена галерия, е нещо, с което Пловдив се запомня - и не само в нощи като тази.
Голямото изкуство до уличното - и това го имаше по Главната, където млади хора пееха и танцуваха просто така, извън номерираните прояви. Доминираше джазът – площадката на "Каменица" бе сцена на джаз фестивал и поне три формации разтърсиха камъните в нощта, докато всичко утихне.
В Музея на възраждането вече се черпеха по повод откриването на двойната изложба "Бачо"- на скулптора Рангел Стоилов - Бачо с негови пластики и Бачо като герой на фотоизложбата портрети на Борис Ковачев.
Малко по-нагоре по тепето в Етнографския музей щъкаха госпожици по бельо, господа с бомбета и млади дами в изискани тоалети от градската мода на 19 век.
Всъщност това бяха ученици, манекени от изложбата "Модата "Алафранга"- или как потурите станаха панталони, а сукманът - копринена фуста.
Пак тук е и изложбата "Амулети, талисмани, пергаменти" на доц. Д-р Ангел Боев, в която има уникални предмети, събрали вярвания за добър късмет или зла съдба.
Докато мракът падаше, хората се увеличаваха и сокаците на Стария Пловдив ставаха все по-шумни и интересни.
В двора на къща-музей "Златю Бояджиев" се разиграваше интересен и странен пърформанс за мира , наречен загадъчно " Usha Bala Elo" на Перица Георгиев - Пепси. Над 30 години художникът обединява изкуството с йога, от която черпи вдъхновение.
На метри оттам в арт галерия "Филипополис" или по-точно пред нея, Дамян Янков показваше на публиката как се рисува с аерограф. А вътре нежните трели на девическия хор " Евмолпия" даваха своя нюанс в наситената с музика нощ.
И децата можеха да се докоснат до творчеството на градинката на Джумаята, на Детския панаир - там организаторите раздаваха и специален пътеводител за деца.
Макар и изложбата на "Златю Бояджиев и Бараците" да е открита от дни, в първата нощ на музеите и галериите тя наистина стана привличаща точка и видът на тълпи, влизащи и излизащи от Градската художествена галерия, е нещо, с което Пловдив се запомня - и не само в нощи като тази.
Голямото изкуство до уличното - и това го имаше по Главната, където млади хора пееха и танцуваха просто така, извън номерираните прояви. Доминираше джазът – площадката на "Каменица" бе сцена на джаз фестивал и поне три формации разтърсиха камъните в нощта, докато всичко утихне.