Премиерът Бойко Борисов разпореди на зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков по-бързо да стартира ТОЛ-системата. "ТОЛ-системата я вкарвайте! Да се почва! Тия тирове, където вървят, да плащат. Аз искам да вдигам още догодина с 10% доходите, искаме да дадем повече пари за медицинските сестри сега. ТОЛ-ът е печатница за пари - изкарвайте си пари", настоя Борисов.

След като се повози на електрокар из халетата на мебелен завод в Божурище, Борисов отново подкара джипа - този път в посока Драгоман. Министър-председателят провери строителството на трасето от АМ "Европа" в участъка Драгоман - Сливница. Проектът стартира в средата на месец май тази година, ще бъде завършен до 2021 година и се изпълнява със средства от републиканския бюджет по програма "Ново строителство" на Агенция "Пътна инфраструктура". Освен Нанков, с него са вицепремиерът Томислав Дончев и финансовият министър Владислав Горанов.

Докато пътуват, Нанков обяснява как върви строителството на АМ "Хемус", обяснява, че материалът от старите мостове се използва в новото строителство, за да се пестят средства. Но посочва, че програмата на строителите е много амбициозна и затова за финансиране ще разчитат на премиера и на финансовия министър.

Борисов се обърна към Нанков: "Има система - влиза тирът - плаща си, ето още едни. Гледай колко са тук - само тези ще изкарат заплатите на валяците, я ги преброй!"

Зам.-министърът опита да обясни с репликата на премиера, че ако беше лесно, преди 30 години да са били въвели ТОЛ-системата.

Но Борисов веднага го скастри: "Тогава нямаше движение. Нали виждаш защо е паваж. Знаеш ли защо е паваж? Защото бяха танковите бригади и всичко е правено да може да се движат танкове, да не развалят асфалта. Само за войни сме си говорили тогава!"

По време на пътуването премиерът спираше, за да разговаря с работниците на автомагистралата. Питаше ги откъде са и след като чуеше - Перник, Дупница, Кюстендил, питаше как се придвижват до местоработата си, дали им се плаща редовно и добре. "Виж как работят ... с настроение. Ама така се вдигат доходите ... с работа", каза той на министрите си.

По време на пътуването премиерът нареди на Дончев да се заеме с въпроса с кадрите. "Децата не искат да учат за инженер, трудно им е", обясни вицепремиерът на Борисов, който напомни: "Хората обаче това искат".

Снимка: Министерски съвет

По време на проверката на строителството на част от изграждането на отсечка от магистрала "Европа", Борисов каза: "Ей така най-обичам - от една поляна, път да стане. "Теменужките обаче трябва да преместим", информира го Нанков, а министър - председателят му каза: "С еколозите ще говориш, една теменужка не искам да се смачка. Всичко да се измести".

С изграждането на аутобана ще бъдат направени три връзки на Сливница. "Ей и Сливница ще намаже", добави доволен Бойко Борисов.

По продължението на магистралата ще бъдат направени също така и седем отбивки за почивка - четири в посока Сърбия и три от другата страна.

Най-бързо и ускорено довеждащият път за Индустриална зона Божурище трябва да бъде направен, разпореди министър-председателят. "Трябва да се стартира незабавно. Чухте какво казват от немските заводи - разпродадени са всички парцели на индустриалната зона. Не само че не си отиват, но идват и още повече. Като дойдат и още по-големите заводи и тази магистрала ще отеснее, още преди да я построят", каза премиерът Борисов.

В момента се работи или се извършват подготвителни дейности по двата участъка на магистрала "Европа" - от ГКПП "Калотина" до Драгоман и от Драгоман до Сливница. През есента се очаква да стартират реалните строителни работи и по участъка от ГКПП "Калотина" до Драгоман.

Пътят София - Калотина е основна пътна артерия, част от Коридор № 10, чрез модернизацията на който ще се развие и подобри преразпределянето на транспортните потоци по Трансевропейските транспортни коридори №4 и № 8 в посока Бургас, Турция и Гърция.

Модернизацията на пътя ще подобри пропускателната способност и безопасност на движение в участъка, ще се облекчи високата интензивност на транзитното движение от и за централната част на Европа по транспортен коридор "Ориент/ Източно-Средиземноморски".

Снимка: Министерски съвет