По думите му 40-50 милиона лева на годишна база са нужни за републиканските пътища и още толкова за общинските. Нанков отбеляза, че този неефективен и неустойчив метод трябва да бъде прекратен и се търси дългосрочно решение. 

„30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да „цъфнат”, отбеляза министърът пред bTV, след като премиерът Бойко Борисов разпореди спешно да се вземат мерки за отворилите се дупки по пътищата.

Той увери, че се търси вариант за кардиналното решаване на проблема.

Фигуративно сме поставили чиновник до всяка дупка, коментира Нанков, след като вчера вътрешният министър Валентин Радев призна, че няма как да има полицай до всички неизправности по пътищата.

8000 км от 20 000 км републикански пътища са в лошо или много лошо състояние. Същото важи и за над 12 000 км от 20 000 км общинска пътна мрежа, стана ясно от думите на министъра.

Нанков допълни, че в момента на годишна база около 400 км се рехабилитират напълно.

Освен средства от тол системата и от бюджета пари за пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд, свързан с пътната безопасност, който ЕК създава.

С въвеждането на тол системата нашите прогнози са с 3-4 пъти по-голям обем от пътища на годишна база. Така че за около 6-7 г. ще сме готови с пълна рехабилитация, каза Нанков.