За пореден ден опровергаваме откровена лъжа на служебното правителство, превърнало се в предизборен щаб на кандидат-президента Румен Радев. Допреди няколко дни язовир "Пазар дере" не е бил "локва". Той е бил умишлено източен, за да може Кирил Петков да се снима на него и да заблуди обществото. Това заяви кандидатът за народен представител в Стара Загора и доскорошен министър на икономиката Лъчезар Борисов.

Вчера служебният министър на икономиката Кирил Петков обяви, че ще подаде сигнал до прокуратурата за ремонта на язовира със средства от Държавната консолидационна компания (ДКК). По думите на Петков, след като са дадени над 2 милиона за ремонта на "Пазар дере", той е "локва с пластмасова бутилка". 

Лъчезар Борисов, който също отиде край язовира, обясни, че на обекта е монтирана контролно-измервателна система, която да следи в реално време нивото на водата.

"От служебния предизборен щаб може би не знаят, че нивото може да се проследява и онлайн. Оттам ние разполагаме с графики, на които ясно се вижда как на 31 май язовирът е пълен. 3 дни по-късно ситуацията тук е коренно различна. Затова питаме: кой нареди язовирът да бъде източен? Можем ли да очакваме това се случи и с други воеми с предизборна цел?", попита той.

По думите на Лъчезар Борисов използваният на съоръжението бетон е закупен на цени между 88 и 95 лв., а не както твърди Петков за 250 лв.

"В посочената от него сума влиза и полагането на бетона, труда на строителите, както и транспортните разходи. Освен това има и експертен съвет, който е одобрил всички харчове по проекта", посочи бившият министър.

Според водачa на листата на ГЕРБ в Ловеч Николай Нанков на ключови постове в държавата са назначени скъпоплатени ревизори, които до този момент не са разкрили нито една нередност, но за сметка на това са направили множество неверни внушения.

"Държавната агенция за метрологичен и технически надзор предписва на предприятието за управление и стопанисване на язовири да се източи водоемът. И на двете принципал е икономическият министър", съобщи Нанков и допълни, че ремонтните дейности по обекта са били крайно наложителни, защото язовирът често е преливал и е причинявал множество катастрофи по минаващия наблизо републикански път София-Варна.