Идея за дебат между лидерите на двете най-големи парламентарни партии за последен път имаше преди парламентарните избори през 2017 година, и тогава тя се провали. След това "лидерски сблъсък" не е бил организиран. Очертава се много ясна тенденция за изказвания само в контролирана среда - всеки да говори единствено на своята публика. Така се появиха живите включвания във Фейсбук и затворените партийни събрания, казва Димитър Ганев, политолог от "Тренд".

Проучване на "Тренд" показва, че партията на Бойко Борисов разполага с немалък, втвърден, мобилизиран електорат, но без възможност за привличане на електорална периферия след изборите на 4 април тази година. Това, което сега се опитва да направи партията, е да запази своето, като не позволява на опонентите си да растат през наказателен и протестен вот. Ето защо, смята Димитър Ганев, в ГЕРБ си дават сметка, че ако непрекъснато напомнят за себе си, хората може да останат с впечатление, че се готвят да се върнат във властта, което пък би дало аргументи на още избиратели, да гласуват наказателно. Ганев твърди, че в момента ГЕРБ провежда тактически пасивна предизборна кампания, която да "приспи" и демобилизира този наказателен вот.

На 11 юли традиционните партии, като ГЕРБ, БСП и ДПС ще разчитат на своите твърди привърженици. А причина в момента да не сме свидетели на традиционни предизборни митинги е натрупаната умора в партиите и техните поддръжници от продължилата една година предизборна кампания, считано от юли 2020, когато започнаха протестите срещу управлението на ГЕРБ, казва Ганев.

  • Кой ще победи на 11 юли и кой ще ни управлява?
  • Колко партии ще има в 46-ото Народно събрание и как ще бъдат подредени?
  • Ще излъчи ли правителство 46-ят парламент?
  • Какво ще прави Слави Трифонов след 11 юли?

Отговорите на Димитър Ганев, "Директно в новините" със Стефан Кунчев.

Визитка

Димитър Ганев, политолог. Завършил е "Политология" в СУ "Св. Климент Охридски", а от 2020 г. е главен асистент в същата катедра, по направление "Модерни политически системи и институции". През 2016 година заедно със социоложката Евелина Славкова и политолога Анастас Стефанов основават Изследователски център "Тренд".