Стабилизация на ГЕРБ и частично възстановяване на подкрепата след скандалите с апартаментите, както и минимална преднина на основната управляваща партия пред БСП показва редовното проучване на "Тренд" по поръчка на вестник "24 часа", направено в периода 11-17 май сред 1007 души, представително за пълнолетното население на страната.

Три партии са със сигурно представителство в Европейския парламент. ВМРО остава на ръба на бариерата.

На интервюираните лица им е бил предоставен списък с всички кандидати с имената и подредбата им според регистрацията в ЦИК, а сред тях те е трябвало да посочат своето предпочитание. Процентното разпределение е сред гласуващите.

Според данните ГЕРБ биха получили 31,5 процента, а БСП за България - 30,4 на сто. След имиджовата щета, която ГЕРБ претърпя от скандалите около апартаментите и къщите, основната управляващата партия успява да се стабилизира в рамките на кампанията, коментират анализаторите.

Възстановяването е минимално, но все пак достатъчно, за да получат лека преднина пред БСП - разликата през този месец между двете основни партии е в рамките на 1.1 на сто.

Снимка: Тренд

ДПС твърдо запазва третата си позиция с 12,8 процента.

ВМРО остава на четвърта позиция, точно на ръба на бариерата за да изпрати депутат в Европейския парламент - 5,8 процента. "Воля" успява да покачи своя резултат в рамките на кампанията до 4,8 на сто от гласуващите.

Обединението "Демократична България" не успява да реализира ръст в последните месеци и остава с 4,2 на сто подкрепа сред гласуващите и с малки шансове да изпрати евродепутат.

"Коалиция за България" е с 2,4 на сто, "Атака" - с 2 процента, Патриоти за Валери Симеонов - с 1,3 на сто, а Възраждане - с 1,2 на сто.

16 на сто от всички избиратели в България все още не са решили за кого ще гласуват. Малко над една трета (35 на сто) пък са решили още преди кампанията, а 9 процента са взели решение по време на кампанията. От "Тренд" уточняват, че теренът на проучването е приключил на 17 май и вероятно в дните до изборния ден процентът на решилите по време на кампанията може леко да се увеличи.

30 на сто пък ще се възползват от правото си на преференция, докато 39 на сто няма да го направят.

Снимка: Тренд