Това коментира шефът на „Морска администрация“ в Русе кап. Иван Жеков пред БНР.

Корабите са намалели наполовина, вместо по 20 за денонощие, в момента край дунавския град минават по десетина плаванелни съда, но в техния брой се включват и круизерите по Дунав.

От търговските съдове се движат само превозващите руда и въглища, всички инцидентни превози са спрени и изчакват.

„Високите води са неблагоприятни за пътуване срещу течението от икономическа гледна точка, защото за конвоите с шлепове се харчи доста повече гориво. Заради това, корабособствениците предпочитат да изчакат да спадне нивото, вместо да осъществяват превози“, обясни Жеков.

Следи се и за плаващи по Дунав големи дънери и чукани, които могат да затлачват понтоните и да създават напрежение за корабите.

Наблюдава се и състоянието на фарватера и се алармира Агенцията за проучване и поддържане на Дунав за отнесени шамандури надолу по реката.