Русенци сигнализират, че "Дъговият мост" в града се руши от години. В момента той е един от най-натоварените пътни участъци в рамките на града заради ремонта на друг пътен участък. Част от трафика на тежкотоварни камиони по пътя за Велико Търново и София преминава именно през него.

Мостът е постоен пред 60 години. Не е правен основен ремонт на конструкцията му, а само подмяна на асфалтови настилки, фуги и перила, предаде БНТ.

Началникът на АПИ-Русе Стамен Савов обясни, че обследване на моста е правено през 2016 година от Института по пътища и мостове. Установено е, че мостът още дълги години може да изпълнява своите функции, но за да се случи това, трябва да се извършат определени ремонтни функции по него.

Миналата година АПИ е обявила процедура за избор на изпълнител за проекта за ремонт на моста по индикативната стойност на поръчката  90 хил. лв. без ДДС. Има подадена една оферта. Очаква се скоро да бъде отворена и ценовата оферта на кандидата.

Това е втората обществена поръчка за избор на изпълнител за изработване на технически проект за ремонт на Дъговия мост. Такава беше обявена през 2018 година, но неясно защо беше прекратена, а специалисти коментираха, че мостът има нужда от спешен ремонт, защото има нарушения по неговата конструкция. Той трябва да бъде укрепен, препоръчително е подсилване на гредите и основите. Експерти коментираха още, че се забелязват повреди по стоманобетонните елементи, за които също трябва да се помисли.

По моста ежедневно преминават по над 1500 товарни автомобила, които се насочват към вътрешността на страната, сочат направените проучвания. При това се получават динамични удари и вибрации, които нарушават експлоатационните показатели на конструктивните стоманобетонни елементи на съоръжението.

В момента преминаването по Дъговия мост е безопасен, но при строго спазване на правилата за движение, твърдят от АПИ. Въведена е ограничителна скорост от 50 км/ч, която обаче не се спазва. По моста ежедневно преминават по над 1500 товарни автомобила, които се насочват към вътрешността на страната, сочат направените проучвания. При това се получават динамични удари и вибрации, които нарушават експлоатационните показатели на конструктивните стоманобетонни елементи на съоръжението.