Така след пълния провал с провеждането на конкурс за нови наематели на външната реклама в София, общината ще направи още по-голям реверанс на сегашните наематели на билбордовете, чиито договори изтекоха през 2008 г. 

Нестандартни реклами са например под формата на голяма бутилка бира, които са много малко в София.

"Предложението е обезщетенията да се увеличат с 5% със задна дата от 1 октомври 2013 г. като очакваното увеличение на приходите е 25 584 лв., но това е само за нестандартните реклами, които са няколко на брой", обясни Барбалов пред "Сега".

Предложението беше обсъдено и прието вчера на стопанска комисия в общината.

"Предстои да се обсъдят и промени в наредбата за рекламните и информационните елементи и ако сегашните наематели не отговарят на изискванията, споразуменията с тях ще бъдат прекратени", коментира председателят на комисията Николай Стойнев.

Сегашните наематели плащат символични наеми по договори, изтекли през 2008 г. Години наред местната управа не успява да проведе конкурс и оттогава фирмите ползват билбордовете, плащайки "от добра воля" обезщетения, които са 50% по-високи от определения към онзи момент наем.

Миналата година обезщетенията бяха увеличени с 15%, което трябваше да донесе допълнително близо 300 хил. лв. в общинската хазна. Тогава увеличението беше за всички рекламни елементи.

Въпреки тези мерки приходите от реклама за 2013 г. пак са около 2.5 млн. лв. при заложени около 6 млн. лв.

"Ще го обсъдя с колегите и може да предложа увеличението да важи и за билбордовете", обясни Барбалов след заседанието на комисията.

През миналото лято с големи усилия беше финализиран конкурсът за билбордовете до 12 кв. м. Договори с победителите обаче още не са сключени, защото девет от десетте пакета се обжалват. Причината е, че общината избра едни от най-ниските предложени цени..