Ремонът бе извършен миналата година и е определен от организацията като "Трамвай Безумие" - с отчайващи и нискокачествени резултати за 6,9 милиона без ДДС.

Според проверка на "Спаси София", която прилага към сигнала си снимки, няколко месеца след реконструкцията по нищо не личи, че имало такава.

"Най-"впечатляваща" е спирка "Тодор Каблешков". Изпълнената там отводнителна шахта не е укрепена, а строители, проектанти, строителен надзор и приемна комисия са сметнали за достатъчно единствено монтирането на парче пластмасов елемент, което да крепи земната маса, паветата и чувалите със строителни отпадъци, които са погребани под пероните", пишат на сайта си от организацията.

Според тях по трасето има ръждясали решетки, откъртени плочки, изсъхнал жив плет, счупени пана на навесите, безобразно наредени павета, опасно изградени шахти и счупени релси.

Фирмата-изпълнител на ремонта е "СК-13 Трансстрой", а строителният надзор е направен от общинската фирма "Софинвест".

Сигналът е изпратен до Европейската служба за борба с измамите (OLAF), еврокомисаря по регионалните политики Корина Крету и зам.-председателя на ЕК Кристалина Георгиева с ресор бюджет и човешки ресурси. Уведомени са  и експерти от техните екипи.

"Обръщаме се към вас с изключително притеснение за начина, по който Столичната община разходва европейски средства за реконструкция на трамвайно трасе с изключително незадоволителни резултати. Името на проекта е "Столична община - Проект за интегриран градски транспорт в София", заявяват в сигнала си до Брюксел от "Спаси София".

Те уточняват, че проектът е одобрен за финансиране през юли 2011 с общ бюджет 62 624 000 евро, от които 50 милиона са безвъзмездно финансиране по ОПРР и 12 624 000 местно финансиране.

Строителните работи са започнали на 5 март 2014 г. с първоначален срок за завършване от 97 дни. В действителност, след две удължавания на срока, линията е въведена в експлоатация на 15 юли 2014 г. със значително забавяне (38% по-дълъг период от първоначално разчетения в проекта).

"Бихме искали да отбележим, че второто удължаване бе предприето с цел отстраняване на строителни дефекти. Според Любомир Христов – зам.-кмет по транспорта на Столичната община, в този период фирмата-изпълнител би трябвало да е отстранила всички констатирани дефекти, за да може обектът да отговаря на високите стандарти на качество на ЕС", отбелязват още неправителствената организация.

От "Спаси София" настояват за позицията на Брюксел относно ремонта, както и "за бързи мерки за отстраняване на лошите управленски практики, материализиращи се в подобни срамни резултати".