Миналата година, когато Диков пое поста, представи 4-годишен план срещу транспортния ад в града и обяви, че за него са нужни 1.5 млрд. лв. Новата програма е разширен вариант и според главния архитект няма да има проблем с финансирането. Проектът за отпушване на трафика предвижда движението на коли да се отклони от центъра. За да се получи това, се залага на метрото и паркинги около него. В края на следващата година подземната железница трябва да стигне до кв. “Младост“. През 2008 г. ще започне строителството на втората линия на метрото - от надлез “Надежда“, през Централна гара, НДК, до хотел “Кемпински“. Тя ще се строи с осигурени вече пари от ЕС и ще е готова до 2011 г. Продължението на първата метролиния до края на “Младост“ и летището се отлага за 2010 г. От общината се надяват хората да оставят колите си до метростанциите и да се придвижват в центъра с метрото. За целта ще бъдат изградени безплатни общински паркинги като начало в кв. “Младост“ и “Люлин“. Изграждането им ще започне догодина. Очаква се да започне и отдавна обещаваното строителство на подземни паркинги в центъра. От кварталите до метростанциите и центъра общината обещава да има велоалеи. Част от мерките за борба със задръстванията ще са нов регламент за паркирането и агенция за трафика, която ще следи спазват ли се ограниченията. Проектът предвижда забрана за паркиране върху тротоарите и глоба от 200 лв. за нарушителите. С нова наредба ще бъде премахнат абонаментът за паркиране в центъра, а строителите ще бъдат задължени да предвидят по едно паркомясто на всеки 100 кв.м нова жилищна площ. В програмата за преодоляване на задръстванията се залага и на нови пробиви и трасета. Догодина ще продължи разширението на бул. “Тодор Каблешков“, който е от автогара “Овча купел“ до Южния парк и се очаква да облекчи трафика по околовръстното шосе. Разширяването на околовръстното ще продължи от бул. “Симеоновско шосе“ до кв. “Младост“. До края на 2011 г. от общината обещават да приключи ремонтът на целия път. Ново трасе от зала “Универсиада“ до кв. “Дружба“ пък трябва да поеме част от трафика по бул. “Цариградско шосе“. Най-големи проблеми градът има с отчуждителните процедури, които бавят реализирането на проектите за разширяване на улиците и за нови пробиви, обяви Петър Диков. Собствениците искали нереално високи цени и претенциите им се удовлетворявали от съда. При предвидени 2 млрд. лв. за строителство 450 млн. лв. ще отидат за отчуждавания, прогнозира Диков.