Кандидатът на "Спаси София" за кмет на столицата Борис Бонев определи гордостта на управляващите - метрото, като изключително скъпа инфраструктура, чието развитие трябва да спре за сметка на трамвайните линии. В интервю за "Дневник" той твърди, че градът не е достатъчно голям, за да бъде напълно обслужен от подземна железница.

"Метрото е изключително скъпа инфраструктура и затова след завършването на Третата метролиния и предвидените отклонения към "Люлин" и "Слатина", развитието му трябва да спре на този етап и да се фокусираме върху изграждането на обособени бързи трамвайни трасета", смята Бонев.

На въпрос не е ли метрото най-перспективният градски транспорт, той отговаря:

"Един метровлак в София има капацитет да превозва 1100 пътници, а за един час при кратък интервал между влаковете говорим за десетки хиляди пътници на час в една посока. Само че София не е толкова голям град, за да има метро навсякъде и до квартали, където пътникопоток реално липсва."

Борис Бонев е твърд застъпник на приоритетното инвестиране в трамвайните трасета. Според него това категорично сочи и международният пример. "Сега е време, в което трамваят преживява своя ренесанс. От 2000 г. досега в над 130 градове по света или за първи път е пусната трамвайна система, или закрита преди години е възстановена", посочва Бонев.

Макар и да не акцентира върху негов програмата си, кандидатът за кмет на София планира намеса и по въпроса с Паметника на Съветската армия, който често става обект на двуполюсни коментари.

"Смятам да премахна надписа, защото исторически не е вярно, че Съветската армия ни е освободила. И ще спра до там. Фокусирането върху досиета, лустрации, паметници и т.н., вместо да се взрем в бъдещето и как да излезем от кочината, в която сме затънали, е губене на гражданска енергия. Да оставим това в бъдеще да го решат и оценят по-умни хора", заявява Бонев.

Той изразява готовност и за прилагане на методология, по която общината пренасочи чрез заменки инвеститорите от презастроените южни към по-слаборазвитите северни райони на София. За целта, по думите му, в района над кв. "Враждебна" е необходимо "да се изгради пътна инфраструктура, метростанция, паркинг, целият имот трябва да бъде парцелиран и да е готов за строителство".


С издигането на първите кандидати за кметове, почти 2 месеца преди официалното откриване, кампаниите за местни избори на практика са в ход. В стремежа си да информира възможно най-добре своите читатели Dir.bg публикува широк спектър от гледни точки, които включват разнообразни мнения за развитието на населените места в България.