Услугите на хеликоптери-таксита по модела на американската компания Юбър (Uber) отбелязват сериозен подем в големите метрополии с претоварен трафик и богати клиенти, най-вече в Азия, предаде Франс прес.

Те се резервират чрез приложение на смартфоните.

В Бангалор, град с над 12 милиона жители в югоизточната част на Индия, Агостино Фернандес прелита по този начин над града и достига до международното летище в Кемпегоуда за по-малко от половин час - една четвърт от времето, което обикновено му отнема пътят до там.

"Това е много по-добър начин от обикновения автомобил или таксито, защото се печели време. А за един град като Бангалор, който е наречен зелената столица заради парковете и градините, въздушната гледка също е много красива", твърди Фернандес.

От Ню Йорк до Джакарта, минавайки през Бангалор, такива услуги в задръстените градове се развиха значително през последните години.

Югоизточна Азия и нейните метрополии, гъмжащи от автомобили, представляват "важна опитна лаборатория", обяснява Самир Рехман, генерален директор на Бел хеликоптър (Bel Helicopter), която снабдява със самолети компанията Хелисити (Helicity).

Това може да се приложи и в други градове и страни в тихоокеанска Азия, казва Рехман.

Снимка: Фейсбук

Неотдавна беше предложена същата услуга и в Джакарта, един от градовете с най-големи задръствания в света. Хелсити, която си сътрудничи с Уайтскай авиейшън (Whitesky Aviation), има 60 клиента на месец, по-голяма част от тях пътуват по бизнес.

Компанията предлага превози от центъра на града до международното летище Сукарно-Хата за 20 минути за 6 милиона рупии (350 евро). Това е доста над цената за такси, чиято услуга струва средно между 16 и 24 евро, но спечеленото време е много, защото придвижването с кола може да отнеме от 1 до 4 часа.

Цените на пътуванията с хеликоптер остават обаче извън възможностите на по-голяма част от жителите на Джакарта, където минималната заплата е малко над 200 евро.